2017-10-14, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Jag förstår att du väljer att resonera såhär, det är fine. I fortsättningen råder jag dig till att faktiskt skriva om dina tankar om relationer på individnivå där dem hör hemma, dvs ej i denna tråden.

Tack för rådet. Och hade du varit någon vars åsikter jag värderar, lovar jag att jag definitivt hade funderat på om du har sagt något av vikt i något av dina inlägg.
Citera
2017-10-14, 18:34
Medlem
ChrisChans avatar
Jag jobbar för fullt för att förändra min livssituation så jag kan bo i Thailand inom kort, åtminstone halvårsvis. Jag vill inte ha ett liv utan sex och kvinnlig närhet/bekräftelse vilket är det enda som erbjuds här i Sverige. Ett liv i kyla både bildligt och bokstavligt. I Thailand får du en tjej så enkelt som du kan tänka dig. Och nej det är inte prostituerade jag snackar om, även om det inte är fel att glida förbi ett "massageställe" då och då. Paradiset för män!
Citera
2017-10-14, 18:36
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag citerade hela ditt inlägg till mig och har inte tagit det ur något sammanhang, vad snackar du om?

En man får sin kvinna på en massa olika sätt. Tinder och krogen, krogen och Tinder - nej du gosse! Livet är ju för fan skitstort, kolla här på bara en yttepytteliten del av allt!

Går ni på danskurs? Lär er dreja eller väva, bland 20 kvinnor och 3 män på en kvällskurs? Testar att spela teater, går på folkhögskola, är volontärer vid soppköken och brer 150 mackor varje torsdag sida vid sida med söta Anna som är lika blyg som du, lär er rida bland fjortontusen hästtjejer som skulle uppskatta lite manlig fägring? Lär er sticka,
reser till Venedig, blir fågelskådare? Hjälper gamla tanter och farbröder, pratar vänligt med små barn och hundar, säger Hej! till busschauffören? Tränar på att umgås, utvecklar personligheten, utmanar er själva, ser till att ni växer som människor och får självdistans så att livet blir trevligare att leva även när ni inte får till det? Lär er att uppskatta er själva?

Jag påstår inte att det är lätt, men är det inte dags nu att sluta titta ner i gatan och istället höja blicken, känna vinden och våga fundera på att flyga lite grann, bara?
Så nu ska man tvingas bli en kvinna för att få komma nära kvinnor. Herrugud vilket samhälle det här har blivit för den svenska mannen som ännu inte har skurit av sig pungkulorna.Det är sannerligen som roidot klokt påpekade. Tänk om alla den här energin som män lägger på för att få en tjej hade kunnat läggas på riktiga saker. Bygga städer och upptäcka nya mediciner istället för att väva och vattna blommor.
Citera
2017-10-14, 18:36
Medlem
Citat:
Jag försöker förflytta det till att om man vill att sakernas tillstånd ska förändras så är det absolut vettigaste, alla kategorier, att själv försöka göra något åt det istället för att vänta på att resten av världen ska ändra på sig till ens fördel, för då kan man få vänta så länge att man hamnar på kyrkogården innan man träffat någon.

Men jag ska inte rubba era cirklar mer, trivs ni med att känna er värdelösa så spelar det ju ingen roll om jag tycker att det är sorgligt eller inte.

Självklart har du rätt i det du säger här. Det är tex precis vad jag gör/har gjort, mycket mer än du kan ana. Och ja det går rätt bra för mig med kvinnor, men det har inte med tråden att göra.

Tråden handlar inte om detta.

För att vidareutveckla detta så även om alla män som inte får ligga gör precis som du säger så uppnås ett liknande scenario där ~top20% av de männen som är "bäst" i detta nya scenario får ligga och resten inte får göra det. Det blir som en kapprustning där kvinnorna väljer de bästa. Sen att du kommer svara so what och att det är helt naturligt är en annan femma. hade det varit tvärt om hade du nog inte varit lika likgiltig.
Citera
2017-10-14, 18:41
Medlem
Citat:
Var det du som lekte vetenskapsman här på forumet nyss? Halmgubbe på dig själv, du.

