2017-10-15, 18:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Eller då att han gjorde gud vet vad med dem, när han sadistade runt, och sedan missade dem. Vilket som.

Ett hafsverk, hur som helst, och det var självklart inte meningen att de skulle vara kvar i ubåten när han så noggrant gjort sig av med allt annat i påsar med tyngder o s v.

Edit: Jag gillade den andra raketföreningens avståndstagande öknamn ubåts-bizarro. Väl avvägt och kärnfullt.

Jag håller med dig, de skulle inte varit kvar men tidsbristen gjorde nog sitt. Som du säger så gjorde han ju sig av med resten av kläderna i en påse som dumpades överbord.

Ubåts-bizarro låter lämpligt!
Citera
2017-10-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyffe
Jag kan omöjligt läsa igenom alla inlägg sedan jag läste här sist, mer än 1000 inlägg. En tanke slog mig. Det har sagts att M hade snuskiga, grymma filer i sin dator. Var har han fått dem ifrån? Är det möjligt att han själv skickat bidrag till källan? Mannen är en sadistisk psykopat med behov av bekräftelse, det skulle inte förvåna om han filmat hela förloppet, torterat ihjäl och skändat Kims kropp för att ta poäng på en snusksajt. Må han brinna i helvetet.
Var tortyrfilmerna i Madsens dator kommer ifrån vet man inte. Men polisen sa att de är utländska och att Madsen inte är involverad i dom.
Jag är ganska säker att han filmat resp. fotograferat hela sin vidriga handling. Men han har nog inte hunnit skicka dessa till någon. Men det kan en mobiloperatör svara på. Men det där med poäng tvivlar jag på. Jag tror att han helt enkelt är avtrubbad och ville vara med i verkligheten, och inte bara kika på filmer.
Citera
2017-10-15, 18:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tycker inte det är så märkligt. Han drog ju av henne alla kläder. När han var klar med sitt värv var hans hjärna overloaded. Fullständigt. Att han hade så pass mycket kvar i skallen att han lyckades slänga så mycket, att samla ihop så mycket, som han ändå gjorde är förvånande för mig. Att några klädesplagg, som troligen dessutom var blodiga och därmed försvann i allt annat rött blod, är inte alls konstigt. Det är ju inte så att han hade många dygn på sig. Han fick ta en del hastiga beslut. Och han var inte sig själv. Tror inte att han fattat hur otäckt det hela var i verkligheten när han själv var med. Naturligtvis spekulerar jag här. Massor. Men tror jag ligger hyfsat nära sanningen. Men fan vet.

Ja, fan vet. PM vet.
Citera
2017-10-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du är HELT rätt ute, det finns många här i tråden, som inte kan skilja på vad som mycket sannolikt skett, att PM mördat KW, och hur det ska föras i bevis i domstol!

Det helt centrala, är att polisen är säker på DÖDSORSAKEN! Det begränsar kraftigt PM's möjligheter att passar in en ny berättelse, som kan göra det möjligt med en "olycka" ( sjukdom går nog inte, det kan rättsläkarna lätt avfärda.

PM sitter helt säkert och filar på ett magnifikt framträdande i rätten, han tänker inte missa en chans att få vara i fokus och rampljuset. Han har fått löpande information om fynden polisen gjort, och han vet ju EXAKT vad som hänt.

Jag tror att vi kommer att få se minst att stort/storslaget skådespel i rättssalen från PM, bara att hoppas på att polisen har fysiska fakta redo.

Vet du att det krävs en dödsorsak för att kunna dömas till manddrap i Danmark?
Citera
2017-10-15, 19:02
Medlem
Citat:
Var tortyrfilmerna i Madsens dator kommer ifrån vet man inte. Men polisen sa att de är utländska och att Madsen inte är involverad i dom.
Jag är ganska säker att han filmat resp. fotograferat hela sin vidriga handling. Men han har nog inte hunnit skicka dessa till någon. Men det kan en mobiloperatör svara på. Men det där med poäng tvivlar jag på. Jag tror att han helt enkelt är avtrubbad och ville vara med i verkligheten, och inte bara kika på filmer.
Poäng å poäng, jag menar som en del som skriver Facebook eller andra forum och får en kick av att få många " gilla ", vet att en del t.o.m har skapat flera konton och sitter och gilla sig själva. Ett sjukt beteende ja.
Citera
2017-10-15, 19:04
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Var finns det att läsa? Trodde det var en trådsanning. Det enda jag sett i artiklarna är att sticken i torson är begångna i samband med döden. Är det officiellt att sticket i bröstet gjordes när Kim levde? Någon som har länk till en bra sammanfattning om just de uppgifterna?

Nej, det står i genomgången från rättsläkaren, som finns länkat och citerat otaliga gånger i tråden.

