2017-10-26, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag kände inte igen henne.

För övrigt så var det en iskall stämning mellan Marcus tjejer när de väntade på att han skulle hämta upp dem. Särskilt den längre tjejen som kallade Marcus för "kortis" verkar ha lite bitchiga tendenser, vilket man även såg i trailern inför nästa vecka.

Hon yrade något om att han var "lugn och trygg" också. Själv uppfattar jag Jörgen som en högst osäker person som hela tiden försöker kompensera sin bristande självkänsla med överdriven kaxighet.

Man kan ju både göra saker OCH lära känna varandra. Detta var dock inte en sådan typ av dejt.

Nej, okej men lär ju visa sig nästa vecka vem hon är .

Ja den unga tjejen i Marcus gäng verkar ha lite attityd och det är ju frågan om hur Marcus ser på det. Antingen väljs hon bort från gården rätt snabbt eller så dras han till det mer och mer och hon blir slutvalet. Han verkade ju redan nu dras mest till henne, hon fick ta hans sovrum, han sa att hon var väldigt snygg. Sen på kvällspromenaden så la han ju armen om henne trots att dem andra två gick bredvid.

Ja jag vet inte alls var hon menar med att Jörgen skulle vara "lugn och trygg", han är väl så långt ifrån det man kan komma. Man får ju hoppas att hon inser hur Jörgen är bakom fasaden och då kanske det är han som blir bortvald istället . Tycker fortfarande att det är konstigt att hans brevskrivare kommer en i taget? Då kommer en ny nästa vecka med?

Jo det är sant, hon kunde ju valt minigolf, eller fiske, det är ju aktiviteter där man även kan prata och få bra kontakt. Men hon verkade ju mest ute efter att få se killarna kämpa om hennes gunst verkade det som.
Citera
2017-10-26, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Vissa är väl så pass unga så de äger väl inte verksamheten och husen själva utan ska ta över efter föräldrarna en dag, är väl ofta så det brukar se ut. Skulle tro att de äldre bönderna i denna säsong har gått samma väg, kan ju inte vara många unga som blir bönder idag och har föräldrar som inte är eller varit i den branschen. Inte så konstigt att de bor ett stenkast ifrån.

Exakt såhär brukar det se ut. Tror de flesta genom hela programmets historia fått sina gårdar i arv och sen ska dem lämnas vidare. Är nog ytterst få bönder som medverkat i programmet som köpt en gård och sen "blivit" bonde.
Citera
2017-10-26, 09:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Inte många som verkade tycka kvällens avsnitt var intressant.....

Jodå, det är alltid intressant, om än att det var ett av dom sämre avsnitten genom historien. Dock är det sällan så att tiden räcker till att skriva direkt efteråt för min del. Ser det hela direkt görs dock ofta.

Gårdagens avsnitt var som sagt ett av dom tråkigaste jag sett, Marcus var precis lika omogen som innan egentligen och föga underhållande.
"Dom äter ju inte mat" vad är det för direkt plump kommentar om någon som är gluten-intolerant och om någon som inte tål morötter? Att som en av dom dock "bara äta det min pt säger" är ju lite svårare att ställa krav på att andra ska rätta sig efter när man besöker någon.
Sedan hade ju även hon som tyckte att han borde sett till att tjejerna kunde stänga om sig rätt, det är ju dom som är gäster.

Jocke lär väl som sagt välja jakt-bruden och inget konstigt i det, dom verkar klicka bra och ha samma intresse.
Vad är det för folk som tycker det är konstigt att han har jakttroféer på väggarna? Det är ju hans stora intresse, på samma sätt som en t.ex. ex fotograf har fotokonst på väggarna.

I övrigt är fortfarande webb-avsnitten överlägsna om än att även det var osedvanligt tråkigt.
Erik och Alma seglar ännu mer upp som ett givet par.

Therese dejter verkar alla lite väl annorlunda henne kan jag tycka. Omöjligt att sia om en utgång där.

