Citat:
Ursprungligen postat av
Mapping
Fast jag tycker du är långt från bollen nu: Det handlar inte om huruvida Madsen är mördaren, OM det är ett mord vi har att göra med, utan om huruvida Kim Wall dog en naturligt död, eller av en olycka som Madsen påstått. OM rättsläkarna inte hittar dödsorsaken blir det lite komplicerat. Missförstå mig rätt: Jag är 100% övertygad om att det är Madsen som är GM, men det är skillnad på att ha rätt, och på att få rätt när det gäller juridiken. Det jag personligen tror (som jag skrev i min första post) är ytterst graverande för Madsen är alla knivstick, och dess placering, och att kroppen är styckad. Jag tror, och hoppas, att det kommer att påverka rättens bedömning. Om han inte hade utfört de gärningarna tror jag inte han blivit dömd för mord eller dråp, kanske inte ens vållande om han benfast hållit fast vid att det skett en olycka. Hans stora fördel gentemot de andra casen jag tog som exempel är att han inte har en relation till offret, och att han inte var i beroendeställning heller och då blir motivbilden knepig.
Ja, det förekommer rättsskandaler. Men vad exakt är det du tycker är knepigt? Jag tar det igen:
1. Hel och levande KW kliver ombord på ubåt.
2. Hel och levande KW får knivhugg i bröstet.
3. KW får 14 knivhugg i underlivet, strax före eller efter att hon dör.
4. Kniven kan kopplas till PM.
5. KW styckas och kastas i havet. KWs innanmäte hamnar på PMs overall. Sågen hon delades med kan kopplas till PM.
Vad ser du för öppningar för ett scenario där PM är oskyldig till mord?
Jag upprepar också igen att man dör av ett obehandlat knivstick i bröstet, om PM inte hann med något annat innan hon dog, som rättsläkaren kan lägga till. Visst, all ytterligare bevisning är välkommen. Men det som finns räcker redan och blir över.