2017-10-16, 13:19
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwinyouloose
Problemet är att killar bara är ute efter sex med flera. Det har lett till dagens situation. Om varje kille var ute efter bara en tjej som passar dem så skulle fler killar vara nöjda. Titta på filmen "a beautiful mind" när männen befinner sig i baren och vid ett tillfälle dyker det upp ett gäng tjejer. Nash föreslår att varje kille ska välja varsin tjej och inte att alla ska gå efter den blonda.

Hittade scenen: https://www.youtube.com/watch?v=LJS7Igvk6ZM
Alla skyller på kvinnorna som blir kräsna utav Tinder och skit men vi män är minst lika kräsna tack vare Tinder och inte minst porren.
Senast redigerad av Kleop 2017-10-16 kl. 13:34.
Citera
2017-10-16, 13:26
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Jag inbillar mig att (vissa) människor står över djuren och kan göra valet att avstå från sex. Sedan kan jag bara tala för mig själv (lever i celibat). Sex behövs endast för reproduktionssyfte, allt annat är överflöd, eller endast för njutning. Och det är väl högst individuellt om man vill ha?
Om man vill ha sex vill man det, det spelar ingen roll om du "väljer bort det" eller inte.
Citera
2017-10-16, 13:37
Medlem
Ja det går ju (bevisligen) att skylla allt på invandringen, t.o.m att man inte får ligga i den utsträckning man önskar...

Tiderna förändras och vi lever i ett upplyst modernt samhälle där framförallt kvinnorna utbildar sig vidare. (Det är oroväckande att männen halkar efter). Det funkar inte att spela tv-spel med killpolarna och mecka m bilen hela veckan och på lör lägga in fetsnusen supa till och tro att brudarna ska stå på rad och vänta.

Jag tror en bra grej kan vara för er som inte får ligga så mycket är att för er själva göra en ärlig självreflektion. ”Varför skulle någon vilja ligga med mig?” ”Vad har jag att komma med?”

Man behöver inte vara rik el spec snygg för att få knulla - men det funkar inte att vara en tölp (DÅ måste du vara rik el jävligt snygg). Det som fungerar är att visa ärligt intresse ha mål m livet och ett visst självförtroende (kan vara tufft om man är stukad), och självförtroende är inte samma sak som dryg självupptagenhet. Testa att inte BARA prata om dig själv nästa gång...
Sedan måste man ju vara lite cool (inte dregla på pattarna), även om man är utsvulten...

Tjejer är smarta och undviker losers. Och varför ska de suga loserkuk och det finns bättre alt??

Jag vet ju att många här vill tillbaka till en tid när kvinnorna skulle hålla käften och mannen bestämde och tycker att Polen och Ungern för en fin politik. De tiderna är borta. Kommer inte komma åter i Sverige under er livstid. Så det är nog lite att gilla läget. Bittra ogina bakåtsträvare (spec de som skyller sina egna tillkortakommanden på andra som har det ändå sämre) kan säkert dra ner lite skratt på krogen, men det blir lite knulla.
Senast redigerad av Dynamo-Kuken 2017-10-16 kl. 14:10.
Citera
2017-10-16, 14:25
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Som jag sagt tidigare. Jag anser att BÅDA ska ta ansvar och skydda sig för att inte tillverka barn som de inte vill ha. Du däremot anser att mannen ska slippa ta ansvar för sin egen utlösning och att kvinnan ska ta hela ansvaret och istället ska döda barnet som mannen valt att tillverka om mannen inte vill bli pappa. Hur tänker du där egentligen?

Det är kvinnan som fäller avgörandet, inte mannen. Det är kvinnan som tillverkar barnet inte mannen. Eller menar du att mannen har rätt att bestämma över kvinnans kropp?

Nej, du tycker inte att båda ska ta ansvar. Det är bara mannen. Om en kvinna blir gravid som inte vill ha barn ska enligt din logik föda barnet om mannen vill ha barnet. Är vi överens där?

Citat:
Hur kan du värdera en utlösning högre än ett liv?

Säger hon som är för abort....
Citat:
Av vilken anledning anser du att kvinnor inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?
Jag rättade din fråga.

Citat:
Att män inte kan göra abort beror på att de inte kan bära barn i sin mage. En kvinna måste alltid ta ansvar om hon blir gravid, antingen måste hon föda barnet eller så måste hon döda det. Du kanske ser det som en kanonbra sak att få döda sitt barn, personligen skulle jag aldrig kunna göra det.
Nu menade jag juridisk abort. Du är alltså emot abort.

