2017-10-13, 19:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallongas
Gjorde han?
Han sa ungefär att ”alla ombord mår bra”. Men ”alla” var ju bara han själv. Så det i sig var inte ens en lögn. Eller har han sagt något mer i det skedet?

Du måste se till sammanhanget. Både Peter Madsen och Kim Wall var väldigt eftersökta just då. Två personer var eftersökta.

I det skedet säger han alltså:

Citat:
"Fredag klockan 10.30 siktas ubåten vid Køgebukten. Radiokontakt tas med ubåtsägaren Peter Madsen som meddelar att han är på väg tillbaka till hamnen. Alla ombord på båten ska må bra, sägs det då."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/detta-har-hant-i-ubatsfallet-i-danmark
http://www.folkbladet.se/nyheter/detta-har-hant-i-ubatsfallet-i-danmark-om4770651.aspx
Citat:
Frågetecknen kring kvinnans försvinnande är fortfarande många. När radiokontakt återupptogs med Madsen ombord på ubåten på fredagen ska "alla" ombord på båten må bra, trots att kvinnan aldrig återfunnits.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/journalisten-kim-wall-f%C3%B6rsvann-sp%C3%A5rl%C3%B6st-i-%C3%B6resund-1.4526689
http://www.nsd.se/nyheter/ubatsagare-haktas-svenska-fortfarande-borta-nm4616598.aspx

Säger man "alla" då så tänker varenda människa på Kim Wall + Peter Madsen. "Alla" = 2 personer.

Det är naturligtvis för att vilseleda och köpa tid. Att han svarade något diffust gjorde också att han fortfarande hade en öppning till det som komma skulle. Samt mer betänketid.
Senast redigerad av -Info- 2017-10-13 kl. 19:53.
Citera
2017-10-13, 19:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du måste se till sammanhanget. Både Peter Madsen och Kim Wall var väldigt eftersökta just då. Två personer var eftersökta.

I det skedet säger han alltså:

Säger man "alla" då så tänker varenda människa på Kim Wall + Peter Madsen. "Alla" = 2 personer.

Det är naturligtvis för att vilseleda och köpa tid. Att han svarade något diffust gjorde också att han fortfarande hade en öppning till det som komma skulle. Samt mer betänketid.

Fast man vet ju inte vad PM tänkte. KW kanske reean var styckad och stjälpt i havet sedan "länge". Det spekulerats i att han skulle väntat någon eller några timmar innan han ger sig till att börja styckningen. Detta utifrån någon normal uppfattning, som kanske inte är tillämplig på just honom?
Citera
2017-10-13, 19:54
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag kan erkänna att jag får reda på många nya saker i dessa trådar där vi följer brott. Jag visste inte om dessa förträffliga hundar med sina förträffliga tränare. De finns ju inte i Danmark.

Det har hänt så mycket nytt de sista åren med hur polisen jobbar och hur tekniken utvecklats till att hitta och bearbeta det minsta lilla spår, att det är omöjligt att veta allt, om man har mord i sinnet och planerar ett brott.

För Madsen var det omöjligt att förutse bärgningen av U-båten och denna gigantiska sökinsats. Den förra U-båten han hade sänkt, bärgades inte!

Finns det någon källa på att han har sänkt en ubåt tidigare ?
I så fall är det väl dags att undersöka den också.
Citera
2017-10-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har jag missat. Var har du läst det? Hon brukar väl alltid omnämnas som hans fru och inte hans som hans exfru?

Minns tyvärr inte längre, men troligen i intervjun med hans tidigare kollega eller bekant och som publicerats i Expressen. Denne bekant beskriver hur PM fått det socio-ekonomiskt svårt efter skilsmässan där frun tagit i princip alla tillgångar och driver ett eget (lönsamt) förtag numera. Men han blev alltså översiggiven och har "gått ner sig". Hans samarbete på den tekniska sidan avbröts med ovänskap eller i vart fall meningsskiljaktigheter, då den ene hade publicerat något som den andre tyckte var orätt att få ensam berömmelse för. Jag minns inte om det gällde "raketforskningen" eller något gällande ubåts-verksamhet.

Men jag minns vagt att det kan vara i en Expressen-artikel eller en länk till en dansk sida. Hela den där föreningen för danska raket- eller ubåtsforskare har ju lagt ned sin verksamhet och avslutat hela sin redovisning och överfört medlen till KW:s minnesfond. "Om den vill ta emot föreningens medel" (som var omkring 5000 danska kronor).

Jag ska leta en stund och får återkomma om länk till artikeln.
Citera
2017-10-13, 19:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast man vet ju inte vad PM tänkte. KW kanske reean var styckad och stjälpt i havet sedan "länge". Det spekulerats i att han skulle väntat någon eller några timmar innan han ger sig till att börja styckningen. Detta utifrån någon normal uppfattning, som kanske inte är tillämplig på just honom?

Hon var troligen redan islängd i havet då. Däremot var Peter Madsen väldigt väl medveten om att de bägge var eftersökta, och han var också väldigt väl medveten om att ett svar som "alla ombord mår bra" bara kan tolkas på ett sätt i just det skedet. Vilket alla också gjorde. Inklusive hela nordens media.

