2017-10-16, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nej, det handlar nog om att de flesta är medvetna om att inget serveras på fat - om man vill ha något så kämpar man för det, och skyller inte på andra om man inte lyckas.

Man behöver inte gå in på individnivå, trenden är allt färre relationer för män och mindre sex. Fast några män lyckas och det hjälper att kämpa.
Citera
2017-10-16, 00:59
Medlem
Honeyvoices avatar
Jag kollade Youtube klippet nu och vad jag tycker är oattraktivt här det är "get laid" snacket. Det är så generellt bara ta en i högen så länge hon har kvinnligt förnamn. Killar som tänker så får ju helt klart skylla sig själva om de blir bortvalda.
Det är som tjejer som springer runt och säger..åh jag vil gifta mig snart.. utan att ens ha en man. Precis som det är giftermålet och inte själva killen som är viktig. Sitta med vetenskapliga teorier när det hela går ut på att man träffar någon har bra kemi och börjar hänga. Sedan får man ju se vad som händer.

Kärlek och sex hör ihop tycker jag men om jag var tvungen att välja så tar jag hellre kärlek och närhet utan sex än sex utan kärlek.

Fan vad jag har tänkt på grejor asså sedan jag började skriva här. Kul att se allas åsikter.
Citera
2017-10-16, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
VA, dagens ungdommar herre jesus. På min tid fick alla grabbar pussy då det var brudarna som sprang till killarna för sex

Vad har hänt med dagens svensson pojkar ? Jävla fjollor hela bunten
Jag är mycket ung men tillräckligt gammal för att komma ihåg hur det såg ut även 2010 på gatorna. Tjejerna var alltid ute på den lokala parken och vi killar kom enkelt i kontakt. Nu 2017 så är det noll tjejer på samma park.

Sociala medier helt enkelt har förstört.
Citera
2017-10-16, 07:07
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Intressant tråd. Instämmer med föregående talare att sociala medier förmodligen förstört en del. Kvinnor är mer kräsna överlag och folk går inte ut längre för att träffa någon på samma sätt.

Tar jag mig själv som exempel kan jag säga att när det kommer till tinder, dejting appar och whatnot orkar jag helt enkelt inte. Finner hela grejen tröttsam. Har ingen lust att ägna massa energi på att vara klurig och charmig via text för att få napp. Har inget intresse heller av att knulla runt nonstop. Är i trettioårsåldern, antar åldern förändrat inställningen en del. Känner man blivit mer "laid back" ju äldre man blivit. Att knulla är liksom inte så jävla märkvärdigt att man orkar anstränga sig så mycket för det.

Träffar tjejer på gammalt hederligt vis, ute på krogen eller bara som det faller sig naturligt. Hatar allt vad sociala medier heter. Den eviga förfrågan om facebook osv. Kanske är jag för mycket "skogsmulle" men sitta och skriva på facebook och sociala medier känns jävligt barnsligt och omanligt( ja även om det nu är ett verktyg för att få sex/hitta partner). Så extremt ytligt och intetsägande. Känns inte som det är normalt att män ska vara så jäkla slipade på den typen av socialt beteende heller för den delen.

Well enough rant, jobbet kallar.
Citera
2017-10-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Då undrar jag varför en kvinna väljer att föda när mannen inte vill ha barnet? Är det att ta ansvar som kvinna? Sen som vanligt så hycklar du. Det är helt okej för kvinnan att göra abort. Men inte mannen.

Om en kvinna blir gravid, hon vet om vad som händer när spermien träffar ägget om hon inte skyddar sig, så kan hon bli gravid. Då ska hon också ta konsekvenserna av att ha oskyddat samlag. Vet man med sig att barnet inte kommer få en bra framtid, tryck ihop benen. Är vi överens?

Är det så svårt för kvinnor att faktiskt ta 100% fullt ansvar om mannen inte vill ha barn? Är det så svårt för en kvinna att i första hand tänka på barnet och inte sig själv?

Eller kvinnan som låter honom spruta i hennes vagina när inte ens hon vill ha barn, fast hon vet att risken är stor att hon blir gravid. Men va fan, bara att göra abort....

Självklart. Men inte för det som kommer efter.. Det är enbart kvinnan som avgör om det var sex för njutning eller sex för att tillverka ett barn. Så nej du har fel. Mannen väljer inte om det ska bli barn eller inte. Det är kvinnan.

Sluta nu. Alla dina inlägg än så länge handlar enbart att det är mannen och enkom mannen som har ansvaret om ett barn blir till. Man är två om detta. Det är ansvarslöst om bara en part vill ha barnet.

Själv tycker jag att när en karl sprutar i en kvinna och kvinnan blir gravid och mannen vill ha barnet men inte hon så får hon ta sitt ansvar att föda barnet. Hon vet riskerna med att ha oskyddat sex.
Då får hon ta konsekvenserna också.

