2017-10-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Men snälla. Roid pratar om fenomen på samhällsnivå, hur ett helt kön biologiskt fungerar. Gång på gång så svarar du på kommentarer här och diskuterar dem på individnivå. Förstår du inte att det inte handlar om individnivå?

Sen är det kvinnorna som väljer att dras till dessa män, så det är inget som någon man enskild har valt att få för sig.

Du nämner även att att dedär inte leder till lycka och låt mig vidareutveckla antagligen inte är speciellt värdefulla attribut i slutändan, vilket är precis exakt det som försökts förmedlas i trådarna här på flashback. Kvinnor dras i stor utsträckning till ytliga attribut som inte kommer göra någon lycklig, vilket skapar frustration hos män som faktiskt har vett att inte eftersträva dessa.

Det är väldigt tydligt här på forumet att det handlar om just individnivå. Det är inte vetenskapsmän som sitter i relationsforumet och skriver inlägg om hur svårt det har blivit att ragga på krogen, och det är inte vetenskapsmän som sitter och sörjer att de inte hittar någon att älska, som älskar dem tillbaka. Det är högst mänskligt och på individnivå, och vetenskapliga teorier i all ära men ibland behövs något så jordnära som övning, träning, att våga sig ut på en jävligt svag gren och lära sig klara av att den ibland brister också.

Diskutera "kvinnor" du med dina hemsnickrade teorier, så diskuterar jag hur man kan träffa folk på individnivå och i verkligheten genom att ändra beteende och se saker från andra håll än det gamla vanliga. Du behöver inte alls känna dig tvungen att läsa mina inlägg om det irriterar.
Citera
2017-10-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det är väldigt tydligt här på forumet att det handlar om just individnivå. Det är inte vetenskapsmän som sitter i relationsforumet och skriver inlägg om hur svårt det har blivit att ragga på krogen, och det är inte vetenskapsmän som sitter och sörjer att de inte hittar någon att älska, som älskar dem tillbaka. Det är högst mänskligt och på individnivå, och vetenskapliga teorier i all ära men ibland behövs något så jordnära som övning, träning, att våga sig ut på en jävligt svag gren och lära sig klara av att den ibland brister också.

Diskutera "kvinnor" du med dina hemsnickrade teorier, så diskuterar jag hur man kan träffa folk på individnivå och i verkligheten genom att ändra beteende och se saker från andra håll än det gamla vanliga. Du behöver inte alls känna dig tvungen att läsa mina inlägg om det irriterar.

Jag förstår att du väljer att resonera såhär, det är fine. I fortsättningen råder jag dig till att faktiskt skriva om dina tankar om relationer på individnivå där dem hör hemma, dvs ej i denna tråden.
Citera
2017-10-14, 18:15
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Fy fan vad lugnt och skönt det kommer att bli när sexrobotar lanseras i bred skala så alla gnälliga killar kan få sig ett redigt knull så de håller käft någon gång.
Frågan är om dessa kommer vara relativvt billiga eller om det ska sättas enormt pris för dom vet att dom kan suga rejält ur plånböckerna på stackars desperata män. Så äcklig är datingindustrin. Innan var det endast Nigeria-brev, nu är hela världen med på det.
Citera
2017-10-14, 18:16
Bannlyst
Bara jag som nu börjar förstå varför män genom alla tider valt att ha såkallad kontroll på kvinnan? Alltid undrat varför, det kan liksom inte varit av en slump.

Nu börjar man förstå varför ... utan det så går samhället åt skogen.
Citera
2017-10-14, 18:18
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Bara jag som nu börjar förstå varför män genom alla tider valt att ha såkallad kontroll på kvinnan? Alltid undrat varför, det kan liksom inte varit av en slump.

Kontroll och kontroll... män är mindre själviska vid "makten" än kvinnor så det faller naturligt. Se hur kvinnor med makt gör nu: föder narcissism och förstör tryggheten.
Citera
2017-10-14, 18:20
Medlem
Mooons avatar
Nej då, samhället går inte åt skogen. Dumheter.

Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall

Citera
2017-10-14, 18:21
Bannlyst
Alltså det är som att jag börjar koppla ihop allt nu, det klickar till i hjärnan. Tror jag börjar få en helt annan förståelse för det hela, en djup stark sådan. Religion, kyskhet, patriarkat, giftermål och monogami......

Har dig roidornot att tacka mycket för detta!
Citera
2017-10-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Nej då, samhället går inte åt skogen. Dumheter.

Du framför förvånansvärt starka argument i vanlig ordning.
Får med handen på hjärtat säga att jag har nog aldrig någonsin läst ett vettigt inlägg skrivet av dig.
Citera
2017-10-14, 18:25
Bannlyst
Citat:
Jag citerade hela ditt inlägg till mig och har inte tagit det ur något sammanhang, vad snackar du om?

En man får sin kvinna på en massa olika sätt. Tinder och krogen, krogen och Tinder - nej du gosse! Livet är ju för fan skitstort, kolla här på bara en yttepytteliten del av allt!