Jörgen fortsätter vara en direkt mansgris, hela han andas omklädningsrums-stämning från ett juniorlag där allt det tjötas om är hur snygga tjejer är etc. "Där är dina bilder, det var det viktigaste, nu dricker vi vin"... Han börjar alltmer irritera en annan.

Wille försöker så gott han kan supa ner tjejerna, eller dom verkade iaf tåla rätt lite och det blev en lite väl flamsig dejt för min smak.

Nä, jag hoppas det steppas upp i kvalité i nästa avsnitt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Genom att babbla & tramsa mer än det andra systrarna, eller vad var den önskvärda tydligheten menar du?, nu ska jag inte hävda att jag kan kolla koncentrerat på tv så jag behöver din aids

Tramsigheten är en del, dessutom är en del av en gruppdynamik att även om man tar mycket plats låta övriga ta lite plats med. Att övriga tjejer efter ännu en överkörning i förra avsnittet stod och snackade om samma sak visade med önskvärd tydlighet att det är Liselott som är problemet.

Citat:
Det är ju bara en tidsfråga innan Joacim får överta den stora gården. Brukar ju vara rätt vanligt hos bönder med sådana anläggningar att föräldrarna lämnar över till den yngre generationen när det är dags för dem att skaffa familj. Dock så kan det ju mycket väl hända att föräldrarna i så fall flyttar in i Joackims nuvarande hus. Så länge alla trivs med det arrangemanget så ser jag dock inget fel i det.

Precis, det är väl kutym i sammanhanget.
Det var ju en rejäl herrgård dom införskaffat med egna jaktmarker och allt. Jag gillade den pedantiska ordningen som fanns där dock, ju större det är ju mer ordning krävs och att t.ex. traktorerna var kliniskt rena är bara ren och skär logik. Vårdar man sina saker håller dom längre.

Han lär få ta över det stora huset om ett tiotal år kanske ja, när föräldrarna trappar ner och Jocke själv tar över gården. Dock måste det ju fortsatt vara en del anställda etc där tänker jag med tanke på storleken på ägorna.
Citera
2017-10-26, 09:42
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han känns som en brats-bonde Joacim. Kliniskt rent, traktorer som fullständigt glänser, föräldrarna bodde som i ett litet slott, med slottspark runt sig med rigoröst ansade, släta gräsmattor. Och där bor han i den tillhörande röda stugan i anslutning till "slottet". Jag skulle aldrig stå ut!!!

Nej det skulle absolut inte jag heller. Bevare mej väl för att ha svärföräldrarna så tätt inpå. Inte alls så ovanligt verkade det i bondemiljö då gården skall gå i arv. Det är ibland kul att titta på programmet även om det ibland i motsats till Tro,hopp och kärlek kan bli lite långrandigt. Annars är en bonde inget för mej.
Citera
2017-10-26, 10:45
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
ännu en överkörning i förra avsnittet stod och snackade om samma sak visade med önskvärd tydlighet att det är Liselott som är problemet.
Vadå snackade om samma sak?, upprepa samtalsämne?
Citera
2017-10-26, 10:52
Medlem
Citat:
Jodå, det är alltid intressant, om än att det var ett av dom sämre avsnitten genom historien. Dock är det sällan så att tiden räcker till att skriva direkt efteråt för min del. Ser det hela direkt görs dock ofta.

Gårdagens avsnitt var som sagt ett av dom tråkigaste jag sett, Marcus var precis lika omogen som innan egentligen och föga underhållande.
"Dom äter ju inte mat" vad är det för direkt plump kommentar om någon som är gluten-intolerant och om någon som inte tål morötter? Att som en av dom dock "bara äta det min pt säger" är ju lite svårare att ställa krav på att andra ska rätta sig efter när man besöker någon.
Sedan hade ju även hon som tyckte att han borde sett till att tjejerna kunde stänga om sig rätt, det är ju dom som är gäster.

