2017-10-15, 14:42
Medlem
Mooons avatar
Va?

Hört talas om ansvar och kondomer?

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Män kan inte välja att tillverka barn om dom nu inte våldtar vilket givetvis inte är tillåtet. Dom sitter inte på äggen, maktkåta hjärndöda användbara idiot.
Citera
2017-10-15, 14:57
Medlem
Citat:
Män kan inte välja att tillverka barn om dom nu inte våldtar vilket givetvis inte är tillåtet. Dom sitter inte på äggen, maktkåta hjärndöda användbara idiot.
Kvinnor kan inte heller tillverka barn utan mannens medverkan. Du kanske kan googla hur man tillverkar barn, så slipper jag förklara det här med ägg och spermier för dig...
Citera
2017-10-15, 15:00
Medlem
Sperssons avatar
.
Syftar du på svenska eller utländska killar typ afghaner och somalier?

Svenska killar har historiskt sett aldrig haft några problem att hitta en partner.
Citera
2017-10-15, 15:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Smarta män som inte vill bli pappor väljer att inte tillverka barn. De tar alltså eget ansvar för sina egna handlingar, är det svårt att förstå för dig?

Attans jag glömde, kvinnor är barn. Män måste ta ansvar för kvinnors val. Att jag aldrig lär mig.
Citera
2017-10-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Attans jag glömde, kvinnor är barn. Män måste ta ansvar för kvinnors val. Att jag aldrig lär mig.
Det räcker gott om män tar ansvar för sina egna val och handlingar. Anser du att det är för svårt för män så att någon annan bör ta ansvaret åt dem?
Citera
2017-10-15, 15:26
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Om jag inte hade fått det så hade jag mått mycket dåligt och tvingats ta itu med det precis som jag har fått ta itu med annan skit jag mått dåligt över. Jag har inte bara fått. Jag har inte suttit med gapande mun och tagit emot. De flesta av oss måste jobba för att få grejer i livet och gör vi inte det får vi nöja oss. Jag säger inte att vi kan rå på allt och ändra allt men vi får jobba med det vi har och vill (och ta all hjälp som erbjuds) och kan vi inte det får vi acceptera läget. Jag mår inte så jävla bra och jag är inte nöjd med allt men jag har vett nog att inte skylla allt på andra. Jag får inte näring i hat och förakt mot andra, så nej, vi är inte samma skrot och korn.
Fast det låter som att väldigt många jobbar på sig själva men ändå inte får till det. Det ser man inte bara här utan lite överallt. Får dessa andra näring? Även om du inte får näring så visar du förakt.

Citat:
Finns inget som hindrar dem att sätta sig själva främst. Det gör de ju redan. De behöver bara organisera sig och börja kalkylera tillsammans så kan de nog skapa sig ett luftslott.

Men det löser inte sex biten.

Citat:
Man måste inte va religiös för att leva i celibat. Nej jag är inte för fjanterier. Jag menar terapi inom psykiatrin som är godkänd av vetenskap grundad i empiri. Och vars idéer från början bygger på mäns tankar och har varit manligt dominerad, ifall du nu inte känner till det.

Att leva i celibat löser inte sex biten.

Jaha. Så en man som inte får sex är sjuk och behöver gå i terapi?
Det bästa är att lära sig hur majoriteten av kvinnor funkar och acceptera verkligheten. Något som både kvinnor och vita riddare är emot. Det är nästan som så att ni inte vill att deras chanser ska öka till att få sex.
Citera
2017-10-15, 15:35
Medlem
AdjooooglEs avatar

Sök hjälp och jag hoppas att du får adekvat hjälp för dina problem.
Citera
2017-10-15, 15:38
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Det räcker gott om män tar ansvar för sina egna val och handlingar.
Så är onekligen inte fallet....

Citat:
Anser du att det är för svårt för män så att någon annan bör ta ansvaret åt dem?
Varför ska män ta ansvar för vad andra beslutar?
Citera
2017-10-15, 15:46
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Inga argument, så ovanligt. Va? Hört talas om att gå till psykvården om man är så störd i huvudet som du är?

Jag vet nog ingen fråga där målstolparna flyttas konstant när det kommer till graviditet.

