2017-10-13, 01:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, och här har ju havet också hunnit skölja bort en del blod, men kanske man ändå kan säga något med ledning av de kroppsdelar man nu har.

Ditt tidigare inlägg: Han bör ha varit fullständigt övertygad om att man aldrig skulle kunna hitta huvudet (säkert trodde han inte heller att torson skulle återfinnas, men tvingades hur som helst överge restaurangscenariot när han förstod att u-båten skulle sökas igenom. Det är bara att hoppas att man kan få fram en mer direkt dödsorsak, men om så ej är fallet bör förblödning kunna svara mot de sexualsadistiska inslagen; ett utdraget lidande för offret. - Och tiden för detta har han haft till sitt förfogande. Sedan återstår övriga fynd: kläderna, och frågan om dessa suttit på kroppen när knivsticken utdelades. Kniven: Varifrån kommer den? - Kan man hitta DNA från PM, osv.

Kniven och sågen lär prövas mot stick och delningsmönster av kroppen, så där kommer säkerligen svar så småningom. Med lite tur även ett DNA om han nu packat i påsar.En trolig dödsorsak bör räcka också om man kan underbygga sitt utlåtande. Så ett Linda Chen lär vi inte se.

Det som stör min bild är de här sticken för att punktera torson, och det försvann lite med snuff movies och utlåtande om 15 stick totalt. Men att polisen har en presskonferens och uttalar sig om torson i ordalag om att han försökt punktera torson bör stämma för dom är erfarna och inga gröngölingar. Sen återstår att se om man kan sortera dom sticken eller om man ändrar sig helt enkelt. Däremot kommer en rättsmedicinsk strid infinna sig om man inte klart kan fastställa att sticken kom innan efter eller nära inpå döden. Samma med dödsorsaken den får vara glasklar. Motiv är inte direkt juridiskt viktigt däremot uppsåt.¨En del karvar ju oerhört slarvigt och hugger och hackar i ljumskar och till och med hackar en kropp tills den är i delar. Det är inte kirurgsnitt oftast, men en såg är ju väldigt behändigt men inte jättelätt det heller. Att engagera sig och dölja sitt brott genom rör och någon lina osv är mer än ett litet pyssel. Det här har tagit en längre tid att utföra. Dölja och göra sig av med sitt brott och sen tro att han sitter säkert och intalar sig att ingen hittar det här i havet. Ubåten är mord och brottsplats så den sänkte han. Jag tycker nog att han ser skräckslagen ut då han kliver i land, och han hade inte förväntat sig detta uppbåd. Det enda han kan hoppas på är att man inte kan bevisa att det är uppsåtligt mord. En dödsorsak och ett händelseförlopp så är målet i hamn.
Citera
2017-10-13, 02:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Man vet inte ännu, obduktionen är bara just inledd.

Sågen, som ett vittne uppgett att PM bar till båten strax innan avfärden med Kim, är kopplad till sågmärken, som indikerar att den använts vid själva styckningen av Kim Wall, något som PM nekar till. Den overall som tillhör PM bar spår i blixtlåset av bl.a. ben.

PM hävdar fortfarande att han "sjöbegravde" Kim Wall Hel.

Om sågen bär blod av Kim Wall och att sågens handtag kan kopplas till PM, vilket verkar troligt, är det inte mycket som är obesvarat.
(sågen undersökes fn tekniskt).

* Återstår då i havet gör armarna (och mobilerna likaså).
* Dödsorsaken är inte faställd ännu (krävs helst hel kropp)

