Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Att du skulle vara avhållsam på något sätt överensstämmer inte med de rätta sakomständigheterna beträffande dina inlägg i trådens ämne.
Men jag är tacksam för all ny kunskap beträffande pharafilier. Särskilt den om kärleken och besattheten till träd. Nu måste vi alla vara försiktiga så vi inte avslöjar oss själva med en mental avvikelse.
Jag nöjer mig med tills vidare hålla med dig om "att det Madsen gjort sig skyldig till är inte ett verk av en normal, frisk samt sund individ."
Jag är öppen för konstruktiv kritik. Däremot är jag är väldigt dålig på att läsa folks tankar. Vad exakt det är som stör? Kan de bara inte säga rakt ut om det är något som stör dem?
Pharafilier är inte generellt sett som en mental avvikelse. Anser du tex att homofili är en "mental avvikelse"?
Jag kanske uttrycker mig otydligt. Det är jag i så fall ledsen för. Men de flesta Pharafilier är inte sjukliga. Dessutom är de rätt så vanliga på ett harmlöst sätt.
Tyvärr finns det också väldigt farliga samt skadliga och osunda Pharafilier.
De flesta personlighetsstörningar är inte så störande. Det är inte så ovanligt att folk lider av någon men fungerar som en normal medborgare. Men en del Personlighetsstörningar är klart farliga i sin värsta form.Tex Antisocial personlighetsstörning. Då menar jag kriminella psykopater.
Den vanliga vardagspsykopaten känns väl mest igen på sin empatilöshet samt oförmåga att sätta sig in i hur andra människor upplever det. Eller så bara skiter de i att de sårar andra människors känslor. Det tom roar dem. Det finns faktiskt "elaka" människor och oftast finner man dem inom BAD-clustret.
Dock finns det många Borderline-varianter som inte alls är "BAD" men som pluttats in under de clustret.
OM du återkommer med konstruktiv kritik så kan jag kanske ändra på mig.
Är det träden? (ovanlig pharafili) som du och kompisen R. "tycker är förargelseväckande beteende samt kulturellt störande?"
I så fall är mitt svar:Sorry där kan jag inte ändra mig. Jag är inte inskränkt vad det gäller folks sexualitet.
SÅ LÄNGE INGEN SKADAS SAMT ATT DET ÄR FRIVILLIGT MED SAMTYCKE.
PS. Förklara det fetade som går tillbaka på ett citat av;Ursprungligen postat av
PhDSalander "Men hallå där, nu får du väl ändå tagga ner lite i detta besatta skrivande du bedriver dygn efter dygn om Madsens gärningar."
I själva verket har jag ej skrivit något om Madsens gärningar i brottet eftersom vi inte vet så mkt. om det ännu. Samt att jag föredrar att skriva utifrån de fakta vi har.
Att jag skriver de Fakta som finns om Madsens liv,är det fel? Som mördare är ju han en av huvudpersonerna här.
För att kanske förstå vad som hände är det kanske viktig info för en del.
Andra föredrar att leva i fablernas värld baserat på en fiction roman (eller två) om en Psykopat de läst.
För mig är det inte fakta iallafall utan ren fiction.