Man är två om att tillverka barn, sen helt plötsligt är det bara en som avgör.

Det är faktiskt en av dom ämnen som hyckleriet verkligen visas framme i öppen ridå. Det sker så många logiska felslut att allt blir bara humor. Är du intresserad av mer så sök, finns en del guldkorn.
Citera
2017-10-15, 16:01
Medlem
Citat:
Så är onekligen inte fallet....
En normalbegåvad, ansvarsfull man som inte vill bli pappa placerar inte sin sperma i en kvinnas vagina, eftersom det är så man tillverkar barn.

En korkad, oansvarig man som inte vill bli pappa placerar sin sperma i kvinnans vagina och tror på något sätt att det krävs ett godkännande på ett formulär för att ägg och sperma ska bli ett barn. Återigen. Googla hur barn blir till.

Citat:
Varför ska män ta ansvar för vad andra beslutar?
Återigen, män behöver inte ta ansvar för vad andra beslutar, det räcker gott om de tar ansvar för sina egna val och handlingar. Vill en man inte bli pappa så skyddar han sig. Om det inte spelar mannen någon roll om han blir pappa eller inte så kan han spruta i kvinnan, och väljer därmed att överlåta beslutet om barn till kvinnan.

Av vilken anledning anser du inte att män klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?
Citera
2017-10-15, 16:13
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
En normalbegåvad, ansvarsfull man som inte vill bli pappa placerar inte sin sperma i en kvinnas vagina, eftersom det är så man tillverkar barn.

En korkad, oansvarig man som inte vill bli pappa placerar sin sperma i kvinnans vagina och tror på något sätt att det krävs ett godkännande på ett formulär för att ägg och sperma ska bli ett barn. Återigen. Googla hur barn blir till.

Du är alltså emot abort? Man måste ta sitt ansvar eller hur? Blir kvinnan gravid så ska barnet också födas.

Citat:
Återigen, män behöver inte ta ansvar för vad andra beslutar, det räcker gott om de tar ansvar för sina egna val och handlingar. Vill en man inte bli pappa så skyddar han sig. Om det inte spelar mannen någon roll om han blir pappa eller inte så kan han spruta i kvinnan, och väljer därmed att överlåta beslutet om barn till kvinnan.

Av vilken anledning anser du inte att män klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?

Då ska kvinnan ta fullt ansvar över sitt beslut. Mannen är ute ur bilden. Därav kan han inte heller tvingas till att ta ett ansvar. Inte ens ekonomiskt eller juridiskt.

Men så är inte verkligheten då kvinnor uppenbarligen är barn och män måste ta ett ansvar för hennes beslut.
Citera
2017-10-15, 16:38
Medlem
Citat:
Du är alltså emot abort? Man måste ta sitt ansvar eller hur? Blir kvinnan gravid så ska barnet också födas.
Jag är fullständigt emot att man använder abort istället för preventivmedel, men för rätten till abort om man ändå blir gravid och inte vill ha barn.

Att göra abort om man inte kan ge barnet ett bra liv tycker jag är att ta ansvar. Däremot är det grymt ansvarslöst och idiotiskt av både kvinnor och män att inte skydda sig vid sex om de inte vill ha barn, eftersom det är så man tillverkar barn.

Citat:
Då ska kvinnan ta fullt ansvar över sitt beslut. Mannen är ute ur bilden. Därav kan han inte heller tvingas till att ta ett ansvar. Inte ens ekonomiskt eller juridiskt.

Men så är inte verkligheten då kvinnor uppenbarligen är barn och män måste ta ett ansvar för hennes beslut.
Nej, mannen är inte ute ur bilden om han väljer att tillverka ett barn, då blir han ju pappa och delaktig i sitt eget barns uppväxt. Om han inte är en korkad, ansvarslös typ förstås som inte förstår att barn blir till genom att han placerar sin sperma i kvinnans vagina, och sedan återigen är ansvarslös nog att överge sitt eget barn.

Om mannen inte vill bli pappa så bör han alltså inte tillverka barn. Vad är det du inte förstår, det är ju väldigt logiskt att inte tillverka något som man inte vill ha? Av vilken anledning anser du inte att män klarar av att ta ansvar för sina egna val och handlingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in