2017-10-11, 22:44
Medlem
Vadå vill inte ta emot, släpp av dom på 30 meters höjd så kan Afghanistan göra hur dom vill...
Citera
2017-10-11, 22:46
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Dessa barn/ungdomar gjorde ett så fint luciatåg förra året. Tittade på stjärtgossen och den ståtliga pepparkaksgubben. Så vackert. Hur får du 9 av 17 till att bli 90% ? 17 avvisningar, pga sexualitet och religion fick 6 stanna, en räddades av FN och en kom ut ur garderoben när bussen åkte. Och en återvände. Det blir 17-9= 8

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Men då måste de ju få stanna! Luciatåg från Afghanistan är ju verkligen vad Sverige behöver. Idiot!

Siffrorna kommer från andra skribenter.
Citera
2017-10-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalRav
Att man anmäler verkställighetshinder behöver inte innebära något alls. Utvisningsbeslutet inhiberas inte om det inte finns någon substans bakom invändningen. Det krävs dessutom dels att det är nya uppgifter som framkommer, dels att det är ursäktligt att dessa nya uppgifter inte förts fram i processen tidigare. Rörelsen kring de afghanska s.k. ensamkommande verkar tro att det bara är att "göra verkställighetshinder" när man gått igenom hela domstolskedjan, men att få framgång med det är inte så lätt som det ibland verkar på sociala media. Man beviljas inte heller automatiskt uppehållstillstånd efter att framgångsrikt ha anmält verkställighet, utan det man uppnår är en ny prövning. Beviskravet för att man ska beviljas en ny prövning är lägre än för att man ska beviljas uppehållstillstånd. Så även efter en ny prövning är det många som får avslag igen.

Bra/informativt inlägg.
Men iom en anmälan om v-hinder så går det ju att obstruera en utvisning. Det måste ju som du säger handla om nya skäl men för att kunna avgöra om det är det och om skälen är tillräckliga för en ny prövning så måste ju anmälan skickas vidare till den enhet hos Migv som har att bedöma det.
Och så länge som anmälan ligger obehandlad/i väntan på beslut så får inte utvisningen verkställas.

När det är dags att åka så kan alltså hazaren el dyl bara lämna in en bunt papper (på sitt hemspråk som då måste/bör skickas för auktoriserad översättning innan beslut kan tas) och säga att det är nya skäl. Detta kan ju göras någon timme innan planet ska lyfta.
Om det sedan kommer ett avslag snabbt från Migv så går det ju (ofta) att överklaga. Och har man då ett driftigt biträde som brinner för dessa sk mänskliga rättigheter så ser hen till att överklagan direkt skickas in till domstol och ligger sen på domstolen ang inhibition med hänvisning till att hemresan snart skall ske.
Och det finns ju, givetvis😡, ingen gräns för hur många 'nya skäl' de får inkomma med. När det ena skälet är avgjort så råkar det inkomma något nytt och processen kan börja om igen.
Igår politisk youtubeaktivist, idag konvertit, i morgon bög unt so weiter..😩

Edit: såg nu inlägg av notyetnotyet som skrivit nästan identiskt ang deras sk asylskäl. Var inte min mening att plagiera.
Senast redigerad av Rubar 2017-10-11 kl. 23:05.
Citera
2017-10-11, 23:03
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Dessa barn/ungdomar gjorde ett så fint luciatåg förra året. Tittade på stjärngossen och den ståtliga pepparkaksgubben. Så vackert. Hur får du 9 av 17 till att bli 90% ? 17 avvisningar, pga sexualitet och religion fick 6 stanna, en räddades av FN och en kom ut ur garderoben när bussen åkte. Och en återvände. Det blir 17-9= 8

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Hade du verkligen brytt dig om flyktingar och speciellt barn som är flyktingar så hade du vart för att skicka hem dessa som fått avslag på sin ansökan 3-4 ggr.

Är inte många av dom som vanligtvis är för ta emot flyktingar som tycker de har ska få stanna. Gubben som säljer proletären hytte med näven åt några ensamkommande barn som köpt alkohol på systembolaget i Fredags.
Citera
2017-10-11, 23:06
Medlem
Lite OT.

Men är det någon som vet när nästa plan till öknen är planerad?
Sen kan man ju tycka att sekretess bör ligga under alla dessa hemfärder, för att inte ordningen skall störas under avflyttningen av boskapet.

Ygeman sa 80000st skall hem igen av dom från 2015. är vi uppe i 600st nu?
Citera
2017-10-11, 23:06
Medlem
Citat:
Min vän, nu är det så att pojken är tillbaka och fri. Det är underbart, han var nära döden men kom hem till oss igen så han får kärleken han borde fått från början. Nu växlar vi upp för att få hem resten. Varför folkomröstning? Ska impulser styra flyktingpolitik? Tänk på deras tårar.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Ingen är din vän, även om du önskar det

Den enda uppväxlingen vi kommer se framöver är utvisningar, njut medan du kan..

Riksdagsval stundar, det enda som växer i detta land är missnöjet med invandringen..
Citera
2017-10-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Lite OT.

Sen kan man ju tycka att sekretess bör ligga under alla dessa hemfärder, för att inte ordningen skall störas under avflyttningen av boskapet.

Tyvärr har 42 blivit tvångsdeporterade sedan hans hatlöfte inkluderat 9 igår. Många kom tillbaka pga att Afghanistan ej accepterar vissa som (dömda i brottsmål) / unga som lever i livsfara pga sexualitet/religion. Om unga eller barn uppger Iran som födelseland släpps dom heller inte in, men då måste dom övertyga via dialekt, finurligt och räddat många i Europa.

