2017-10-10, 02:44
Medlem
Ursprungligen postat av beaver se

"Man kan undra vad som väckte hans vrede till att hugga där nere, vad kan hon ha gjort för att han skulle reagera så (menar inte att skulden är hennes, utan vad som aktivera hans mördarinstinkt) kanske är han en sån som njuter av att se nån i ögonen när livet flyr iväg och varför ett sånt hat mot hennes kön? Var det kanske för att det skulle vara mer smärtsamt eller? Ja man kommer nog aldrig att förstå sig på denna lusten en del har.
Det man kan hoppas på är att hon hamna i chock och inte upplevde smärtan, som när man krockar."slut citat.

Det här handlar inte om vrede eller hat utan om en sexuell läggning. Som ibland är sjuklig.
Sexuell sadism (parafili)
betyder att man till olika grad blir sexuellt upphetsad av att orsaka någon smärta, förnedring,osv.
Nu är det väldigt sällsynt att någon går över gränserna på det här sättet så att det slutar i mord.
För att det ska ses som en sjukdom så måste vissa kriterier uppfyllas. Och det vågar jag säga att PM uppfyller.

Sadomasochism är inte det samma som sexualsadism. Det är också en sexuell läggning men det handlar om fri vilja i det förhållandet. Så det är ingen sjukdom.

sadomasochism (förkortas SM alternativt S&M) är ett förhållande mellan två eller flera personer, där såväl sadism (aktiv algolagni) som masochism (passiv algolagni) finns representerade. Ofta förknippas begreppet med sexuella relationer med en part som aktiv-dominant och den andra parten som passiv-underkastande.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 03:38.
Citera
2017-10-10, 02:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jo, de där är de vanligaste bilderna, men någon där Peter glor rakt in i kameran?
Kolla bild 11 nedan.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/joVnw/experten-det-omkullkastar-madsens-forklaring

PM har för övrigt psykopatens typiskt stirrande blick.
http://www.lokaltidningen.se/storyimage/SE/20170905/ARTIKLER/170909839/AR/0/AR-170909839.jpg&MaxW=660&MaxH=440&Q=100&IsoModifiedD ate=

Citat:
Psykopater blinkar inte lika ofta som andra personer och har en stirrande blick.
http://twice.se/artiklar-10-saker-psykopater.html
Citera
2017-10-10, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Det går INTE att spåra en avstängd mobil.
Menar du att avstängda mobiler sänder ut radiovågor som flygtrafiken inte störs av?
Det är ju därför flightmode/stänga av mobilen påbjuds vid flygresor.

Det enda sättet är med metalldetektor, fast det var ju inte så du menade? 🙂

Jag förstod det så som att det numer finns teknik så att man kan spåra även en avstängd mobil.
Men jag kan ha missförstått vad jag läst, så häng inte upp dig på de nu. Jag är inte insatt i elektronik.
Däremot så hade de tidigt pejlat Nautilus rutt med mobilmaster samt teknik så länge KWs mobil var med ombord (antagligen i efterhand) så då måste ju om jag förstår det rätt, man kunna peijla mobiler som är påslagna även under vatten. Eller?
Citera
2017-10-10, 03:00
Medlem
Citat:
Hur är man när man är psykopatisk?
Man kan inte se på en människa att hen är psykopat, det ser man i efterhand på vad psykopaten orsakat.
Han är definitivt inte psykotisk.
En psykotisk person är som i en annan värld, som i en levande mardröm.

De personer som haft oturen att ha psykopater i sin närhet och drabbas av dem vet i detalj vad en psykopat är kapabel till. Det är som du skriver en levande mardröm. Jag tycker ordet ondska är ett bättre ord för Madsens kapacitet att begå illdåd än psykopat.

Problemet är att övertyga omgivningen att man är drabbad av en psykopat. Polisen, rättsväsendet och alla som borde reagera gör det inte, utan avfärdar offrets lidande som förtal! Psykopater har svar på allt.

Psykopater vinner alltid, tills de begår ett fasansfullt brott där bevisningen är massiv, och lögnerna inte kan pratas bort. Det läskiga är de psykopater som ägnar sig åt ekonomisk brottslighet och har en fin fasad som goda samhällsmedborgare. De skrattar ostraffat hela vägen till banken!

