2017-10-13, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Faktiskt så hör det inte Flashback till att visa hänsyn för de anhöriga. Jag tror inte att någon här vill dem illa men om de inte vill se hemska spekulationer så bör de inte läsa i den här tråden.

Hela det här fallet är ytterst makabert. Jag kan inte låta bli att fundera över vad fan PM tänkte. Han är ju en smart man, hur fan kunde han tro att han skulle komma undan med ett mors på en journalist som kan placeras på hans jolle både via ögonvittnen samt via bildbevis? Han har varit övermodig på ett sätt som förstagångsförbrytare sällan är.

Jag läste ett inlägg om att hans förra ubåtsbygge också sänktes av PM. Man gör nog rätt i att titta närmare på det. Det kan nog finnas en viss risk att han mördade i samband med det också.

KWs fond startade pga falska rykten
Häromdagen läste jag en krönika där en journalist försvarade KW mot samma osanna rykten.
Föräldrarna vill skydda sin döda dotter mot illasinnade samt osanna rykten.
Självklart sitter INTE anhöriga och läser FB. De försöker att överleva varja dag,timme efter timme troligen.
Hur tror du det känns att få salt i de såren genom falsk ryktesspridning?
Ska de nu behöva få falsk ryktesspridning om detta känsliga ämne.
Lider de inte nog?
Jag representerar bara mig själv. Och jag tänker hålla mig till de fakta vi har.
Citera
2017-10-13, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatte-NOT
Så länge han sitter inlåst går det ju att neka honom det genom ständig övervakning. Men efter frisläppandet kan han ta död på sig hur han vill.

Varför skulle han vara ständigt övervakad om han hamnar i fängelse??
Citera
2017-10-13, 09:12
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Enligt bekanta till uppfinnaren har han tidigare pratat om hur man bäst blir av med en kropp – och att dumpa den i Kögebukten var då det främsta alternativet.
– Det är någonting som vi har tänkt på efteråt. Då kändes det inte så konstigt att prata om men i dag känns det som att han använt det som inspiration, säger en tidigare bekant till Madsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/KO39M/peter-madsens-plan-dumpa-kroppar-i-kogebukten

Vad är det för ''vänner'' han har haft/har är det samma sjuka böjelser dessa har?
Utanför kontext så verkar det konstigt, men i sitt sammanhang är det inte konstigt att man teoretiserar kring sådant.
Jag och mina kollegor på jobbet har flera gånger hamnat i liknande diskussioner; någon har sett ett avsnitt av någon TV-serie där mördaren åkt fast, och andra menar att det skulle vara jättelätt att komma undan. Det har startat en diskussion kring potentiella sätt att mörda någon och komma undan med det.
Citera
2017-10-13, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Madsen kanske begär att få sitta i Kumla bunkern. Han har ju sin svenska strippa som kan besöka honom.

Varför skulle han begära det? Varför skulle man ens anta att han skulle göra det? Är han svensk medborgare?

Citat:
Han får annars tillbringa all sin tid i isolering, för i Danmark har vi de bossiga Hellsangels o Bandidos grabbarna- och det skulle inte fungera för Madsen.

Så ett fängelse för sexualbrottslingar är inte aktuellt för M?

Citat:
Kanske inte fängelse alls blir aktuellt, vi vet inte vad psyk undersökningen kan leda till.

Det är nog troligast att han hamnar på mentalsjukhus, har svårt att se hur han skulle kunna friskförklaras.

Citat:
Det kommer säkert att bli komplicerat för Madsen var än han hamnar, han som har svårt att inordna sig o anpassa sig till andra personer och regler.

Medhålles.
Citera
2017-10-13, 09:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det skall väl den tekniska undersökningen klarlägga. Redan när torson hittades konstaterades att tydliga spår av sågtänder, vilket indikerade att såg varit vapnet/metoden. PM verkar dumpat allt kopplat till mordet på Kim på samma plats.
Påsen innehållande sågen hittades även där, det är alltså sannolikt att den är där av samma anledning.

Just precis, men du uttrycker ju dig som om det vore ett faktum. Därav min fråga efter källa.
Citera
2017-10-13, 09:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det skall väl den tekniska undersökningen klarlägga. Redan när torson hittades konstaterades att tydliga spår av sågtänder, vilket indikerade att såg varit vapnet/metoden. PM verkar dumpat allt kopplat till mordet på Kim på samma plats.
Påsen innehållande sågen hittades även där, det är alltså sannolikt att den är där av samma anledning.

