2017-10-12, 08:04
Medlem
kostymnisses avatar
Jaha, det skedde iaf lite ser man nu när man hunnit se avsnitten.

I webb-avsnitten måste det väl ändå varit så att Therese inte tänkt välja med Leonard (han som var så berest eftersom han varit i Österrike fem gånger...) utan han som inte kunde medverka mer p.g.a. en operation.
I övrigt där får man stämma in i kören som hoppas på Erik & Alma, det känns som ett bra par av det lilla man hunnit se såhär långt.
Wille lär ju träffa få till det men där tycker jag det är svårt att sia om vem det blir faktiskt.
Jörgens "dumpning" av sin dejt var ungefär lika smidig som när man var sju och dumpade sin tjej genom att säga till hennes bästa kompis att det var slut och att kompisen skulle säga det. Det spelar ju ingen roll om han inte alls kände något, man måste ju ta hänsyn till motparten med. Sedan kommentarerna på det...

Såhär långt kan jag tycka att webb-versionen är roligare än tv-versionen faktiskt även om såklart även den sistnämnda har sina toppar.
Dennis känns som en riktig bonnpojk och det är ju skoj att följa på sitt sätt medan "hunken" växt faktiskt, som flera varit inne på verkar han inte vara lika utseendefixerad som man lätt kunde tro.
Fredrik lär väl få sin Yvonne och det är ju fint i sig men det blir ju lite underligt tv-mässigt med så få bönder att följa i tv...
Citera
2017-10-12, 10:49
Medlem
Alltid älskat detta program men gud vad tråkigt det blivit. Riktigt tråkiga karraktärer och varje avsnitt ska det vara någon som "inte känner att det är rätt" osv.. Är man med i ett dejtingprogram får man fan acceptera att det är lite spel för galleriet ibland annars är det väl bättre att använda sig av någon dejtingsida. Också så jävla tröttsamt att alla ska gå iväg med bonden och "tala ut" och få lite extratid. De frågar ju ändå bara "hur känns det" varpå bonden svarar "ja det är lite speciell situation"...

Fokusera mer på själva dejtandet och se till att det är genomtänkta gruppdejter som kan bjuda på lite roliga situationer. Kareoketävling, logedans, irländs julafton, matlagning ihop eller liknande, vafan som helst. En tävling mellan två grupper i bonderelaterade saker vore också kul. Inte bara se några stå ute på en åker i regn eller äta skinka i en lada.
Citera
2017-10-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aumi
Jag måste fråga en sak..Någon som vet om denna Liselotte som är med i programmet vart hon kommer ifrån? Om det har stått någonstans. Tycker jag känner igen hon från någonstans

Undrar också för sambon kände igen Liselotte och tyckte också att hon sett henne någon annanstans. Kanske hon medverkat i nån annan dokusåpa? Eller annat program?
Citera
2017-10-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Kanske är det därför Marcus kommer in i bilden? Det är ju ganska irriterande när man inte får veta hur det ligger till trots att Linda har gått ut med att han kommer dyka upp, det gäller bara att ha lite tålamod. Sådant lär ju inte locka fler tittare, snarare tvärtom Känns inte som att det är lika många som följer den här säsongen, det kan ju Linda och TV4 fundera över.

Ja det skulle vara roligt om Marcus kommer in och ersätter Fredrik faktiskt för jag tycker inte han ger mig nåt som tittare, och nu med bara en dejt, vad ska han tillföra?? Inget enligt mig! Nej det var som jag sa, det väcker bara irritation när dem gör såhär och inte kan ge besked. Tror färre följer det i år och det verkar inte skrivas lika mycket artiklar, på andra sociala medier heller.....
Citera
2017-10-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Alltid älskat detta program men gud vad tråkigt det blivit. Riktigt tråkiga karraktärer och varje avsnitt ska det vara någon som "inte känner att det är rätt" osv.. Är man med i ett dejtingprogram får man fan acceptera att det är lite spel för galleriet ibland annars är det väl bättre att använda sig av någon dejtingsida. Också så jävla tröttsamt att alla ska gå iväg med bonden och "tala ut" och få lite extratid. De frågar ju ändå bara "hur känns det" varpå bonden svarar "ja det är lite speciell situation"...

Fokusera mer på själva dejtandet och se till att det är genomtänkta gruppdejter som kan bjuda på lite roliga situationer. Kareoketävling, logedans, irländs julafton, matlagning ihop eller liknande, vafan som helst. En tävling mellan två grupper i bonderelaterade saker vore också kul. Inte bara se några stå ute på en åker i regn eller äta skinka i en lada.

Håller med om att det var roligare och bättre om man går tillbaka ett antal år. Redan speed dejtingen då var mycket roligare. Det hände mer roliga aktiviteter på grupp dejterna och det var inte folk som skulle hoppa av till höger och vänster, bönder som bara skulle dejta 1 brevskrivare. Nej det får mig att tappa lite lusten och jag hoppas nu Fredrik kan försvinna ur rutan och ge plats åt Marcus Sjöberg så nåt händer iaf!!!
Citera
2017-10-12, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

I webb-avsnitten måste det väl ändå varit så att Therese inte tänkt välja med Leonard (han som var så berest eftersom han varit i Österrike fem gånger...) utan han som inte kunde medverka mer p.g.a. en operation.
I övrigt där får man stämma in i kören som hoppas på Erik & Alma, det känns som ett bra par av det lilla man hunnit se såhär långt.
Wille lär ju träffa få till det men där tycker jag det är svårt att sia om vem det blir faktiskt.
Jörgens "dumpning" av sin dejt var ungefär lika smidig som när man var sju och dumpade sin tjej genom att säga till hennes bästa kompis att det var slut och att kompisen skulle säga det. Det spelar ju ingen roll om han inte alls kände något, man måste ju ta hänsyn till motparten med. Sedan kommentarerna på det...