Jocke lär väl som sagt välja jakt-bruden och inget konstigt i det, dom verkar klicka bra och ha samma intresse.
Vad är det för folk som tycker det är konstigt att han har jakttroféer på väggarna? Det är ju hans stora intresse, på samma sätt som en t.ex. ex fotograf har fotokonst på väggarna.

I övrigt är fortfarande webb-avsnitten överlägsna om än att även det var osedvanligt tråkigt.

Therese dejter verkar alla lite väl annorlunda henne kan jag tycka. Omöjligt att sia om en utgång där.

Jörgen fortsätter vara en direkt mansgris, hela han andas omklädningsrums-stämning från ett juniorlag där allt det tjötas om är hur snygga tjejer är etc. "Där är dina bilder, det var det viktigaste, nu dricker vi vin"... Han börjar alltmer irritera en annan.

Wille försöker så gott han kan supa ner tjejerna, eller dom verkade iaf tåla rätt lite och det blev en lite väl flamsig dejt för min smak.

Nä, jag hoppas det steppas upp i kvalité i nästa avsnitt.

Tramsigheten är en del, dessutom är en del av en gruppdynamik att även om man tar mycket plats låta övriga ta lite plats med. Att övriga tjejer efter ännu en överkörning i förra avsnittet stod och snackade om samma sak visade med önskvärd tydlighet att det är Liselott som är problemet.

Precis, det är väl kutym i sammanhanget.
Det var ju en rejäl herrgård dom införskaffat med egna jaktmarker och allt. Jag gillade den pedantiska ordningen som fanns där dock, ju större det är ju mer ordning krävs och att t.ex. traktorerna var kliniskt rena är bara ren och skär logik. Vårdar man sina saker håller dom längre.

Han lär få ta över det stora huset om ett tiotal år kanske ja, när föräldrarna trappar ner och Jocke själv tar över gården. Dock måste det ju fortsatt vara en del anställda etc där tänker jag med tanke på storleken på ägorna.

Jag hoppas också att nästa avsnitt blir mera spännande och att det blir en uppryckning på flera håll. Den fjärde tjejen som ska vara hos Marcus som man fick se en skymt av i trailern för nästa vecka verkar bekant. Kan hon ha varit med förut i BSF?? Man såg ju henne bara som hastigast men jag tyckte av det jag kunde skymta att hon såg ut som en smalare Ulrica Nilsson i ansiktet. Men kan ju ha fel.

Erik och Alma vore det perfekta paret och ingen av de andra tjejerna passar ju honom lika bra. Hoppas bara han inser det själv?! Är lite orolig att han istället går till den snyggaste tjejen (Fredrikke).

Therese kunde nog valt en annan dejt, som en annan skribent sa, killarna verkade inte speciellt roade av sumobrottning .

Om det blir val på Dennis gård nästa vecka så blir jag besviken ifall inte Liselott ryker!

Jörgen, ja jösses, den mannen är ju ett kapitel för sig och damen som kom till honom då, hon verkar ganska naiv som tycker han är "lugn & trygg" samt att han har "världens karisma"
Citera
2017-10-26, 13:15
Medlem
Tycker ni är lite orättvisa mot Jörgen, visst det var väldigt osmidigt gjort när han skickade hem förra tjejen och kommentarerna kring henne, det var rent ut sagt svinigt. Men det är ju också så att de klipper ner flera timmars material till någon minut och gör allt för att vinkla det så roligt som möjligt.

Sedan är utseendet viktigt för honom vilket han är ärlig med, men det är ju faktiskt så för alla bönder även om de inte säger det rakt ut, är alltid de snyggaste som blir kvar. Någon som tex tror att Marcus kommer behålla grottrollet i sin grupp till nästa omgång hur trevlig hon än är?

