2017-10-13, 07:39
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag citerar vad Jens Möller sa under presskonferensen.
Och sedan så som rättsmedicinare förklarat det.

Precis som det finns lustmördare så finns det folk som gottar sig i snaskiga detaljer och gärna vill göra det värre än vad det är. Det är möjligt att de kommer att göras tillägg här. Men jag håller mig till den korrekta info vi fått för nuvarande.
Värre än det är? Det som har framkommit i det här fallet slår väl det mesta i grymhet.
Citera
2017-10-13, 07:52
Medlem
Skulle man kunna anta att PM planerat det hela, då han haft sågen med sig till seglatsen, eller finns det vettiga anledningar till att ha såg ombord på en ubåt? I så fall borde väl en såg redan ha funnits ombord?
Citera
2017-10-13, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
Skulle man kunna anta att PM planerat det hela, då han haft sågen med sig till seglatsen, eller finns det vettiga anledningar till att ha såg ombord på en ubåt? I så fall borde väl en såg redan ha funnits ombord?

Det finns ingen sådan info.
Mer än att ett vittne såg PM med en såg i handen under dagen gå i riktning mot sin verkstad.
PM själv förklarade att han använt sågen på ubåten och sedan hängt tillbaka den på sin plats.
Men sågen finns INTE i verkstaden OBS! En fogsvans med orange handtag.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-13 kl. 08:28.
Citera
2017-10-13, 08:03
Medlem
Citat:
Att Jens Möller är en makalöst fantastisk polis tror jag.
Enligt en skribent sökte denna fantom igenom hela Rehafsöen, gick igenom alla kameror,sökte igenom alla stränder i hela Köpenhamnsregionen efter en förlist ubåt och KW redan kl 03.00 på natten den 10/8. Så därför visste denna karlakarl till polis redan när PM steg i land på förmidagen den 11/8 att PM hade styckmördat KW och att det var därför pga av fantastiskt polisarbete som PM åkte fast. I själv verket låg nog Jens Möller och sov gott hela natten. Medans räddningstjänsten med helikoptrar och båtar sökte av ett ENORMT område till havs efter två saknade personer och en saknad Ubåt.

Jag är enormt imponerad av den danska polisen som inte verkar lämna något åt slumpen och som bokstavligt går till botten med det här.
Citera
2017-10-13, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Jag är enormt imponerad av den danska polisen som inte verkar lämna något åt slumpen och som bokstavligt går till botten med det här.

Jag också. Framförallt deras envisa sökande efter KWs kroppsdelar. Så att hennes anhöriga får en hel person tillbaka för den dag hon ska begravas. Men också som bevis såklart.

Men för de behöver man inte framställa händelseförloppet felaktigt och som hämtat från en serietidning som handlar om en i verkligheten ej existerande superdetektiv.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-13 kl. 08:09.
Citera
2017-10-13, 08:07
Medlem
Solglittrets avatar
[quote=ottoplommon|62045637]
"Hon var ej vid medvetande".
Hur kan du vara säker på det?

Av det som hitintills framkommer vet vi väl inte detta. Vi vet inte ens om hon varit bunden. En fullminant sexualsadist är ju oftast inte bara en likskändare, utan faktiskt intresserad av sadism - tortyr - med sexuell anspelning.
Citera
2017-10-13, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
Ja han har fantiserat om detta och planerat för detta. Det har framkommit att han har diskuterat med vänner om att dumpa kroppar i kögebukten så visst är det tankar som han gjort till verklighet och inget som bara råkade hända. Sen har han nog inte detaljplanerat utan det dök upp ett tillfälle när Kim skulle med och han följer sin fantasi utan att ha tänkt så jättemycket på efterarbetet.
Citera
2017-10-13, 08:10
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Att Jens Möller är en makalöst fantastisk polis tror jag.
Enligt en skribent sökte denna fantom igenom hela Rehafsöen, gick igenom alla kameror,sökte igenom alla stränder i hela Köpenhamnsregionen efter en förlist ubåt och KW redan kl 03.00 på natten den 10/8. Så därför visste denna karlakarl till polis redan när PM steg i land på förmidagen den 11/8 att PM hade styckmördat KW och att det var därför pga av fantastiskt polisarbete som PM åkte fast. I själv verket låg nog Jens Möller och sov gott hela natten. Medans räddningstjänsten med helikoptrar och båtar sökte av ett ENORMT område till havs efter två saknade personer och en saknad Ubåt.

Att dansk polis har satsat enorma resurser på detta fall har vi fått erfara, jag är mäkta imponerad.
Citera
2017-10-13, 08:12
Medlem
[quote=Solglittret|62045875]
Citat:
"Hon var ej vid medvetande".
Hur kan du vara säker på det?

Av det som hitintills framkommer vet vi väl inte detta. Vi vet inte ens om hon varit bunden. En fullminant sexualsadist är ju oftast inte bara en likskändare, utan faktiskt intresserad av sadism - tortyr - med sexuell anspelning.

Ska vi fantisera?
Eller hålla oss till den info som vi får av Jens Möller samt rättsmedicinare?
Infon kan komma att ändras över tid.
PS. Redigera dina QUOTEtaggar. Det är två namn i vänstra hörnet.Annars blir det elände med trasiga citat.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-13 kl. 09:10.
Citera
2017-10-13, 08:35
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag håller med. Jag är väldigt imponerad av den danska polisens arbete i det här fallet. Jag tvivlar på att den svenska polisen skulle vara lika engagerade i detta.
Om det skett på svenskt vatten hade ubåten fortfarande inte varit bärgad och PM hade varit på fri fot.
Citera
2017-10-13, 08:38
Medlem
Smhfs avatar
Enligt bekanta till uppfinnaren har han tidigare pratat om hur man bäst blir av med en kropp – och att dumpa den i Kögebukten var då det främsta alternativet.
– Det är någonting som vi har tänkt på efteråt. Då kändes det inte så konstigt att prata om men i dag känns det som att han använt det som inspiration, säger en tidigare bekant till Madsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/KO39M/peter-madsens-plan-dumpa-kroppar-i-kogebukten

Vad är det för ''vänner'' han har haft/har är det samma sjuka böjelser dessa har?
Senast redigerad av Smhf 2017-10-13 kl. 08:43.
Citera
2017-10-13, 08:43
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Så du tycker INTE att vi ska visa de anhöriga hänsyn?
De ville inte att detta skulle komma ut eftersom att de inte ville att folk skulle sitta och spekulera,fantisera i deras mördade dotters skändade underliv. Jag tycker att man ska skriva sanningen.
Men sanningen räcker väl. Och det jag skriver är den info vi har att tillgå för tillfället.
Jag tänker inte spekulera. Andra får göra som de vill och har samvete till.

Faktiskt så hör det inte Flashback till att visa hänsyn för de anhöriga. Jag tror inte att någon här vill dem illa men om de inte vill se hemska spekulationer så bör de inte läsa i den här tråden.

Hela det här fallet är ytterst makabert. Jag kan inte låta bli att fundera över vad fan PM tänkte. Han är ju en smart man, hur fan kunde han tro att han skulle komma undan med ett mord på en journalist som kan placeras på hans jolle både via ögonvittnen samt via bildbevis? Han har varit övermodig på ett sätt som förstagångsförbrytare sällan är.

Jag läste ett inlägg om att hans förra ubåtsbygge också sänktes av PM. Man gör nog rätt i att titta närmare på det. Det kan nog finnas en viss risk att han mördade i samband med det också.
Senast redigerad av SkepticalHippo 2017-10-13 kl. 08:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in