2017-10-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, kanske ville han behålla dem som du säger. Det är ju märkligt att de låg så långt ifrån varandra?

Det är här, du inte förstår, vad vattenfyllning kan göra med saker i en båt.

Förklara för mig varför du tycker det är märkligt att klädesplaggen ( trosor och strumpbyxor) ligger långt ifrån varandra, när polisen på land gick in i båten?!
Citera
2017-10-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Finns obduktionsrapporten att läsa någonstans? Dansk media verkar ha läst den, men den är väl inte publik? Eller är det bara refererat från polisens sida?
Knappast publik nu, tveksamt om den blir publik senare. Är den ens färdig ännu? Offentliggörande, i mer eller mindre kortad form (ett referat) brukar i Sverige ske med FUP:s offentliggörande, vilket är i samband med att åtal väcks. Antar att praxisen är samma i Danmark.
Citera
2017-10-15, 20:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Förklara för mig varför du tycker det är märkligt att klädesplaggen ( trosor och strumpbyxor) ligger långt ifrån varandra, när polisen på land gick in i båten?!

Jag ställer frågan TILLBAKA till Vekrus. Vekrus har skrivit det om och om igen, att plaggen låg långt ifrån varandra och att det inte beror på vattenfyllnad osv.🙄

Läs människa.
Citera
2017-10-15, 20:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Knappast publik nu, tveksamt om den blir publik senare. Är den ens färdig ännu? Offentliggörande, i mer eller mindre kortad form (ett referat) brukar i Sverige ske med FUP:s offentliggörande, vilket är i samband med att åtal väcks. Antar att praxisen är samma i Danmark.

Är FUP:ar offentliga i Danmark?
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men för fan lägg av. Om jag säger att jag inte haft för avsikt att trycka till dig så är det så. Nu blev du tydligen tilltryckt men den delen av mottagandet ägs av dig.
Att jag hoppas på ett mildare scenario är inte för min egen skull snälla människa. Det är för KW:s skull naturligtvis och det borde du begripa. Sannolikt gör du det egentligen men fann väl ytterligare ett kapitel att lägga till i din novell till mig.
I slutändan mår jag bättre än dig av ditt skrivande att döma, synd bara att trådens ena huvudperson inte får möjlighet att fortsätta må så bra. Och för att förtydliga för dig eftersom du tenderar att skena iväg i egna fantasier, så är det KW jag menar då.

Edit; För säkerhets skull vill jag tillägga att om du ämnar svara på detta så finns jag via PM. Det räcker nog att besudla tråden vidare med personliga försvars- och skuldinlägg.

Ett "milt" mord har jag då aldrig hört tals om. Men tro du det om det gör dig lycklig.
Inga pm från mig, lovar.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Knappast publik nu, tveksamt om den blir publik senare. Offentliggörande, i mer eller mindre kortad form (ett referat) brukar i Sverige ske med FUP:s offentliggörande, vilket är i samband med att åtal väcks. Antar att praxisen är samma i Danmark.

Låter rimligt. De väljer lite om och vad de vill offentliggöra.
Jag vet att FU inte blir offentlig i DK som de blir i SE, men den skulle kunna läcka för visso.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Nope
Citera
2017-10-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

En dansk i tråden sa att de inte är det.
Citera
2017-10-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har läst varenda artikel som skrivits. Och jag har ett bra minne. Den klena infon får du stå för själv. Har man lite läskunnighet, både i danska och svenska, så kan man vaska ut väldigt mycket. Så ta det lugnt. Du kommer dra på dig både högt blodtryck, stroke och infarkt om du inte lugnar ner dig.

Ja, men min kommentar handlar ju om att det är en väldigt BEGRÄNSAD information som finns, för att t.ex. kunna bedöma det centrala i hela fallet, DÖDSORSAKEN. Eller har du efter idogt läsande, en dödsorsak, snälla, berätta då, för det blir lättare att diskutera/analysera då

Jag är filbunke, men tack för omtanken....
Citera
2017-10-15, 20:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nope

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En dansk i tråden sa att de inte är det.

Anade det. Så vi får nog vänta till rättegången innan vi får veta helheten. Just det här fallet hade jag gärna velat en FUP på. Få läsa vad Madsen fabulerat om och vad obduktionen/rättsläkaren pekat på.
Citera
2017-10-15, 20:26
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback

Åtminstone har då jag fått omvärdera mina tolkningar beträffande underklädernas placering, eftersom jag ouppmärksamt nog inte tänkte på det där med vattenutsuget. En utgångspunkt som gör det omöjligt att lägga in värderingar beträffande vad/om han använt underkläderna till något efter mordet, vilket var min tidiga uppfattning.
Citera
2017-10-15, 20:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ett "milt" mord har jag då aldrig hört tals om. Men tro du det om det gör dig lycklig.
Inga pm från mig, lovar.

Blir BO skjuten i huvudet så lider väl BO mindre än om det är så att BO utsätts för tortyrliknande behandling under lång tid innan döden inträffar. Man brukar inte tala om milda mord men det finns liksom grader i helvetet med där vissa mord är grymmare än andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in