2017-10-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu är det ju även så att de ensamkommande får rösta i kommun/landsting 2018 så att SD kan sparkas ut med huvudet före. Dom kan påverka Mp och F!/ V som kämpar för amnesti.

"Får jag rösta i val till kommun- och landstingsfullmäktige?

Ja, om du är svensk medborgare och folkbokförd i Sverige eller
EU-medborgare, eller medborgare i Norge eller Island och är folkbokförd i Sverige eller
medborgare i något annat land och har varit folkbokförd i Sverige i tre år.
Du måste dessutom ha fyllt 18 år senast på valdagen." / Val.se

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/vanliga_fragor/index.html

#vistårinteut

Rymdkram.

Nej, endast ett fåtal får rösta. Som du riktigt skriver, måste de ha varit folkbokförda i tre år i Sverige och det är inte många av dem som varit. Det räcker alltså inte med att ha vistats här som asylsökande denna tid. Folkbokförd blir man först när uppehållstillstånd beviljats.
Citera
2017-10-13, 21:48
Medlem
volvo 240s avatar
Varför har vi inte riktiga massutvisngar med fullsatta plan? Varför skicka iväg 10 st... En droppe i havet dessutom.
Citera
2017-10-13, 21:50
Medlem
Jessigirlies avatar
Ut med varenda en som inte kan ens försöka bete sig som en vanlig svensk? !
Citera
2017-10-13, 21:54
Medlem
G0yXs avatar
Jag håller med tidigare talare, förespråkare för denna grupp och kvinnor som gått frivilligt i tidelag med dessa homos skall få livstid utvisning till slumpmässigt utvalt arabland.
Citera
2017-10-13, 22:09
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Varför har vi inte riktiga massutvisngar med fullsatta plan? Varför skicka iväg 10 st... En droppe i havet dessutom.
Bättre än ingenting, de kostar en hel del att försörja i Sverige så jag tror att varje utslängd Afghan är en vinst för vårt land.
Citera
2017-10-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Av praktiska/säkerhetsmässiga skäl kan man kanske inte ta för många på samma flight. Man hyr nog in ett 'lagom' stort plan för varje tillfälle. En massa personal/vakter måste ju också med.
Och nu samkörde man med Österrike; kanske (förhoppningsvis) fick de med fler.

Citat:
Ursprungligen postat av Jessigirlie
Ut med varenda en som inte kan ens försöka bete sig som en vanlig svensk? !

Ja skulle den principen gälla så bidde det inte många som fick asyl.😶
Citera
2017-10-13, 22:49
Medlem
Jessigirlies avatar
Nu har jag googlat som en dåre. Det finns visst nåt flygplan som heter Hercules,skulle man fylla det bomb utrymmet eller vad det nu heter,där dom lägger stora bomber och sånt,skulle man säkert få in minst 100 "ensamkommande barn" därinne antar jag (dom brukar ju vara lika smala som jag) sen ör det bara släppa dom på lämpligt ställe?!?
BEr om ursäkt om folk inte gillar min åsikt men jag gillade inte att bli tafsade på heller på festival i somras!
Citera
2017-10-13, 23:06
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Nu har jag googlat som en dåre. Det finns visst nåt flygplan som heter Hercules,skulle man fylla det bomb utrymmet eller vad det nu heter,där dom lägger stora bomber och sånt,skulle man säkert få in minst 100 "ensamkommande barn" därinne antar jag (dom brukar ju vara lika smala som jag) sen ör det bara släppa dom på lämpligt ställe?!?
BEr om ursäkt om folk inte gillar min åsikt men jag gillade inte att bli tafsade på heller på festival i somras!
TP84 (Hercules) tar 91 passagerare som standard. Leasa ett vanligt passagerarplan och skicka ut 3-400 på en gång istället.
Citera
2017-10-14, 00:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ja, alltså, vi skulle kunna skeppa iväg dem med fartyg, eller vad som är billigaste färdmedel, barockt att vi ska använda flyg som säkert kostar alldeles för mycket.
Citera
2017-10-14, 00:04
Medlem
Nå, hur har det gått? Lyckades man skicka iväg de där förbannade K-pop-hazarerena?, eller stoppade terrorkärringarna utvisningarna?
Citera
2017-10-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Nå, hur har det gått? Lyckades man skicka iväg de där förbannade K-pop-hazarerena?, eller stoppade terrorkärringarna utvisningarna?

Det är ett sjukt land när man måste ställa den frågan, fyfan.
Jag ställer mig också frågan alltså. Lyckades vi??
Citera
2017-10-14, 00:41
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, alltså, vi skulle kunna skeppa iväg dem med fartyg, eller vad som är billigaste färdmedel, barockt att vi ska använda flyg som säkert kostar alldeles för mycket.
När jag o en kompis var i Holland såg vi jättestora typ som båtar,som drogs av småbåtar,fulla med saker, det borde gå att använda såna!😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in