2017-10-15, 15:40
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2000-talet
Ok, så om svenskar håller hårdare i sina tonåringar så går oönskade tonårsgraviditeter ner.
Möjligen. men jag anser ju att det är bättre att ungdomarna får sexualundervisning och rätten till sina egna kroppar, inta att pappa bestämmer att man ska vara oskuld.
Citera
2017-10-15, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Eh, de blir antagligen utfrysna av släkten och i vissa fall hedersmördade.

nej man blir knappast gripen av polis, men man får inte ammma överallt- vilket är rätt svårt då spädbarn inte styr över när de blir hungriga.

Och om du tänker efter, har du mest sett barbröstade kvinnor, eller män på offentlig plats?

Beror på vad du menar med offentlig plats? Om du menar inne i centrum och i butiker ser jag så gott som aldrig barbröstade personer oavsett kön. Ser däremot många fler kvinnor än män på stan som har kortkorta shorts, som visar magen och som har små tajta toppar.

Ja, det finns säkert inrättningar som kräver att kvinnor ej visar brösten. Precis som många inrättningar såsom många arbetsplatser, krogar och finare restauranger kräver att män är mer påklädda än kvinnor. Kvinnor kan visa ben och axlar men ej män.
Citera
2017-10-15, 16:09
Medlem
Citat:
http://feber.se/samhalle/art/351002/13_procent_av_svenska_mn_har_s/

Artikeln skriver först att det är 13 procent av männen som skickat dickpics. Sedan att det är 13 procent som fotograferat sitt kön. Att fotografera är ju ej samma sak som att skicka. Dessutom nämner den inget om hur många av dessa som skickade till personer som ej bett om bilderna.

Frågan är hur seriös den undersökningen är. Undersökningar kring sexuella grejer är svårt, eftersom män ljuger uppåt och kvinnor neråt (därför män i snitt har många fler sexpartners än kvinnor i undersökningar vilket ej går matematiskt ihop). Så män kan ha svarat jakande trots att de ej tagit kukbilder, och kvinnor kan ha svarat nej trots att de har tagit fittbilder.
Citera
2017-10-15, 16:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Beror på vad du menar med offentlig plats? Om du menar inne i centrum och i butiker ser jag så gott som aldrig barbröstade personer oavsett kön. Ser däremot många fler kvinnor än män på stan som har kortkorta shorts, som visar magen och som har små tajta toppar.

Ja, det finns säkert inrättningar som kräver att kvinnor ej visar brösten. Precis som många inrättningar såsom många arbetsplatser, krogar och finare restauranger kräver att män är mer påklädda än kvinnor. Kvinnor kan visa ben och axlar men ej män.
Du är aldrig på en badstrand, eller i badhuset? jag bodde i visby i många år och de som gick barbröstade på konsum var gubbar och män, aldrig kvinnor.
Citera
2017-10-15, 16:35
Medlem
Mooons avatar
Nu ska du lugna ner dig.

Sexualkunskap och ännu hellre livskunskap är ett ämne i skolan som ingen ska kunna välja bort.

Vill du bestämma över vad kvinnor ska ha på sig, åk hem till Saudi för här är du inte önskvärd.

Citat:
Tror inte det är dödsstraff i Saudiarabien på att visa för mycket hud. Men visst vore det önskvärt med mer konservativa klädnormer för västerländska kvinnor.

Kvinnor får ju uppenbarligen visa bröstvårtorna. Free the Nipple-kvinnorna i Malmö blev ju inte gripna av polisen.
Citera
2017-10-15, 16:37
Medlem
Citat:
Du är aldrig på en badstrand, eller i badhuset? jag bodde i visby i många år och de som gick barbröstade på konsum var gubbar och män, aldrig kvinnor.

Ja, jag skrev ju att det finns inrättningar som har regler mot att kvinnor visar brösten. Badhus är ett exempel på en sådan inrättning. Precis som andra inrättningar har regler mot blottade mansben.

Men finns ingen lagstiftning som förbjuder blottade kvinnobröst på offentlig plats.

Jag kan ej kommentera hur det ser ut i Visby då jag var ett barn senaste gången jag var där. Men jag vet hur det ser ut i Stockholm.
Citera
2017-10-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Nu ska du lugna ner dig.

