Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Blir man gravid så får man ta ansvaret att föda det. Vet du inte hur barn blir till? Googla. Som du säger så är det alltid en risk att bli gravid. Ta ansvar.
Som jag skrev, att göra abort om man inte kan ge barnet ett bra liv tycker jag är att ta ansvar. Men jag tycker det är grymt ansvarslöst och idiotiskt av både kvinnor och män att inte skydda sig vid sex om de inte vill ha barn, eftersom det är så man tillverkar barn. Det enda helt säkra preventivmedlet är avhållsamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Håller med, jag tycker det är även djupt oansvarigt att tillverka barn om bara ena parten vill.
Vill man inte bli förälder så skyddar man sig vid sex och placerar inte sperman i vaginan, hur svårt är det att förstå?
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Mannen ska knappast ansvara för ett beslut som kvinnan tar. Som du skriver ovan så är det ansvarslöst att tillverka ett barn om man inte kan ge barnet ett bra liv. Vi kan nog vara överens om att ett barn borde ha 2 föräldrar som vill ha det och inte bara ena föräldern. Det är de facto ansvarslöst av kvinnan att föda om mannen inte vill ha barnet.
Jag undrar om kvinnor vet om hur barn blir till.
Frågan är väl om mannen vet hur barn blir till, om han väljer att spruta i en kvinna fast han inte vill bli pappa...
Citat:
Ursprungligen postat av
AdjooooglE
Det är inte mannen, det är kvinnan som tillverkar barnet. Vad är det du inte förstår? Hon avgör om det blir abort eller inte.
Försök förstå nu. Mannen bör ansvara för sina egna val och sina egna handlingar. Om mannen väljer att tillverka ett barn (det sker alltså genom att han sprutar i kvinnans vagina) så bör han ta ansvar för den handlingen.
Om du behöver information kring hur barn blir till så kan du googla det, annars får du helt enkelt tro mig när jag säger att ingen kvinna kan tillverka ett barn utan mannens spermier. Ingen kvinna kan alltså vare sig föda eller döda sitt barn utan att en mans spermier befruktat hennes ägg.
För att återknyta till trådens ämne så får vi väl hoppas att det är de korkade, oansvariga männen som blir utan sex, och att alla smarta, ansvarsfulla män får ligga.