#vistårinteut

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-10-11 kl. 23:17.
Citera
2017-10-11, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Med tanke på hur tongångarna går i media och ute i samhället börjar man ju stillsamt fundera på om hazarerna inte måste vara jordklotets mest begåvade folk?
Jag menar, trots att de kommer från synnerligen enkla förhållanden, de flesta av dem har vuxit upp utan utbildning och fast inkomst i Iran så VET vi att de kommer att bli lönsamma medborgare (inte sällan läkare och/eller ingenjörer) inom bara ett fåtal månader. De är dessutom fredliga, sociala och alldeles underbart snälla människor hela bunten...

Jag FÖRSTÅR att de intuitiva människokännare och nationalekonomiskt skolade kvinnor vi lite slarvigt kallar "batikhäxor" förtvivlar över hur Sverige låter denna närmast mirakulösa humanresurs gå förlorad..

Och varför slåss inte alla andra länder om att få överta dessa närmast mirakulösa humanresurser? Vilket land vill inte ha en flygplanslast läkare och/eller ingenjörer, så fredliga, sociala och alldeles underbart snälla.

Varför Österrike liksom Sverige kastar bort dessa gudagåvor är svårt att förstå.
Citera
2017-10-11, 23:16
Medlem
Citat:
Tyvärr har 42 blivit tvångsdeporterade sedan hans hatlöfte inkluderat 9 igår. Många kom tillbaka pga att Afghanistan ej accepterar vissa som (dömda i brottsmål) / unga som lever i livsfara pga sexualitet/religion.

#vistårinteut

Rymdkram.

Bara 79958 st kvar då, att utvisa av dom som kom år 2015.
Citera
2017-10-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Mannen i klippet borde ha lagt till att svenskarna som emigrerade på 1800-talet ljög inte om sin ålder och annat när dom flyttade till Amerika, dom har inte sökt asyl där och fått nej som är fallet med situationen i Sverige 2017 med många afghaner som inte har rätt att stanna. Jämförelsen helt orimlig. Ett nej är alltid ett nej.

Läs första kapitlet i Mobergs Invandrarna (andra delen heter Invandrarna). Där framgår att det inte alls var självklart att det svenska sällskapet skulle släppas in. Först var det karantän för att säkerställa ut att det inte förekom farliga sjukdomar. Sedan var det en avgift för att få gå i land.

En gammal gumma som var med på fartyget hade inte de pengarna. Kaptenen skulle blivit tvungen att ta med henne tillbaka på sin egen bekostnad, (ser man på, redan på den tiden hade man transportöransvar), om inte den ädelmodige Karl Oskar hade betalat hennes avgift.
Citera
2017-10-12, 00:14
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Håller med dig, man ska inte kasta sten i glashus. ☺️
Jag jobbar inom offentlig verksamhet som chef. Inom min verksamhet förekommer det en del vad man kallar "enklare jobb". Som arbetsgivarens representant med fullt personal och arbetsmiljöansvar, skulle jag ALDRIG acceptera en medarbetare som inte kan tillgodose sig de manualer, tekniska specifikationer och produktdatablad som enligt lag (med mig som straffansvarig) ovillkorligen MÅSTE finnas tillgängliga i anslutning till de verktyg, redskap, kemikalier och installationer som finns i verksamheten!

Det skall göras risk och konsekvensanalyser, SWOT-analyser och skyddsronder. Det skall göras incidentrapporter och avvikelserapporter vid varje tillbud eller olycka! Annars åker jag på röven så det smäller om det! I helvete jag skulle ta in en somalisk analfabet i min verksamhet! Skulle skiten träffa fläkten, så är det MITT arsle som fläks upp! Somaliern kan glatt lalla vidare. Det åligger mig att tillse att han förstår och tillgodogör sig de manualer och dokument som berör verksamheten. Han får ett fett skadestånd och full pension. Jag får sälja huset och eventuellt göra tid i spjället!

Så FAN heller jag anställer en jävla instegsnisse utan fullgoda språkkunskaper!!!
Senast redigerad av Golonka 2017-10-12 kl. 00:17.
Citera
2017-10-12, 00:26
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Lite OT.

Läste just på deras Facebook och nästa plan går den 15 eller 17 oktober. Dom 5 barnen som inte kom med sitter kvar i förvaret. Många gråterskor och kommentarerna går varma med ömkande och förvirrade uppmaningar om att polisanmäla regering och Migrationsverket. Dom kloka skallarna ska gå ihop när någon av dom listat ut hur man gör. Dom är förtvivlade över att inte dom nya föräldrarna fick hem sina gossar och tog ut glädjen i förskott enligt dom själva.

Nu ska även FN och Amnesty få brev och anmälningar om hur Sverige deporterar barn och jämförs med judeutrotningen. Det är gråt och det finns ingen hejd på hur tanterna lider i flock. Jag blev dock väldigt nöjd med att läsa hur ponkarna sitter kvar och att nästa plan startar inom kort. Förhoppningsvis blir det både den 15 och 17 oktober för att sen fortlöpande låta dom resa hem till sina getter.

Dom är också arga och skriker ut sin ilska över att svenska ambassaden förbjudit filmande på flygplatsen vilket får ske i vanliga fall. Dom är arga för att SVT tydligen satt med i planet och dom hade hoppats få se drama i kvällens nyhetsreportage. Sen misstänker dom regeringen för att ha drogat ner pojkarna inför färden och att det är därför filmning blev förbjudet. Dom tror att det går ut vrak från planet men själv misstänker jag i så fall att dom fått en rejäl dos av kompisarna som färdknäpp vilket dom troligtvis förvarat i bajan. Vad vet jag?
Senast redigerad av Zoom008 2017-10-12 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in