2017-10-13, 20:11
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Minns tyvärr inte längre, men troligen i intervjun med hans tidigare kollega eller bekant och som publicerats i Expressen. Denne bekant beskriver hur PM fått det socio-ekonomiskt svårt efter skilsmässan där frun tagit i princip alla tillgångar och driver ett eget (lönsamt) förtag numera.

Vem är då denne fru som besöker Peter Madsen varje vecka i häktet?

Citat:
Nu avslöjas detaljer kring Madsens liv i fängelset – där han enligt uppgifter till BT lever isolerad med enstaka besök från sin advokat och sin fru.

"Peter Madsen misstänks för mordet på den svenska journalisten Kim Wall. Sedan nästan 50 dagar sitter han enligt uppgifter till BT frivilligt isolerad i en cirka 7 kvadratmeter stor cell på Vestre Fængsel i Köpenhamn. Han tar enligt uppgift till BT emot besök från sin advokat och sin fru."

"En timme varje vecka får han ta emot besök, tid som han får disponera mellan de personer som godkänts av polisen. Enligt uppgifter till BT är dessa personer dock begränsat till Madsens advokat Bettina Hald Engmark och Peter Madsens fru."

https://www.expressen.se/kvallsposten/sa-lever-peter-madsen-i-fangelset/
Citera
2017-10-13, 20:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Där talas dock om att han ville fara hem och ta farväl av sin fru och sina katter innan han skulle tala vidare med polisen.

Men han hade ingen fru, skrev du? Han var skild?
Citera
2017-10-13, 20:26
Medlem
Hur går tankarna hos Madsens fru måntro? Mycket kan man förlåta, men styckmord? Inte heller floskeln "Jag älskar personen och inte det hen gjort" känns rimlig i det här läget, för givetvis påverkar den vi ÄR det vi GÖR. Hon måste ju förstå att han aldrig lär förändras. Duperar han sin fru så in i norden att hon 30 år gammal kommer troget besöka och vänta honom när han i typ minst 25 år lär sitta inspärrad? Eller är de bara vänner nu kanske? Hon har svårt att släppa sina känslor för honom? Är hon i chock? Ja, det är svårt att begripa hur hon kan besöka honom i detta ruggiga skede när kroppsdelar och sjuka filmer hittas. Är hon stark eller bara "konstig"?
Citera
2017-10-13, 20:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Då skulle jag föreslå att polisen skall leta efter PMs minneskort eller ev. hela telefonen vid bryggan där PM stannade upp och gorde nåt fuffens vid båtplatser bredvid platsen fritidsbåten hade som han landsteg ifrån.

Jag stavar för fan som Stevie Wonder.

Jo, jag tror de redan luskammat var cm² Peter befunnit sig på senaste veckorna innan han bankade brits med engångslakan.
Citera
2017-10-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Från det PM landsteg från fritidsbåten på fredag tills han anhölls på på lördagen, var han då I polisen förvar? Jag tänker på filmen där han går med händerna på ryggen iförd blå skydds overall och blåa tosser på fötterna, bredvid går polis med 2 stora påsar troligen innehållande hans skor och kläder. Om PM varit fri några timmar efter iland stigningen verkar det konstigt att han inte tvättade sig och kläderna. Det Kanske bara är en juridisk tidsangivelser att PM annhölls först dagen efter landstigningen.

Har ingen källa på det, men har hela tiden haft uppfattningen att han direkt togs till förvar hos polisen. Han ville väl hem och säga farväl till fru och katter, men hann aldrig det?

Att polisen direkt tog hand om honom betyder nog att de aldrig trott på att han släppte av henne. Blodfläckarna i hans ansikte, bara det lär ju ha väckt frågetecken direkt. Någonting då eller i direkt anslutning har fått polisen att agera kraftfullt ifrån dag 1, är övertygad om detta.
Citera
2017-10-13, 20:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Eftersom han greps så snabbt. Han är ju en rätt konstig figur som sysslat med ubåtar och besökt extrema sexklubbar och så . Kan danska polisen haft honom under uppsikt och redan haft en file på honom?

Knappast. Han stack inte ut, och tror inte DK-polisen registrerar sexklubbsbesökare per automatik.
Citera
2017-10-13, 20:37
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallongas
Gjorde han?
Han sa ungefär att ”alla ombord mår bra”. Men ”alla” var ju bara han själv. Så det i sig var inte ens en lögn. Eller har han sagt något mer i det skedet?
Det nästa vi fick veta var att han sa var att han satt av KW redan kvällen innan. Och att han seglat ut igen själv. Men det trodde nog inte politiet på. Och inför första häktningsförhandlingarna ville PM berätta vad som hade hänt inför press och allmänhet. (någon historia om olycka och sjöbegravning). Men han fick inte framföra något av detta vid det tillfället.

Det där reagerade jag också på i början av dramat.
Men det kan vara en av Peters "militärtermer" svarade någon här, vilket verkar rimligt.

Han svarade alltså inte "Båda ombord mår bra" eller "Jag och besättningen mår bra" eller så.
Citera
2017-10-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Hoppas att dom hittar armarna när dom återupptar sökningarna.
Det skulle inte förvåna mig om han har huggit av händerna eller fingrarna för att dölja sina dna-spår.

???? Vad yrar du om???
Citera
2017-10-13, 20:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
???? Vad yrar du om???

Han kanske menar att hon har hans hudavskrapningar under sina naglar?
Citera
2017-10-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det går ju livsviktiga nervimpulser till hjärnan som b la gör så att vi andas. Om man skär av huvudet så kapas alla dessa livsviktiga nerver mm vilket gör att man dör. Inte i första hand av att kroppen töms på blod.

Detta är vad jag som lekman tänker och naturligtvis kan jag ha fel.

Edit: om du "skär" halsen av någon, som det brukar heta, menar man att halspulsådern skurits av vilket resulterar i att personen förblöder.

Förhoppningsvis är det det obduktionen kan ge svar på. Det finns många möjligheter ... och kombinationer. Fortfarande kan strypning föregått dekapiteringen av huvudet ...
Citera
2017-10-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Ja

Jag och väldigt många som följt det här fallet är övertygade om att det är en av dom få slutsatserna som det finns många av..

Det förklarar också varför armarna inte dykt upp. Förmodligen finns det rejält med avvärjningsskador på armarna innan mördaren fick in en avslutande sågträff mot halsen.

Nu återstår att knyta sågen till enbart PM (om det inte finns annan DNA på den) och att hitta armarna.

Har du ett procenttal på de som "är övertygade" ( om att sågen är mordvapnet)?

Jag har lite större förtroende för FB citerare, även om man ibland tvivlar....

Men visst, det är en spekulation, bland många. Men, du går lite väl långt, när du anser att just detta scenario förklarar varför inte armarna är hittade! Var finns logiken i det i förhållande till de fynd som gjorts hittills?
Citera
2017-10-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han kanske menar att hon har hans hudavskrapningar under sina naglar?

Så kan det vara, men med den hittills urklantiga metod som PM hittills opererat med vad gäller de övriga kroppsdelarna och dumpning, är det tveksamt om han har mental kapacitet att göra något särskilt med armar och händer. Det ger sig, om dom hittar någon eller båda.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in