2017-10-15, 18:05
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag lämnade ett utmärkt förslag till förklaring i mitt inlägg som du tidigare citerade:

Ja, kanske ville han behålla dem som du säger. Det är ju märkligt att de låg så långt ifrån varandra?
Citera
2017-10-15, 18:09
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Skillnaden mellan de aktuella fallet och dom du refererar till är att i detta fall finns det bara två inblandade personer som befann sig på en ubåt. Det finns inga som helst möjliga eller omöjliga alternativa gärningsmän.

Fast jag tycker du är långt från bollen nu: Det handlar inte om huruvida Madsen är mördaren, OM det är ett mord vi har att göra med, utan om huruvida Kim Wall dog en naturligt död, eller av en olycka som Madsen påstått. OM rättsläkarna inte hittar dödsorsaken blir det lite komplicerat. Missförstå mig rätt: Jag är 100% övertygad om att det är Madsen som är GM, men det är skillnad på att ha rätt, och på att rätt när det gäller juridiken. Det jag personligen tror (som jag skrev i min första post) är ytterst graverande för Madsen är alla knivstick, och dess placering, och att kroppen är styckad. Jag tror, och hoppas, att det kommer att påverka rättens bedömning. Om han inte hade utfört de gärningarna tror jag inte han blivit dömd för mord eller dråp, kanske inte ens vållande om han benfast hållit fast vid att det skett en olycka. Hans stora fördel gentemot de andra casen jag tog som exempel är att han inte har en relation till offret, och att han inte var i beroendeställning heller och då blir motivbilden knepig.
Citera
2017-10-15, 18:10
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Absolut, jag menar att det finns alternativ till att gå "all in" med sina föreställningar oavsett var man befinner sig, eller att vara avtrubbad.
Jag är ingetdera av ovanstående utan befinner mig i ett lagom mellanläge

Att i stunden gripas av den vidriga fysiska verkligheten i ett begånget brott, är inte detsamma som att hallucinera om det oavbrutet. Det finns ingen regel som säger att man för att vara frisk måste koppla bort allt som man inte just sitter och läser om.

Jag uppfattade det inte som att någon av de övriga som skrev heller hade passerat den gränsen.
Citera
2017-10-15, 18:12
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, kanske ville han behålla dem som du säger. Det är ju märkligt att de låg så långt ifrån varandra?

Eller då att han gjorde gud vet vad med dem, när han sadistade runt, och sedan missade dem. Vilket som.

Ett hafsverk, hur som helst, och det var självklart inte meningen att de skulle vara kvar i ubåten när han så noggrant gjort sig av med allt annat i påsar med tyngder o s v.

Edit: Jag gillade den andra raketföreningens avståndstagande öknamn ubåts-bizarro. Väl avvägt och kärnfullt.
Citera
2017-10-15, 18:14
Bannlyst
Citat:
Madsen påstod sig ha haft en psykos under tiden han begravde Kim till sjöss, efter vad jag har läst. Jag undrar om man verkligen kan veta det själv? Detta uttalande skall ha skett i nära anslutning till den 11e under polisförhör. Kan man själv uttala sig om att man precis haft en psykos? Är man så sjuk så vet man väl inte om det, eller?

Nej - i detta fallet är det nödlögn från PM sida- han har varit alledes för klar och medveten över vad han gjort. Vad PM kanske åsyftade var nog mer: hans egen chock över att bli riskerad /påkommen och ställd till svars - i den meningen kan han ju förklara sig lite som " psykotisk " i allmänhet när adrenalin och inre försvar gör sig gällande. Ren rappakalja att han haft nån sorts psykos. Det handlar om en man med narcissistisk personlighetsstörning, några droppar ADHD , och något inslag av autismspektra.
Citera
2017-10-15, 18:16
Medlem
Citat:
Jag tycker inte det är så märkligt. Han drog ju av henne alla kläder. När han var klar med sitt värv var hans hjärna overloaded. Fullständigt. Att han hade så pass mycket kvar i skallen att han lyckades slänga så mycket, att samla ihop så mycket, som han ändå gjorde är förvånande för mig. Att några klädesplagg, som troligen dessutom var blodiga och därmed försvann i allt annat rött blod, är inte alls konstigt. Det är ju inte så att han hade många dygn på sig. Han fick ta en del hastiga beslut. Och han var inte sig själv. Tror inte att han fattat hur otäckt det hela var i verkligheten när han själv var med. Naturligtvis spekulerar jag här. Massor. Men tror jag ligger hyfsat nära sanningen. Men fan vet.
Citera
2017-10-15, 18:24
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Fast jag tycker du är långt från bollen nu: Det handlar inte om huruvida Madsen är mördaren, OM det är ett mord vi har att göra med, utan om huruvida Kim Wall dog en naturligt död, eller av en olycka som Madsen påstått. OM rättsläkarna inte hittar dödsorsaken blir det lite komplicerat. Missförstå mig rätt: Jag är 100% övertygad om att det är Madsen som är GM, men det är skillnad på att ha rätt, och på att rätt när det gäller juridiken. Det jag personligen tror (som jag skrev i min första post) är ytterst graverande för Madsen är alla knivstick, och dess placering, och att kroppen är styckad. Jag tror, och hoppas, att det kommer att påverka rättens bedömning. Om han inte hade utfört de gärningarna tror jag inte han blivit dömd för mord eller dråp, kanske inte ens vållande om han benfast hållit fast vid att det skett en olycka. Hans stora fördel gentemot de andra casen jag tog som exempel är att han inte har en relation till offret, och att han inte var i beroendeställning heller och då blir motivbilden knepig.

