2017-10-15, 12:22
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blahfacks
Vad är #jagärhär?

Nevermind, Wikipedia svarade https://sv.wikipedia.org/wiki/Jag%C3%A4rh%C3%A4r.
Jag fattar inte vad som är fel på denna gruppen?

Låter ju som en rimlig och bra grupp? Varför skulle inte en Sverigedemokrat få vara med där?

Varför blir folk i tråden så hysteriska? Skulle någon vilja ge ett exempel på vad gruppen har gjort fel?

Edit:
Jag börjar få känslan av att "Sverigevännerna" på Flashback numera är anti allt som har med rättvisa, lycka, fred, rationalitet, sammanhållning och civiliserat beteende att göra. Vad är grejen med det?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-15 kl. 12:29.
Citera
2017-10-15, 12:32
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Låter ju som en rimlig och bra grupp? Varför skulle inte en Sverigedemokrat få vara med där?

Varför blir folk i tråden så hysteriska? Skulle någon vilja ge ett exempel på vad gruppen har gjort fel?
Ett fåtal personer (i förhållande till gruppens medlemstal) i #jagärhär har uppmuntrat och kärleksbombat en myndig afghansk tafsare som gav sig på en fjortonåring. Han blev dömd, men det sket ett antal kvinnor (för det var nästan bara kvinnor) i. Man har även smutskastat vittnen och det fjortonåriga offret.

Det finns även historier om hur personer i #jagärhär snarare angriper politiska motståndare än bryr sig om den goda tonen. Dvs att det viktiga inte skulle vara god ton utan att man vill ha generös flyktingpolitik, inte utvisa afghaner, inte tro att afghaner eller invandrare är överrepresenterade bland våldtäkter och andra brott, inte vilja förbjuda tiggeri, inte se sambandet mellan tiggeri, prostitution, människohandel med mera. Huruvida det ligger till så eller inte har jag ingen aning om, då jag inte blivit drabbad eller sett någon bli drabbad.

Huruvida det är några tokiga vänsterkärringar som missbrukar #jagärhär eller ej vet jag inte.

Jag har medlemmar i #jagärhär på min vänlista och de kommenterar aldrig mina politiska inlägg fast jag knappast är kulturellt vänster.
Citera
2017-10-15, 12:32
Medlem
Citat:

Gör ett besök här om du verkligen är intresserad: (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Senast redigerad av hicku 2017-10-15 kl. 12:37.
Citera
2017-10-15, 12:35
Medlem
Citat:

Edit:
Jag börjar få känslan av att "Sverigevännerna" på Flashback numera är anti allt som har med rättvisa, lycka, fred, rationalitet, sammanhållning och civiliserat beteende att göra. Vad är grejen med det?

Gruppen består av radikala batikhäxor, vänsterfeminister, antirasister som knullar afghaner och lobbar för Sverigefientlig politik.
Citera
2017-10-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Känns som påståendena att ”hålla dina ”fiender” närmast”, eller ”vara där för att hålla ett öga och observera” är lite väl mycket önsketänkande i ljuset av att hon lämnade den vänsterextrema pöbeln som hastigast efter gangrapeswedens uppmärksammande.

Är det från sådana här grupper Sverigedemokraternas invandringspolitiskt ansvariga hämtar sina alster?

https://www.nordfront.se/sd-lanserar-bielerplanen-oppnar-upp-folkmord-via-arbetskraftsinvandring.smr

Rent politiskt avviker hon inte från den vänsterpopulistiska hatgruppen.

Dom är även vänner på Facebook.

Och man bör veta att i SD är Bieler långt ifrån ensam om den bakgrunden och uppfattningen.
Om man sedan ser på SDs utveckling mot att bli det 8 klöverpartiet bör man vara mycket misstänksam. SD vill inte Sverige eller de etniskt svenska gott.
Citera
2017-10-15, 12:46
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Ett fåtal personer (i förhållande till gruppens medlemstal) i #jagärhär har uppmuntrat och kärleksbombat en myndig afghansk tafsare som gav sig på en fjortonåring. Han blev dömd, men det sket ett antal kvinnor (för det var nästan bara kvinnor) i. Man har även smutskastat vittnen och det fjortonåriga offret.

Det finns även historier om hur personer i #jagärhär snarare angriper politiska motståndare än bryr sig om den goda tonen. Dvs att det viktiga inte skulle vara god ton utan att man vill ha generös flyktingpolitik, inte utvisa afghaner, inte tro att afghaner eller invandrare är överrepresenterade bland våldtäkter och andra brott, inte vilja förbjuda tiggeri, inte se sambandet mellan tiggeri, prostitution, människohandel med mera. Huruvida det ligger till så eller inte har jag ingen aning om, då jag inte blivit drabbad eller sett någon bli drabbad.