Vad jag fattar. Finns det mer?
De har ju hittat en kniv. Det är väl troligare mordvapnet än en såg. De jobbar på att bevisa att det är kniven som använts.
Ja jäklar så mycket otur PM har! Sällan sett eller hört en ubåtsbyggare med så mycket oflyt.
Citera
2017-10-13, 02:59
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det spørs om ikke den danske politisjefen har hatt en mistanke til Madsen fra tidligere, Madsen har vært mistenkt og inne til avhør for en brevbombe tidligere
Aha det har jag inte hört tidigare. Har du källa och mer info?
Citera
2017-10-13, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Aha det har jag inte hört tidigare. Har du källa och mer info?
Det där är gammal skåpmat. Det stämmer att polis förhörde PM i undomen om en brevbomb eftersom PM hade kuskap om sprängmedel. Det avskrevs från polis.
Står mycket i tråden om det i mitten ungefär.
Citera
2017-10-13, 03:05
Medlem
Citat:
De har ju hittat en kniv. Det är väl troligare mordvapnet än en såg. De jobbar på att bevisa att det är kniven som använts.
Ja jäklar så mycket otur PM har! Sällan sett eller hört en ubåtsbyggare med så mycket oflyt.

Han är ju ubåtskapten ... Man konstaterade efter torson flöt upp att kroppsdelarna var separerade från kroppen av något som avlämnat sågkantat mönster efter sig i benen, alltså är kniv uteslutet. Redan då nämndes såg som troligt.
Senast redigerad av Remark 2017-10-13 kl. 03:10.
Citera
2017-10-13, 03:07
Bannlyst
Citat:
Han skulle hållit sig till att bygga ubåtar, det är nog ett icke planerat dåd och med det spontanlösningar som han försöker få till under sitt euforiska mördar-rus. Sågen var väl sista spiken i kistan så att säga.
Citera
2017-10-13, 03:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det där är gammal skåpmat. Det stämmer att polis förhörde PM i undomen om en brevbomb eftersom PM hade kuskap om sprängmedel. Det avskrevs från polis.
Står mycket i tråden om det i mitten ungefär.
Ok tack. Det är en låång tråd!
Citera
2017-10-13, 03:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han är ju ubåtskapten ... Man konstaterade efter torson flöt upp att kroppsdelarna var separerade från kroppen av något som avlämnat sågkantat mönster efter sig i benen, alltså är kniv uteslutet. Redan då nämndes såg som troligt.
Nu snackar vi om olika saker. Jag svarade på fråga om mordvapnet. Döda= kniv, dela = såg. Kan alla vara överens?
Citera
2017-10-13, 03:26
Medlem
https://ekstrabladet.dk/112/muligt-fund-i-ubaadssagen-sav-hevet-op-af-havet/6865971

Jag hittade den här tydliga kartan och sammanfattningen i Ekstra Bladet.

Möjligt att den har varit med i tråden innan men jag har inte sett den.
Citera
2017-10-13, 03:28
Medlem
Citat:
Ok tack. Det är en låång tråd!

Ledsen att göra dig besviken. Det är inte mer spännande än vad jag skrivit.
Jo, PM svarade på polisens fråga om sprängmedel så här,"-Jag är övertygad om att vi en dag ska kollonisera hela rymden!" Och därmed lät polisen PM gå. De orkade nog inte lyssna på knäppskallen mer.
Och så var det inget mer med det. Snipp,snapp,snut så var sagan slut.
Jag försäkrar att PM inte var misstänkt för det där brottet.
PS. Det finns en sökruta uppe till höger,kan man inte söka i den? PM+brevbomb. Och så denna trådens namn?
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-13 kl. 03:37.
Citera
2017-10-13, 03:28
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Deidre låter som namnet på en hund

Ja men namnet är ju så klart taget, Deidre King?? En låt med Cornelis Vreeswijk: Deidres samba och så King på det? Denna s k "Hon" är en f d Han, eller en Hen eller en Det. Jag reagerade direkt när jag såg fotot, väldigt lite feminina drag där. Passar PM också att leta upp nåt mer udda att ha vid sidan om frugan
Citera
2017-10-13, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Ja men namnet är ju så klart taget, Deidre King?? En låt med Cornelis Vreeswijk: Deidres samba och så King på det? Denna s k "Hon" är en f d Han, eller en Hen eller en Det. Jag reagerade direkt när jag såg fotot, väldigt lite feminina drag där. Passar PM också att leta upp nåt mer udda att ha vid sidan om frugan
Undra om Deidre kommer göra en pudel?

Fast hon älskar kanske Peter oavsett. Vet inte om hon är bakom flötet eller helt enkelt saknar empatisk förmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in