2017-10-13, 15:36
Medlem
Då innebär det att vi inte blir av med Arif Mo eftersom han är dömd för brott eftersom Afganistan inte tar emot honom?
Citera
2017-10-13, 15:53
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Hör avgrundskriket när hon skiljs från sin son #visu formulerat Värre än en skräckfilm jag kom att tänka på tvångsjacka och medicinering, vad är det för fel på dessa kvinnor och fåtal män? Diagnos?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=479573025760195&id=2998714537 30354

Man kan höra desperationen i skriket hur ska jag tillfredsställa mig sexuellt nu

Jag håller med dej, det är skrämmande att höra. Nu var det ju väldigt många "flyktingar" som kom samtidigt 2015 vilket förmodligen bidragit till väldigt långa handläggningstider. Just det bidrar väl till att många har hunnit "fästa sej" vid dessa genom att ha dem inneboende osv. Hade nog kunnat undvikas med korta handläggningstider och färre möjligheter att överklaga. Allting har nu dragit ut på tiden.
Citera
2017-10-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Man kan mycket väl enkelt deportera folk om man vill det. Sossarna är dock livrädda att om dom skulle göra det så skulle dom tappa mycket väljare. Den dagen Sossarna börjar massdeportera folk så kommer media och flyktingkramar att gråta ut utan dess like. Detta kommer vara mycket negativt för den sittande regeringen. Man väljer alltså att spela neutralt, ge avslag men inte deportera. Man trampar då ingen på tårna och ingen blir arg.
Klassiskt Svenskt mesigt beteende med andra ord. Men det är ju trots allt val om ett år.

Nu är det ju även så att de ensamkommande får rösta i kommun/landsting 2018 så att SD kan sparkas ut med huvudet före. Dom kan påverka Mp och F!/ V som kämpar för amnesti.

"Får jag rösta i val till kommun- och landstingsfullmäktige?

Ja, om du är svensk medborgare och folkbokförd i Sverige eller
EU-medborgare, eller medborgare i Norge eller Island och är folkbokförd i Sverige eller
medborgare i något annat land och har varit folkbokförd i Sverige i tre år.
Du måste dessutom ha fyllt 18 år senast på valdagen." / Val.se

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/vanliga_fragor/index.html

#vistårinteut

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-10-13 kl. 16:16.
Citera
2017-10-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
Då innebär det att vi inte blir av med Arif Mo eftersom han är dömd för brott eftersom Afganistan inte tar emot honom?

Citat:
Enligt de dokument från Migrationsverket som Samhällsnytt erhållit, fick mannen som är medborgare i Afghanistan ett avslag på sin asylansökan redan i oktober 2015. I samband med avslaget skrevs han upp i åldern – i dagsläget är han registrerad som 20 år gammal. Avslaget överklagades två gånger men beslutet höll både i migrationsdomstolen och Migrationsöverdomstolen. Sedan ett år tillbaka är ärendet överlämnat till polisen för verkställighet.

Citat:
När Samhällsnytt kontaktar Arif på telefon bekräftar han att hans ärende överlämnats till polisen för verkställighet:

– Men de kan inte återvända mig på grund av att jag saknar pass.

Arif uppger samtidigt att han har lämnat in en ansökan om så kallat verkställighetshinder, vilket innebär att hans asylärende kommer att utredas på nytt.

https://samnytt.se/avslojar-ensamkommandes-talesperson-lovade-folja-svenska-lagar-doms-for-sexuellt-ofredande-mot-minde rarig/

Hur orkar man med sånt ?
Citera
2017-10-13, 16:46
Medlem
KungAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Jag skulle vilja veta vem karln är så att man kan skicka blommor till honom. Något för att visa uppskattning.

Säger mycket om debattklimatet i samhället när man blir så glad för att någon säger sanningen (vill själv tacka karln för hans väl valda ord)

Skrämmande att se vad dessa babbeluringar tror om vårat land och alla "rättigheter" vi är skyldiga dom... Att de tror dylikt kan ju bero på att de endast möter diverse batikhäxor/velournissar och allmänna vänstermänniskor, vadfan hade man själv tänkt liksom
Citera
2017-10-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungAllan
Säger mycket om debattklimatet i samhället när man blir så glad för att någon säger sanningen (vill själv tacka karln för hans väl valda ord)

Skrämmande att se vad dessa babbeluringar tror om vårat land och alla "rättigheter" vi är skyldiga dom... Att de tror dylikt kan ju bero på att de endast möter diverse batikhäxor/velournissar och allmänna vänstermänniskor, vadfan hade man själv tänkt liksom

Ja, där slog det verkligen bakut med den där videon. De filmade den själva och lade upp den för att hoppas på sympati, men det är stor skillnad på internet och att vara 30 pers och omringa en ensam svensk man för att trakassera. Det jag irriterade mig mest på är hur de drar paralleller mellan hur svenskar utvandrade till Amerika, samt hur de kommer hit. När svenskarna utvandrade till Amerika, så var det ingen som gav dem på den tiden mat och husrum. Det var verkligen att klara sig själv på egen hand som gällde. Sedan så var indianerna som landet tillhörde lagom roade av detta. Numera så får de få resterna av dem nöja sig med att bo i ganska sunkiga reservat och det är väl det ödet vi också kommer att gå till möte.
Citera
2017-10-13, 17:26
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Nu är det ju även så att de ensamkommande får rösta i kommun/landsting 2018 så att SD kan sparkas ut med huvudet före. Dom kan påverka Mp och F!/ V som kämpar för amnesti.

EU-medborgare, eller medborgare i Norge eller Island och är folkbokförd i Sverige eller

#vistårinteut

Rymdkram.
Då spricker det ju direkt. Ingen av dom här barnen har ju fyllt 18 och är enligt kråksången Forever Young. Tänk innan du skriver nästa gång.
#stårintehellerut
Citera
2017-10-13, 18:19
Medlem
Skicka ut afghanerna oavsett,vad dom säger står inte ut nu.
Citera
2017-10-13, 18:23
Medlem
Den där kvinnan med en son som fick åka, har hennes namn funnits i tråden?. Jag vet bara förnamnet. Funderar på om han hörde till de som var dömda till utvisning. Verkar lite konstigt annars, med den anknytningen.
Citera
2017-10-13, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Man kan mycket väl enkelt deportera folk om man vill det. Sossarna är dock livrädda att om dom skulle göra det så skulle dom tappa mycket väljare. Den dagen Sossarna börjar massdeportera folk så kommer media och flyktingkramar att gråta ut utan dess like. Detta kommer vara mycket negativt för den sittande regeringen. Man väljer alltså att spela neutralt, ge avslag men inte deportera. Man trampar då ingen på tårna och ingen blir arg.
Klassiskt Svenskt mesigt beteende med andra ord. Men det är ju trots allt val om ett år.

Så jävla många är det inte som vill ha flykting skiten. Vi har ingen nytta Arab och neger svinen, dom har ingenting att ge Sverige.
Citera
2017-10-13, 20:30
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mbox
Skicka ut afghanerna oavsett,vad dom säger står inte ut nu.
Ja, och aktivisterna som tycker de ska stanna i Sverige bör skickas till Afghanistan också.
Citera
2017-10-13, 20:32
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt

#vistårinteut

Rymdkram.

Kan inte du åka med till Afghanistan och stanna där så att vi slipper dig med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in