Det enda man kan göra är att hålla sig så långt borta från psykopater som möjligt. En sak Kim Wall inte kunde då hon hamnat i en fälla.
Citera
2017-10-10, 03:23
Medlem
Citat:
Hur är man när man är psykopatisk?
Man kan inte se på en människa att hen är psykopat, det ser man i efterhand på vad psykopaten orsakat.
Han är definitivt inte psykotisk.
En psykotisk person är som i en annan värld, som i en levande mardröm.

Det är knepigt med psykopater. Oftast är de charmiga,kariskmatiska och vältaliga.
De är också fena på att läsa av personer i sin närhet. Ringa in sina offers svagheter osv.
Kunskap som de sedan utnyttjar till sin egen fördel.
De är manipulativa,duperar och ljuger. Eftersom de inte har samvete så låter de övertygande.
Tror inte att psykopater blir kära tex. Utan det handlar nog mer om att äga.
De känner ingen empati för sina offer. De kan bara tycka synd om sig själv.
De är väldigt pragmatiska. Oftast har de inga vänner. I så fall en likasinnad.
Som de utan vidare samvetsbetänkligheter kan döda om det gynnar dem själv. (Här talar jag om kriminella psykopater).
Psykopater finns från vardagspsykopater, chefspsykopater till våldsbrottslingar och mördare.
Om du träffar en så- spring! Man kan aldrig ändra på en psykopat.
Så man får ändra på sig själv genom att flytta, byta jobb,telefonnr eller skola osv.
Nej,man kan tyvärr inte känna igen dem på utsidan.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 03:34.
Citera
2017-10-10, 03:30
Medlem
NeutronStar skrev om Nordkorea och Madsens ubåt. Jag har själv tänkt på det där med Nordkorea. Om Danmark inte låser inte Madsen på väldigt många år, så kanske han hoppar av till Nordkorea och använder sin galna talang där.

Nordkoreanerna kanske inte bryr sig så mycket om ifall Madsen dödar en eller annan kvinna i deras land, bara han hjälper dem att uppfinna tokiga saker som de kan ha nytta av i sitt hetsande mot resten av världen.
Citera
2017-10-10, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är inget knepigt alls med brottsrubriceringen.

Madsen kommer bli dömd för mord, för flera av de skador Kim Wall tillfogats skulle leda till döden. Det har inte så stor betydelse hur det i detalj gick till när hon dog, när det är så många skador som orsakats, och av endast en möjlig gärningsman.

Det finns bevis (snuffilmer) på att Madsen är en pervers sexualsadist, vilket avklarar uppsåt och motiv. Att Madsen ljugit om det mesta har eliminerat hans trovärdighet, om han vidhåller olika lögner. Madsen måste erkänna om någon ska ta notis till vad han säger.

Åklagaren har jobbar bort det du kallar för knepigt genom att fastställa att Madsen ljuger när han påstår att Kim Walls död var en olycksändelse. Obduktionen visar inga skador från en tung lucka på huvudet.

Jag tror på denne åklagare, och det kommer bli ett starkt åtal, med stark bevisning, där det inte finns något annat alternativ för en domstol än att döma Madsen till livstid.

Helt enig. Den delen är helt avklarad.
Jag fick samma förtroende för åklagaren direkt.

Naturligtvis vill man ändå hitta ALLA delar. Får att få den kompletta bilden och armarna/händerna kan tillföra information. Jag hoppas att dom ligger i en påse tillsammans.

Åklagaren sa OCKSÅ att det var dom skyldiga familjen dvs att dom skall få kunna begrava HELA sin dotter.

All heder till dansk polis, som har skött detta ytterst professionellt!!!
Citera
2017-10-10, 03:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skiter faktiskt i Extrabladet om jag ska vara ärlig. Det räcker så nu att ni inbillat er att underliv prompt betyder inne i vaginan typ. Nej, sörru här har vi ett tidigt uttalande om att han försökt punktera torson och då blir det 14 stick i området buken. Sedan stick i ljumsken eller skrevet vilket inte är i vaginan/slidan. Jävla tomtar.

Så här tillrättavisar åklagaren försvararen i Københavns Tingsrätt den 3 oktober :

http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls-lig-havde-stik-i-bryst-og-underliv/6853285

16:14
- Jeg vil sige, at hun også fordrejer spørgsmålet om et seksuelt motiv, når der lige omkring dødstidspunktet er påført 10 knivstik på ydre kønsdele og fire stik i kønsdelene. Hvis det ikke er seksuelt, så ved jeg ikke, siger han.