Citat:
Om mannen inte vill bli pappa, varför ska kvinnan ta ansvaret för att förhindra det? Återigen. Av vilken anledning anser du att män inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?
Varför ens ha sex med en man som inte ens vill ha barn?

Citat:
Att jag är fullständigt emot att göra abort istället för att använda preventivmedel har jag redan skrivit. Men till skillnad från dig så anser jag att BÅDA ska skydda sig om de inte vill ha barn. Du anser uppenbarligen att män inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar, jag vill gärna veta varför du anser det.
Spelar det någon roll? I slutändan så finns inget liv.

Mannen tillverkar inte barnet det gör kvinnan. Det är kvinnan som avgör om det blir barn eller om det bara var sex för njutning. Eftersom mannen inte har någon bestämmande rätt över kvinnans kropp så har han heller inget ansvar. Om två parter har oskyddat sex och kvinnan blir gravid, har mannen rätt då att bestämma om kvinnan ska föda även om hon inte vill ha barnet? Enligt din logik så ska inte hon få göra abort. Jag menar hon vet riskerna med att ha oskyddat sex eller hur? Och eftersom du trycker på att män tillverkar barn så ska hon också föda barnet även om hon inte vill.

Citat:
Det är möjligt att det är dina bristfälliga biologikunskaper som saboterar ditt tänkande, eller så beror det på att du ser män som så korkade och ansvarslösa att det för dig är självklart att någon annan ska ta ansvar åt dem.
Har inga bristande biologikunskaper. men det är så många hål i din logik att det är humor. Uppenbarligen vill inte kvinnor ta ansvar över sina val, det är andra som ska göra detta.... Och detta är inte den enda frågan andra ska ta ansvar över kvinnors val....

Citat:
Så en kort lektion. Om mannen använder skydd och inte sprutar i kvinnans vagina så blir det inget barn utan sexet är bara för nöjes skull. Mannen kan alltså alldeles själv ta kontroll och alldeles själv välja att inte tillverka barn om han inte vill ha några, häftigt va? Att du har makt över din egen utlösning, känns det svårt att förstå?
Kvinnan kan bli gravid även om mannen har kondom. Kondom är inte 100%. Har mannen rätt att avstå ansvaret? Eller svara inte, jag vet redan svaret... Vi alla vet ditt svar.

Citat:
Vi är utanför trådens ämne så jag avslutar diskussionen här. Läs på lite om hur ett barn blir till så blir du nog positivt överraskad över att män själva kan se till att sex inte leder till barn de inte vill ha. Män är inga hjälplösa offer utan de har makt över sin egen utlösning, för att en kvinna ska bli gravid krävs det att en man väljer att placera sin sperma i hennes vagina.

Ja onekligen är det ämne nummer 2 där vi är i motsatta poler. Och vi kommer inte att hitta en "common ground" även i detta ämne.

Jag hoppas att kvinnor också tar till sig detta som har oskyddat sex. Det är bara att ta ansvar och föda barnet. Kvinnorna vet också hur barn blir till.

Må väl neverhesitate.
Citera
2017-10-16, 14:27
Medlem
Honeyvoices avatar
Men håller ni på än ha ha

Känns lite ibland som denna tråden skulle heta "En majoritet av killarna får inte kärlek och en tjej" fast det är lättare att skriva sex så man inte framstår som en softie. Alla killar jag har pratat med i hela mitt liv har velat ha en tjej älska henne och bo ihop. De andra aktiviteterna gör han lixom bara i brist på annat. Den där gruppen på Facebook sa väl allt. Söker KK i väntan på den rätte/rätta var det väl?
Citera
2017-10-16, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Det här är resultatet av att allting ska vara accepterat. Sexuell frigörelse my ass, vi är för fan tillbaka till stenåldern.

Exakt. Det är grottmänniskobeteende som ökar chansen att lyckas med tjejer idag. Generellt. Dvs den som hörs och syns mest har störst chans. Och ser man sig omkring så finns det mycket som bekräftar den saken. Svenskar tror sig ha avancerat till en bättre samhällsordning som ger kvinnor fler rättigheter och mindre skyldigheter. Tvärtom. Svenskar har avamcerat till självdestruktion men de tror annat. Genialiskt, men djävulskt om det finns människor som ligger bakom denna utveckling.
Citera
2017-10-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Det är kvinnan som fäller avgörandet, inte mannen. Det är kvinnan som tillverkar barnet inte mannen. Eller menar du att mannen har rätt att bestämma över kvinnans kropp?

