2017-10-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nu får du "sortera". 15 knivstick kan vara efter döden, då hamnar de alla i kategorin griftefridsbrott.

....

De 15 knivhuggen var 1 hugg i bröstkorgsdelen, 10 hugg i nedre delen av buken omkring de yttre könsdelarna och 4 hugg i vagina. Samtliga hugg utdelade i nära anslutning till döden eller direkt efter att KW dött. (Källa finns långt tidigare i denna tråd).

KW kan ha varit medvetslös men vid liv då hon höggs. Eller blivit medvetslös relativt snart efter de första huggen. Jag har inte sett redovisning av de protokollsfynden, så det är bara rättsläkaren, polisen och åklagaren som vet om hon levde (och svimmade) av huggen i vaginan först och sedan dog men fick 11 hugg till. Möjligheten att skilja huggens före/under/efter döden åt är goda, då man kan se blödningarna i respektive sår.

Om alla 15 huggen varit efter döden, så tvivlar jag på att de delarna gjorts tillgängliga för media. Det är de vid yttre och i de inre könsorganen, som lyfter på förlåten kring sexualsadistiskt våld och helt bort från spekulationer om att PM råkat bli irriterad på journalister KW och råkat ha ihjäl henne.

Kombinationen av de dokumenterade skadorna (sadistiskt tillfogade) och"praktikantens snuffmovies" är fjärran från "likskändning" eller griftefridsbrott.

F.ö. är väl Fru Madesen redan f.d. fru Madsen? Firmans kapitaltillgångar fördelade och även PM:s f.d. yrkeskollega har yttrat sig om PM:s svårigheter att klara sig ekonomiskt efter uppbrottet från frun.
Citera
2017-10-13, 17:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så kan det givetvis vara, men jag avvaktar tills man har ett slutgiltigt obduktionsprotokoll. Och jag vill gärna läsa det också om det nu är så att man släpper det i ett textformat. Att uttala sig på det viset och att det sen inte skulle stämma degraderar dom en aning.
[min fetning] Antag att samtliga hugg och stick i KW:s kropp inte kan uteslutas ha tillkommit ett par timmar efter döden (eller efter att PM legat och sovit och även hunnit lämpa KW över bord). Antag vidare att KW:s kläder saknar knivingångar och att man inte hittat något DNA från PM; ej heller kan koppla honom till sågen (som däremot kan tänkas kunna kopplas till KW:s kropp).

Han säger att han slängt henne över bord utan att titta efter huruvida hon sjönk. Sedan kan han antas stå fast vid sin lilla tupplur. Det som då - utgående från hans historia: version 2, - återstår, är att någon måste ha bärgat KW rel. omgående och åsamkat henne alla knivstick, avsågning av huvud, ben, armar, osv.

PM avvaktar säkert vad pågående undersökningar kommer att resultera i; sedan har han bara två val: Antingen stå fast vid sin tupplursversion, eller att komma med en tredje historia (erkännande undantaget).
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sågen var inte inpackad enligt skvaller och klickmedia i Danmark.
Nej, det låter inte så. - Det kan vara vilken rostig såg som helst. - Och varför skulle PM ha packat in en kniv men bara kastat sågen som den var. - Ont om emballage..? Det hade väl inte tagit många sekunder att bryta sönder sågen och låta den gå samma väg som kniven?

För att summera:
1. Restaurangversionen höll inte och övergavs när Nautilus genomsöktes.
2. Kraniebrott höll inte och kunde uteslutas så fort man återfann huvudet.
3. PM kan hålla fast vid version 2 men säga att han måste ha misstagit sig på huvudskadan. - Huvudet hade vissa skador som ev. skulle ha kunnat uppstå vid ett olyckligt fall genom det smala röret. - Versionen innebär antingen att någon annan plockat upp KW, eller att PM av experimentlusta eller annan okänd anledning gett KW de knivhugg och skärskador som torson uppvisar - efter KW:s död och senast i samband med att han ev. också styckat henne.
4. Version 3: F.n. okänd historia av PM.

Till detta kommer att man på en overall tillhörig PM vid mikroskopisk undersökning av dess ryggsida funnit förekomst av muskler, fettvävnad, hår och fibrer, allt i ett och samma prov. Man har också funnit skrap på hans högerhand, ansikte intill näsan samt på hans nacke, och som med en felmarginal en på miljonen innehöll spår som kommer från KW. - Om overallen var den han var iförd vid landstigningen, eller om det var en overall som torkats efter bärgningen av Nautilus är f.n. okänt.

I en beslagtagen dator i PM:s verkstad har (på flyttbart medium) hittats mord- och tortyrfilmer (äkta mord filmade i utlandet). Enligt PM har förutom han själv även praktikanter och andra haft tillgång till datorn.
Citera
2017-10-13, 17:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Kan ett motiv ha varit att spela in en egen snuff ?

Nej, motivet har det nog inte varit. Däremot är jag rätt övertygad om att han inte missade tillfället.
Citera
2017-10-13, 17:38
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Pratar bara om vad som varit inblandat i delandet av kroppen. Stickskador på andra delar av kroppen har utförts av kniv.

Där står det, Har hon dött av blodbrist vid avsågningen av huvudet+andra delar är sågen som utgjort mordvapnet. Är det av kniv skador är kniven vapnet. Kan vara både ock som medfört döden.