Översatt till svenska:

- Jag vill säga att hon (försvararen) också snedvrider frågan om en sexuell motiv när det omkring dödstidpunkten tillfogats 10 knivstick på det yttre könsområdet och fyra knivstick i könsorganen . Om det inte är sexuellt, vet jag inte, säger han (åklagaren)
Senast redigerad av Theforeigner 2017-10-10 kl. 04:18.
Citera
2017-10-10, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag gissar att man sökte av alla områden där hon senaste hade setts och där ubåten kunde ligga skadad vid land. Man kontrollerade även snabbt av Refshalvoen och fann att hela området täcktes av massiv kameraövervakning - inte en skymt av Kim Wall eller Madsen, inge människa alls.

B]Långt innan PM närmat sig land.[/b]

När han då påstod att hon klivit av där VISSTE man att han ljög. Omedelbart häktning, naturligtvis.

PM måste ha underskattat polisarbete å det grövsta.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8ygGw/overvakningsfilm-kan-losa-gatan-med-forsvunna-kim-wall

Här kan du både lyssna och läsa om mobiltelefonmeddelanden från Nautilus (SMS,mess eller textmeddelanden är samma sak) samt NÄR de började gå igenom kameror från Halvandet och piren där PM påstod att han släppt av KIM.
Madsen erkände för polisen att Kim dött på N. först efter ca 1,5 dygn i häktet.
Pga att polisen bestämt att bärga Nautilus samt att de börjat få in filmer samt vittnesmål från piren. Men först då!
Den första natten koncentrerade de sig på att söka till havs eftersom de trodde att de båda var i sjönöd!
Så när PM klev iland visste de ingenting mer än vad PM sa, att han släppt av henne på piren vid resturang Havlandet.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 04:50.
Citera
2017-10-10, 04:05
Medlem
Citat:
Inte jag heller. Madsen deltog i sitt sökande efter sin sexualitet, i alla möjliga sk sexuella experiment som säkerligen inkluderade alla möjliga partners både han, hon, hen och det i varierande antal och åldrar.

PM var mkt konservativt och strängt uppfostrad utan kontakt med motsatt kön förrän han flyttade från pappan och till Köpenhamn. Alt när han som tonåring var i Köpenhamn med Raketklubben (som han blev utestängd från).

Så vad han tidigare gjort av sina växande och omvälvande sexuella känslor vet jag inte. Frustrationen måste växt inom honom.

Dessutom måste hans sökande som ledde in honom i lite "udda" sexuella experiment, med tanke på uppväxten, skapat känslor av skuld och skam. Pappan misshandlade/våldtog (ingen direkt källa på det, men det har antytts i blandat material jag läst. Reservation) mamman som skilde sig och flyttade med barnen. Endast PM flyttade tillbaka till pappan. Som aldrig ville träffa sin exfru och som PM endast tilläts träffa en gång/år under sin uppväxt.

Att han fick en märklig syn på kvinnor och hur man skall närma sig dessa kanske inte är så märkligt, samtidigt som PM och pappan tycks ha funnit varandra på något märkligt sätt. Möjligen var dom i grunden lika konstruerade? I hjärnan, tänkte jag närmast då på.

Hjärnforskningen går med ny teknik med stormsteg framåt. Man har t.ex. funnit att frontallober och amygdala har annat utseende hos visst klientel vilket kan förklara avsaknaden av empati, skuld och skam hos t.e.x. psykopater. Andra forskare dra något andra slutsatser. Det finns olika skolor.

Intressanta rön hur som, finns hur mycket som helst av nyligen publicerade artiklar inom området Hjärnan och Psyket eller Hjärnan och Psykopati.

Möjligen en utvikning.
Ja, frontal cortex är där empati ska finnas. Det är den sista delen i hjärnan att utvecklas färdigt och är inte mogen förrän efter 20. En barndom med upprepade trauman som 'lär' barnet att dissociera är en grogrund för att det ska slå slint. Vi vet att Madsen flytt in i fantasier, och där utvecklas det ju såklart inte heller. Vänder man sig inåt så stimuleras inte de sociala färdigheterna.