Sexualkunskap och ännu hellre livskunskap är ett ämne i skolan som ingen ska kunna välja bort.

Vill du bestämma över vad kvinnor ska ha på sig, åk hem till Saudi för här är du inte önskvärd.

Så länge det finns samtycke. Finns inte samtycke ska man inte tvinga barn att läsa om sex, kolla på sexuella bilder eller filmer.

Jag kommer inte från Saudiarabien så jag kan inte åka hem till Saudi.
Citera
2017-10-15, 16:44
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ja, jag skrev ju att det finns inrättningar som har regler mot att kvinnor visar brösten. Badhus är ett exempel på en sådan inrättning. Precis som andra inrättningar har regler mot blottade mansben.

Men finns ingen lagstiftning som förbjuder blottade kvinnobröst på offentlig plats.

Jag kan ej kommentera hur det ser ut i Visby då jag var ett barn senaste gången jag var där. Men jag vet hur det ser ut i Stockholm.
Just det brukar vara upp till enskild polis att avgöra huruvida något är otillbörligt eller ej, då det faller in under blottning.
Citera
2017-10-15, 16:45
Medlem
Mooons avatar
Dumheter och det vet du.

Citat:
Så länge det finns samtycke. Finns inte samtycke ska man inte tvinga barn att läsa om sex, kolla på sexuella bilder eller filmer.

Jag kommer inte från Saudiarabien så jag kan inte åka hem till Saudi.
Citera
2017-10-15, 16:53
Medlem
Citat:
Just det brukar vara upp till enskild polis att avgöra huruvida något är otillbörligt eller ej, då det faller in under blottning.

Har du exempel på att någon kvinna som inte i övrigt uppträtt på ett ofredande sätt mot andra människor har blivit dömd för att ha visat brösten på offentlig plats?
Citera
2017-10-15, 18:00
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaa så klart är det skillnad om en man eller en kvinna skickar/postar bilder på sig (till de som inte bett om det) - för kvinnan är ju Den Goda™, och hon är alltid ett offer, henne är det alltid synd om, det finns inget ont i vad hon än gör - det är enbart de onda männen som kan ha baktankar och hitta på elakheter.

Är du säker på att innerst inne vill inte kvinnor också att vi män bjuder på lite exponering? Nej just det ja, för män är alltid onda och förtryckande ja. Det glömde jag.

Vem har sagt att män alltid är onda och förtryckande? Inte jag i alla fall. Varsågod och posta bilder ni också. Jag kan visst bli tänd på en kille med snygg kropp i boxershorts. Men nu handlade det om oönskade penisbilder. Könsorganen är inget som man postar fattar du det! Det handlar om vett och etikett även när det gäller erotik.
Citera
2017-10-15, 18:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Bröstvårtor är ju inte könsorgan.

Nej, men dom har en klar sexuell koppling, det är därför många kvinnor gör allt för att framhäva sina bröst via tajta tröjor, djupa urringningar osv eller genom att förstora behagen för att på så sätt vinna omgivningens uppmärksamhet, något exakt liknande existerar inte hos männen och framför allt inte i lika stor omfattning, vi sorterar för sakens skull bort den ynka promille av alla män som skickar snoppbilder till främmande kvinnor, det är en minoritet som gör detta. Ibland undrar man förresten om inte kvinnor som du borde tänka till i 10 minuter innan ni kläcker ur er helt ogenomtänkta debattinlägg?

Citat:
Jag har inte heller särskilt stor lust att se feta mäns tuttar men det gör man ju ändå på badhus och stränder

Nu var det inte mäns fetma vi diskuterade utan många kvinnors totala avsaknad av vett, stil, klass, finness och fingertoppskänsla. Men varför ses det (av feminister som dig) som en kvinnlig rättighet att klä sig så slampigt och/eller avklätt som möjligt?

Citat:
jag tror inte att det är särskilt stor risk att kvinnor kommer att gå runt på stan utan topp, däremot kanske man vill kunna sola och bada på samma villkor.

Nu diskuterade vi inte hur folk är klädda på stranden utan på nätet och gator och torg. Vi får verkligen hoppas att det inte blir mode och socialt accepterat för kvinnor att ranta runt på ICA, jobbet, tunnelbanan, krogen osv med brösten slängandes hit och dit bara för att det är så skönt att slippa behå och någonting ovanpå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in