2017-09-18, 15:12
Medlem
Tropexs avatar
Var nära på att ge upp, men blev uppringd i fredags och jag ska få medicin. Inte fått exakt datum, men blir uppringd igen. Är bara lättad över beslutet.
Citera
2017-09-20, 16:51
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Hur går det för dig?

För mig går det trögt åt rätt håll, det som fattas nu är att det blir bestämt när och vart jag ska ställas in. Jag har inte pratat med någon ang vad de kommer ge mig men jag utgår från att jag får börja med suboxone, dock sa läkaren jag pratade med att han tyckte att jag skulle få metadon direkt, fast det är inte läkaren hos mitt laro-team som har sagt det.

Hur lång tid brukar det ta när man ska ställas in? Tycker det är så jävla tråkigt att ligga inne på sjukhus men gissar att jag måste göra det och att jag inte får göra det här på behandlingshemmet..

Det har varit långa veckor och många samtal och sms för att ligga på, har varit tvungen att ringa soc och säga "nu ska ni ringa laro" osv.. Så mitt tips till er andra är att ligga på och tjata, på alla inblandade och hela tiden för att det ska gå snabbare.

Citerar dig bara för att jag missade o göra det senast. Har en fråga till alla dom läser:

Hur mycket oral suboxone borde jag be om, om dom inte bestämmer en startdos för mig? Har gått på suboxone hela sommaren och tar nu 4 mg nasalt för att fungera. Hur mycket kan det bli oralt? 12 mg?

Kram på er
Citera
2017-09-26, 03:28
Medlem
vargenbaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Citerar dig bara för att jag missade o göra det senast. Har en fråga till alla dom läser:

Hur mycket oral suboxone borde jag be om, om dom inte bestämmer en startdos för mig? Har gått på suboxone hela sommaren och tar nu 4 mg nasalt för att fungera. Hur mycket kan det bli oralt? 12 mg?

Kram på er

Spelar ingen roll, 4mg under tungan kommer hålla dig över taknivån som dina 12mg nasalt redan överskrider.

Du ska inte märka någon skillnad över att byta till 4mg sublingualt nu när du har byggt upp sub i systemet.

Krossa tabletten och pensla runt det i munnen i 10 minuter så du får så mycket kontaktyta mot slemhinnorna som möjligt.
Kom ihåg att halveringstiden är bra mycket längre än 24 timmar, så doserar du 4 mg per dygn kommer det fortsätta att ackumuleras i blodet och du kommer hålla dig över takdosen (Buprenorfins maximala effekt).
Räcker inte den måste du byta till metadon. Lycka till
Citera
2017-09-29, 14:58
Medlem
FiffelMonas avatar
Fick idag reda på att jag kommer få börja med suboxone på måndag! Kommer börja med 4mg per dag och sen höja var fjärde dag. Känns riktigt bra, det tog ca två månader från att jag anmälde intresse tills det drog igång och då har jag haft ganska stora problem med kontakten på soc. Jag är på ett behandlingshem så jag har lämnat rena urinprov sen jag kom hit, det kan ha spelat in också. För två månader är ju inte speciellt lång väntetid, även om det såklart har kännts långsamt för mig
Citera
2017-10-07, 11:04
Medlem
EyeShakingKings avatar
Hej gott folk.

Jag skrev det här inlägget i tråden om behandlingshem som har en stor del att göra med LARO, så kolla gärna på det och bidra med er kunskap om ni har lust

Hoppas allt går bra för er alla i övrigt, och att ni får den hjälp ni behöver.
Citera
2017-10-07, 17:49
Medlem
Jag får laro behandling mot mitt opiatberoende. Det är lysande! Hållt mig den ifrån allt i 6 år nu. Visst har man sug ibland men man kan stå emot. Är samtidigt ett rehabiliteringsprogram så mkt jobb gör man ju själv, men utan MEDICIN ALDRIG!
Citera
2017-10-14, 05:57
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Jag får laro behandling mot mitt opiatberoende. Det är lysande! Hållt mig den ifrån allt i 6 år nu. Visst har man sug ibland men man kan stå emot. Är samtidigt ett rehabiliteringsprogram så mkt jobb gör man ju själv, men utan MEDICIN ALDRIG!

Hmm, jag får inte och har inte fått nån rehabilitering under alla mina år på behandling, bara hämtning av medicin, och då har jag år av sidomissbruk också vilket jag tagit upp med Laro att det beror på att jag inte får nån behandling eller rehabilitering utan bara medicin.

Är det olika från laro till laro eller att vissa laro i landet kör med behandling och rehabiliteringen medans andra bara har som nån sorts medicinutdelning and thats it?
Citera
2017-10-15, 15:04
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Hmm, jag får inte och har inte fått nån rehabilitering under alla mina år på behandling, bara hämtning av medicin, och då har jag år av sidomissbruk också vilket jag tagit upp med Laro att det beror på att jag inte får nån behandling eller rehabilitering utan bara medicin.

Är det olika från laro till laro eller att vissa laro i landet kör med behandling och rehabiliteringen medans andra bara har som nån sorts medicinutdelning and thats it?
Laro hjälper dig bara med medicinen, det är soc som ska hjälpa dig med behandlingshem. Att bara få sub/metadon utan att ha gått någon seriös behandling (som man tar på allvar) tror jag få lyckas bra med. Så hör med soc och berätta att du vill till ett behandlingshem där de tillåter sub/metadon!
Citera
2017-10-16, 06:19
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Laro hjälper dig bara med medicinen, det är soc som ska hjälpa dig med behandlingshem. Att bara få sub/metadon utan att ha gått någon seriös behandling (som man tar på allvar) tror jag få lyckas bra med. Så hör med soc och berätta att du vill till ett behandlingshem där de tillåter sub/metadon!

Ok det låter rimligt. Tack för svaret.
Citera
2017-10-22, 21:59
Medlem
SpYRaLs avatar
Ni som tagit Metadon eller Subutex ett par PR, vill ni fortsätta med det resten av livet, eller vill ni bli helt och håller narkotikafri?
Citera
2017-11-03, 02:09
Medlem
Hej, har tjatat om detta i metadon tråd också. Någon som sommar på metadon? Erbjuden efter åtta månader med obefintlig sömn och konstigt beteende utan återfall /sidomissbruk.... Känns som återvändsgränd att fortsätta.... Måste somna om jag ska komma tillbaka till mitt liv.....
Samtidigt hamnar jag i ännu mer återvändsgränd om jag blir beroende av metadon och inte det heller hjälper.
Någon med erfarenhet?
Tänker också att jag behöver passa på när jag kan få metadon, med min laro mottagning vet man aldrig vilket humör läkartanten är på och rätt vad det är har hon ändrat sig....
Citera
2017-11-18, 11:43
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Tips på behandlingshem som tillåter samtidig behandling med sub?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in