Huruvida det är några tokiga vänsterkärringar som missbrukar #jagärhär eller ej vet jag inte.

Jag har medlemmar i #jagärhär på min vänlista och de kommenterar aldrig mina politiska inlägg fast jag knappast är kulturellt vänster.
Aha. Då är jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Gör ett besök här om du verkligen är intresserad: (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Jag är så väldigt trött på bombastiska trådar och inlägg på Flashback att jag helt har slutat att läsa dem. Utan att klicka på tråden så kan jag tänka mig att den är fylld av överdriver, hysteri och bombastiska inlägg om hur allt i världen är en katastrof och hur Sverige är världens hemskaste land, att domedagen är nära, att alla borde dö, alla är förrädare, konspirationsteorier om PK, judar och massa annat och dylikt svammel. Orkar inte med det bara, och jag vet att sådant är att vänta under en rubrik på Flashback som behandlar en grupp mot näthat. Ett innehållslöst brus av dystopi. Orka.

Jag nöjer mig med Imirons sansade förklaring.

Edit:
Ser att du har redigerat ditt inlägg. Innan din redigering tror jag att du frågade hur jag kunde ha missat det. Därav min förklaring
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-15 kl. 13:13.
Citera
2017-10-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
En knäckfråga för många, även i diskussionen som förs på twitter, tycks ju vara huruvida Bieler är med av sympati eller för att hålla koll på vad som försiggår i gruppen. Ytterst går det ju inte att veta vad som snurrar inne i hennes judiska kranium, men det finns ju en gedigen historik av ageranden från hennes sida som gör det troligt att hon gör det av sympati för gruppen.

Hon sprang ju t.ex. på s.k. antirasistisk demonstration och hyllade efteråt Mona Sahlins brandtal. Hon säger sig ha vigt sitt liv åt att bekämpa NMR, och hennes största politiska drivkraft är enligt egen utsago att lugna polariseringen och ilskan i samhället. Huvva om folk blivit upprörda av allt lidande mångkulturen orsakat, bättre vi sätter oss ned och sjunger kumbaya med de politiker som drivit på massinvandringen. Hon har drivit hårt för att bekämpa/utesluta alla som inte helhjärtat ställt upp bakom idiotin med öppen svenskhet, hon låg bakom omfurmuleringar om SDs migrationspolitiska program för att det ska öppna upp för mer arbetskraftsinvandring och att färre ska sparkas ut för att de inte skött sig enligt nu gällande lagstiftning. Hetsar på sociala medier mot Migrationsverket för att de nekade en pakistanier uppehållstillstånd när de bedömde att han inte hade för faktisk avsikt att studera i Sverige. (Pinsamt nog genom att ifrågasätta om inte beslutet saknade lagstöd, trots att det framgår tydligt av utlänningsförordningen.) För dubblerat antal kvotflyktingar. Medlemskapet i "Sverigedemokrater mot rasism och främlingsfientlighet" har redan nämnts i tråden.

SD's kommunikationsplan har dessutom tolkats ganska tydligt vad gäller sociala medier - man gillar, länkar eller kopplar sig inte till kontroversiella sidor/grupper/inlägg man inte kan ställa sig bakom. Det finns inget "Ja, men jag länkade bara för att jag tyckte det var intressant och ville veta mer om, jag står inte bakom det!" om det inte framgår väldigt tydligt av sammanhanget att det varit just därför. Paula Bieler om någon lär vara bland de mer insatta i SD och hur sverigedemokrater får och bör hantera sociala medier. Att hon är med i gruppen kan inte ses som annat än att hon ställer sig bakom #JagÄrHär och deras verksamhet.

Tack, blir mer och mer uppenbart att SD är kontrollerad judisk opposition. Det är bara en förhalningsteknik. Krävs inte många mandatperioder till så är vi demografiskt förstörda för gott. Kan SD fånga upp missnöjet men "skynda långsamt" och låtsas vara för Sveriges bästa kan det vara försent när vi inser att vi blivit lurade.

Tänk på att kritik av islam är kontroversiellt men inte svår att hitta både här och där. Kritik mot guds utvalda folk däremot ojojoj vad media mördar dig. Tex när någon försynt vågar fråga vem som äger media i Sverige, jävlar vad dom slår på stora trumman!

Tror Paula är med i gruppen helt oironiskt, gillar nog olika också.
Citera
2017-10-15, 13:00
Medlem
Tycker uttrycket "en storm i ett vattenglas" passar bra in här.
Vad är problemet om Paula är med i #jagärhär det är väl hennes ensak vad hon gör på sin fritid?
Citera
2017-10-15, 13:01
Medlem
Blahfackss avatar
Citat:

Edit:
Jag håller med. Ytligt verkar det vara en vettig grupp med vettiga intentioner men om man läser lite om dem växer skepsisen.