Mig veterligt har det inte nämnts att sågen, som dykare fann i onsdags, skulle ha befunnits sig i en påse? De har bara rapporterat att de funnit en såg belägen vid samma rutt som Pitten Madsen färdats.
Citera
2017-10-13, 09:38
Bannlyst
Citat:
Hur definierar du då "säkert förvar"?

Inspärra! Att en intern inte skall kunna rymma är vad säkert förvar betyder. Det betyder inte att interner förvaras säkert från sig själva.

Citat:
Jag är övertygad om att Åklagaren förväntar sig att de häktade skall överleva till rättegången.

Nu rörde inte sakfrågan häktet, utan eventuell fängelsevistelse. I häktet bör han vara bevakad 24/7, det är inte samma sak som fängelse förstår du.
Citera
2017-10-13, 09:40
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Jag kan trösta dig när det gäller knivsticken i underlivet. De har kommit fram till att det där hände i anslutning till döden. Antingen var hon kliniskt död,kanske medvetslös,eller redan avliden,eller döende.Hon var ej vid medvetande iallafall. Så även om det är alldeles fruktansvärt så tycker jag att det är fel att kalla det för våldtäkt med kniven. För då låter det som att hon var levande och det kan man ju inte säga.Troligtvis skar han halsen av henne (OBS! Dödsorsak ännu ej bekräftat!) och då förlorar man medvetandet på 1 sekund och dör väldigt fort. Sedan har han huggit henne med kniven när hon var nära döden eller precis död.

Men hallå där, nu får du väl ändå tagga ner lite i detta besatta skrivande du bedriver dygn efter dygn om Madsens gärningar.

Bara för att du önskar det så kan du knappast inte påstå något sådant som att Kim inte var vid medvetande när Madsen använde kniven mot hennes underliv. "Hon var inte vid medvetande alla fall". Sluta att sprid desinformation genom att påstå saker.
Vad vi tror och spekulerar ska framgå i inläggen, här framför du dina fria funderingar som om de vore sanningar. Vänligen tänk lite till innan du skriver.

[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
[COLOR=#FFFFFF]Spara[/COLOR]
Citera
2017-10-13, 09:41
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Precis. Och därför för de anhörigas samt offrets skull så ska vi inte göra det värre med sjuka fantasier.
Det räcker så bra med den grymma verkligheten.

Det är ingen fantasi att det är möjligt att PM kände knivsticken. Citatet sa att de hände i närheten av, strax före eller efter dödsögonblicket.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
Skulle man kunna anta att PM planerat det hela, då han haft sågen med sig till seglatsen, eller finns det vettiga anledningar till att ha såg ombord på en ubåt? I så fall borde väl en såg redan ha funnits ombord?

En fogsvans har inget användningsområde ombord på en ubåt av metall, där inget ska snickras ihop längre.

Citat:
Det finns ingen sådan info.
Mer än att ett vittne såg PM med en såg i handen under dagen gå i riktning mot sin verkstad.
PM själv förklarade att han använt sågen på ubåten och sedan hängt tillbaka den på sin plats.
Men sågen finns INTE i verkstaden OBS! En fogsvans med orange handtag.

Man har hittat sågen i sjön, så det verkar ganska sannolikt att vittnet såg rätt (att PM tog sågen till ubåten). PM planerade sin sexkick, men missbedömde kroppars flytgrad (och svenska likhundars skicklighet, resp danska dykarares envetenhet).

Edit: Ja, jag vet att man ska bekräfta fingeravtryck och blodfläck på sågen, men jag ser det ändå som osannolikt att det är en annan såg som någon annan dumpat någon annan gång.
Citera
2017-10-13, 09:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Kommer nog serdu.

Ja, det tror och hoppas jag också men så länge det inte är fakta skall det inte skrivas som om det vore fakta.
Citera
2017-10-13, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag ifrågasatte Remark´s påstående ang att sågen hade KM´s blod och PM´s fingeravtryck, men inte fått ngt svar ännu, nu har det tydligen framkommit att sågen låg i en påse,

Det som framkommit är att Remark presenterar falska uppgifter i tråden. Varför kanske han/hon kan upplysa om själv.
Citera
2017-10-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Varför skulle han vara ständigt övervakad om han hamnar i fängelse??

Självmordsvak. För att han ska leva och ta sitt straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in