2017-10-14, 21:11
  #59497
Medlem
Schweinmunds avatar
https://www.svd.se/sd-rasar-i-svd-sifo--ner-till-nivaer-fore-flyktingkrisen

Sverigedemokraterna ligger nu på 15 %. Minskar de lika mycket i november kommer de ligga under sitt valresultat från 2014
2017-10-14, 21:13
  #59498
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
https://www.svd.se/sd-rasar-i-svd-sifo--ner-till-nivaer-fore-flyktingkrisen

Sverigedemokraterna ligger nu på 15 %. Minskar de lika mycket i november kommer de ligga under sitt valresultat från 2014

Med STOR underskattning hos Sifo som vanligt ska dock sägas.

15% hos Sifo är lågt räknat 20% i verkligheten. Sentio säger fortfarande 22.8% vet du. Sentio som är bäst på att mäta Sverigedemokraterna, medan bland annat Sifo är sämst på att mäta Sverigedemokraterna.
2017-10-14, 21:28
  #59499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
https://www.svd.se/sd-rasar-i-svd-sifo--ner-till-nivaer-fore-flyktingkrisen

Sverigedemokraterna ligger nu på 15 %. Minskar de lika mycket i november kommer de ligga under sitt valresultat från 2014
Det finna undersöningar som visar att sd har allt från 15-55%. Jag själv litar inte på någon undersökning. Varför skulle just detta institut ha rätt då och inte det som tex visar SD 55%?
Jag gissar på att inget institut har rätt. Detta val kommer är jätte svårt att mäta för att det kommer inte likna nått annat vi har haft.
2017-10-14, 21:32
  #59500
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Med STOR underskattning hos Sifo som vanligt ska dock sägas.

15% hos Sifo är lågt räknat 20% i verkligheten. Sentio säger fortfarande 22.8% vet du. Sentio som är bäst på att mäta Sverigedemokraterna, medan bland annat Sifo är sämst på att mäta Sverigedemokraterna.
Ja Sifos nivåer på SD har en stor inbyggd underskattning. Med det sagt har nog M tagit tillbaka någon procentenhet från SD senaste tiden. Ganska naturligt med de dagliga utspelen om tuffare tag i invandringsfrågorna.

Huruvida det är en tillfällig effekt eller inte kommer bero på hur man klara att förklara för väljarna hur man å ena sidan kan peka på flera av SD:s förslag och kalla dem rasister för att sedan lägga fram likadana förslag själva OCH FRAMFÖRALLT hur man ska få sina Alliansvänner att gå med på den nya moderata linjen. För får man inte med Alliansen på båten och förslagen med i det gemensamma valmanifestet så är deras förslag i realiteten inte vatten värda.

Förhoppningsvis är detta början på ett litet överbudskrig från flera partier om hårdare tag i invandringsfrågorna, brottsligheten och hur hela samhället ska tackla alla tunga invandringsproblem. Det vore en valrörelse landet så innerligt behöver.
__________________
Senast redigerad av Kloss 2017-10-14 kl. 21:44.
2017-10-14, 21:36
  #59501
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Med STOR underskattning hos Sifo som vanligt ska dock sägas.

15% hos Sifo är lågt räknat 20% i verkligheten. Sentio säger fortfarande 22.8% vet du. Sentio som är bäst på att mäta Sverigedemokraterna, medan bland annat Sifo är sämst på att mäta Sverigedemokraterna.

Var det inte du som skrev att SD var största partiet egentligen? Vad jag kan se i denna mätning krävs det en fördubbling av antalet väljare för att det skulle vara sanning. Du biter dig kvar i hoppet om att Sentio har mest rätt även nu vad det gäller att mäta SD. Trots att trenden är tydlig och klar dvs SD och deras så kallade politik håller på att totalhaverera.
2017-10-14, 21:38
  #59502
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det finna undersöningar som visar att sd har allt från 15-55%. Jag själv litar inte på någon undersökning. Varför skulle just detta institut ha rätt då och inte det som tex visar SD 55%?
Jag gissar på att inget institut har rätt. Detta val kommer är jätte svårt att mäta för att det kommer inte likna nått annat vi har haft.