Hon kan även dött av annan metod, t.ex. strypning. Då är det Madsens händer som igen varit i farten.

Oavsett är det med all sannolikhet Madsen som är gärningsmannen.

Det är ju inte direkt blodbrist man dör av om någon sågar eller hugger av ens huvud.
Citera
2017-10-13, 17:42
Medlem
Från det PM landsteg från fritidsbåten på fredag tills han anhölls på på lördagen, var han då I polisen förvar? Jag tänker på filmen där han går med händerna på ryggen iförd blå skydds overall och blåa tosser på fötterna, bredvid går polis med 2 stora påsar troligen innehållande hans skor och kläder. Om PM varit fri några timmar efter iland stigningen verkar det konstigt att han inte tvättade sig och kläderna. Det Kanske bara är en juridisk tidsangivelser att PM annhölls först dagen efter landstigningen.
Citera
2017-10-13, 17:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Från det PM landsteg från fritidsbåten på fredag tills han anhölls på på lördagen, var han då I polisen förvar? Jag tänker på filmen där han går med händerna på ryggen iförd blå skydds overall och blåa tosser på fötterna, bredvid går polis med 2 stora påsar troligen innehållande hans skor och kläder. Om PM varit fri några timmar efter iland stigningen verkar det konstigt att han inte tvättade sig och kläderna. Det Kanske bara är en juridisk tidsangivelser att PM annhölls först dagen efter landstigningen.

Ja, han greps på plats och var inte ensam en sekund sedan han slängde sig i vattnet och simmade mot båden som "räddade" honom.
Citera
2017-10-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du får gärna konkret förklara vad du menar med detta uttalande.
Jag har avhållit mig från att spekulera om just Madsens gärningar eftersom vi vet så lite.
Däremot har jag skrivit om pharafilier samt personlighetsstörningar, tvångstänk samt tvångshandlingar. Sexualsadism samt bakgrundsinfo om Sexualsadisten samt styckmördaren Madsen. Jag har ej skrivit en massa egna inlägg utan mest svarat på en massa frågor.
Är det detta som stör dig så? Eller vad exakt är det som stör dig?
Ps. Jag har arbetat inom psykiatri som utbildad Mentalskötare/Undersköterska för länge sedan. Så det är möjligt att jag är lite yrkesskadad med förklaringsmodeller samt diagnoser. Men jag tror nog att alla förstår att det Madsen gjort sig skyldig till inte är ett verk av en normal,frisk samt sund individ

Att du skulle vara avhållsam på något sätt överensstämmer inte med de rätta sakomständigheterna beträffande dina inlägg i trådens ämne.

Men jag är tacksam för all ny kunskap beträffande pharafilier. Särskilt den om kärleken och besattheten till träd. Nu måste vi alla vara försiktiga så vi inte avslöjar oss själva med en mental avvikelse.

Jag nöjer mig med tills vidare hålla med dig om "att det Madsen gjort sig skyldig till är inte ett verk av en normal, frisk samt sund individ."
Citera
2017-10-13, 17:53
Medlem
Smhfs avatar
Men den sav, som dykkere fandt i Køge Bugt i onsdags, var ikke pakket ind. Det fortæller drabschef i Københavns Politi, Jens Møller.

http://ekstrabladet.dk/112/ubaadsagen-saven-var-ikke-pakket-ind/6868360

Sågen var inte inpackad.
Citera
2017-10-13, 17:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
F.ö. är väl Fru Madesen redan f.d. fru Madsen? Firmans kapitaltillgångar fördelade och även PM:s f.d. yrkeskollega har yttrat sig om PM:s svårigheter att klara sig ekonomiskt efter uppbrottet från frun.
Det har jag missat. Var har du läst det? Hon brukar väl alltid omnämnas som hans fru och inte hans som hans exfru?
Citera
2017-10-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, han glömde antagligen att hundar kan känna spår av lik/likdelar.
För det var ju det som avgjorde man hitta påsen, sen dykningar var väl kring fyndplats och trägen vinner.

Jag kan erkänna att jag får reda på många nya saker i dessa trådar där vi följer brott. Jag visste inte om dessa förträffliga hundar med sina förträffliga tränare. De finns ju inte i Danmark.

Det har hänt så mycket nytt de sista åren med hur polisen jobbar och hur tekniken utvecklats till att hitta och bearbeta det minsta lilla spår, att det är omöjligt att veta allt, om man har mord i sinnet och planerar ett brott.

För Madsen var det omöjligt att förutse bärgningen av U-båten och denna gigantiska sökinsats. Den förra U-båten han hade sänkt, bärgades inte!
Citera
2017-10-13, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, han greps på plats och var inte ensam en sekund sedan han slängde sig i vattnet och simmade mot båden som "räddade" honom.
Då skulle jag föreslå att polisen skall leta efter PMs minneskort eller ev. hela telefonen vid bryggan där PM stannade upp och gorde nåt fuffens vid båtplatser bredvid platsen fritidsbåten hade som han landsteg ifrån.
Citera
2017-10-13, 18:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och som omväxling till PM:s taskiga nyårsraketer kan man här se honom leka med en ballong:
https://www.youtube.com/watch?v=AzJvMH999Os
Kolla också: 5:43 (Coca-Cola, Fanta och idolporträtt speglar kärnan i verksamheten); härefter kommer PM:s ballonghobby (som synes har han stor vana vid spännremmar…).
Inte "spännremmar"; buntband ska det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in