2017-10-10, 08:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Min vän, varför känner du dig svag? Taggar utåt? Har du vaknat på fel sida? Khavari vår Malala sköter sig utmärkt och kämpar för amnesti för ensamkommande. Hon har givit ungisverige så mycket.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Så , när åker du?
Citera
2017-10-10, 13:59
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeathToFeminists
Vad blir Fittah Kaviaris nästa fail... jag menar drag? Är det att storma en flygplats eller bränna ner förvaret?
Verkar som om hon planerar en resa till Afghanistan:
Citat:
Hon säger att deportationerna till Afghanistan är "helt galet, unga människor ska inte skickas i döden". Samtidigt planerar hon själv en resa till landet på obestämd tid, för att följa med de ungdomar som utvisas.

– Jag håller på att packa mina grejer nu för jag lämnar inte de här ungdomarna. Jag har även bjudit med vuxna men de vågar inte. De tar inget ansvar så då tar jag ansvar.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/stor-protest-mot-deportationer-idag-pa-centralstationen/repqjj%21u54JIS4l2FP7K7oENaWZtg/
Citera
2017-10-10, 14:25
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/stor-protest-mot-deportationer-idag-pa-centralstationen/repqjj%21u54JIS4l2FP7K7oENaWZtg/

Den här farsen tar alltmer orimliga proportioner.

'– Jag håller på att packa mina grejer nu för jag lämnar inte de här ungdomarna. Jag har även bjudit med vuxna men de vågar inte. De tar inget ansvar så då tar jag ansvar.'

Om hon nu överlever denna resa så faller ju all deras argumentation och ingen skulle vara gladare än undertecknad. Jag tror hon har fått hybris och faktiskt kan ha väckt en hel del ont blod i sitt forna hemland, hon ska nog inte tro att hon står över allt och alla i denna värld. Det värsta som kan hända nu är att hon utsätts för ett attentat och dör martyrdöden.

Är man lite cynisk så skulle hennes död skapa amnesti för sina 35.000 landsmän, kanske ett lite väl högt pris att betala om hon nu inte är en humanoid robot som det spekulerats om tidigare.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-10-10 kl. 15:20.
Citera
2017-10-10, 14:32
Medlem
NoTruces avatar
Ja men det är ju tamejfan otroligt. Vem betalar Khavaris alla utgifter? Är det inte ny stass varje dag är det resor hit och dit. Fattar hon inte, eller är hon verkligen så naiv, att hon styrs som en marionettdocka?
Citera
2017-10-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

'– Jag håller på att packa mina grejer nu för jag lämnar inte de här ungdomarna. Jag har även bjudit med vuxna men de vågar inte. De tar inget ansvar så då tar jag ansvar.'

Om hon nu faktiskt överlever denna resa så faller ju all deras argumentation och ingen skulle vara gladare än undertecknad. Jag tror hon har fått hybris och faktiskt kan ha väckt en hel del ont blod i sitt forna hemland, hon ska nog inte tro att hon står över allt och alla i denna värld. Det värsta som kan hända nu är att hon faktiskt utsätts för ett attentat och dör martyrdöden.

Är man lite cynisk så skulle hennes död skapa amnesti för sina 35.000 landsmän, kanske ett lite väl högt pris att betala om hon nu inte är en humanoid robot som det spekulerats om tidigare.

/Provokatör
Det lär inte bli någon amnesti inte.
Citera
2017-10-10, 15:32
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Citat:
Talespersonen Fatemeh Khavari bjuder samtidigt med politikerna till Afghanistan: "Om de säger att landet är så säkert så kan de följa med".

Hon säger att deportationerna till Afghanistan är "helt galet, unga människor ska inte skickas i döden". Samtidigt planerar hon själv en resa till landet på obestämd tid, för att följa med de ungdomar som utvisas.

