2017-10-13, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Undra om Deidre kommer göra en pudel?

Fast hon älskar kanske Peter oavsett. Vet inte om hon är bakom flötet eller helt enkelt saknar empatisk förmåga.

Jag tror att man ska ta Deidre med en nypa salt. Tror att det var tre intervjuer med henne. Och för varje gång så växte hennes roll i PMs liv. Tror att hon var anställd i PMs arbetslösprojekt.
Säkert har de "dyrkat sex" någon gång men tror inte hon är hans älskarinna. Hon ville väl bara försvara honom så som hon kände honom. Ja,stackars knasiga Deidre. Hon måste känna sig en smula dum idag.
Citera
2017-10-13, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hittar man ingenting på halsregionen så är förblödning en stark hypotes.
Skar nog halsen av henne efter att han knivhögg henne.
Citera
2017-10-13, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror att man ska ta Deidre med en nypa salt. Tror att det var tre intervjuer med henne. Och för varje gång så växte hennes roll i PMs liv. Tror att hon var anställd i PMs arbetslösprojekt.
Säkert har de "dyrkat sex" någon gång men tror inte hon är hans älskarinna. Hon ville väl bara försvara honom så som hon kände honom. Ja,stackars knasiga Deidre. Hon måste känna sig en smula dum idag.
Jag är inte beredd att avfärda hen som stackars knasiga Deidre. Håller dock med om att hen's känslor för Peter var större hos hen än hos honom. Trasig verkar hen dock vara på olika sätt. Och som du säger säkert någon som hjälpt till gratis på verkstan. Vi vet ju inte så mycket...var hen bland dem han utövade perversa lekar med? Såg sjuka filmer med?
Citera
2017-10-13, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Jag är inte beredd att avfärda hen som stackars knasiga Deidre. Håller dock med om att hen's känslor för Peter var större hos hen än hos honom. Trasig verkar hen dock vara på olika sätt. Och som du säger säkert någon som hjälpt till gratis på verkstan. Vi vet ju inte så mycket...var hen bland dem han utövade perversa lekar med? Såg sjuka filmer med?

Nej,det har du rätt i. Men efter allt som kommit fram sedan dess tror du inte hon går omkring med skämsmössa? Dessutom var hennes avsikt att försvara PM och så istället förådde hon honom.
Under häktningsförhandlingen sa nämligen PM att han bara "dyrkat sex med konen" ombord på ubåten.
Tv-intervjun med Deidre var väl veckan efter och då påstår människan att hon och PM "dyrkat sex" ombord på ubåten. Vilket väl talar för att Deidre är rätt så korkad!
Där sänkte hon Madsens vittnesmål och dessutom får han problem med frugan.

Så det var det som jag menade med "stackars,knasiga Deidre King." Hon verkar inte ha alla hästarna hemma om man säger så. Men att hon är blint förälskad i Madsen råder det ingen tvekan om.
Men nu när sanningen börjar gå upp för henne så kanske hon känner sig en smula skamsen och dum?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-13 kl. 04:49.
Citera
2017-10-13, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Aha det har jag inte hört tidigare. Har du källa och mer info?

http://fredheggen.blogg.no/1503905142_parteringsdrapet_i_ubten.html
Citera
2017-10-13, 05:09
Medlem
Citat:

...
Det verkar lite skumt nämligen att polisen tog in PM omedelbart vid landstigningen. Polisen kunde ju trott på Madsens förklaring inledningsvis iallafall.
Och först nästa dag när det gått igenom kameraövervakning och upptäckt att det inte stämde då kan man ju förstå att de tog in honom då isåfall.

...

Hans vänner har sagt att han hade en fascination för död och fetischer mest med utklädnad (?)
Och att han i perioder var a-sexuell för att sedan vara väldigt aktiv med bd/sm sex.
Och vill hela tiden uppleva extremare och extremare sex. Men han har ingen alls våldsam historia enligt vännerna utan snarast tvärtom.