Det är tvärtom, alla smarta ansvarsfulla män ligger inte. Det är dom korkade som får ligga
Som jag sagt tidigare. Jag anser att BÅDA ska ta ansvar och skydda sig för att inte tillverka barn som de inte vill ha. Du däremot anser att mannen ska slippa ta ansvar för sin egen utlösning och att kvinnan ska ta hela ansvaret och istället ska döda barnet som mannen valt att tillverka om mannen inte vill bli pappa. Hur tänker du där egentligen? Hur kan du värdera en utlösning högre än ett liv?

Av vilken anledning anser du att män inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?

Att män inte kan göra abort beror på att de inte kan bära barn i sin mage. En kvinna måste alltid ta ansvar om hon blir gravid, antingen måste hon föda barnet eller så måste hon döda det. Du kanske ser det som en kanonbra sak att få döda sitt barn, personligen skulle jag aldrig kunna göra det.

Om mannen inte vill bli pappa, varför ska kvinnan ta ansvaret för att förhindra det? Återigen. Av vilken anledning anser du att män inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?

Att jag är fullständigt emot att göra abort istället för att använda preventivmedel har jag redan skrivit. Men till skillnad från dig så anser jag att BÅDA ska skydda sig om de inte vill ha barn. Du anser uppenbarligen att män inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar, jag vill gärna veta varför du anser det.

Det är möjligt att det är dina bristfälliga biologikunskaper som saboterar ditt tänkande, eller så beror det på att du ser män som så korkade och ansvarslösa att det för dig är självklart att någon annan ska ta ansvar åt dem.

Så en kort lektion. Om mannen använder skydd och inte sprutar i kvinnans vagina så blir det inget barn utan sexet är bara för nöjes skull. Mannen kan alltså alldeles själv ta kontroll och alldeles själv välja att inte tillverka barn om han inte vill ha några, häftigt va? Att du har makt över din egen utlösning, känns det svårt att förstå?

Vi är utanför trådens ämne så jag avslutar diskussionen här. Läs på lite om hur ett barn blir till så blir du nog positivt överraskad över att män själva kan se till att sex inte leder till barn de inte vill ha. Män är inga hjälplösa offer utan de har makt över sin egen utlösning, för att en kvinna ska bli gravid krävs det att en man väljer att placera sin sperma i hennes vagina.
Citera
2017-10-16, 11:19
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
Japp, det är det. Allt är skitsnack när det kommer till no-fap. Det känns bara lite bättre de 2 första veckorna eller säg första månaden, men sen är det bara det, man känner sig typ lite fräschare och man är stolt över att man klarade det så länge. Men vem pallar? Det är riktigt onödigt. Folk som ofast kommer med den här skrattretande idén om no-fap och att man tydligen kommer få suuupper duppper krafter efter ett tag är människor som har runkat hela tiden. Om man gör det hela tiden så är det ju givetvis skönt med en paus, för de blir inte lika skönt om man gör det hela tiden. Det gäller bara att ha balans i livet. Man ska inte sluta med det, fast man ska inte heller göra det hela tiden, helst 2-4 dagars mellanrum. Jag brukar vänta 3 dygn när jag märker att jag kvar har ngn sperma kvar... Ibland en vecka om jag orkar, fast det är sällan. Men då blir det skönt!

Haha precis, no-fap har blivit en religion av betamän som vill hitta en förklaring på varför de inte hittar kvinnor. Så det snackas om vilka supermänniskor de blir bara för att de slutar dra snabeln.

De har dock inte tänkt på att de kanske får större framgång av att faktiskt prata med tjejer och öva upp sig på att konversera och ta kontakt. Det är ju ganska efterblivet att sluta runka under premissen "att man blir mer social" av det. Det är ju för tusan bara att börja aktivt bli mer social istället, man blir social av att ändra sin inställning och öva sig på det. Eller kanske börja träna och bygga ett självförtroende och bättre fysik den vägen istället för att tro att man blir en testosteronstinn hingst av att man slutar dra snabeln.

No-fap låter ungefär som tjockisar som försöker hitta någon unik diet så att de kan fortsätta frossa mat och ändå gå ner i vikt, istället för att bara göra något åt grundproblemet. Självklart är det så bekvämt att det ska finnas någon lösning så de kan "lösa" sina problem utan att behöva ta tag i det riktiga problemet.
Citera
2017-10-16, 11:32
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Jag inbillar mig att (vissa) människor står över djuren och kan göra valet att avstå från sex. Sedan kan jag bara tala för mig själv (lever i celibat). Sex behövs endast för reproduktionssyfte, allt annat är överflöd, eller endast för njutning. Och det är väl högst individuellt om man vill ha?

Med samma resonemang så behöver man ju inte äta god mat heller. Det räcker ju med dropp och näringslösning eller kostersättning. Men hur kul vore livet att leva då?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Som jag sagt tidigare. Jag anser att BÅDA ska ta ansvar och skydda sig för att inte tillverka barn som de inte vill ha. Du däremot anser att mannen ska slippa ta ansvar för sin egen utlösning och att kvinnan ska ta hela ansvaret och istället ska döda barnet som mannen valt att tillverka om mannen inte vill bli pappa. Hur tänker du där egentligen? Hur kan du värdera en utlösning högre än ett liv?

