2017-10-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Wille och Fredrik är väl i ungefär samma ålder och jag kan ju tycka att det var ett misstag att ta med Fredrik i det riktiga programmet. Eftersom de vill ha med bönder i olika åldrar så hade det varit bättre att ha med Wille för han känns mer positiv till detta. Fredrik är ju bara så tråkig och som Yvonne sa så är han väldigt tillbakadragen och det funkar inte riktigt om man ska locka tittare. Känns som de flesta tycker att programmet var bättre tidigare så vi får väl hoppas att Linda och produktionen har tagit till sig av kritiken och gjort något åt det.

Tror dem är lika gamla. Och det hade varit en fröjd att se Wille med sina dejter i det vanliga programmet. Han skämtar ju till det, är glad och man ser att han inte obekväm med kamerorna, eller han visar det i alla fall inte. Så en miss där ja.

Jag tror Linda har tagit till sig tittarnas kritik, men att det inte blir så lätt alla gånger för henne att tillmötesgå det. I synnerhet inte när det händer så mycket oförutsägbara saker som Linda måste ta itu med hela tiden. Flera bönder rör ju till programmet för Linda så hon är ju i en pressad sits. Först sabbar Leonora det för Linda, sen börjar Fredrik krångla, sen ställer Jörgen till det och Linda måste ju se till att dessa två bönder får det stöd dem vill ha, böndernas önskemål går nog först för Linda och sen kommer tittarnas önskemål om att programmet ska gå tillbaka till ursprunget.
Citera
2017-10-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det var en tjej som tog Johan avsides när dem satt i badtunnan och jag tror det var hon som var den som var flera år yngre, men jag kanske misstar mig.

Nej produktionen kan ju inte visa mer av Fredrik, det skulle ju göra programmet tråkigt och siffrorna skulle rasa. Ja det är det jag hoppas på som sagt. Alternativet skulle väl möjligen vara att Marcus dyker upp i "Kärlek åt alla" ifall Jörgen väljer att lämna där nästa vecka, han har ju inga brevskrivare kvar.

Jag får väl börja titta på "Kärlek åt alla" så jag har lite bättre koll på vad som hänt. Jörgen får väl leta i brevhögen efter någon som kan leva upp till hans krav
Citera
2017-10-12, 18:38
Medlem
Citat:
Jag får väl börja titta på "Kärlek åt alla" så jag har lite bättre koll på vad som hänt. Jörgen får väl leta i brevhögen efter någon som kan leva upp till hans krav

Ja kolla ikapp de tre avsnitt som har gått där .

I Jörgens brevhög lär det väl inte finnas nån mer att leta efter skulle jag tro, inte med hans krav. Han kanske skulle testa nån dejtsida på nätet istället där han kan sitta och kolla på tjejernas bilder och jämföra vem som har tajtast kropp och vem som har den mest bitchiga presentationen.
Citera
2017-10-12, 18:39
Medlem
Citat:
Tror dem är lika gamla. Och det hade varit en fröjd att se Wille med sina dejter i det vanliga programmet. Han skämtar ju till det, är glad och man ser att han inte obekväm med kamerorna, eller han visar det i alla fall inte. Så en miss där ja.

Jag tror Linda har tagit till sig tittarnas kritik, men att det inte blir så lätt alla gånger för henne att tillmötesgå det. I synnerhet inte när det händer så mycket oförutsägbara saker som Linda måste ta itu med hela tiden. Flera bönder rör ju till programmet för Linda så hon är ju i en pressad sits. Först sabbar Leonora det för Linda, sen börjar Fredrik krångla, sen ställer Jörgen till det och Linda måste ju se till att dessa två bönder får det stöd dem vill ha, böndernas önskemål går nog först för Linda och sen kommer tittarnas önskemål om att programmet ska gå tillbaka till ursprunget.