Du vet uppenbarligen inte ens vad en halmgubbe är. Lekte vetenskapsman........?

Citat:
Tack för rådet. Och hade du varit någon vars åsikter jag värderar, lovar jag att jag definitivt hade funderat på om du har sagt något av vikt i något av dina inlägg.

Då vet jag. Du verkar ha goda intentioner med det du gör så jag inte absolut inte ute efter att starta någon konflikt här, dock är ditt argumenterande föga imponerande. Detta leder inte någonstans, jag tackar för mig.
Citera
2017-10-14, 18:51
Medlem
Efter alla orsaker och ursäkter i tråden kan jag inte låta bli att undra om det absolut största hindret till sex för många av kommentatorerna inklusive TS ligger i attityden i trådens rubrik. Sex är inget man "får"...
Citera
2017-10-14, 18:54
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Mina arbetskamrater har alla barn från yngre än tonåringar till vuxna och utflyttade, gemensamt är att 9/10 är som små väluppfostrade piskade hundar som får be om lov om dom vill dricka en öl i garaget, dom verkar väl alla ha det helt ok men det är en ton av bitterhet många gånger när kärringar diskuteras.

Kvinnorna kan skrika sig hesa om att dom tjänar mindre pengar än andra på arbetsmarknaden och blablabla, vad dom sjävla inte tänker på är att dom har all makt när det gäller sexualitet. Hota med att inte knulla på en vecka kan många män vittna om.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2017-10-14 kl. 18:56.
Citera
2017-10-14, 19:01
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Om vi har Kalle och Pelle och Stina och Lisa.

Först ligger Stina med Kalle och sen ligger Lisa med Kalle. Hur många har Pelle legat med då?

Klart de flesta killar får sex någon gång, men som du är lite inne på så är det nog för de flesta män tvunget att leva i ett förhållande om det ska bli nåt sexliv.

Lever hälften av befolkningen i ett förhållande samtidgt, ja då har ju i varje fall hälften av männen ett potentiellt sexliv.

Så kanske det är. Om man går från statistisk analys till verkligheten.
Kalle kanske lite duktigare än Pelle i förspelet till sex och partnerval. Eller så missar Pelle det att antagligen fler kvinnor än män kopplar ihop sex med partnerval. Har en olämplig målbild m a o

Skulle kunna bli en liten avhandling det här.
Citera
2017-10-14, 19:01
Medlem
erikp121s avatar
Vill man ha sex så finns det prostituerade. Smakar det så kostar det.
Citera
2017-10-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Jag respekterar att du tar din tid och kommer med mycket förslag men för en kille som jag, som faktiskt ändå gått igenom mycket, så känns det mer som att det inte spelar någon roll vad man än gör.

Att gå på danskurser bara för att få en kvinna är inte bäddat att lyckas. Inte heller att gå på krogen med förhoppningen att få ligga.

Det har blivit en helt annan sak sedan sociala medier och smartphones kom.

Tjejer har redan sina killar de är beredda att studsa på och konkurrensen har blivit oändlig. Tinder har käkat upp alla dessa arenor som du pratar om. Är man dessutom i yngre 20 årsåldern så blir det ännu svårare om du inte är särskilt snygg då tjejer redan har sina 10 potentiella ligg i fickan.

Nu är jag för ung för att kunna jämföra hur köttmarknaden fungerade för tio år sedan men jag kan tänka mig att det way mycket enklare då. Nu kan ju tjejer leva ut sina sexuella drömmar tillfullo och det finns inga sexuella restriktioner för honan. Jag var ute igår och flertalet kvinnor tog upp sina mobiler i krogen och det skrevs för fullt. Om det var med en tjej eller kille vet jag inte om, men det skulle inte förvåna mig om det var killar.

Krogen har inte blivit en arena för att skaffa partner, inte heller de danskurser du nämner. Det har blivit såpass enkelt för tjejerna att de redan är färdiga med samlevnadsbiten och har hittat sina backups om de blir kåta.

Inget sker spontant längre och det finns ingen charm längre.

Hur kul är det att göra saker, åka ut och resa när man aldrig fått till det? Jag själv saknar helt energi idag p.g.a. obefintligt sexliv.