Precis som du säger måste experter grundligt undersöka Madsen.
Lustigt nog heter Sexualsadism inte något på fili och det heter samma på engelska med disorder på slutet. Men det är en parafili. Och Madsen lider nog av flera st. Om styckningen var för att undanröja bevis eller sexualsadistisk är svårt att säga i nuläget. Men om det var det senare så kan man ju tänka sig den där filin som gör att man tänder på amputerade kroppsdelar. Det är ju föresten också en fili som kan leda till mord.Hu! Hur som helst är det sjukligt när det slutar på det här sättet.
Det de hade att gå på i tiden mellan att hon anmäldes saknad och att han var tillbaks på land måste varit kommunikation, i pojkvännens telefon. Hon hann nog få iväg något meddelande som tydde på allvar i situationen.

Vänner.. hur mycket vet dina vänner om ditt sexliv? Om dina specialare i sovrummet? Men att sånt trappas upp är normalt. Ingen våldsam historia, det vet väl flickvännerna bättre isf. Narcissister är ofta charmiga utåt (sålänge allt går bra, då fräser de och gapar, för att generalisera alltså) och tar ut frustration när ingen utanför väggarna ser. Men att han fått aggressiva utbrott är omvittnat. Det var väl delvis därför alla samarbeten sprack.

Det är självklart en offensiv lust-styckning. Han har ju för sjutton våldtagit henne med kniv. Om han tycker det är mest upphetsande att plåga eller att ha stunden efteråt, såna detaljer får vi aldrig veta fullt ut. Berättar gör han inte, vi var inte där och även om rättsmedicinarna kan säga en del så får vi gissa resten.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har snöat in på parafili vilket snarast är att beteckna som en yttring som är förargelseväckande eller kulturellt störande (utöva sex mot ett träd i en stadspark).

Psykopati och sexualsadism hittar du inte bland parafilier alls det är något du finner under paraplyet Antisociala personlighetsstörningar (Disorders).
Ja det är ju grunddiagnosen här. En djup störning i personligheten.
Citera
2017-10-13, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet

Gravt empatistörd med några andra diagnoser med tanke på hur han behandlade KW och hans kyla när han kom iland, helt oberörd efter att han våldfört sig, mördat och styckat henne.

Han skulle kunna göra det igen.
Citera
2017-10-13, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Det de hade att gå på i tiden mellan att hon anmäldes saknad och att han var tillbaks på land måste varit kommunikation, i pojkvännens telefon. Hon hann nog få iväg något meddelande som tydde på allvar i situationen.

Vänner.. hur mycket vet dina vänner om ditt sexliv? Om dina specialare i sovrummet?
Men att sånt trappas upp är normalt. Ingen våldsam historia, det vet väl flickvännerna bättre isf. Narcissister är ofta charmiga utåt (sålänge allt går bra, då fräser de och gapar, för att generalisera alltså) och tar ut frustration när ingen utanför väggarna ser. Men att han fått aggressiva utbrott är omvittnat. Det var väl delvis därför alla samarbeten sprack.

Det är självklart en offensiv lust-styckning. Han har ju för sjutton våldtagit henne med kniv. Om han tycker det är mest upphetsande att plåga eller att ha stunden efteråt, såna detaljer får vi aldrig veta fullt ut. Berättar gör han inte, vi var inte där och även om rättsmedicinarna kan säga en del så får vi gissa resten.

