2017-10-14, 20:46
Medlem
Kom förbi denna tweet från gangrapessweden som (visar)? att Paula Bieler är med i hatgruppen jagärhär, och har varit med i denna i ca 3 månader.
Om detta visar sig vara sant, så måste jag säga att detta var droppen för SD.

Vad är era tankar om detta? Tror ni gangrapessweden ljuger, eftersom det står ju inte att det är jagärhär, Men å andra sidan så är ju Paula Bieler med i gruppen "Sverigedemokrater mot rasism och främlingsfientlighet." Så länge denna idiot är kvar i partiet kommer SD aldrig kunna vara trovärdiga Nationalister och hon borde uteslutas omedelbart.

https://twitter.com/gangrapesweden/status/914976875151114242

EDIT : Ser nu att det står tillagt av Mina Dennert som är skaparen av gruppen om jag minns rätt
Citera
2017-10-14, 20:50
Medlem
BigFatCones avatar
Alltså... Jag är med i bland annat den gruppen för att se vad fan det är för dårskaper dom håller på med. Det kan tänkas att andra också gör så.
Citera
2017-10-14, 20:51
Medlem
Behöver du verkligen svar?
Många är med i vissa grupper bara för att följa det som sker. Ungefär som Virtanen eller Arnstad har många följare på twitter, det är inte alla som följer dem för att de uppskattar deras dynga, väldigt många följer dem för att de inte kan låta bli läsa vad virrskallarna skriver där.
Själv förstår jag inte intresset men var och en med sitt.
Citera
2017-10-14, 20:54
Medlem
Blahfackss avatar
Vad är #jagärhär?

Nevermind, Wikipedia svarade https://sv.wikipedia.org/wiki/Jag%C3%A4rh%C3%A4r.
Senast redigerad av Blahfacks 2017-10-14 kl. 21:00.
Citera
2017-10-14, 20:55
Medlem
4yoonlys avatar
Jag använder inte twitter... så jag kan vara ute på riktigt hal is...

Men du säger att du är med i samma grupp som en annan och du då får man anta är där av något annat skäl? men då vet att den andra (Paula Bieler) inte är där av samma skäl som du?

Tänk om denna Paula skulle hitta dig i denna "grupp" och tänka tycka likadant om dig?

Återigen, jag vet vad twitter är... aldrig använt det dock... så har ingen reel erfarenhet...
Citera
2017-10-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Behöver du verkligen svar?
Många är med i vissa grupper bara för att följa det som sker. Ungefär som Virtanen eller Arnstad har många följare på twitter, det är inte alla som följer dem för att de uppskattar deras dynga, väldigt många följer dem för att de inte kan låta bli läsa vad virrskallarna skriver där.
Själv förstår jag inte intresset men var och en med sitt.

Men hon blev ju tillagd? Tror inte riktigt att en hardcore vänsterextremist hade bjudit in en rasist SDare som vill ta bort aborträtten till hennes grupp?
Citera
2017-10-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag använder inte twitter... så jag kan vara ute på riktigt hal is...

Men du säger att du är med i samma grupp som en annan och du då får man anta är där av något annat skäl? men då vet att den andra (Paula Bieler) inte är där av samma skäl som du?

Tänk om denna Paula skulle hitta dig i denna "grupp" och tänka tycka likadant om dig?

Återigen, jag vet vad twitter är... aldrig använt det dock... så har ingen reel erfarenhet...

Det är en stängd grupp som hon blev tillagd i. Hon måste ha haft nån kommunikation med gruppens ledare om ledaren -Som är en vänsterextremist- skulle lägga till henne i sin grupp.
Hade jag varit ledare för en vänsterextrem grupp på 80k medlemmar så hade jag aldrig lagt till SDs migrationspolitisketalesperson i gruppen om jag inte hade haft någon kontakt med henne.
Citera
2017-10-14, 21:26
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel554

Citat:
Det är en stängd grupp som hon blev tillagd i. Hon måste ha haft nån kommunikation med gruppens ledare om ledaren -Som är en vänsterextremist- skulle lägga till henne i sin grupp.

Ok, tack! Då förstår jag hur du tänker och menar!

Citat:
Hade jag varit ledare för en vänsterextrem grupp på 80k medlemmar så hade jag aldrig lagt till SDs migrationspolitisketalesperson i gruppen om jag inte hade haft någon kontakt med henne.

Så ledaren har alltså suttit och tagit emot (minst?) 80000 "ansökningar" och suttit och förhand och tänkt/tyckt och sedan tryckt på "ok"?

Detta låter som ett heltidsjobb, har twitter ens funnits så länge som det krävs att svara ja på runt 80k medlemmar? ansökan till denna grupp borde ju varit mer än 80k får man ju anta om den är en stängd modererad grupp?
Om du spenderar 2 minuter (vilket är alldeles för lite för att ett random namn och du skall ta reda på vilken politiskt inriktning denna person har) på att jobbet att ta in någon eller inte så tar detta typ 2,5 år om du tillbringar varenda dag om året 3 timmar på det. Och det är om det enbart varit 80k som ansökt... räknar man med att det är det dubbla som ansökt men bara hälften har blivit insläppta (under denna c:a 2 min koll) så pratar vi 3 timmar om dagen i typ 5 år...

Och om vi då tänker oss att någon blivit insläppt i denna stängda grupp som blivit "fel"... så är det ju inte en omöjlighet? eller?

---edit
Googlade Mina Dennert (aldrig hört talas om personen)
Gruppen verkar ha startat den 13 maj 2016 i alla fall Facebook varianten?
Så då vet vi att hon måste i sådana fall i princip spenderat hela året sömlöst för att i alla fall ge 2 minuter per medlem för att antingen stänga ute dem eller ta med dem...

Ekvationen går inte riktigt ihop eller?
Senast redigerad av 4yoonly 2017-10-14 kl. 21:29.
Citera
2017-10-14, 21:41
Medlem
kalkryggars avatar
Har ni aldrig hört talas om:

Håll era vänner nära och era fiender ännu närmare.

Ser ni inte varför det är smart eller har ni alla här på Flashback blivit lika kalkryggade som Filip och Fredrik?
Citera
2017-10-14, 21:52
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Bieler har ju vid flera tillfällen gnällt på nationella och delat ut en känga. Minns jag rätt var det även hon som gick ut till massmedia, med att man måste kunna vara anti-rasist, samtidigt som man är med i SD. Detta kommer inte som en överraskning alls. Karlsson hade även samarbetat med Expo. Det låter som att dom bara följer de nuvarande mönstret. Vad annat kan man då förvänta sig?
Citera
2017-10-14, 22:20
Medlem
idiamindadas avatar
Jag försökte också gå med. Dock var min profil säkert inte nog feministisk och antirasistisk. Busted.
Citera
2017-10-14, 22:34
Medlem
pocahontas väns avatar
Jag ser ingenting konstigt med det. Endast för att man följer en grupp innebär inte att man sympatiserar med dem, eller vad de förespråkar. I detta fall är det sannolikt endast för att vara uppdaterad på hur de agerar och vad de säger - Ockhams rakkniv.

Ni tror på allvar att hon har infiltrerat SD och hennes medlemskap i gruppen skulle vara bevis för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in