Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Ja det ska bli intressant att se. Jag tror att man när väl har tagit steget och röstar SD så krävs det lite mer än en dvärg till partiledare för att ändra någonting. Jättebra att M har sjukdomsinsikt och återgår till en mer sansad politik men skadan de har orsakat är påtaglig och kommer ta decennier att reparera.
Jag litar inte ett dugg på M och S.De är vänsterliberala tomtar som är opålitliga. SD är inget drömparti men det minst svenskfientliga. Sverige måste se om sitt eget hus, värna sjuka och rättsstaten. Jag är inte så intresserad av att afghaner och somalier ska ta våra resurser för att få ett bättre liv.
Dessa två meningar sammanfattar situationen utmärkt. Det handlar om brist på förtroende och alternativ. SD behöver inte vara ett fantastiskt parti, det räcker med att vara det minst dåliga alternativet. SIFO är opålitliga när det gäller verkliga siffror för SD, men det är fullt möjligt att SD minskat något, men de ligger avgjort över 20%. Moderaterna gjorde sig av med AKB, deras sämsta partiledare i modern tid, och det finns de som vill belöna detta när SIFO ringer. Det är dock långt till valet och det är betydligt svårare att bygga upp ett förtroende än att förlora det. Öppna era hjärtan-politiken är lika mycket historia som DÖ, men personerna som drev igenom eländet är kvar och folk inser att dessa talar med kluven tunga och då finns bara SD som verkligt alternativ. Alla partier utom Mp, V och C har börjat tillämpa SD-politik och SD själva har inte flyttat fram sina positioner och ställt saker på sin spets, vilket missgynnar dem, men eftersom det inte finns något alternativ stannar väljarna hos SD.