På ett sätt tycker jag att det är tråkigt att Leonora hoppade av men samtidigt känns det intressant att följa Joacim då han känns betydligt mer seriös än jag först trodde. Undrar vad Linda egentligen tycker om allt det som hänt? Tror inte att hon är sådär positiv till allt som det framstår i tv.
Citera
2017-10-12, 18:43
Medlem
Citat:
På ett sätt tycker jag att det är tråkigt att Leonora hoppade av men samtidigt känns det intressant att följa Joacim då han känns betydligt mer seriös än jag först trodde. Undrar vad Linda egentligen tycker om allt det som hänt? Tror inte att hon är sådär positiv till allt som det framstår i tv.

Hade nog blivit bra TV om vi följt Leonora, men Joacim är väldigt bra han med .

Jag tror Linda är asförbannad på Leonora för att hon gjorde det hon gjorde med så kort varsel och sen dessutom gjorde sig skyldig till kontraktsbrott, tror Linda skällde ut henne utanför kamerorna och jag tror inte heller att hon innerst inne är så glad åt Jörgens uppträdande. Men hon visar inget för oss vilket gör henne otroligt proffsig som programledare.
Citera
2017-10-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ja kolla ikapp de tre avsnitt som har gått där .

I Jörgens brevhög lär det väl inte finnas nån mer att leta efter skulle jag tro, inte med hans krav. Han kanske skulle testa nån dejtsida på nätet istället där han kan sitta och kolla på tjejernas bilder och jämföra vem som har tajtast kropp och vem som har den mest bitchiga presentationen.

Känns lite löjligt att det är just han som har sådana krav. Han har gjort bort sig så han får skylla sig själv om han inte hittar någon.
Citera
2017-10-12, 18:45
Medlem
Citat:
Känns lite löjligt att det är just han som har sådana krav. Han har gjort bort sig så han får skylla sig själv om han inte hittar någon.

Han borde rannsaka sig själv lite kanske . Folk rasar ju mot honom och hans beteende på BSF:s sida på Facebook så han är inte så omtyckt längre den "gode" Jörgen.
Citera
2017-10-12, 18:49
Medlem
Citat:
Hade nog blivit bra TV om vi följt Leonora, men Joacim är väldigt bra han med .

Jag tror Linda är asförbannad på Leonora för att hon gjorde det hon gjorde med så kort varsel och sen dessutom gjorde sig skyldig till kontraktsbrott, tror Linda skällde ut henne utanför kamerorna och jag tror inte heller att hon innerst inne är så glad åt Jörgens uppträdande. Men hon visar inget för oss vilket gör henne otroligt proffsig som programledare.

Ja, det bästa är väl när bönderna visar att de är seriösa samtidigt som de kan skämta och bjuda på sig själva och är bekväma med situationen, det är ju sådant som lockar. Ja, Linda är väldigt duktig som programledare
Citera
2017-10-12, 21:43
Medlem
Råkade få se lite av ett bonde-söker-fru-program hos en släkting.
Är detta förnedrings-tv?
Citera
2017-10-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Råkade få se lite av ett bonde-söker-fru-program hos en släkting.
Är detta förnedrings-tv?

Nej, varför då? Det handlar ju om kärlek, det kan väl inte vara förnedring. Tycker du ska se lite mer av programmet så kan du bilda dig en bättre uppfattning.
Citera
2017-10-12, 22:33
Medlem
Citat:
Nej, varför då? Det handlar ju om kärlek, det kan väl inte vara förnedring. Tycker du ska se lite mer av programmet så kan du bilda dig en bättre uppfattning.

För att deltagarnas känsloliv utnyttjas, exploateras. Och mentaliteten är "fjortis"-stadiet.
Citera
2017-10-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
För att deltagarnas känsloliv utnyttjas, exploateras. Och mentaliteten är "fjortis"-stadiet.

Mentaliteten är ju inte på "fjortis" stadiet hos alla deltagare eller hos alla brevskrivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in