Lögnen består alltså av att han gjorde sken av att bägge var ombord och välbehållna. Men så var ju inte fallet.
Citera
2017-10-13, 19:59
Medlem
Dr_Kronas avatar
Hoppas att dom hittar armarna när dom återupptar sökningarna.
Det skulle inte förvåna mig om han har huggit av händerna eller fingrarna för att dölja sina dna-spår.
Citera
2017-10-13, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Gravt empatistörd med några andra diagnoser med tanke på hur han behandlade KW och hans kyla när han kom iland, helt oberörd efter att han våldfört sig, mördat och styckat henne.

Han skulle kunna göra det igen.
Han har gjort det förut och jobbat sig upp till det här.. Det är inte ett nybörjarscenario vi ser

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Precis. Här sa du något viktigt! Jag tänkte precis på det, att alla trevliga,normala,respektabla vänner och bekanta som man har. Man vet faktiskt inte ett skit om deras sexliv. Kanske mina medelålders grannar som verkar så präktiga och trevliga (svenskt,danskt par) åker till Köpenhamn på helgen och går på klubben Manifest? Vem vet? Det där har vi ingen aning om alls. Själv är jag nunna. Men jag tänkte på PM här. Det är ju ingen som känt till den här sidan hos Madsen. Lika lite som vi faktiskt vet något alls om våra släktingars,bekanta och vänners sexliv. PM är ju rätt så öppen (upplever att många danskar är det mer än oss svenskar.) Så hans nära vänner har ju känt till hans intresse för experimentellt sex .Även om ingen i sina vildaste fantasier någonsin kunde föreställt sig sexualsadism. När det gäller Pharafilier så är det nog rätt vanligt tror jag. Fast då sådana där mer oskyldiga som fetischister,atiraljer och grejor.
Att jag tog med att en del tänder på träd (ovanlig Pharafili) var för att det var så oskyldigt. Jag menar att om någon känner för att hyvla av ett träd,så inte stör det mig.Vassego!Så länge de inte gör åverkan på trädet.
(Eller befruktar det så att det blir konstig avkomma som man inte kan göra folk av sedan.) Men förövrigt så länge man inte skadar någon så får väl var och en göra vad de mår bra utav. Faktiskt!
Men det är sorgligt med de här skadliga pharafilierna. Det är inte bara vårt psyke utan även vår sexualitet som formas i barndomen.Om barnet känt lust,trygghet samt närhet i mammas famn samtidigt som det doftar fotsvett från mammans nylonstrumpor kan tex leda till att man gillar att suga på tår i sänghalmen som vuxen.Jag tror att det där grundläggs före tre års ålder som man inte själv har några minnen av.

Jag kan trösta dig när det gäller knivsticken i underlivet. De har kommit fram till att det där hände i anslutning till döden. Antingen var hon kliniskt död,kanske medvetslös,eller redan avliden,eller döende.Hon var ej vid medvetande iallafall. Så även om det är alldeles fruktansvärt så tycker jag att det är fel att kalla det för våldtäkt med kniven. För då låter det som att hon var levande och det kan man ju inte säga.Troligtvis skar han halsen av henne (OBS! Dödsorsak ännu ej bekräftat!) och då förlorar man medvetandet på 1 sekund och dör väldigt fort. Sedan har han huggit henne med kniven när hon var nära döden eller precis död.

Ja,det här med PMs humör;
Vi vet ju inte ännu vad PM har för diagnos. Men när det gäller personlighetsstörningar så är det inte ovanligt alls att en person lider av flera stycken.
Något som jag funderade i natt på är om PM lider av även tvångsmässig personlighetsstörning?
Jag tycker att hans sätt att arbeta ("Mannen utan stoppknapp.Arbetsmyra:Kan jobba 16 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.osv") tyder på tvångsmässigt beteende. Att PM är en perfektionist som inte kan släppa ett problem förrän det är löst. Kosta vad det kosta vill men PM jobbar ihjäl sig för att få det löst. Detta tvångsmässiga beteende går naturligtvis ut över PMs hälsa. Eftersom att han är helt fokuserad bara på att lösa problemet och tvångsmässigt inte ger sig förrän det är klart. Under tiden flyter allting annat omkring. Glömmer äta,sova,vila,betala räkningar,datum,klockan osv.osv
(Hade en anhörig som led av detta. Efter ett krävande heltidsarbete med mkt övertid kom hen hem och satte igång med att dammsuga och torka golven varje kväll/natt pga en liten sylttfläck. Samtidigt som hen grät av trötthet.Sådan här tvångsmässighet dvs att allt ska vara perfekt går ut över humöret/hälsan på den drabbade.) Det mycket framgångsrika samarbetet med partnern von Bengtsson måste ha varit slitigt för PM. von Bengtsson som lever efter fasta ramar med 9-5 jobb och så PM som lider av tvångsmässigt jobbande. Utan att vara närmre insatt i deras bråk så kan jag förstå bitterheten samt orättvisan för PMs del när von Bengtsson snor hela det gemensamma företaget.
Sedan är det omvittnat att hans fallolycka,huvudtrauma,2014 gjorde att hans impulskontroll samt humör blev värre.Hoppas att jag lyckades svara dig lite. Du frågade faktiskt efter en del grejer jag funderat på. Godnatt
Det är flykt, att hänge sig så åt sin drömvärld. Han är ett clusterfuck av diagnoser och inte bara psykopatnarcissist...

