2017-10-13, 16:53
Medlem
Mogrens avatar
Vi har alltid i alla tider befunnit oss i sista tiden enligt bibeln så det är nog inte mycket att bekymra sig över.
2017-10-13, 21:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Vi har alltid i alla tider befunnit oss i sista tiden enligt bibeln så det är nog inte mycket att bekymra sig över.

Japp. Ett försök på att hjärntvätta barn och existentiellt osäkra personer med imaginära hot.
2017-10-14, 00:55
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Konstigt att 1914 är fel men samtidigt ganska tydligt. Har du vetkligen satt dig in?

1914 finns inte med i bibeln, det är bara ett påhitt från Jehovas Vittnen. Vad som dock finns med i bibeln är Israels återtaganden av landet som ett startskott för sluttiden.
Det finns andra rättesnören man kan använda också för att beräkna sluttiden (då hamnar man på våra år också) exempelvis; Daniels boks tidslinje, Kyrkotiden (Uppenbarelseboken), adam o evas släktlinjer m.fl.
2017-10-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
1914 finns inte med i bibeln, det är bara ett påhitt från Jehovas Vittnen. Vad som dock finns med i bibeln är Israels återtaganden av landet som ett startskott för sluttiden.
Det finns andra rättesnören man kan använda också för att beräkna sluttiden (då hamnar man på våra år också) exempelvis; Daniels boks tidslinje, Kyrkotiden (Uppenbarelseboken), adam o evas släktlinjer m.fl.

Det finns ett exakt årtal, om någon vågar undersöka detta(kiss74 tackar nej och ändå fortsätter att håna). Men utöver ett exakt årtal, så pekar profetiorna till vår tid för att vara den sista tiden, oavsett det exakta årtalet.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det är omfattande att gå igenom allt för att kunna se året 1914, det kan jag göra i en lämplig tråd om du vill.
Citat:
Nej, tack.

Ok nej, varsågod, var okunnig om det är det du vill.
2017-10-14, 01:24
Medlem
Citat:
Det finns ett exakt årtal, om någon vågar undersöka detta(kiss74 tackar nej och ändå fortsätter att håna). Men utöver ett exakt årtal, så pekar profetiorna till vår tid för att vara den sista tiden, oavsett det exakta årtalet.

Vad är "vår tid"? Om inget hänt inom 10 år, har bibeln fel då? Vid vilket årtal är bibeln motbevisad i denna fråga?

Ja, jag har inget problem med att vara "okunnig" om vissa saker. Det finns ingen människa, vad jag vet, som sätter sig in i varje påstående som görs. Det skulle nog vara omöjligt att göra så även om man vill.
Dock skulle jag inte kalla detta "att vara okunnig". Det är ganska nedlåtande attityd.
2017-10-14, 01:27
Medlem
Citat:
Vad är "vår tid"? Om inget hänt inom 10 år, har bibeln fel då? Vid vilket årtal är bibeln motbevisad i denna fråga?

Ja, jag har inget problem med att vara "okunnig" om vissa saker. Det finns ingen människa, vad jag vet, som sätter sig in i varje påstående som görs. Det skulle nog vara omöjligt att göra så även om man vill.
Dock skulle jag inte kalla detta "att vara okunnig". Det är ganska nedlåtande attityd.

Du behöver bara läsa Daniels profetia i kapitel 2 för att sätta dig in i det.

Inte mycket läsning.

Problemet är att du inte vill, du är inte intresserad av att sätta dig in i det, vilket du självklart har rätt till, men det gör dig oinsatt/okunnig, vad du vill.

Citat:
Nej, tack.

Om du tackar nej till utbildning, så kan jag inte göra något åt det, du förblir okunnig.
Senast redigerad av ttsp 2017-10-14 kl. 01:31.
2017-10-14, 01:48
Medlem
Citat:

Inte mycket läsning.

Problemet är att du inte vill, du är inte intresserad av att sätta dig in i det, vilket du självklart har rätt till, men det gör dig oinsatt/okunnig, vad du vill.

Om du tackar nej till utbildning, så kan jag inte göra något åt det, du förblir okunnig.
Ja, jag förblir okunnig inom detta. Vilket naturligtvis inte är ett problem. Om en profetia är sann så lär jag märka det, om det sker under min livstid. Alla människor är okunnig om någons påstående. Särskilt folks religiösa påståenden. Om ett påstående är viktigt för mig, då kan jag undersöka saken.
2017-10-14, 01:50
Medlem
Citat:

Inte mycket läsning.

Kan du svara på var gränsen går? När visar det sig att bibeln har fel, hur många år framåt?
2017-10-14, 02:00
Medlem
Jessigirlies avatar
Jag tror "vår tid" kan vara allt från nåt år till ett par hundra år, ingen vet när jorden brinner, endast Gud kan veta, inte ens Jesus vet. Det enda vi VET är att Jesus kommer ner till människorna igen den absolut sista tiden. Sen går jorden under och de rättfärdiga får evigt liv i paradiset, det tror iaf jag!
Tror heller inte man ska fundera så mkt på saken, den troende kommer till paradiset och inte de andra!
😊
På nåt sätt ser jag fram mot detta! Jag vill träffa Jesus!
Jag vill kunna tala med djur, jag vill träffa döda släktingar o vänner
Kram
2017-10-14, 02:00
Medlem
Citat:
Ja, jag förblir okunnig inom detta. Vilket naturligtvis inte är ett problem.

Fast du tyckte annorlunda 30 minuter sedan:

Citat:
2017-10-14, 03:25
Medlem
Citat:
Fast du tyckte annorlunda 30 minuter sedan:
Ja, du forsatte tjata om hur okunnig jag var, så jag tyckte det var lika bra att hålla med.
Du gillar att påpeka sådant, så .
2017-10-14, 09:32
Medlem
Citat:

Nej det finns inget exakt årtal.
Du kan inte bevisa det hur många trådar du än skapar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in