Skulle vilja se Leonard mot Morgan (från Ullared) i någon slags fysisk tävling som bygger på snabba reflexer. :-)

Wille som spelade "jag har aldrig" är ju bara för jävla charmig. Att välja den leken när man är 40+ är ju i normala fall ett jäkla fail men han rodde det i hamn med bravur. "Jag har aldrig kört bumper".. Här fick man ju verkligen lära känna deltagarna, kanske ett nytt obigatorisk inslag i programet =)

Marcus är ju förvirrande lik den andra bonden i programet som är så ointressant att jag inte ens kommer ihåg namnet. Väldigt dramatisk scen när de var i pannrummet och la en vedbit i ugnen.
Citera
2017-10-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Tycker ni är lite orättvisa mot Jörgen, visst det var väldigt osmidigt gjort när han skickade hem förra tjejen och kommentarerna kring henne, det var rent ut sagt svinigt. Men det är ju också så att de klipper ner flera timmars material till någon minut och gör allt för att vinkla det så roligt som möjligt.

Sedan är utseendet viktigt för honom vilket han är ärlig med, men det är ju faktiskt så för alla bönder även om de inte säger det rakt ut, är alltid de snyggaste som blir kvar. Någon som tex tror att Marcus kommer behålla grottrollet i sin grupp till nästa omgång hur trevlig hon än är?

Skulle vilja se Leonard mot Morgan (från Ullared) i någon slags fysisk tävling som bygger på snabba reflexer. :-)

Wille som spelade "jag har aldrig" är ju bara för jävla charmig. Att välja den leken när man är 40+ är ju i normala fall ett jäkla fail men han rodde det i hamn med bravur. "Jag har aldrig kört bumper".. Här fick man ju verkligen lära känna deltagarna, kanske ett nytt obigatorisk inslag i programet =)

Marcus är ju förvirrande lik den andra bonden i programet som är så ointressant att jag inte ens kommer ihåg namnet. Väldigt dramatisk scen när de var i pannrummet och la en vedbit i ugnen.

Jo jag vet att dem klipper och vinklar men om dem i detta fallet skulle ha gjort det för att det ska bli roligt så har dem ju misslyckats tycker jag för Jörgen framstår ju inte som rolig i det man sett hittills.

Finns väl bönder som inte gått bara på utseendet i slutvalet.

Du menar att Marcus påminner om Dennis utseendemässigt? Vilken tjej syftade du på hos Marcus? Hon som var en liten bit över 40?
Citera
2017-10-26, 16:10
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Tycker ni är lite orättvisa mot Jörgen, visst det var väldigt osmidigt gjort när han skickade hem förra tjejen och kommentarerna kring henne, det var rent ut sagt svinigt. Men det är ju också så att de klipper ner flera timmars material till någon minut och gör allt för att vinkla det så roligt som möjligt..
Man kan inte alltid skylla på producenter och "vinkling" så fort en person är osympatisk i rutan.
Vinkling är t ex hur de skildrade att Jörgen satt själv vid sitt bord medan alla andras dejter rullade på. Det såg ju ut som att han satt där ensam hur länge som helst fast det troligtvis inte var fallet.
Jörgens beteende och uttalanden talar däremot för sig självt. Ingen som har klippt och klistrat ihop vad han faktiskt säger och gör. Han är dessutom konsekvent i sin bufflighet och utseendefixering, har uttalat sig på samma sätt vid flera olika tillfällen.
Visst, det kan ju till viss del bero på hur det redigeras - att man från produktionens sida framhäver denna typ av uttalanden - men likväl, jag har svårt att tro att det skulle finnas en massa material på Jörgen där han visar sig vara en helt annan, betydligt mer sympatisk person.
Det vi redan sett räcker därför för att man ska kunna göra en hyfsad bedömning av honom som person anser jag.