Går ni på danskurs? Lär er dreja eller väva, bland 20 kvinnor och 3 män på en kvällskurs? Testar att spela teater, går på folkhögskola, är volontärer vid soppköken och brer 150 mackor varje torsdag sida vid sida med söta Anna som är lika blyg som du, lär er rida bland fjortontusen hästtjejer som skulle uppskatta lite manlig fägring? Lär er sticka, reser till Venedig, blir fågelskådare? Hjälper gamla tanter och farbröder, pratar vänligt med små barn och hundar, säger Hej! till busschauffören? Tränar på att umgås, utvecklar personligheten, utmanar er själva, ser till att ni växer som människor och får självdistans så att livet blir trevligare att leva även när ni inte får till det? Lär er att uppskatta er själva?

Jag påstår inte att det är lätt, men är det inte dags nu att sluta titta ner i gatan och istället höja blicken, känna vinden och våga fundera på att flyga lite grann, bara?

Jag respekterar att du tar din tid och kommer med mycket förslag men för en kille som jag, som faktiskt ändå gått igenom mycket, så känns det mer som att det inte spelar någon roll vad man än gör.

Att gå på danskurser bara för att få en kvinna är inte bäddat att lyckas. Inte heller att gå på krogen med förhoppningen att få ligga.

Det har blivit en helt annan sak sedan sociala medier och smartphones kom.

Tjejer har redan sina killar de är beredda att studsa på och konkurrensen har blivit oändlig. Tinder har käkat upp alla dessa arenor som du pratar om. Är man dessutom i yngre 20 årsåldern så blir det ännu svårare om du inte är särskilt snygg då tjejer redan har sina 10 potentiella ligg i fickan.

Nu är jag för ung för att kunna jämföra hur köttmarknaden fungerade för tio år sedan men jag kan tänka mig att det way mycket enklare då. Nu kan ju tjejer leva ut sina sexuella drömmar tillfullo och det finns inga sexuella restriktioner för honan. Jag var ute igår och flertalet kvinnor tog upp sina mobiler i krogen och det skrevs för fullt. Om det var med en tjej eller kille vet jag inte om, men det skulle inte förvåna mig om det var killar.

Krogen har inte blivit en arena för att skaffa partner, inte heller de danskurser du nämner. Det har blivit såpass enkelt för tjejerna att de redan är färdiga med samlevnadsbiten och har hittat sina backups om de blir kåta.

Inget sker spontant längre och det finns ingen charm längre.

Hur kul är det att göra saker, åka ut och resa när man aldrig fått till det? Jag själv saknar helt energi idag p.g.a. obefintligt sexliv.
Citera
2017-10-14, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Nej, alla har inte fått något. Riktigt fula personer och sådana med extrema sociala störningar har haft det riktigt svårt, vilket är förståeligt. Nu är det dock så att det är en STOR STOR STOR DEL AV VANLIGA MÄN som INTE äer FULA eller SOCIALT MISSANPASSADE som går utan.

Vissa har det extremt lätt, andra - den större skaran (Av män) har det extremt svårt eller får inget alls, någonsin. "Tough shit!" - den kvinnliga empatin visar sig ser jag

"Det finns ett enormt problem i samhället, ett ständigt stigande sådant där fler och fler unga män blir utslagna, får ingen bekräftelse, kärlek, närhet eller sex, dessa män kommer på grund av detta antagligen få psykologiska men för livet ... men skit i det nu, vissa får ju amputera en arm eller cancer!! :S"

Ja, detta sa ju väldigt mycket. Krogen är borta, online-dating är borta, jobbet är borta, dvs de absolut vanligaste platserna folk använder sig av/går till för att träffa andra (nåja, de två förstnämnda i alla fall) - istället ska man fokusera på .. exakt vad? Åka till Patagonien?

Det är ett resultat av mångårig rejektion vilket i sin tur är ett resultat av samhällsproblemet. Du försöker förflytta det till att det är individens fel, när det i själva verket är samhällssystemets fel.

Ändra samhällssystemet och individen blir "bra".

Ändra individen och samhällssystemet består, individen kan därmed inte bli "bra", när han går ut i samhället är det sig likt och snart är han tillbaka på ruta ett.

Jag försöker förflytta det till att om man vill att sakernas tillstånd ska förändras så är det absolut vettigaste, alla kategorier, att själv försöka göra något åt det istället för att vänta på att resten av världen ska ändra på sig till ens fördel, för då kan man få vänta så länge att man hamnar på kyrkogården innan man träffat någon.

Men jag ska inte rubba era cirklar mer, trivs ni med att känna er värdelösa så spelar det ju ingen roll om jag tycker att det är sorgligt eller inte.
Citera
2017-10-14, 18:30
Bannlyst
Citat:
Jag försöker förflytta det till att om man vill att sakernas tillstånd ska förändras så är det absolut vettigaste, alla kategorier, att själv försöka göra något åt det istället för att vänta på att resten av världen ska ändra på sig till ens fördel, för då kan man få vänta så länge att man hamnar på kyrkogården innan man träffat någon.

Men jag ska inte rubba era cirklar mer, trivs ni med att känna er värdelösa så spelar det ju ingen roll om jag tycker att det är sorgligt eller inte.
För nyfikenhetens skull. Vad är ungefärlig ålder på dig och hur ofta träffar du killar?
Citera
2017-10-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
Herregud. Övar du inför VM i halmgubbe?

Var det du som lekte vetenskapsman här på forumet nyss? Halmgubbe på dig själv, du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in