Jag tycker att du ska ta det här med att tjejer lever ut sina sexuella drömmar hela tiden med killar de träffar på krogen med en stor nypa salt. Jag vet att det skrivs mycket om det här på forumet, men det är något så otroligt överdrivet så det anar du inte, med allt snack om hur tjejerna går in på toan hur lätt som helst med badboyhunken bara han vinkar med lillfingret och kommer ut alldeles rosiga om kinderna en kvart senare.

Någon tjänar pengar på att vi ska tycka att vi inte duger, det är en jätteindustri. Någon tjänar också en jävvla massa på att vi tror att alla andra har sex hela tiden, och på att (delvis därmed) göra hela generationer porrberoende. Man har gjort sex till det viktigaste i hela världen, nästan det enda som räknas, och den som inte har det till dålig, inte tillräckligt duglig.

I själva verket är väldigt många tjejer osäkra och rädda för att de inte duger, de också. Bara så du vet.

Tråkigt att din energi har övergett dig helt pga obefintligt sexliv. Genom historien har det annars varit så att visa män och kvinnor har gett som råd att man ska utöva avhållsamhet, gärna till hundra procent, just för att få mer energi. I vilket fall som helst, hoppas jag att du hittar det du söker snart.
Citera
2017-10-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Samtidigt som det finns många studier som tydligt visar att desto fler sexpartners en kvinna har desto sämre blir hon på att ha relationer och desto värre går det med hennes mentala hälsa.

Kvinnor tror att detta handlar om män som inte får ligga och att utanför denna oskuldsbubbla så är allt frid och fröjd. Det är på väg rakt in i kaklet för både män och kvinnor, men unga kvinnor har det idag för bra för att erkänna det precis som majoriteten av 20% män som i dagsläget är nöjda, samdtidigt som "oskuldernas" åsikter inte räknas för de klagar bara i mammas källare.

Det kommer helt onekligen leda till fler singelmammor, fler kvinnor 35+ som är bittra på män och för manshatsfanan vidare samt en ny generation av faderslösa barn som mår ännu sämre. Ser bra ut!
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Så är det, desto fler sexuella partners desto sämre förhållandepartner blir hon och desto mer instabil rent psykiskt.

Så vi får en situation där unga kvinnor ligger runt mycket med "players", sedan är de 30 och ska skaffa familj med en "lugn kille" - en lugn kille som är 34 och aldrig haft några direkta sexuella eskapader, ingen större erfarenhet, samtidigt som hon har ENORM erfarenhet. Hon blir frustrerad över att killen inte "kan saker", att han inte kan dominera henne i sängen som de snygga players hon legat med sedan tonåren, hon börjar snart tänka tillbaka på gamla goda tiderna och snart uppkommer tankarna om otrohet och/eller skilsmässa.

Barnen får växa upp i två singelhushåll, en hunsad beta-pappa och en nu 36 årig kvinna som försöker leva tonårsliv igen och bjuder hem 23 åriga killar från tinder att sätta på henne och spruta över hennes face.

Sen är hon 45, bitter, skaffar katter och blir feminist "objektifiera inte kvinnor era mansgrisar!!".

Om alla tjejer bestämde sig för att vänta med sex tills de är redo att skaffa barn i 30 års åldern för att bibehålla ett högt värde som relationsmaterial, då skulle antalet sexuellt frustrerade män öka rejält.

Med tanke på att sexet oftast inte är speciellt givande för tjejer vid ONS och att de som ändå ligger blir betraktade som slampor och mindre värda på relationsmarknaden, så är det ju egentligen konstigt att inte fler tjejer avstår det sexet. Om det enda man får ut av sexet är bekräftelse så kan de ju få samma bekräftelse genom nätet utan att riskera sitt rykte och värde.

Tycker ni det vore en bra idé att inga kvinnor har sex förrän de är gifta och redo att skaffa barn? Det skulle inte direkt öka mäns möjligheter att ha sex...
Citera
2017-10-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
För nyfikenhetens skull. Vad är ungefärlig ålder på dig och hur ofta träffar du killar?

Jag är sambo sedan ett antal år så jag träffar en (och samma) kille men har kontakter ned i singelträsket fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in