Och just därför, så förstår jag inte varför det haglar av djävulens advokater här, som tror att det finns utrymme för KW att hinna dö en naturlig död på ubåten.
Citera
2017-10-15, 19:22
Medlem
Citat:
Nej, det står i genomgången från rättsläkaren, som finns länkat och citerat otaliga gånger i tråden.

Och just därför, så förstår jag inte varför det haglar av djävulens advokater här, som tror att det finns utrymme för KW att hinna dö en naturlig död på ubåten.

Jag tror det är av vikt att åtminstone veta om tösen var vid liv när han stack kniven i henne ett flertal gånger. Dödsorsaken är viktig för familjen - men även för att polisen skall kunna veta hur förloppet var. Madsen tiger ju som muren nu, vilket är lika gott så polisen får jobba i lugn och ro. De har inte bråttom. Oavsett om man lyckas ta reda på dödsorsaken så kommer man med all sannolikhet komma fram till att detta är mord (eller drab, som danskarna uttrycker det). Jag begriper inte hur Madsen skall krångla sig ur det hela.
Citera
2017-10-15, 19:24
Medlem
Citat:
Var finns det att läsa? Trodde det var en trådsanning. Det enda jag sett i artiklarna är att sticken i torson är begångna i samband med döden. Är det officiellt att sticket i bröstet gjordes när Kim levde? Någon som har länk till en bra sammanfattning om just de uppgifterna?

Jag har bara sett följande
Från Ekstrabladets live http://ekstrabladet.dk/112/peter-madsens-computer-indeholdt-optagelser-af-aegte-drab-paa-kvinder/6853445
Anklageren gennemgår nu en række af de skader, som Kim Walls torso har været udsat for.
Anklageren fortæller, at der er påført adskillige stik på torsoen. Et stik på brystkassens forside og i alt 14 stik i underlivet. Disse er påført 'omkring dødens indtræden eller kort tid efter, det kan ikke konkretiseres nærmere, men der er næppe tale om timer', læser anklageren op.
Desuden er amputationen foregået efter dødstidspunktet.

Från Berlingskes live https://www.b.dk/nationalt/anklager-fremlagde-nye-beviser-videoer-med-fetich-tortur-og-drab-fundet-paa-peter
Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden.
Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, ti stiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina, fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret.
Derudover er arme, ben og hoved amputeret med en sav, viser rapporten.
Citera
2017-10-15, 19:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Men, jag ska försöka skriva så tydligt... vad man "tror" och kan bevisa så det håller till en fällande dom kan vara vitt skilda saker.

Jag har inte sett att det är fastslaget att KW dog genom att hon fått halsen avakuren eller stungen upprepade gånger i bröstkorgen. I de artiklar jag läst så framställs att detta må ha gjorts i nära anslutning till dödsfallet, vilket inte utesluter att hon var död då.
Eftersom du hävdar något mer specifikt än många andra i tråden uppmärksammat är det väl ganska "fair" att kräva att du länkar till uppgiften?
Citera
2017-10-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, kanske ville han behålla dem som du säger. Det är ju märkligt att de låg så långt ifrån varandra?

Nej, det är inte ett dugg märkvärdigt! Båten vattenfylldes vid sänkningen, då uppstod en massa strömmar inne i båten, sedan bärgades den, full med vatten, och sedan sögs allt vatten ut, innan polisen gick in och började kartlägga.

Nu blev det ganska enkelt, va, när någon förklarar?
Citera
2017-10-15, 19:27
Medlem
Citat:

NEJ, det finns inga, och att det först är ett stick i bröstkorgen är en ren spekulation!
Citera
2017-10-15, 19:36
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Jag tror det är av vikt att åtminstone veta om tösen var vid liv när han stack kniven i henne ett flertal gånger. Dödsorsaken är viktig för familjen - men även för att polisen skall kunna veta hur förloppet var. Madsen tiger ju som muren nu, vilket är lika gott så polisen får jobba i lugn och ro. De har inte bråttom. Oavsett om man lyckas ta reda på dödsorsaken så kommer man med all sannolikhet komma fram till att detta är mord (eller drab, som danskarna uttrycker det). Jag begriper inte hur Madsen skall krångla sig ur det hela.

Det går nog inte att få mer exakta tidsangivelser än de som redan presenterats.

Att hon var helt och fullt vid liv när hon knivhöggs i bröstet, medan huggen i underlivet gjordes strax före eller efter dödens inträde.

Det är helt enkelt max för vad man kan läsa ut av blödningarna som blev resultatet.

Som jag skrev är det intressant om rättsläkaren kan ge ett mer tydligt svar, t ex efter att ha undersökt halsen. Om det hände något där - avskuret eller strypning etc. Men man behöver inte mer för att dö, än att bli huggen i brösten utan att få hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in