Såhär långt kan jag tycka att webb-versionen är roligare än tv-versionen faktiskt även om såklart även den sistnämnda har sina toppar.
Dennis känns som en riktig bonnpojk och det är ju skoj att följa på sitt sätt medan "hunken" växt faktiskt, som flera varit inne på verkar han inte vara lika utseendefixerad som man lätt kunde tro.
Fredrik lär väl få sin Yvonne och det är ju fint i sig men det blir ju lite underligt tv-mässigt med så få bönder att följa i tv...

Ja Jörgen var riktigt fräck där men jag tror det kommer slå tillbaka mot honom på nåt sätt. Damen han dumpade verkade iaf vara en stark kvinna som kunde hantera det bra!

Jag tror Fredrik kommer avsluta sin medverkan nu och lära känna Yvonne i lugn och ro på sin gård utan kameror och att Marcus ersätter honom. Finns ju inte mer att följa med Fredrik och han gör ju ingen bra TV heller.

Undrar hur det kommer bli med TV-versionen, känns svajigt där. Webb-versionen har inte avvikit lika mycket som ordinarie programmet...än så länge...men skulle inte bli förvånad om avvikande saker skulle börja ske där med.
Citera
2017-10-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja Jörgen var riktigt fräck där men jag tror det kommer slå tillbaka mot honom på nåt sätt. Damen han dumpade verkade iaf vara en stark kvinna som kunde hantera det bra!

Jag tror Fredrik kommer avsluta sin medverkan nu och lära känna Yvonne i lugn och ro på sin gård utan kameror och att Marcus ersätter honom. Finns ju inte mer att följa med Fredrik och han gör ju ingen bra TV heller.

Undrar hur det kommer bli med TV-versionen, känns svajigt där. Webb-versionen har inte avvikit lika mycket som ordinarie programmet...än så länge...men skulle inte bli förvånad om avvikande saker skulle börja ske där med.

Den sävlige tjockisen Jörgen hade dessutom mage att motivera sitt beslut med att han ville ha en driven kvinna som var tajt i kroppen.
Citera
2017-10-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Den sävlige tjockisen Jörgen hade dessutom mage att motivera sitt beslut med att han ville ha en driven kvinna som var tajt i kroppen.

Och glöm inte att hon skulle vara mer bitchig än vad brevskrivaren var också

Tyckte Jörgen verkade sympatisk innan han visade alla dessa fula sidorna.
Citera
2017-10-12, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Och glöm inte att hon skulle vara mer bitchig än vad brevskrivaren var också

Tyckte Jörgen verkade sympatisk innan han visade alla dessa fula sidorna.

Ja, det underströk onekligen hur "vettig" han är. För vilken man sätter inte bitchighet högt upp på listan bland egenskaper man söker i en partner?
Citera
2017-10-12, 12:25
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Så tolkar jag det också, att hade det inte varit för operationen så hade hon valt den andra killen istället.

Citat:
Han sken dock upp lite extra när den där kvinnan med svartfärgat hår gjorde entré.

Citat:
Instämmer. Kom på mig själv att mer se fram emot webbavsnittet än det ordinarie nu när jag hade kollat ikapp.
Tycker även att det är synd att inte Erik och Wille är i det ordinarie programmet istället. Undrar hur TV4 tycker såhär i efterhand? Många på Facebook har i alla fall varit sura över att Erik inte fick en plats i det ordinarie programmet.
Citera
2017-10-12, 12:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke

Jag tycker att mycket av det genuina har försvunnit. Det räcker inte att bara använda bondelivet som en kuliss utan det borde integreras mer i själva dejtandet, annars kunde man ju lika gärna följa en annan yrkesgrupp.
Förr hade dejterna mer koppling till själva bondelivet och det hade jag gärna sett mer av. Nu skulle det ju ha vallats får på Dennis dejt men det blev det ju inte mycket av pga vädret men annars var det ju en kul grej t ex.
Vidare får dejterna gärna vara utformade så att man har en chans att lära känna deltagarna bättre, vilka egenskaper som träder fram hos dem osv.

Vi får väl se vad som händer. Bönderna har ju inte kommit till sina gårdar än så det finns ju fortfarande en möjlighet att vi får lite mer av det gamla konceptet.
Citera
2017-10-12, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Ja, det underströk onekligen hur "vettig" han är. För vilken man sätter inte bitchighet högt upp på listan bland egenskaper man söker i en partner?

Nej precis, det är väl en egenskap man snarare försöker undvika hos en partner, så som Joacim gjorde när han valde bort Priscilla. Men Jörgen verkar ha konstiga preferenser när det gäller sökandet efter en partner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in