Du behöver inte trösta mig, men tack. Jag vet inte vilket som är bäst; att använda en kniv som dildo på någon som lever, någon som är döende eller som nekrofil, på en redan avliden. Det känns lite som en smaksak. Men om hon levde fortfarande så är det att tillfoga svår smärta som är mer upphetsande för honom än om det var ett lik - då är han ännu mer introvert. Av någon anledning tror jag han gjort båda. Vi får se.

Överraskande många såna här här förövare har förvärvade skallskador, som ställt till det extra i deras redan felvridna sinnen.

Han har känt, och känner sig nog fortfarande, sig som unik och speciell, men det är bara uppblåst självhävdelse. En motsatt reflekton av hur lite han skulle känna sig inuti, om han stannat upp och känt efter.

Och att vänner inte vet det privata, i det här fallet skulle det förvåna mig om ens frun har en aning. Det skulle inte förvåna mig om han varit impotent med henne.

Vet någon om han kört crossdressing? Har inte svårt att tänka mig honom i raffset och med läppstift. Undrar om såna foton fanns på hårddisken, tillsammans med snuff-filmerna.
Citera
2017-10-13, 20:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Finns det någon källa på att han har sänkt en ubåt tidigare?

Finns väl tusentals källor på internet. Här har du i alla fall en:

Citat:
Häktade uppfinnaren Peter Madsen, som kan ha sänkt sin ubåt Nautilus, har sänkt sin egen ubåt tidigare. Vid en av de platser där försvunna Kim Wall sågs sista gången. Den gången grät han.

Peter Madsens sänkte sin första ubåt, Freya, vid samma plats där vittnen enligt danska TV2 såg Kim Wall ombord på Nautilus på torsdagskvällen.
Bakom låg en juridisk konflikt med en tidigare kompanjon, en dansk affärsman som han hamnade i bråk med.

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-tarar-vid-forra-ubatsdramat/

Citat:
I så fall är det väl dags att undersöka den också.

Har redan gjorts:

Citat:
I samband med utredningen mot Madsen har dansk polis dykt vid vraket efter Freya. Men enligt utredningsledare Jens Möller vid Köpenhamnspolisen hittade man ingenting som var intressant för deras efterforskningar i fallet med Kim Wall.

https://www.expressen.se/kvallsposten/gw-tiden-borjar-rinna-ut-for-polisen/
Citera
2017-10-13, 20:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag kan erkänna att jag får reda på många nya saker i dessa trådar där vi följer brott. Jag visste inte om dessa förträffliga hundar med sina förträffliga tränare. De finns ju inte i Danmark.

Det har hänt så mycket nytt de sista åren med hur polisen jobbar och hur tekniken utvecklats till att hitta och bearbeta det minsta lilla spår, att det är omöjligt att veta allt, om man har mord i sinnet och planerar ett brott.
Det är ganska länge sedan jag såg en sådan hund för första gången, jag gissar på ca 20 år. Det var i en pytteliten insjö, en roddbåt med poliser i och en hund stod i fören och sniffade. Jag fattade inte alls vad de höll på med men efteråt förklarade någon att de letade efter lik.

Eller de kanske tränade hunden. Jag har aldrig hört talas om att det skulle kunna finnas lik i den lilla sjön.
Citera
2017-10-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har jag missat. Var har du läst det? Hon brukar väl alltid omnämnas som hans fru och inte hans som hans exfru?

Detta är inte intervjun jag minns, men en intervju med en ganska närstående bekant, som berättar om företaget PM förlorade:

https://www.expressen.se/kvallsposten/mysteriet-med-peter-madsens-dubbelliv/

Där talas dock om att han ville fara hem och ta farväl av sin fru och sina katter innan han skulle tala vidare med polisen.
Citera
2017-10-13, 20:09
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilket är mordvapnet? Sågen?
Ja

Jag och väldigt många som följt det här fallet är övertygade om att det är en av dom få slutsatserna som det finns många av..

Det förklarar också varför armarna inte dykt upp. Förmodligen finns det rejält med avvärjningsskador på armarna innan mördaren fick in en avslutande sågträff mot halsen.

Nu återstår att knyta sågen till enbart PM (om det inte finns annan DNA på den) och att hitta armarna.
Citera
2017-10-13, 20:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Hoppas att dom hittar armarna när dom återupptar sökningarna.
Det skulle inte förvåna mig om han har huggit av händerna eller fingrarna för att dölja sina dna-spår.
Jag hoppas också att de hittar armarna men på vilket sätt skulle det dölja hans dna-spår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in