Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Citat:
Talespersonen Fatemeh Khavari bjuder samtidigt med politikerna till Afghanistan: "Om de säger att landet är så säkert så kan de följa med".
Hon säger att deportationerna till Afghanistan är "helt galet, unga människor ska inte skickas i döden". Samtidigt planerar hon själv en resa till landet på obestämd tid, för att följa med de ungdomar som utvisas.
– Jag håller på att packa mina grejer nu för jag lämnar inte de här ungdomarna. Jag har även bjudit med vuxna men de vågar inte. De tar inget ansvar så då tar jag ansvar.
De som Fatemeh Khavari via Twitter bjudit med att haka på till det krigsdrabbade kaoslandet Afghanistan är migrationsministern Heléne Fritzon (S), Migrationsverkets generaldirektör Mikael Ribbenvik och Fredrik Beijer, rättschef på Migrationsverket.
– Om de säger att landet är så säkert så kan de följa med. Om de följer med de här ungdomarna, är med dem på plats i en vecka, då kommer de att sluta skicka människor till Afghanistan. Men jag har inte fått något svar på min inbjudan. Såklart.
Hon verkar vara världens mest otrevliga och osympatiska person. Förstår inte vad folk ser i henne. Inte ett uns av tacksamhet. Hon ser svenskar som hennes personliga tjänare hon kan bossa runt och beordra iväg till Afghanistan. Hon har "såklart" inte fått något svar på sin inbjudan...kanske för att hon är arrogant, oförskämd och behandlar svenska politiker med förakt. Våra ministrar är inte här för att tjäna dig.
Inte ens hennes vänner går säkert. Hon har även bjudit med vuxna men de vågar inte. Fegisar. Det är ett fint tack för all hjälp du fått: följ med och riskera livet så att du kan fortsätta tjäna oss.
Citat:
De tar inget ansvar så då tar jag ansvar.
Ni är vuxna! Det finns ingen svensk tant som behöver ansvara för er!
Det skulle visserligen vara intressant om ni fick med er någon. Men vem tror du skulle klara sig bäst i Afghanistan, en svensk 58 årig batikhäxa eller unga män i militärålder?
Fatemeh, gör mig en tjänst när du kommer fram. Säg åt Ahmadzai att sätta sig på ett plan till Stockholm. Det finns några saker jag vill kräva av honom