Ja, det förekommer rättsskandaler. Men vad exakt är det du tycker är knepigt? Jag tar det igen:

1. Hel och levande KW kliver ombord på ubåt.
2. Hel och levande KW får knivhugg i bröstet.
3. KW får 14 knivhugg i underlivet, strax före eller efter att hon dör.
4. Kniven kan kopplas till PM.
5. KW styckas och kastas i havet. KWs innanmäte hamnar på PMs overall. Sågen hon delades med kan kopplas till PM.

Vad ser du för öppningar för ett scenario där PM är oskyldig till mord?

Jag upprepar också igen att man dör av ett obehandlat knivstick i bröstet, om PM inte hann med något annat innan hon dog, som rättsläkaren kan lägga till. Visst, all ytterligare bevisning är välkommen. Men det som finns räcker redan och blir över.
Citera
2017-10-15, 18:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Han bör i så fall ha hissat upp henne med fötterna före... och då kan naturligtvis ett par strumpbyxor/tights eller leggings ha tagit viss skada. - Hur som helst kan rörets väggar resp. stegen ha åstadkommit hål och friktionsskador (även på kläderna i övrigt). Det talas om "nylonstrømper" och att dessa tillsammans med både trosor och skor åkt av. Strumpbyxorna ska helt ha spruckit - och bör ha hittats söndertrasade under röret. Dessutom bör röret ha varit besudlat med blod och annat. - Det måste antas att han menat att trosor/strumpbyxor efter upphissandet av kroppen befann sig nere vid de sammanbundna fötterna - om han inte menat att han först sökt hissa upp henne utan att fötterna hölls samman. - Det kan vara detta han nu sitter och räknar på i sin cell...

KW hade inga kläder på sig när hon togs upp på däck, likaså var inte kroppen intakt när så skedde.
Citera
2017-10-15, 18:30
Bannlyst
Citat:
Nej nej, inte alls! Det är jag som rör till det! Jag undrade bara vad madsen angett som förklaring till att de åkt av, samtidigt som han sagt att han bundit hennes anklar/ben.

Jag är såklart övertygad om att så inte var fallet utan kroppen var styckad osv.

Sorry för förvirringen!

oavsett vad Madsen angett som förklaring till varför underkläderna var avtagna - så är det något han sparat som trofè, och givetvis glömt bort att göra sig av med innan han sänkte båten - med tanke på hur hans hjärna var på högvarv. Så: för mig betyder det följande; han hade tänkt att spara detta och ta med sig på land i första planen. Då kommer nästa tanke: har han gjort detta förut? Hans planering kring det hela tyder inte på nån sorts impulshandling - utan det irrationella beteendet och motsägelser sker då först när han inser att KW är sökt av polis och medier. Jag är ganska övertygad att han också fotograferat sin handlingar. Jag är däremot inte säker på att han tillfogat knivsticken under tiden hon levde. Däremot är det mest sannolikt att han avskiljde huvudet först. Och det var det han kastade i sjön som första del. Sedan torson. Sedan benen. sist armarna. När det gäller dödsorsaken tror jag att han kvävt henne. Sedan är frågan om han bundit henne upprätt i tornets stege - eller liggandets plant. Möjligen obduktionen kan ge svar på detta.
Citera
2017-10-15, 18:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, det förekommer rättsskandaler. Men vad exakt är det du tycker är knepigt? Jag tar det igen:

1. Hel och levande KW kliver ombord på ubåt.
2. Hel och levande KW får knivhugg i bröstet.
3. KW får 14 knivhugg i underlivet, strax före eller efter att hon dör.
4. Kniven kan kopplas till PM.
5. KW styckas och kastas i havet. KWs innanmäte hamnar på PMs overall. Sågen hon delades med kan kopplas till PM.

Vad ser du för öppningar för ett scenario där PM är oskyldig till mord?

Jag upprepar också igen att man dör av ett obehandlat knivstick i bröstet, om PM inte hann med något annat innan hon dog, som rättsläkaren kan lägga till. Visst, all ytterligare bevisning är välkommen. Men det som finns räcker redan och blir över.

Var finns det att läsa? Trodde det var en trådsanning. Det enda jag sett i artiklarna är att sticken i torson är begångna i samband med döden. Är det officiellt att sticket i bröstet gjordes när Kim levde? Någon som har länk till en bra sammanfattning om just de uppgifterna?
Citera
2017-10-15, 18:50
Medlem
Jag kan omöjligt läsa igenom alla inlägg sedan jag läste här sist, mer än 1000 inlägg. En tanke slog mig. Det har sagts att M hade snuskiga, grymma filer i sin dator. Var har han fått dem ifrån? Är det möjligt att han själv skickat bidrag till källan? Mannen är en sadistisk psykopat med behov av bekräftelse, det skulle inte förvåna om han filmat hela förloppet, torterat ihjäl och skändat Kims kropp för att ta poäng på en snusksajt. Må han brinna i helvetet.
Citera
2017-10-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping

Du är HELT rätt ute, det finns många här i tråden, som inte kan skilja på vad som mycket sannolikt skett, att PM mördat KW, och hur det ska föras i bevis i domstol!

Det helt centrala, är att polisen är säker på DÖDSORSAKEN! Det begränsar kraftigt PM's möjligheter att passar in en ny berättelse, som kan göra det möjligt med en "olycka" ( sjukdom går nog inte, det kan rättsläkarna lätt avfärda.

PM sitter helt säkert och filar på ett magnifikt framträdande i rätten, han tänker inte missa en chans att få vara i fokus och rampljuset. Han har fått löpande information om fynden polisen gjort, och han vet ju EXAKT vad som hänt.

Jag tror att vi kommer att få se minst ett stort/storslaget skådespel i rättssalen från PM, bara att hoppas på att polisen har fysiska fakta redo.
Senast redigerad av Whyback 2017-10-15 kl. 19:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in