– Jag håller på att packa mina grejer nu för jag lämnar inte de här ungdomarna. Jag har även bjudit med vuxna men de vågar inte. De tar inget ansvar så då tar jag ansvar.

De som Fatemeh Khavari via Twitter bjudit med att haka på till det krigsdrabbade kaoslandet Afghanistan är migrationsministern Heléne Fritzon (S), Migrationsverkets generaldirektör Mikael Ribbenvik och Fredrik Beijer, rättschef på Migrationsverket.

– Om de säger att landet är så säkert så kan de följa med. Om de följer med de här ungdomarna, är med dem på plats i en vecka, då kommer de att sluta skicka människor till Afghanistan. Men jag har inte fått något svar på min inbjudan. Såklart.

Hon verkar vara världens mest otrevliga och osympatiska person. Förstår inte vad folk ser i henne. Inte ett uns av tacksamhet. Hon ser svenskar som hennes personliga tjänare hon kan bossa runt och beordra iväg till Afghanistan. Hon har "såklart" inte fått något svar på sin inbjudan...kanske för att hon är arrogant, oförskämd och behandlar svenska politiker med förakt. Våra ministrar är inte här för att tjäna dig.

Inte ens hennes vänner går säkert. Hon har även bjudit med vuxna men de vågar inte. Fegisar. Det är ett fint tack för all hjälp du fått: följ med och riskera livet så att du kan fortsätta tjäna oss.

Citat:
De tar inget ansvar så då tar jag ansvar.

Ni är vuxna! Det finns ingen svensk tant som behöver ansvara för er!

Det skulle visserligen vara intressant om ni fick med er någon. Men vem tror du skulle klara sig bäst i Afghanistan, en svensk 58 årig batikhäxa eller unga män i militärålder?

Fatemeh, gör mig en tjänst när du kommer fram. Säg åt Ahmadzai att sätta sig på ett plan till Stockholm. Det finns några saker jag vill kräva av honom
Senast redigerad av WSE 2017-10-10 kl. 15:34.
Citera
2017-10-10, 15:38
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

Om hon nu överlever denna resa så faller ju all deras argumentation och ingen skulle vara gladare än undertecknad. Jag tror hon har fått hybris och faktiskt kan ha väckt en hel del ont blod i sitt forna hemland, hon ska nog inte tro att hon står över allt och alla i denna värld. Det värsta som kan hända nu är att hon utsätts för ett attentat och dör martyrdöden.

/Provokatör
...och om det - som spekuleras om i tråden - skulle vara så att hon "är sin bror" så kan det ju vara lägligt att låta avataren Fatemeh försvinna i Afghanistan. Med pengarna.
Citera
2017-10-10, 16:01
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Risken är att Khavari fejkar sin egna död för ett beslut om amnesti nu har Khavari ett enormt ego så att hon skulle offra sig för sin sak är uteslutet. Hon försvinner och i Sverige dyker hon upp med en annan identitet. Annars gör hon sig icke kontaktbar i några månader så media kan spinna på att hon dött i ett attentat, dyker upp levande som ett mirakel när ensamkommande fått amnesti.

Nu ska förresten demonstrationen fortsätta inomhus ensamkommande uppmanas att ockupera tågstationer.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1514802715278125&id=274070532 684689
Citera
2017-10-10, 16:11
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Undrar om de afghanska gränspoliserna släpper in Fatemeh. Det räcker att se hennes ögon, och hon hamnar på samma plan tillbaka till Arlanda igen.
Citera
2017-10-10, 18:25
Medlem
Kebabfysikers avatar
Har dom blivit hemskickade än?
Citera
2017-10-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Har dom blivit hemskickade än?
Ikväll åker de mot Kabul.
Citera
2017-10-10, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Ikväll åker de mot Kabul.

Vi har räddat många, och vi kämpar för dom sista 7 som är på Landvetter nu, inlåsta som brottslingar, enda dom gjort var flykten från krig/tortyr/fattigdom/förföljelse min vän.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in