Av vilken anledning anser du att män inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?

Att män inte kan göra abort beror på att de inte kan bära barn i sin mage. En kvinna måste alltid ta ansvar om hon blir gravid, antingen måste hon föda barnet eller så måste hon döda det. Du kanske ser det som en kanonbra sak att få döda sitt barn, personligen skulle jag aldrig kunna göra det.

Om mannen inte vill bli pappa, varför ska kvinnan ta ansvaret för att förhindra det? Återigen. Av vilken anledning anser du att män inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?

Att jag är fullständigt emot att göra abort istället för att använda preventivmedel har jag redan skrivit. Men till skillnad från dig så anser jag att BÅDA ska skydda sig om de inte vill ha barn. Du anser uppenbarligen att män inte klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar, jag vill gärna veta varför du anser det.

Det är möjligt att det är dina bristfälliga biologikunskaper som saboterar ditt tänkande, eller så beror det på att du ser män som så korkade och ansvarslösa att det för dig är självklart att någon annan ska ta ansvar åt dem.

Så en kort lektion. Om mannen använder skydd och inte sprutar i kvinnans vagina så blir det inget barn utan sexet är bara för nöjes skull. Mannen kan alltså alldeles själv ta kontroll och alldeles själv välja att inte tillverka barn om han inte vill ha några, häftigt va? Att du har makt över din egen utlösning, känns det svårt att förstå?

Vi är utanför trådens ämne så jag avslutar diskussionen här. Läs på lite om hur ett barn blir till så blir du nog positivt överraskad över att män själva kan se till att sex inte leder till barn de inte vill ha. Män är inga hjälplösa offer utan de har makt över sin egen utlösning, för att en kvinna ska bli gravid krävs det att en man väljer att placera sin sperma i hennes vagina.

Såna där dagen efter-piller existerar inte längre, eller?
Senast redigerad av frange 2017-10-16 kl. 11:35.
Citera
2017-10-16, 11:52
Medlem
Kleops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Nu är det i stort sätt lika många kvinnor som män så om inte en stor del av den kvinnliga befolkningen gått och blivit lesbisk, så lär det inte stämma. Såvida inte en annan grupp av män ligger som aldrig förr.
Men det krävs helt klart lite mer finnes för att få ligga idag än för tio år sedan. Men det är ju ingen nackdel direkt.
Så varje kille hittar sig en en tjej så att dejtingscenen får ett fint 1:1-förhållande? Så går det bara till i en fantasivärld, dröm vidare.
Citera
2017-10-16, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Haha precis, no-fap har blivit en religion av betamän som vill hitta en förklaring på varför de inte hittar kvinnor. Så det snackas om vilka supermänniskor de blir bara för att de slutar dra snabeln.

De har dock inte tänkt på att de kanske får större framgång av att faktiskt prata med tjejer och öva upp sig på att konversera och ta kontakt. Det är ju ganska efterblivet att sluta runka under premissen "att man blir mer social" av det. Det är ju för tusan bara att börja aktivt bli mer social istället, man blir social av att ändra sin inställning och öva sig på det. Eller kanske börja träna och bygga ett självförtroende och bättre fysik den vägen istället för att tro att man blir en testosteronstinn hingst av att man slutar dra snabeln.

No-fap låter ungefär som tjockisar som försöker hitta någon unik diet så att de kan fortsätta frossa mat och ändå gå ner i vikt, istället för att bara göra något åt grundproblemet. Självklart är det så bekvämt att det ska finnas någon lösning så de kan "lösa" sina problem utan att behöva ta tag i det riktiga problemet.

Sant.

Btw, Man är inte Alpha för att man måste lägga ner flera tusenlappar på en nattklubb, supa sig full för att sedan bli accepterad av alla golddiggers som vill sitta på VIP och sedan bli knullade av fulla män.
Citera
2017-10-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Såna där dagen efter-piller existerar inte längre, eller?
Vet faktiskt inte, saknar erfarenhet av det. Men jag är helt säker på att män inte kan använda dagen efter piller, så de måste tänka till och skydda sig under sexet om de vill vara säkra på att inte bli pappor.
Citera
2017-10-16, 12:50
Medlem
Kleops avatar
Jag ser två vägar genom den här skiten. Antingen blir man en Casanova på bekostnad av sin egen värdighet efterom att alla inte är ämnade att vara en riktig kvinnorkarl, men beklagligen är det vad som krävs för att nå framgång. Eller så uthärdar man stoiskt omständigheterna på jakt efter en kvinna som delar dina värderingar.
Senast redigerad av Kleop 2017-10-16 kl. 13:14.
Citera
2017-10-16, 13:16
Medlem
Kleops avatar
Det här är resultatet av att allting ska vara accepterat. Sexuell frigörelse my ass, vi är för fan tillbaka till stenåldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in