Precis. Här sa du något viktigt! Jag tänkte precis på det, att alla trevliga,normala,respektabla vänner och bekanta som man har. Man vet faktiskt inte ett skit om deras sexliv. Kanske mina medelålders grannar som verkar så präktiga och trevliga (svenskt,danskt par) åker till Köpenhamn på helgen och går på klubben Manifest? Vem vet? Det där har vi ingen aning om alls. Själv är jag nunna. Men jag tänkte på PM här. Det är ju ingen som känt till den här sidan hos Madsen. Lika lite som vi faktiskt vet något alls om våra släktingars,bekanta och vänners sexliv. PM är ju rätt så öppen (upplever att många danskar är det mer än oss svenskar.) Så hans nära vänner har ju känt till hans intresse för experimentellt sex .Även om ingen i sina vildaste fantasier någonsin kunde föreställt sig sexualsadism. När det gäller Pharafilier så är det nog rätt vanligt tror jag. Fast då sådana där mer oskyldiga som fetischister,atiraljer och grejor.
Att jag tog med att en del tänder på träd (ovanlig Pharafili) var för att det var så oskyldigt. Jag menar att om någon känner för att hyvla av ett träd,så inte stör det mig.Vassego!Så länge de inte gör åverkan på trädet.
(Eller befruktar det så att det blir konstig avkomma som man inte kan göra folk av sedan.) Men förövrigt så länge man inte skadar någon så får väl var och en göra vad de mår bra utav. Faktiskt!
Men det är sorgligt med de här skadliga pharafilierna. Det är inte bara vårt psyke utan även vår sexualitet som formas i barndomen.Om barnet känt lust,trygghet samt närhet i mammas famn samtidigt som det doftar fotsvett från mammans nylonstrumpor kan tex leda till att man gillar att suga på tår i sänghalmen som vuxen.Jag tror att det där grundläggs före tre års ålder som man inte själv har några minnen av.

Jag kan trösta dig när det gäller knivsticken i underlivet. De har kommit fram till att det där hände i anslutning till döden. Antingen var hon kliniskt död,kanske medvetslös,eller redan avliden,eller döende.Hon var ej vid medvetande iallafall. Så även om det är alldeles fruktansvärt så tycker jag att det är fel att kalla det för våldtäkt med kniven. För då låter det som att hon var levande och det kan man ju inte säga.Troligtvis skar han halsen av henne (OBS! Dödsorsak ännu ej bekräftat!) och då förlorar man medvetandet på 1 sekund och dör väldigt fort. Sedan har han huggit henne med kniven när hon var nära döden eller precis död.

Ja,det här med PMs humör;
Vi vet ju inte ännu vad PM har för diagnos. Men när det gäller personlighetsstörningar så är det inte ovanligt alls att en person lider av flera stycken.
Något som jag funderade i natt på är om PM lider av även tvångsmässig personlighetsstörning?
Jag tycker att hans sätt att arbeta ("Mannen utan stoppknapp.Arbetsmyra:Kan jobba 16 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.osv") tyder på tvångsmässigt beteende. Att PM är en perfektionist som inte kan släppa ett problem förrän det är löst. Kosta vad det kosta vill men PM jobbar ihjäl sig för att få det löst. Detta tvångsmässiga beteende går naturligtvis ut över PMs hälsa. Eftersom att han är helt fokuserad bara på att lösa problemet och tvångsmässigt inte ger sig förrän det är klart. Under tiden flyter allting annat omkring. Glömmer äta,sova,vila,betala räkningar,datum,klockan osv.osv
(Hade en anhörig som led av detta. Efter ett krävande heltidsarbete med mkt övertid kom hen hem och satte igång med att dammsuga och torka golven varje kväll/natt pga en liten sylttfläck. Samtidigt som hen grät av trötthet.Sådan här tvångsmässighet dvs att allt ska vara perfekt går ut över humöret/hälsan på den drabbade.) Det mycket framgångsrika samarbetet med partnern von Bengtsson måste ha varit slitigt för PM. von Bengtsson som lever efter fasta ramar med 9-5 jobb och så PM som lider av tvångsmässigt jobbande. Utan att vara närmre insatt i deras bråk så kan jag förstå bitterheten samt orättvisan för PMs del när von Bengtsson snor hela det gemensamma företaget.
Sedan är det omvittnat att hans fallolycka,huvudtrauma,2014 gjorde att hans impulskontroll samt humör blev värre.Hoppas att jag lyckades svara dig lite. Du frågade faktiskt efter en del grejer jag funderat på. Godnatt
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-13 kl. 07:43.
Citera
2017-10-13, 07:09
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
.....
Jag kan trösta dig när det gäller knivsticken i underlivet. De har kommit fram till att det där hände i anslutning till döden. Antingen var hon kliniskt död,kanske medvetslös,eller redan avliden,eller döende.Hon var ej vid medvetande iallafall. Så även om det är alldeles fruktansvärt så tycker jag att det är fel att kalla det för våldtäkt med kniven. För då låter det som att hon var levande och det kan man ju inte säga.Troligtvis skar han halsen av henne (OBS! Dödsorsak ännu ej bekräftat!) och då förlorar man medvetandet på 1 sekund och dör väldigt fort. Sedan har han huggit henne med kniven när hon var nära döden eller precis död.
...