Det ÄR synd om barnet Madsen, vad han var med om vill vi inte att något barn ska behöva gå igenom. Jag letade efter den bok och film som gjorts av honom, men gick bet. Har du hittat någon pdf och nerladdning?

Vet inte varför jag inte utesluter män, men även om det är kvinnor han verkligen hatar så kan han såklart ha samma förakt och dragning till män; pappan var ju också ett skevt föredöme.

Om man tänker sig att han ändå levde ut sina tortyrlustar så var det ju ändå skönt att han nu gav upp med buller och bång. Tror helt enkelt han inte orkade hålla skenet uppe längre utan bara gav sig hän åt den sista fantasin (att bli jagad av polis för att ha begått ett uppseendeväckande brott, såg du hur han såg ut när han sa det?!) som en väg ut ur såväl ekonomiska bekymmer som den förestående prestigeförlusten (rymdraketen som inte kommer att lyfta. Ett hårt slag för en total narcissist så beroende av att bli beundrad och stå i centrum.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ursprungligen postat av beaver se

"Man kan undra vad som väckte hans vrede till att hugga där nere, vad kan hon ha gjort för att han skulle reagera så (menar inte att skulden är hennes, utan vad som aktivera hans mördarinstinkt) kanske är han en sån som njuter av att se nån i ögonen när livet flyr iväg och varför ett sånt hat mot hennes kön? Var det kanske för att det skulle vara mer smärtsamt eller? Ja man kommer nog aldrig att förstå sig på denna lusten en del har.
Det man kan hoppas på är att hon hamna i chock och inte upplevde smärtan, som när man krockar."slut citat.

Det här handlar inte om vrede eller hat utan om en sexuell läggning. Som ibland är sjuklig.
Sexuell sadism (parafili)
betyder att man till olika grad blir sexuellt upphetsad av att orsaka någon smärta, förnedring,osv.
Nu är det väldigt sällsynt att någon går över gränserna på det här sättet så att det slutar i mord.
För att det ska ses som en sjukdom så måste vissa kriterier uppfyllas. Och det vågar jag säga att PM uppfyller.

Sadomasochism är inte det samma som sexualsadism. Det är också en sexuell läggning men det handlar om fri vilja i det förhållandet. Så det är ingen sjukdom.

sadomasochism (förkortas SM alternativt S&M) är ett förhållande mellan två eller flera personer, där såväl sadism (aktiv algolagni) som masochism (passiv algolagni) finns representerade. Ofta förknippas begreppet med sexuella relationer med en part som aktiv-dominant och den andra parten som passiv-underkastande.
Det är varken vrede mot henne eller en egentligen sexuell läggning. Det är mer ett felriktat sexualiserat hat mot det hon står för; att vara en (ouppnåelig och åtråvärd) ställföreträdande mamma. Den som övergav. En "jävla fitta" på riktigt, i skallen. Så oerhört förvirrat och ensamt, även om det har sin egen logik.

Sen vet vi aldrig hur den personliga kopplingen mellan blod och tortyr och sexualitet uppstår, (det berättar de sällan eller aldrig. Eller minns inte ens själva) men när en så olycklig association är gjord och befäst genom upprepning, då verkar den bli tvingande. Andra fantiserar inte så utan vill ha närhet (också). Det har inte ett dugg med bdsm att göra, där man laborerar med smärta och gränser, men med respekt för sin partner. Tyvärr dras ju omdömeslösa totalt egoistiska rena sadister som alls inte vill ge någon annan njutning eller respektera gränser lätt till såna kretsar. Tur de är ganska få ändå.
Citera
2017-10-10, 04:12
Medlem
Citat:
Helt enig. Den delen är helt avklarad.
Jag fick samma förtroende för åklagaren direkt.

Naturligtvis vill man ändå hitta ALLA delar. Får att få den kompletta bilden och armarna/händerna kan tillföra information. Jag hoppas att dom ligger i en påse tillsammans.

Åklagaren sa OCKSÅ att det var dom skyldiga familjen dvs att dom skall få kunna begrava HELA sin dotter.

All heder till dansk polis, som har skött detta ytterst professionellt!!!

Det finns en effektivitet och öppenhet i denna sak som jag saknar i svenska brottmål. Dansk media är väldigt bra på att rapportera och omedelbart analysera de nyheter som släpps. Det finns en dramaturgi samtidigt som vi får information.

