2017-10-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, det bästa är väl när bönderna visar att de är seriösa samtidigt som de kan skämta och bjuda på sig själva och är bekväma med situationen, det är ju sådant som lockar. Ja, Linda är väldigt duktig som programledare

Ja det ska ju gärna vara en mix av både det seriösa och sen lite humor också

Tycker Linda gör ett bra jobb men hon har nog också en enorm press på sig, både från bönder och brevskrivare.
Citera
2017-10-12, 23:07
Medlem
fitz-humes avatar
Det börjar bli lite jobbigt nu med alla plötsliga avhopp, det blir snarare regel än undantag att just bryta mot reglerna. Kalla mig konservativ om ni vill. Hur som helst, det ska bli intressant ändå att följa böndernas äventyr på gården, en hel del dramatik blir det nog. Joacim får nog fullt upp med att hålla styr på damerna.
Citera
2017-10-13, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det börjar bli lite jobbigt nu med alla plötsliga avhopp, det blir snarare regel än undantag att just bryta mot reglerna. Kalla mig konservativ om ni vill. Hur som helst, det ska bli intressant ändå att följa böndernas äventyr på gården, en hel del dramatik blir det nog. Joacim får nog fullt upp med att hålla styr på damerna.

Ja reglerna verkar ju ändras stup i kvarten för att det ska anpassas efter enskilda bönder och brevskrivare. Kan också tycka ibland att man borde hålla på reglerna eller ta bort dem helt istället då. Ha programmet och sen får man se hur det utformas beroende på vilka bönder och brevskrivare som kommer medverka.
Citera
2017-10-13, 03:00
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Nej produktionen kan ju inte visa mer av Fredrik, det skulle ju göra programmet tråkigt och siffrorna skulle rasa. Ja det är det jag hoppas på som sagt. Alternativet skulle väl möjligen vara att Marcus dyker upp i "Kärlek åt alla" ifall Jörgen väljer att lämna där nästa vecka, han har ju inga brevskrivare kvar.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har ju Jörgen brevskrivare kvar att träffa, detta var bara den första kvinnan.

Blir lite trist med all rundgång av samtalsämnen som redan avhandlats i tidigare inlägg...
Senast redigerad av Lostworld 2017-10-13 kl. 03:27.
Citera
2017-10-13, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har ju Jörgen brevskrivare kvar att träffa, detta var bara den första kvinnan.

Blir lite trist med all rundgång av samtalsämnen som redan avhandlats i tidigare inlägg...

Ja okej, tyckte Linda sa att han inte hade några brevskrivare kvar i trailern inför nästa vecka.....
Citera
2017-10-13, 07:34
Medlem
Efter att ha sett "Kärlek åt alla" kan jag bara konstatera att Jörgen verkar vara otroligt ytlig som tycker att utseendet är det viktigaste. Även sättet han avisade sin dejt på kändes väldigt konstigt, berätta sådär inför allihop och utan någon som helst känsla bakom. Får väl se vad som hände med dem andra brevskrivarna som skulle dyka upp? Kanske är det någon av dem som faller honom i smaken och som kan leva upp till hans något udda krav.

Känns som valet redan är klart för Eriks del

Skulle gissa Therese är ganska missnöjd med sina utvalda, det blev mest pinsamt. Wille däremot verkade väldigt positiv och vågar bjuda på sig själv utan att visa någon nervositet.
Citera
2017-10-13, 07:36
Medlem
Citat:
Ja okej, tyckte Linda sa att han inte hade några brevskrivare kvar i trailern inför nästa vecka.....

Han sa ju själv att hans andra brevskrivare skulle dyka upp senare under programmets gång. Vi får helt enkelt se hur det blir med det. Linda kanske sa så för att vi ska tro att det är på ett visst sätt eftersom det skapa nyfikenhet och gör att man vill fortsätta följa "Kärlek åt alla".
Citera
2017-10-13, 07:45
Medlem
Det kanske inte funkar längre att ha så mycket regler och följa en viss mall? Det passar ju uppenbarligen inte alla, det är så mycket annat som händer som gör att de måste ändra på det som var tänkt från början. Tror att det kommer fortsätta hända en massa oväntade saker redan nästa vecka och det blir nog fler som väljer att hoppa av.
Citera
2017-10-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
För att deltagarnas känsloliv utnyttjas, exploateras. Och mentaliteten är "fjortis"-stadiet.