Det kan vi ännu inte veta, har det framkommit något mer? Att knivsticken utdelats i nära anslutning till döden betyder sannolikt att hon inte reagerat med motvärn eller kraftig blödning. Hon kan ha varit medvetslös eller på väg in i medvetslöshet. Hon kan dock ha reagerat på smärta och tex försökt tolka eller förstått ljud.

Länk om olika grader av medvetande.

http://doktorerna.com/status/rls-85/
Citera
2017-10-13, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det kan vi ännu inte veta, har det framkommit något mer? Att knivsticken utdelats i nära anslutning till döden betyder sannolikt att hon inte reagerat med motvärn eller kraftig blödning. Hon kan ha varit medvetslös eller på väg in i medvetslöshet. Hon kan dock ha reagerat på smärta och tex försökt tolka eller förstått ljud.

Länk om olika grader av medvetande.

http://doktorerna.com/status/rls-85/

Jag citerar vad Jens Möller sa under presskonferensen.
Och sedan så som rättsmedicinare förklarat det.

Precis som det finns lustmördare så finns det folk som gottar sig i snaskiga detaljer och gärna vill göra det värre än vad det är. Det är möjligt att de kommer att göras tillägg här. Men jag håller mig till den korrekta info vi fått för nuvarande.
Citera
2017-10-13, 07:30
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/KO39M/peter-madsens-plan-dumpa-kroppar-i-kogebukten

så körd han är nu. Nu träder vittnena fram en efter en. Hade varit intressant att höra hur många ggr livstidsstraff han hade fått i USA

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/KO39M/peter-madsens-plan-dumpa-kroppar-i-kogebukten

Citat:
Göra sig av med en kropp

Han berättar hur de bland annat diskuterade det bästa sättet att göra sig av med en kropp.

– En av idéerna då var att placera kroppen i ett fiskenät och dumpa det i Kögebukten. I Kögebukten är det mycket trafik och man får inte dyka hur som helst där. Dessutom så är det väldigt svårt att hitta något med ett ekolod där.

Enligt Madsens tidigare bekant diskuterade man också huruvida man borde bränna upp en kropp för att göra sig av med det – men att man sedan avfärdade den teorin.
Citera
2017-10-13, 07:31
Medlem
Citat:
Jag citerar vad Jens Möller sa under presskonferensen.
Och sedan så som rättsmedicinare förklarat det.

Precis som det finns lustmördare så finns det folk som gottar sig i snaskiga detaljer och gärna vill göra det värre än vad det är. Det är möjligt att de kommer att göras tillägg här. Men jag håller mig till den info vi fått för nuvarande.
Jag förstår de anhörigas vädjan till svensk media att inte gå ut med denna info. Eftersom en del människor kommer att spekulera,fantisera och pokulera allt möjligt läskigt. Så jag tycker att vi ska visa de anhöriga samt framförallt offret, den respekten att åtminstone hålla oss till korrekt info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in