Nej, du tycker inte att båda ska ta ansvar. Det är bara mannen. Om en kvinna blir gravid som inte vill ha barn ska enligt din logik föda barnet om mannen vill ha barnet. Är vi överens där?

Jag rättade din fråga.

Mannen tillverkar inte barnet det gör kvinnan. Det är kvinnan som avgör om det blir barn eller om det bara var sex för njutning. Eftersom mannen inte har någon bestämmande rätt över kvinnans kropp så har han heller inget ansvar. Om två parter har oskyddat sex och kvinnan blir gravid, har mannen rätt då att bestämma om kvinnan ska föda även om hon inte vill ha barnet? Enligt din logik så ska inte hon få göra abort. Jag menar hon vet riskerna med att ha oskyddat sex eller hur? Och eftersom du trycker på att män tillverkar barn så ska hon också föda barnet även om hon inte vill.

Har inga bristande biologikunskaper. men det är så många hål i din logik att det är humor. Uppenbarligen vill inte kvinnor ta ansvar över sina val, det är andra som ska göra detta.... Och detta är inte den enda frågan andra ska ta ansvar över kvinnors val....

Kvinnan kan bli gravid även om mannen har kondom. Kondom är inte 100%. Har mannen rätt att avstå ansvaret? Eller svara inte, jag vet redan svaret... Vi alla vet ditt svar.

Ja onekligen är det ämne nummer 2 där vi är i motsatta poler. Och vi kommer inte att hitta en "common ground" även i detta ämne.

Jag hoppas att kvinnor också tar till sig detta som har oskyddat sex. Det är bara att ta ansvar och föda barnet. Kvinnorna vet också hur barn blir till.

Må väl neverhesitate.
Är du redo att vara en bra pappa till barnet du väljer att tillverka genom att ha oskyddat sex, då tycker jag det är ett helt ok val även om du inte planerat för barnet.

Men om du däremot väljer att tillverka ett barn genom att ha oskyddat sex för att sedan strunta i barnet och enbart betala det underhåll som staten kräver att du ska betala varje månad i 18-21 år, då är det ett uselt val, som drabbar både dig och barnet.

Må väl du också AdjoooogIE, och glöm inte regnrocken om du ger dig in i blötan😉...
Citera
2017-10-16, 14:57
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ja det går ju (bevisligen) att skylla allt på invandringen, t.o.m att man inte får ligga i den utsträckning man önskar...

Tiderna förändras och vi lever i ett upplyst modernt samhälle där framförallt kvinnorna utbildar sig vidare. (Det är oroväckande att männen halkar efter). Det funkar inte att spela tv-spel med killpolarna och mecka m bilen hela veckan och på lör lägga in fetsnusen supa till och tro att brudarna ska stå på rad och vänta.
Japp män som vill ligga måste förstå att det inte räcker med att "vara sig själv" eller "du duger som du är". Vill man ligga så får man ligga i.
Citat:
Jag tror en bra grej kan vara för er som inte får ligga så mycket är att för er själva göra en ärlig självreflektion. ”Varför skulle någon vilja ligga med mig?” ”Vad har jag att komma med?”
I denna gynocentriska värld där man ska bli "accepterad för den man är" så måste man komma till insikt att en karls värde ligger i vad han kan ge kvinnan. Man får heller inte glömma att som man är det ytterst viktigt att ha driv och ambitioner om man vill öka sin chans till ligg. Problemet är att för många män lyssnar på vad kvinnor vill ha. Istället ska man se hur dom agerar...

Citat:
Man behöver inte vara rik el spec snygg för att få knulla - men det funkar inte att vara en tölp (DÅ måste du vara rik el jävligt snygg). Det som fungerar är att visa ärligt intresse ha mål m livet och ett visst självförtroende (kan vara tufft om man är stukad), och självförtroende är inte samma sak som dryg självupptagenhet. Testa att inte BARA prata om dig själv nästa gång...
Sedan måste man ju vara lite cool (inte dregla på pattarna), även om man är utsvulten...

Tjejer är smarta och undviker losers. Och varför ska de suga loserkuk och det finns bättre alt??
Precis! Hypergamy i sitt esse.

