2017-10-11, 12:49
Medlem
BernardLoutres avatar
Så nu kommer de att tala om för sina polare att det där med att åka till Sverige och ljuga om sin ålder inte (längre) fungerar så då får de börja hitta på nåt annat. Ryktet kommer att sprida sig snabbt. Som någon tidigare skrev, signalpolitik.
Citera
2017-10-11, 13:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man får verkligen hoppas att någon följer upp utvisningarna med ett reportage om hur det gick efter ankomsten.
Det har gjorts. Det finns länk i mitt inägg i bloggen att mottagningscentret står tomt då anhöriga hämtar de återvändande. Jag har också länkar till de verkliga orsakerna att de mår dåligt av att återvända. De har misslyckats med uppdraget som ankarbarn. Familjen blir arg. Och de kan bli skyldiga flyktingsmugglarna enorma pengar
Citera
2017-10-11, 13:12
Medlem
Ett gäng afghaner och batikhäxor konfronteras av en svensk
https://www.youtube.com/watch?time_continue=75&v=0YSNDEH1tQM
Citera
2017-10-11, 13:14
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
så VET vi att de kommer att bli lönsamma medborgare (inte sällan läkare och/eller ingenjörer) inom bara ett fåtal månader. De är dessutom fredliga, sociala och alldeles underbart snälla människor hela bunten...

Jag FÖRSTÅR att de intuitiva människokännare och nationalekonomiskt skolade kvinnor vi lite slarvigt kallar "batikhäxor" förtvivlar över hur Sverige låter denna närmast mirakulösa humanresurs gå förlorad..

Den läkaren skulle inte jag vilja bli behandlad av :-D
Citera
2017-10-11, 13:20
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Den läkaren skulle inte jag vilja bli behandlad av :-D
Nu raljerade jag en smula utifrån de ensamkommande telningarnas egen beskrivning av hur de ser på en hypotetisk framtid i Sverige...

Däremot skulle jag kunna berätta en hel del om hur kompetensnivån ser ut hos de som kommer hit och säger sig vara läkare för att sedemera få svensk legitimation. Det är dock off-topic i denna tråd.
Citera
2017-10-11, 13:21
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det här visar ju hur orimliga utvisningarna är. Hade alla fått medborgarskap från början hade de varit i utbildning nu och snart haft jobb. Inga kostsamma rättegångar, ingen psykisk tortyr under väntetiden.
Varför tycker du att just hazarerna ska gå före utbildning och jobb innan de övriga 100 000-tals islamister "fått jobb"?
Senast redigerad av Wayahead 2017-10-11 kl. 13:24.
Citera
2017-10-11, 13:28
Medlem
Hade dom sökt tillstånd? Eller är det OK att demonstrera och försöka hindra ordningsmakten att verkställa.
Blev någon av demonstranterna gripen, är lagen lika förr alla?
Citera
2017-10-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det kostar dom inte alls. På borgarnas tid, med rövarkapitalismen som satte priserna på flyktingboenden gjorde de kanske det. Dessutom skapar de arbetstillfällen och ökad omsättning i butikerna.

Du kan inte, hur mycket du än vill, kalla skattefinansierade tjänster för arbetstillfällen och ökad omsättning.
Bara det faktum att i transfereringssystemen tappar kronan mer än hälften av sitt värde i interna kostnader. Att skaffa jobb på det sättet är vansinnigt rent ekonomiskt. Invandringen är vansinnig och en ren förlust affär på alla sätt. Påstår man något annat ljuger man eller så saknar man synapser.
Citera
2017-10-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Hade dom sökt tillstånd? Eller är det OK att demonstrera och försöka hindra ordningsmakten att verkställa.
Blev någon av demonstranterna gripen, är lagen lika förr alla?

Demonstrera i sig kan man göra utan tillstånd, men om det blir oroligt är chansen fet att somliga blir arresterade och/eler lagförda. NMR marscherade ju utan tillstånd i Götet ett par veckor innan deras större demonstration, och polisen ingrep inte.
Citera
2017-10-11, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax

Hahaha usch han har druckit en och två för många storstark i sina dagar
Citera
2017-10-11, 13:57
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax

Haha, han har ju givetvis helt rätt. Kul hur det väcker så starka känslor bland Afganerna och deras svenska "mammor", han säger ju inte direkt nått provocerande.

Att anse att folk som har fått avslag och inte har rätt att stanna här åker hem är absolut ingen konstig eller extrem åsikt.
Senast redigerad av fittslem 2017-10-11 kl. 14:00.
Citera
2017-10-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Hahaha usch han har druckit en och två för många storstark i sina dagar

Han tappar aldrig fattningen och ramlar inte in i någon verbal rasistbur, det är poängen. (Han säger till dem att "vi är mer värda än ni" men det går utan vidare att förstå på flera sätt, inte enbart som "ni är födda dumma i huvudet" - och 999 av 1000 föräldrar skulle, om det blev allvar av, säga att deras egen dotter eller son är långt mera värdefull än random skäggkille)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in