Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Du får väl följa med lite i tråden eller är du van att bli uppassad som ett barn?
SvDs journalist spekulerar i att Moderaterna bara gissar att SD är större än opinionsmätningarna visar, men länkarna visar att M gör egna mätningar och då är det mest sannolikt att anta att Moderaternas bedömning inte är en spekulation utan grundar sig på riktiga mätningar.
'länkarna visar att M gör egna mätningar' - hahaha. Så det var det som förvånade dig?
Haha, alla partier gör egna mätningar. Alla
Sedan tycker du att det är konstigt att han tycker att SD är underskattade?
Citat:
då är det mest sannolikt att anta att Moderaternas bedömning inte är en spekulation utan grundar sig på riktiga mätningar.
LOL. Det räcker att kolla på historisk data. Är det något konstigt?
Well, det händer ju i andra länder.
Shy Tory.
Bradley.
Omvänt Bradley.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shy_Tory_Factor
Citat:
The Shy Tory Factor is a name given by British opinion polling companies to a phenomenon first observed by psephologists in the early 1990s. They observed that the share of the electoral vote won by the Conservative Party (known colloquially as the 'Tories') was significantly higher than the equivalent share in opinion polls.
Jävla Wolodarsky och Soros.
Varför hatar han SD och Tories?
Haters gonna hate.
Konspirationsteoretiker gonna se TECKEN överallt