Citat:
Jag vet ju att många här vill tillbaka till en tid när kvinnorna skulle hålla käften och mannen bestämde och tycker att Polen och Ungern för en fin politik. De tiderna är borta. Kommer inte komma åter i Sverige under er livstid. Så det är nog lite att gilla läget. Bittra ogina bakåtsträvare (spec de som skyller sina egna tillkortakommanden på andra som har det ändå sämre) kan säkert dra ner lite skratt på krogen, men det blir lite knulla.

https://www.youtube.com/watch?v=mPzpCWM4BCA
Citera
2017-10-16, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleop
Det här är resultatet av att allting ska vara accepterat. Sexuell frigörelse my ass, vi är för fan tillbaka till stenåldern.

som roidarn sade ... sexuell frigörelse betyder bara att alla kvinnor går till en mindre grupp män mellan majoriteten av män får konkurrera om de fåtal fula som blir kvar.
Citera
2017-10-16, 15:15
Bannlyst
Citat:

Stämmer inte alls, de som får ligga mest är ironiskt nog knarkare och "bad boys" som är renrasiga losers.

Citat:

Det ska inte behövas mer i ett normalt samhälle att vara en normal hederlig kille med ett vanligt jobb och utbildning, för att få en partner i samma utseendeskala, man ska INTE behöva vara någon övercharmig jävla casanova eller våldsam järnpumpande kåkfarare, men så har det blivit idag.

Citat:
Man behöver inte vara rik el spec snygg för att få knulla - men det funkar inte att vara en tölp (DÅ måste du vara rik el jävligt snygg).

Är det någon som får ligga så är de tölparna, jag har ett helt gäng med civilingenjörsstuderande omkring mig som inte får nåt, DOM FÅR INGENTING, NADA, fattar du det? Samtidigt går rakade anabolabiffar runt på klubbarna och knullar allt de kommer över lol!!

Citat:
Det som fungerar är att visa ärligt intresse ha mål m livet och ett visst självförtroende (kan vara tufft om man är stukad), och självförtroende är inte samma sak som dryg självupptagenhet. Testa att inte BARA prata om dig själv nästa gång...

ÖH visa ärligt intresse? Hahaha ... ja du, om det vara vore det som krävdes idag

Citat:

Om så vore fallet, varför i helvete är det så ENORMT ENORMT ofta man hör tjejer, säga till sina snälla kill-vänner, att deras pojkvän/ex är "ett svin", "han slog mig!!", "han är otrogen hela tiden!", "han snacakr med andra tjejer!!!" ?? varför är det då att kvinnor fullkomligt svärmas över kriminella avskum? hahhah du vet verkligen inte vad du snackar om över huvud taget

Citat:
Jag vet ju att många här vill tillbaka till en tid när kvinnorna skulle hålla käften och mannen bestämde

Fel, dessa tider handlade inte om att kvinnan "skulle hålla käften", det handlade om att kvinnor skulle vara kvinnor och män skulle vara män, enda sedan kvinnor blev uppmanade att börja agera som män på 60-talet har kvinnans välmående stadigt minskat för varje år som gått, hur förklarar du det?

Citat:
och tycker att Polen och Ungern för en fin politik. De tiderna är borta. Kommer inte komma åter i Sverige under er livstid. Så det är nog lite att gilla läget. Bittra ogina bakåtsträvare (spec de som skyller sina egna tillkortakommanden på andra som har det ändå sämre) kan säkert dra ner lite skratt på krogen, men det blir lite knulla.

De tiderna kommer att komma igen så småningom, lycka till med ett samhälle där majoriteten av manliga skattebetalare blir utan och/eller får uppfostra någon bastard-unge, du förstår dig verkligen inte på mänsklig natur du, det är precis sånt här som i slutändan leder till krig.
Citera
2017-10-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE

Jag rättade din fråga.

Må väl neverhesitate.

Däremot har mannen makten över sin sperma och han måste vara mycket klok i vilken kvinna han planterar sin sperma. Planterar han i fel kvinna då blir det livets undergång hos mannen
Citera
2017-10-16, 15:48
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:

Under flera tusen år hade Sverige ett samhälle med en handfull invandrare, ett klart kvinnoröverskott och en monogami som var mer utbredd och gick betydligt lägre ner i åldrarna. Det här skeva samhällsexprimentet har endast pågått i 20-30 år. Och den stora revulotionen med smartphones och nätdejting har endast funnits i 10 år. Sverige är extremt både i relation till andra länder och till sin egen historia. Vad säger att det inte kommer gå tilbaka till något sorts normalläget när en majoritet av normala män inte får någon kvinna. Kommer de bara acceptera att tyna bort?
Senast redigerad av ricardo22 2017-10-16 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in