Citat:
Ursprungligen postat av
526
Är helt med dig. Tror BB är ett "vitt hål", dvs andra sidan av ett svart hål.
Fine... bara det att.. kom du något gudsbevis närmare på spåret gnom att babbla om svarta hål och vända på steken till vita hål?
Vad har kosmologiska fenomen med en personlig gud som enl. religiösa lär respondera på t.ec bön, nu med svarta vita eller svartvita hål att göra, du fattar ju ändå inte vidden av ett s.k svart hål. Du befinner dig som alla andra talande skrivande individer på en planet där en mängd fysikalsiska principer råder.. de principerna är tillförlitliga, ett spöke eller en ande.. eller än mindre TRON på spöket el. anden.. är tillförlitligt, inte minst utifrån att man inte ens kan samla ihop ens den mest nödvändiga elementära data om den där berömde guden, inte ens det har du alltså åstadkommit i tråden bevisa guds existens...
.. nja, ge EN bärkraftig indikation på att en guds existens är en existens och inte en ren o skär bluff som man kan dagdrömma om, som en livlina i livs- och dödsångest. (existentiell ångest, inlindad i större och större avståndstagande från viljan att bevisa och bekräfta en guds existens.. för avståndet ökar för varje sekel som går.
Varför kan isf inte gud komma till undsättning istället för att ni gudsivrare klamrar er fast vid metafysiska populistisk spekuilation? Du har kvasi att komma med.. idel om .. om si .. om så.. om, om och om.
Om, jag var en kamel.. då skulle jag bla bla , bla.. om , jag var en blomma då! skulle jag blaaaa bla bla
om, jag var en ängel skulle jag ta vingarna och blaaaaaaa, bla---
om gud finns,.... men om.. är en
fantasi.
Det är här & nu. Du står tomhänt, och tror. Säg tt du tror, ryck inte vetenskapen i byxbenen stup i kvarten.. de förlitar sig ändå inte på en magisk gud. Du gör. Inte vetenkapen, den jobbar, hårt. Hårdare än att sitta och be en vacker liten dagdrömmarvals då och då och tycka att nu, var jag snäll from och duktig. I "hans" ögon.