Jag hoppas på detsamma, att de hittar allt, men jag tror inget kan ge tröst efter vad vi nu fått veta. Jag vet inte hur familjen ska kunna överleva detta. Inget är längre vad det varit för dem.

Har du noterat att denna tråd inte har troll och olika konspirationsteorier om andra gärningsmän?
Citera
2017-10-10, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Ja, frontal cortex är där empati ska finnas. Det är den sista delen i hjärnan att utvecklas färdigt och är inte mogen förrän efter 20. En barndom med upprepade trauman som 'lär' barnet att dissociera är en grogrund för att det ska slå slint. Vi vet att Madsen flytt in i fantasier, och där utvecklas det ju såklart inte heller. Vänder man sig inåt så stimuleras inte de sociala färdigheterna.

Det ÄR synd om barnet Madsen, vad han var med om vill vi inte att något barn ska behöva gå igenom. Jag letade efter den bok och film som gjorts av honom, men gick bet. Har du hittat någon pdf och nerladdning?

Vet inte varför jag inte utesluter män, men även om det är kvinnor han verkligen hatar så kan han såklart ha samma förakt och dragning till män; pappan var ju också ett skevt föredöme.

Om man tänker sig att han ändå levde ut sina tortyrlustar så var det ju ändå skönt att han nu gav upp med buller och bång. Tror helt enkelt han inte orkade hålla skenet uppe längre utan bara gav sig hän åt den sista fantasin (att bli jagad av polis för att ha begått ett uppseendeväckande brott, såg du hur han såg ut när han sa det?!) som en väg ut ur såväl ekonomiska bekymmer som den förestående prestigeförlusten (rymdraketen som inte kommer att lyfta. Ett hårt slag för en total narcissist så beroende av att bli beundrad och stå i centrum.

Det är varken vrede mot henne eller en egentligen sexuell läggning. Det är mer ett felriktat sexualiserat hat mot det hon står för; att vara en (ouppnåelig och åtråvärd) ställföreträdande mamma. Den som övergav. En "jävla fitta" på riktigt, i skallen. Så oerhört förvirrat och ensamt, även om det har sin egen logik.

Sen vet vi aldrig hur den personliga kopplingen mellan blod och tortyr och sexualitet uppstår, (det berättar de sällan eller aldrig. Eller minns inte ens själva) men när en så olycklig association är gjord och befäst genom upprepning, då verkar den bli tvingande. Andra fantiserar inte så utan vill ha närhet (också). Det har inte ett dugg med bdsm att göra, där man laborerar med smärta och gränser, men med respekt för sin partner. Tyvärr dras ju omdömeslösa totalt egoistiska rena sadister som alls inte vill ge någon annan njutning eller respektera gränser lätt till såna kretsar. Tur de är ganska få ändå.

Sexualsadism dvs parafili, är en sjukdom i den form PM har.

Det har ingenting alls med KIM att göra. Det kunde varit vem som helst som befann sig där och då.

Vilken kvinna som helst. Det var inget personligt mot KIM. PM är sjuk! I mer än en störning.

Parafili har INGET att göra med bdsm. De är sexuella läggningar båda. Men bdsm är inget sjukligt.

Håller helt med dig om att det är tur att det finns så få. Sedan får den rättspsykriatiska utredningen visa hela bilden av PM. Jag tror att PMs pappa försummade honom genom att inte förstå PMs behov. Att aldrig tala om känslor utan bara vetenskap,historia och krigshistoria. Det är ju många barn som bara vuxit upp med en förälder som har haft en bra och kärleksfull uppväxt ändå. Jag tror inte att PM hatade sin mamma. Enligt Djursing så vill ju PM vara tvärtemot sin far.
Så jag tror inte att det var pga av något förvirrat modershat han fick den här störningen utan för att hans far försummade honom behovsmässigt samt intellektuellt. Så kanske PM hatar sin far. (Man både älskar/hatar dem.) Men någon bra uppväxt blev det ju inte. GodnattPS./ Dessutom tror jag att föräldrarna hatade varandra och det mår barn väldigt dåligt av. För ett barn är det svårt att förstå vem som är god och vem som är ond. Det där kan förvirra barn väldigt mycket om en förälder talar illa om den andra.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 05:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in