Det är ju tråkigt att du känner så. BSF är kanske inte är rätt för dig ändå, så du får väl se dig om efter något annat tv-program som passar dig bättre.
Citera
2017-10-13, 09:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Alltid älskat detta program men gud vad tråkigt det blivit. Riktigt tråkiga karraktärer och varje avsnitt ska det vara någon som "inte känner att det är rätt" osv.. Är man med i ett dejtingprogram får man fan acceptera att det är lite spel för galleriet ibland annars är det väl bättre att använda sig av någon dejtingsida. Också så jävla tröttsamt att alla ska gå iväg med bonden och "tala ut" och få lite extratid. De frågar ju ändå bara "hur känns det" varpå bonden svarar "ja det är lite speciell situation"...

Fokusera mer på själva dejtandet och se till att det är genomtänkta gruppdejter som kan bjuda på lite roliga situationer. Kareoketävling, logedans, irländs julafton, matlagning ihop eller liknande, vafan som helst. En tävling mellan två grupper i bonderelaterade saker vore också kul. Inte bara se några stå ute på en åker i regn eller äta skinka i en lada.

Det har ältats till förbannelse i tråden redan (och rundgång blir ju tråkigt för alla att läsa) hur man ska göra för att få tillbaka den rätta känslan och alla är ense om att det önskas tillbaka till den genuina bondekänslan.
Gruppdejterna hade denna säsong kunnat bli roligare men en höststorm mitt i sommaren satte ju p för det.

Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Den sävlige tjockisen Jörgen hade dessutom mage att motivera sitt beslut med att han ville ha en driven kvinna som var tajt i kroppen.

Detta fick han ju rejält med kritik för också. Med all rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Så tolkar jag det också, att hade det inte varit för operationen så hade hon valt den andra killen istället.

Han sken dock upp lite extra när den där kvinnan med svartfärgat hår gjorde entré.

Instämmer. Kom på mig själv att mer se fram emot webbavsnittet än det ordinarie nu när jag hade kollat ikapp.
Tycker även att det är synd att inte Erik och Wille är i det ordinarie programmet istället. Undrar hur TV4 tycker såhär i efterhand? Många på Facebook har i alla fall varit sura över att Erik inte fick en plats i det ordinarie programmet.

Så var det tveklöst, jag undrar dock vad det är för operation han skulle göra. En fotoperation vet jag men säg att den tagit några timmar och han kunnat vara tillbaka dagen efter? Då kunde han medverkat igen. Förvisso rejält mörbultad men är det inget "värre" fungerar det ju med kryckor etc.
Många sådana där hand/fotoperationer går ju fort och man kommer hem samma dag.
Givetvis kan smärtan etc ställa till det dock och jag kritiserar honom verkligen inte för hans val, hälsan går före allt.

Webb-versionen är överlägsen såhär långt, nu har jag inte mest med tid men att göra avsnitten 30 min iaf vore trevligt. Mest tror jag såhär långt på Erik & Alma däri, men bara därför väljs hon väl inte ens ut till gruppdejt...

Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Jocke verkar iaf vara säker på vad han söker och faller förhoppningsvis inte (bara) för utseendet utan kan gå djupare in på kvinnorna och finna en själsfrände.

Citat:

Han hade ju de facto inga kvar när han valde bort sin dejt men det kommer ju in fler om några dagar, möjligt därmed att ingen var kvar vid inspelningstillfället.
Citera
2017-10-13, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Detta fick han ju rejält med kritik för också. Med all rätt.

Var fick han rejält med kritik? Det enda jag såg var att en man i rummet lite försynt påpekade hur olämpligt han ansåg att det var att beskedet gavs inför alla. Men detta sa han väl när Jörgen gått därifrån?
Citera
2017-10-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Efter att ha sett "Kärlek åt alla" kan jag bara konstatera att Jörgen verkar vara otroligt ytlig som tycker att utseendet är det viktigaste. Även sättet han avisade sin dejt på kändes väldigt konstigt, berätta sådär inför allihop och utan någon som helst känsla bakom. Får väl se vad som hände med dem andra brevskrivarna som skulle dyka upp? Kanske är det någon av dem som faller honom i smaken och som kan leva upp till hans något udda krav.

Känns som valet redan är klart för Eriks del

Skulle gissa Therese är ganska missnöjd med sina utvalda, det blev mest pinsamt. Wille däremot verkade väldigt positiv och vågar bjuda på sig själv utan att visa någon nervositet.

Jörgens bufflighet kommer nog slå tillbaka mot honom...

Alma är ju given för Erik, men bara för att vi tror det så kanske det ej blir så som en annan skribent skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in