Citat:
Sedan är utseendet viktigt för honom vilket han är ärlig med, men det är ju faktiskt så för alla bönder även om de inte säger det rakt ut, är alltid de snyggaste som blir kvar. Någon som tex tror att Marcus kommer behålla grottrollet i sin grupp till nästa omgång hur trevlig hon än är?.
Utseendet har betydelse för de flesta människor i det avseendet att det är en av förutsättningarna för attraktion. Dock så ska det ju inte vara den enda förutsättningen, i alla fall inte om man har uppnått en viss mognadsnivå, utan andra faktorer spelar också roll så som personlighet, intelligens, humor osv. Fastnar man, likt Jörgen, endast vid hur personen ser ut så är det ju inte mycket till förhållande att bygga på skulle jag säga, framförallt inte om man är ute efter en mer långvarig relation.

Ser man till programmets historik så har det inte alls varit de snyggaste som alltid blivit kvar. De flesta bönder som framstått som utseendefixerade har heller inte haft någon framgång i slutändan.
Citera
2017-10-26, 16:38
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
"Dom äter ju inte mat" vad är det för direkt plump kommentar om någon som är gluten-intolerant och om någon som inte tål morötter?
Ja, det var plumpt men samtidigt enda gången som jag faktiskt skrattade till eftersom det lät rätt kul. Inte helt enkelt att få ihop allas matpreferenser och behöva inleda dejtandet med att gå och handla...

Citat:
Jag ser det inte som avgjort än. Han verkar vara rätt svag för Jenny också och hon är rätt påstridig och verkar veta vilka knappar hon ska trycka på för att charma en man. Så vi får se...

Citat:
Är man djurvän så har man kanske lite problem med att det blir så påtagligt, det är ändå döda djur på väggarna som vi talar om. (Samtidigt så är det ju många som hycklar eftersom djur som slaktas knappast heller har det bra). Nåväl, det är en diskussion för en annan tråd.

Citat:
Instämmer.
Dock så kvarstår problemet att avsnitten är för korta. När den korta tiden dessutom inte fylls med nån vidare kvalitet så blir man ju frustrerad som tittare. Man "har inte råd" att förlora ett avsnitt på det sätt som skedde igår med fokus på fel saker (översatt: för lite tid för Erik och hans dejtande).

Citat:
"Supa ner"
Citera
2017-10-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ja, det var plumpt men samtidigt enda gången som jag faktiskt skrattade till eftersom det lät rätt kul. Inte helt enkelt att få ihop allas matpreferenser och behöva inleda dejtandet med att gå och handla...

Jag ser det inte som avgjort än. Han verkar vara rätt svag för Jenny också och hon är rätt påstridig och verkar veta vilka knappar hon ska trycka på för att charma en man. Så vi får se...

Är man djurvän så har man kanske lite problem med att det blir så påtagligt, det är ändå döda djur på väggarna som vi talar om. (Samtidigt så är det ju många som hycklar eftersom djur som slaktas knappast heller har det bra). Nåväl, det är en diskussion för en annan tråd.

Instämmer.
Dock så kvarstår problemet att avsnitten är för korta. När den korta tiden dessutom inte fylls med nån vidare kvalitet så blir man ju frustrerad som tittare. Man "har inte råd" att förlora ett avsnitt på det sätt som skedde igår med fokus på fel saker (översatt: för lite tid för Erik och hans dejtande).

"Supa ner"

Nej bättre inledning kunde man ju haft på en dejt . Han skulle kanske tagit reda på vilka allergier tjejerna hade innan dem koms så kunde han ju passat på att handla hem lite av varje.

Hade jag varit Joacim hade jag dragits mera till Jenny, hon har ju en mer härlig personlighet och vet hur man charmar en man. Hon är nog den friska fläkt Joacim behöver och tror många män skulle vilja dela livet med en glad och framåt tjej som Jenny.
Citera
2017-10-26, 22:29
Medlem
dialektikers avatar
Marcus verkar riktigt tänd på den långa, eller vad säger ni?
(fast han verkar måttligt förtjust i hennes matbegränsningar )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in