Citat:
Ursprungligen postat av
Varmare
Men när har det någonsin varit så att praktiskt taget alla på krogen får napp, nästan varje gång? Aldrig!
Nej, alla har inte fått något. Riktigt fula personer och sådana med extrema sociala störningar har haft det riktigt svårt, vilket är förståeligt. Nu är det dock så att det är en STOR STOR STOR DEL AV VANLIGA MÄN som INTE äer FULA eller SOCIALT MISSANPASSADE som går utan.
Citat:
Den som påstår det, ljuger. Ja, vissa har det lättare än andra, som vanligt. Tough shit.
Vissa har det extremt lätt, andra - den större skaran (Av män) har det extremt svårt eller får inget alls, någonsin. "Tough shit!" - den kvinnliga empatin visar sig ser jag
Citat:
Men det finns värre saker i livet. Som cancer. Och krig. Att behöva amputera en arm eller få en propp och bli sängbunden för resten av livet när man är 21.
"Det finns ett enormt problem i samhället, ett ständigt stigande sådant där fler och fler unga män blir utslagna, får ingen bekräftelse, kärlek, närhet eller sex, dessa män kommer på grund av detta antagligen få psykologiska men för livet ... men skit i det nu, vissa får ju amputera en arm eller cancer!! :S"
Citat:
Men du, det finns ju så många fler arenor än nätet, krogen och jobbet där den som behöver tid på sig för att andra ska upptäcka guldet som glimmar där under den smått träiga ytan, passar bättre. Jag tycker att när man läser här så visar det sig att man kör i samma, gamla spår hela tiden, och till slut slår sig till ro med "Det funkar inte!". Men så himla beredd på att ändra på något, det är man inte. Det SKA liksom gå ändå, fast det aldrig gör det. Nappar det skitdåligt på krogen så fiska någon annanstans, för tusan! Eller byt spö, ta en annan båt, åk till Patagonien och fiska från stranden där, vad fan som helst som förändrar, utmanar, får en att växa som människa så att man åtminstone har lite roligt medan man lever, vare sig man träffar någon eller inte på kuppen.
Ja, detta sa ju väldigt mycket. Krogen är borta, online-dating är borta, jobbet är borta, dvs de absolut vanligaste platserna folk använder sig av/går till för att träffa andra (nåja, de två förstnämnda i alla fall) - istället ska man fokusera på .. exakt vad? Åka till Patagonien?
Citat:
Det är synd att ni ser ner på er själva, och jag tycker inte att ni gör er själva rättvisa. Och jag tror att det är en bidragande orsak till problemet, mycket mer än vad ev tjejer gör och inte gör faktiskt.
Det är ett resultat av mångårig rejektion vilket i sin tur är ett resultat av samhällsproblemet. Du försöker förflytta det till att det är individens fel, när det i själva verket är samhällssystemets fel.
Ändra samhällssystemet och individen blir "bra".
Ändra individen och samhällssystemet består, individen kan därmed inte bli "bra", när han går ut i samhället är det sig likt och snart är han tillbaka på ruta ett.