Citat:
Ursprungligen postat av
hjärnsläppet
Jag hittar det inte nu, men i ett videoklipp från tidigare sa han att han skulle kröna sin karriär med att bli superkriminell och jagas av polishelikopter genom stan (inte ett exakt citat alltså, men precis så sa han, vilket väl framstod som ett skämt då, men var creepy att se nu). Så jag tror nog att han, om inte stolt, är nöjd på något vis. Jag tror också därför att mer kommer att knytas till honom.
Hans barndom rymmer så mycket trauma att hans personlighet (narcissist-psykopat får man förmoda) grundlades då, sånt förvärvar man extremt sällan senare. Däremot tror jag skallskadan reducerat hans impulskontroll. Att han gick från knepigt skruvad till sönderskruvad, eller hur man nu ska säga. Mer en fasadskada än en personlighetsförändring, tror jag (härifrån min åskådarbänk).
Blixt från klar himmel är sånt här alltid för anhöriga och vänner. Självklart döljer man sina lustmord och sin längtan efter dem. Det vanliga är att det finns en högst respektabel ytperson-lighet som är den andra får möta. Ofta till och med charmerande och och till synes pålitlig. Endast offren får en inblick i den hemliga inre världen.
Det är ett tidningscitat, och ett som jag för ovanlighets skull bokmärkte:
https://www.sondagsavisen.dk/underholdning/kendte/2014-12-11-peter-vil-skyde-sig-selv-ud-i-rummet/
Jag sparade det, eftersom jag tycker att det har feltolkats. Madsen är i artikeln mycket noga med att påpeka att han vill göra en glad, busig happening, där absolut ingen kommer till skada.
Citat:
»Jeg håber, at jeg på sigt får en kriminel løbebane. Ikke at jeg vil røve en bank. Nej, for satan, det må ikke gå ud over nogen,« siger han og forklarer, hvad han så vil gøre. »Jeg vil gerne i al hemmelighed bygge en kæmpestor brintballon og flyve ind over København i den, mens et hav af politibiler jagter mig nede på jorden. Ballonen vil jeg lande mellem de to spir på Roskilde Domkirke, mens politiet står klar til at fange mig. Jeg ved ikke, om det bliver lige præcis det, jeg kommer til at gøre, men jeg vil gerne lave en happening af gigantiske dimensioner,« siger han og smiler.
Den mörka sanningen om vad som pågick i hans inre, höll han väl dolt.
Jag bokmärkte däremot inte passusen om knivhuggsordningen, och om ingen låter mig fakturera timkostnad för att plöja igenom allt material igen, så kan ni välja att inte tro mig (och de som hört samma sak). Sak samma för mig vad ni tror.
Och - om ni tror att
alla knivhugg kom i samband med döden, så är det fortfarande tillräckligt för att dö av - om man inte får hjälp. Så det ändrar inget i sak.