Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Är de flesta som tror på bibeln överens om det årtalet? Annars står jag fast vid att det är luddigt.
Ingen aning. Jag går efter när tråden startades. (såklart)
Så här är det:
Vi vet inte exakt dag eller tid men
vi vet säsongen när det kommer hända. Vi är inne i den säsongen nu. Orkanerna, vulkanerna, jordbävningarna, tsunamis m.m. vi ser är födslovåndorna enligt bibeln.
En känd USA predikant förklarade det så här förra veckan: "det är som när en kvinna väntar barn, ingen vet exakt vilken exakt dag eller tid den kommer...bara att den kommer...vi vet att vi är inne i säsongen".
Årtalet 1914 är fel o kommer från Jehovas Vittnes tolkningar. Inga riktigt kristna tror på.
Israel är startskottet o en generation inom detta. Det är därför du har så många kyrkor runt 1950 talet som börjar predika sista tiden, många döper sig till Maranatha som betyder
Herren kommer (snart).
Mina egna beräkningar är att kyrkan bör tas upp i "the rapture" inom loppet av högst 10-15år. Därefter träder antikrist fram. Detta bygger på att kyrkans/heliga andens tid är 2000år eller två dagar. Dvs efter Jesus död ca 2000år framåt.
Låt säga att ett 7årigt barn såg Jerusalem befrias 1967. Då är han idag 57år gammal. O allt skall hinna hända före hans död. En generation är 80år så allt måste ha hänt innan den här personen har hunnit fylla 80.