Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-18, 18:08
  #4489
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
kan alla titta samtidigt?
Det stämmer bra det.
Citera
2017-09-19, 15:22
  #4490
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliffbarnes80
ExpressVPN kör jag med och det funkar alldeles utmärkt att streama amerikanska Netflix. Kostar visserligen en del men det tycker jag det är värt, utbudet är ju enormt mycket större.

Var dock noga med att läsa instruktionerna för hur du ska göra för att det ska fungera. Skulle det uppstå problem ändå så är deras support väldigt alert och hjälpsam.


Supertack! Kör du med deras DNS på en smart TV och får det att fungera också? Eller kör du VPN i din router och tjånkar hela nätverket?
Citera
2017-09-28, 21:30
  #4491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Supertack! Kör du med deras DNS på en smart TV och får det att fungera också? Eller kör du VPN i din router och tjånkar hela nätverket?
Hej! Förlåt för sent svar.. Jag kör mest med appen på paddan och pc:n. Busenkelt att fixa, följ bara instruktionerna. Borde vara lätt att få till det med VPN i routern också.
Citera
2017-10-02, 00:26
  #4492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Måste säga att Netflix utbud är rätt kasst, tänkte se IT den gamla filmen innan jag kanske far och ser den nya , och den finns alltså inte, och det är många andra gamla filmer som inte heller finns , och inte tal om nya filmer, dom kommer ju typ aldrig ut, vill man se dom här nya ,Ailen , Björn borg filmen , IT osv måste man nog köpa filmen eller gå på bio.
För lär nog dröja LÄNGE om dom överhuvudtaget kommer upp på netflix.

Vad är "IT" för film ? Har inte hört talas om den.
Citera
2017-10-02, 00:50
  #4493
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Vad är "IT" för film ? Har inte hört talas om den.

Skojar du?
”Det” heter den på svenska. Skräckfilmen med en clown.
Citera
2017-10-02, 01:00
  #4494
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Skojar du?
”Det” heter den på svenska. Skräckfilmen med en clown.

Man kan ju förledas att tro att IT handlar om datorer..
Jag såg faktiskt om den gamla varianten på Netflix något år sedan, de kanske har plockat bort den för att inte kannibalisera på den nya filmen? Läste också för kanske ett-två år sedan att Netflix skulle satsa mindre på biofilmer och mer på TV-serier. Tråkigt tycker jag. Kan vara därför de har sånt litet utbud på spelfilmer numer? I alla fall dök den nya Star Trek-filmen (2016) upp. Tyvärr var den första halvtimman så förtvivlat dålig att jag inte orkat se klart den. Ska försöka orka igenom den senare bara för att det är Star Trek.. Men det är ju inte Netflix fel direkt.
Citera
2017-10-02, 01:51
  #4495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Skojar du?
”Det” heter den på svenska. Skräckfilmen med en clown.

Nej jag skojar inte. Men nu vet jag.
Citera
2017-10-10, 08:26
  #4496
Medlem
Jag har en ny Philips tv https://m.prisjakt.nu/product/4331172 vad måste jag göra för att kunna kolla Netflix filmer / serier i 4K? Jag har 1a generation chromecast vanlig hdmikabel från webhallen för under 100 lappen. Måste jag uppgradera till chromecast som har då 4K ? Om jag kör via tvns inbyggda Netflix app i smart tvn då?
Citera
2017-10-11, 03:03
  #4497
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunzzo08
Jag har en ny Philips tv https://m.prisjakt.nu/product/4331172 vad måste jag göra för att kunna kolla Netflix filmer / serier i 4K? Jag har 1a generation chromecast vanlig hdmikabel från webhallen för under 100 lappen. Måste jag uppgradera till chromecast som har då 4K ? Om jag kör via tvns inbyggda Netflix app i smart tvn då?

Kör du inbyggt netflix funkar det med 4K förutsatt att du betalar för det abonnemanget (139 kr/mån).
Citera
2017-10-11, 21:06
  #4498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Kör du inbyggt netflix funkar det med 4K förutsatt att du betalar för det abonnemanget (139 kr/mån).

Har på kontrollen en knapp att bara klicka på Netflix så kommer jag in i det. Får isåfall köpa abonnemanget på 139 då
Citera
2017-10-11, 21:11
  #4499
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunzzo08
Har på kontrollen en knapp att bara klicka på Netflix så kommer jag in i det. Får isåfall köpa abonnemanget på 139 då

Givetvis måste du betala för att använda Netflix!
Citera
2017-10-13, 19:48
  #4500
Medlem
Castles avatar
Varför kan inte Netflix ha typ alla gamla filmer? Om man sitter hemma och känner för att komma på typ Alien, varför finns den inte, varför ska man behöva ladda ner någonstans. Gick med på att betala lite mer för 4k eller vad det var, men skulle hellre ha ett större bibliotek med gamla bra filmer. Tradigt, det är ju inte som spotify för filmer faktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback