Citat:
Ursprungligen postat av
LordBanister
Om han nu planerat det, varför begå brottet under så oerhört dumma omständigheter där han garanterat kan länkas till brottsplatsen? Alla i Kim Walls närhet visste att hon var ombord på ubåten och hon fotograferades till och med på den.
Det tycker jag tyder på låg intelligens som inte riktigt rimmar med hans förmåga att bygga ubåtar m.m.
Varför inte göra det i någon skog där han åtminstone har en möjlighet att komma undan helt och hållet? Eller kidnappa någon random kvinna och smussla ombord henne på ubåten i en sopsäck?
Jag tror Peter var alldeles för upphetsad för att tänka på detta.
Det här är ett förlopp jag föreställer mig... Peter nosar på en fantasi han har haft länge... Han börjar retas lite med Kim men när han blir upphetsad tappar han fullständigt kontrollen över sig själv och situationen.
Först när Kim är död så återfår han fattningen och försöker lösa hela grejen i panik.
Hans irrande i sundet under natten tyder enligt mig på fullständig panik och brist på plan.
Klockan 4 på morgonen bestämmer han sig för vad han måste göra och skrider till verket.
När han kommer upp ändras hans förutsättningar i och han förstår att han inte kommer få köra ubåten i hamn ostört. När han sänker Nautilus är det i ren panik...