Vad heter det institutet som visar att SD har 55% av väljarna?
2017-10-14, 21:41
  #59503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Var det inte du som skrev att SD var största partiet egentligen? Vad jag kan se i denna mätning krävs det en fördubbling av antalet väljare för att det skulle vara sanning. Du biter dig kvar i hoppet om att Sentio har mest rätt även nu vad det gäller att mäta SD. Trots att trenden är tydlig och klar dvs SD och deras så kallade politik håller på att totalhaverera.
SDs politik håller på att totalhaverera? Ja det är ju därför nästan alla andra partier har kopierat den. Det är snarare regeringen som har havirerat och det kommer vi märka nästa år.
2017-10-14, 21:42
  #59504
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Var det inte du som skrev att SD var största partiet egentligen? Vad jag kan se i denna mätning krävs det en fördubbling av antalet väljare för att det skulle vara sanning. Du biter dig kvar i hoppet om att Sentio har mest rätt även nu vad det gäller att mäta SD. Trots att trenden är tydlig och klar dvs SD och deras så kallade politik håller på att totalhaverera.

Att man varit störst när man var som störst och S hade lägre nivåer än idag är ju inget konstant som du verkar förstå det som, vilket mest bekräftar att du är korkad.

SD har nog 20-21% idag och när det varit som mest tror jag det har varit runt 25%.

Sentio har val efter val varit bäst på att mäta Sverigedemokraterna, Sifo och andra telefoninstitut bland dom sämsta med kraftig underskattning för Sverigedemokraterna på en hel del procentenheter. Som även nu och även när SD varit som störst hösten 2015, våren 2016 och nu för några månader sedan 2017 under Kinberg Batras och M:s värsta problem.

SD:s politik vinner ju mark hela tiden, ditt skitparti med din alkoholskadade statsminister med ert partis nazistiska historia och den fega mesen till ynkrygg i M har ju snott var och varannan fråga, det tyder på att politiken är extremt framgångsrik och vinner stor mark och väcker avund och beundran från övriga samhället som måste sno politiken dom nyss skrek rasism högt om.
2017-10-14, 21:43
  #59505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad heter det institutet som visar att SD har 55% av väljarna?
Det var något internet institut. Jag har glömt bort vad det heter men jag kan föesöka hitta det till dig jag såg det för någon dag sen. P.S jag säger inte att jag tror att ad har så mycket om du undrar.
2017-10-14, 21:54
  #59506
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad heter det institutet som visar att SD har 55% av väljarna?

på nätet någon tidning med betydligt fler svarande än vanliga undersökningar har jag sett upp till 70% för SD.
55% var väl bara för någon vecka sedan.
2017-10-14, 22:01
  #59507
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
https://www.svd.se/sd-rasar-i-svd-sifo--ner-till-nivaer-fore-flyktingkrisen

Sverigedemokraterna ligger nu på 15 %. Minskar de lika mycket i november kommer de ligga under sitt valresultat från 2014
Förmodligen Socialdemokraterna som har beställt en mätning från SIFO där enda kravet var SD skulle få en lägre siffra än senast. Bara fokusera på att fråga vissa målgrupper där man att SD är svaga så blir det en låg siffra.

Inget konstigt i sig. Det sker beställningar till SIFO stup i kvarten där man på förhand vill ha ett resultat, så den där undersökningen ger jag inte mycket för.
__________________
Senast redigerad av fresk66 2017-10-14 kl. 22:04.
2017-10-14, 22:03
  #59508
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Om du kallar Sentio "skakiga", vad kallar du då Sifo, Demoskop, Ipsos, Novus med flera pajasinstitut???

Nu har ju SD inte direkt kollapsat framför våra ögon än utan ligger hyfsat stabilt på 23-25% i opinionen. Vem vet, du kanske sätter skrattet i vrångstrupen den 9 september nästa år? Det är elva långa månader kvar till valet, och med ett fortsatt totalt vanstyre från Löfvens och Fridolins sida kan vad som helst hända i detta land och i opinionen. Om du är så förblindad och/eller ignorant att du inte ser att Wolodarski och den s k "PK-maffian" har en tydlig agenda när det gäller SD då är du mer än lovligt korkad. Att Wolodarski styr mätningarna är det knappast någon som anser, att han däremot är en grav SD-hatare med en uttalad och tydlig agenda torde däremot vara uppenbar också för den mest imbecille.
Det finns en lyktstolpe i min hemstad där någon skrivit/tryckt "Peter Wolodarski" med röda matrisboktäver, riktigt snyggt gjort och inte det vanliga klottertramset. Jag tolkar det som att denne någon anser att lyktstolpen är vigd för det onda geniuset att dingla i när det är dags

Dessvärre tror jag att MSM med förenade krafter kan förvrida opinionen under året som kommer. Det kommer att krävas extraorinära händelser för att det ska svänga rejält uppåt för SD. Synd, för det behövs ett rejält stålbad här i landet för att läka ut vänsterinfektionen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in