2017-10-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Är FUP:ar offentliga i Danmark?

Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Låter rimligt. De väljer lite om och vad de vill offentliggöra.
Jag vet att FU inte blir offentlig i DK som de blir i SE, men den skulle kunna läcka för visso.
OK, ser man på. Ja, jag drar mig nu till minnes liknande förr angående den strama hållningen i Danmark. Synd det.
Citera
2017-10-15, 20:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Är FUP:ar offentliga i Danmark?

Nej, tyvärr.
Citera
2017-10-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Möller sa att de inte är ett spår oroliga för Madsens eventuella nya historier. Det berättade han på en presskonferens när han blev tillfrågad om Madsens tillgång till media. Och du får leta reda på det själv. Trodde de flesta hade sett presskonferenserna vid det här laget.

Vad då knip igen? Har du inte fått nåt på länge eller varför är du så aggressiv? Leverera källor - läs på själv istället. Inhämta lite kunskap, istället för att sitta och vråla på andra. Jag lämnar källa när jag har möjlighet men inte för att DU säger det. Om du inte tror mig så kan du leta fram de fem senaste framträdande live, som Möller gjort så lär du hitta det.

Jag vill ha källan, litar inte på andra trådskrivares referat, no affence på just dig. Sedan blir du lite komisk, när du säger att du kan lämna en källa, men inte vill, för att "äckliga" jag frågar!??

Jaja, det är ett fritt forum.....du påstod/trodde något, ville/kunde inte lämna källa på det, ditt val, jag går lugnt vidare, och registrerar kapacitet på skribenter....

Att det kan ha haft betydelse i vilken fas av förloppet, om han sa så, har säkert inte kommit upp som en tanke hos dig.
Citera
2017-10-15, 20:32
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Blir BO skjuten i huvudet så lider väl BO mindre än om det är så att BO utsätts för tortyrliknande behandling under lång tid innan döden inträffar. Man brukar inte tala om milda mord men det finns liksom grader i helvetet med där vissa mord är grymmare än andra.

För min del räcker det med att konstatera att även vid om du blir skjuten i huvudet så har du hunnit att uppleva dödsskräck i ögonblicket pistolen riktades mot dig. Att ens tänka i de banorna med grader i helvetet är ganska komplicerat. Även om rätten gör skillnad på lidande i grader anpassat till strafflängd, så vet jag inte om jag är benägen att gå in i sådana värderingar just nu i alla fall. Kanske kommer jag att reagera ifall Madsen inte blir dömd till livstid, utan otippat endast för griftefridsbrott, och då börjar tänka som du gör, men inte nu.
Citera
2017-10-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag vill ha källan, litar inte på andra trådskrivares referat, no affence på just dig. Sedan blir du lite komisk, när du säger att du kan lämna en källa, men inte vill, för att "äckliga" jag frågar!??

Jaja, det är ett fritt forum.....du påstod/trodde något, ville/kunde inte lämna källa på det, ditt val, jag går lugnt vidare, och registrerar kapacitet på skribenter....
Citationstecken? Du citerade inte mig när du skriver "äckliga". Jag kan lämna källa om jag haft ork att lyssna igenom ett par timmars livesändning. Men det är söndagkväll och det orkar jag inte just nu. Jag tycker du skall själv läsa på. Det tycker jag fortfarande. Du kan inte förvänta dig att få allt i ärendet Madsen serverat på fat. Däremot kanske du kan gå in på förstasidan här i tråden där moderatorn gjort ett formidabelt jobb att lägga ut en ruggig massa länkar. Tillbringa kvällen med att läsa igenom dom och bli lite mer påläst. Då slipper du också bli frustrerad pga okunnighet.
Citera
2017-10-15, 20:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Hur blev då strumpbyxorna kvar under luckan, medan trosorna fanns långt inne i båten?
Kvar? Var var de från början då, efter att de tagits av? Det vet väl bara PM. Hon kan ha strypts med dem har jag tänkt.
Citera
2017-10-15, 20:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
För min del räcker det med att konstatera att även vid om du blir skjuten i huvudet så har du hunnit att uppleva dödsskräck i ögonblicket pistolen riktades mot dig. Att ens tänka i de banorna med grader i helvetet är ganska komplicerat. Även om rätten gör skillnad på lidande i grader anpassat till strafflängd, så vet jag inte om jag är benägen att gå in i sådana värderingar just nu i alla fall. Kanske kommer jag att reagera ifall Madsen inte blir dömd till livstid, utan otippat endast för griftefridsbrott, och då börjar tänka som du gör, men inte nu.

Men då är det ju bra att du slipper göra de beaktanden, straffmätningen är ju inte schabloniserad som vid plankande på tåg.

Om Madsen bara blir dömd för griftefridsbrott så skulle det bero på att rätten inte skulle finna att åklagaren styrkt mord/dråp/vållande (som fallande skala för ansvar skulle se ut i Sverige). För att finna att ett mord varit särdeles grymt utfört måste man först konstatera att det var ett mord såklart.
Citera
2017-10-15, 20:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Nej, det vet jag inte, men vad jag vet är att i detta fallet kan PM komma med en massa förnedrande historier och KW, och då blir det mycket viktigt med dödsorsaken.