Från deras stadgar
Citat:
§2. Syfte / ändamål
#jagärhär är en partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening som arbetar för ett
inkluderande samhälle utan hat. Med hat menar vi såväl kränkande tillmälen som kränkningar
kopplade till diskrimineringsgrunder, såsom rasism, sexism, homofobi, transfobi och funkofobi.
#jagärhär vill stärka människor i att reagera och stå upp när andra bli utsatta för hat och hot.
Hindra spridning av desinformation genom att hjälpa andra med källor till faktagranskad
information. Samt bidra till att den politiska diskussionen sker på ett sakligt sätt och därmed
motverka polarisering.
För all del, men hur ser det ut egentligen? Av bilden man får från alternativmedia låter #jagärhär som en faktaresistent nätmobb.

http://www.friatider.se/kampanjen-jagarhar-konspirationsteorier
Citat:
Syftet med gruppen är att medlemmarna ska agera nätaktivister i kommentars*fält på Facebook och störa "dem som sprider hat". Om någon känner sig i underläge i en diskussion kan denne tagga sin kommentar med #jagärhär så att fler från gruppen ansluter sig och visar sitt stöd.
...
Man måste ha "en tydlig, trovärdig offentlig profil och en historik på Facebook utan hatiska, rasistiska och sexistiska uttalanden eller sympatier" för att bli medlem i gruppen heter det.
https://twitter.com/RebeccaWUvell/status/806519092412874752?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=htt p%3A%2F%2Fwww.friatider.se%2Fkampanjen-jagarhar-konspirationsteorier
Citat:
Dagens sjukaste: aktivistgruppen mot näthat #jagärhär på Facebook har alltså efter att jag ansökt om medlemsskap BLOCKAT MIG. Rimligt.
https://nyheteridag.se/kvinnor-i-jagarhar-stottar-afghan-som-domts-for-sexovergrepp-mot-14-arig-flicka/
Citat:
Lamotte har identifierat 22 #jagärhär-aktivister som uttrycker stöd för den sexdömde afghanen. 21 av dem är kvinnor i olika åldrar. Aktivisterna har framfört stödet till Moradi på hans Facebooksida.
http://www.friatider.se/jagarhar-aktivisten-agneta-gruppvaldtakten-ar-porrens-fel
Citat:
Det är porrindustrin som bär skulden för den gruppvåldtäkt som under söndags*morgonen anmäldes i Uppsalatrakten. Det hävdar flera av aktivisterna i vänster*gruppen #jagärhär.
– Han kan ha fått idéer någonstans ifrån, säger den 56-åriga aktivisten Agneta Laudon till Fria Tider.
Jag får bilden av att #jagärhär inte har något med att främja ett bra samtal att göra utan endast förstärka varandras världsbild samt tysta obekväma fakta och åsikter så långt det bara går. Har de gjort någon faktagranskning? Hur har de hindrat spridning av desinformation? Det verkar som att de sysslar med raka motsatsen.

Nä, en grupp som får ekonomiskt stöd genom offentliga "priser" och bidrag från politiska partier, som enligt uppgift jobbar för "det goda samtalet", för "faktagranskning", mot "näthat" och hindra "desinformation" bör mötas med ordentlig skepsis. Nu kan jag inte tala för Sverigevänner som du väljer att kallar dem men jag förstår att folk är skeptiska med tanke på det sjuka media-, och samtalsklimat vi levt under det senaste årtiondet.
Senast redigerad av Blahfacks 2017-10-15 kl. 13:36.
Citera
2017-10-15, 13:57
Medlem
Detta handlar ju om att vara samhällsintresserad. Jag försöker själv följa så många som möjligt som har något sorts inflytande över folk.

Att bara följa en sida av debattklimatet är ju bara jävligt korkat.
Citera
2017-10-15, 15:18
Medlem
valleros avatar
Citat:

Edit:
"Sverigevännerna" på Flashback är väldigt ofta inte SDare utan extremister som rider på SDs framgångar. Trådstartaren t.ex. är definitivt inte SDare.
Citera
2017-10-15, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Har ni aldrig hört talas om:

Håll era vänner nära och era fiender ännu närmare.

Ser ni inte varför det är smart eller har ni alla här på Flashback blivit lika kalkryggade som Filip och Fredrik?

Tänker tillämpa den logiken när någon här skriver att en invandrad person är med i en hat grupp och därmed är terrorist.
Dubbelmoral?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in