Vad jag vet, kan det bli domar på indicier, starka sådana, men polisen är nog mycket orolig för att PM kan lägga fram en ny historia, som kan stödja någon form av olycka! Om PM lyckas med det, blir han dömd för griftefridsbrott, under ett år i fängelse!!!
Det finns inte en chans att han skulle frias för mord, det är bara du som tror det.
Du förtränger rättsläkarnas bevis att knivhuggen skedde innan eller i direkt anslutning till döden. Hur ska det gå ihop med ett olyckscenario? Svar: Det kan det inte.
Ge dig säger jag. Men vet samtidigt att du aldrig gör det. Du tvingas motvilligt erkänna att indicier ibland räcker för att fälla för mord. Men du tror inte riktigt på det. Om Madsen säger att allt var KWs fel, att det var hon som attackerade PM och sen kom det ett UFO som styckade henne, så kommer du tycka att det är något som måste motbevisas.
Du kan ingenting om juridik, och du skulle vara en värdelös mordutredare.
Citera
2017-10-15, 20:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Möller sa att de inte är ett spår oroliga för Madsens eventuella nya historier. Det berättade han på en presskonferens när han blev tillfrågad om Madsens tillgång till media. Och du får leta reda på det själv. Trodde de flesta hade sett presskonferenserna vid det här laget.

Vad då knip igen? Har du inte fått nåt på länge eller varför är du så aggressiv? Leverera källor - läs på själv istället. Inhämta lite kunskap, istället för att sitta och vråla på andra. Jag lämnar källa när jag har möjlighet men inte för att DU säger det. Om du inte tror mig så kan du leta fram de fem senaste framträdande live, som Möller gjort så lär du hitta det.

Jag vill också minnas att Möller sa det du säger.
Citera
2017-10-15, 20:56
Medlem
Citat:
Citationstecken? Du citerade inte mig när du skriver "äckliga". Jag kan lämna källa om jag haft ork att lyssna igenom ett par timmars livesändning. Men det är söndagkväll och det orkar jag inte just nu. Jag tycker du skall själv läsa på. Det tycker jag fortfarande. Du kan inte förvänta dig att få allt i ärendet Madsen serverat på fat. Däremot kanske du kan gå in på förstasidan här i tråden där moderatorn gjort ett formidabelt jobb att lägga ut en ruggig massa länkar. Tillbringa kvällen med att läsa igenom dom och bli lite mer påläst. Då slipper du också bli frustrerad pga okunnighet.

Jag har följt tråden från början, och "citerat" en del ( det kan du enkelt kolla genom att klick på Whyback....). Så tyvärr, jag har följt tråden från början.

Och nej, jag skrev bara ett citat, och försökte förmedla din känsla, det blev mitt problem.....

Nu var det inte det som var själva frågan, som du försöker rymma ifrån varje gång, är bara det som du skrev, att polisen vet att de kan möta/är inte ett dugg oroliga över att PM, som är den enda som vet, inte kan komma med en ny historia.

Jag tror nämligen att du kan ha missuppfattat, och inte kan dra rätt slutsatser, så om du bara vill vara så snäll att ge källor till mitt första inlägg, där du drog slutsatser utan källor, så kan detta lösa sig. Vill du inte, så är frågan död, du har självklart det valet.
Citera
2017-10-15, 20:59
Medlem
Citat:
Jag har följt tråden från början, och "citerat" en del ( det kan du enkelt kolla genom att klick på Whyback....). Så tyvärr, jag har följt tråden från början.

Och nej, jag skrev bara ett citat, och försökte förmedla din känsla, det blev mitt problem.....

Nu var det inte det som var själva frågan, som du försöker rymma ifrån varje gång, är bara det som du skrev, att polisen vet att de kan möta/är inte ett dugg oroliga över att PM, som är den enda som vet, inte kan komma med en ny historia.

Jag tror nämligen att du kan ha missuppfattat, och inte kan dra rätt slutsatser, så om du bara vill vara så snäll att ge källor till mitt första inlägg, där du drog slutsatser utan källor, så kan detta lösa sig. Vill du inte, så är frågan död, du har självklart det valet.
Jag drog inga slutsatser. Vid presskonferensen blev Möller ifrågasatt varför Madsen har tillgång till media, och om de inte var oroliga för att hans kunskap skulle bli källa till nya tillrättalägganden och historier från hans sida. Och nej, Möller var inte orolig för det. Han sa också att Madsen och hans advokat vet ganska mycket mer än vad de släpper till media.
Så det är inga slutsatser jag drar när det gäller detta. Att du följt tråden betvivlar jag inte, men uppenbarligen har du inte läst tidningar eller sett några presskonferenser. Googla och gör det. Så kanske du får mer kött på benen.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-15 kl. 21:01.
Citera
2017-10-15, 21:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

I trådstarten finns en hel del presskonferenser och artiklar med info. Läs gärna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in