2017-10-10, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Här finns en artikel o polisens cold-case grupp och en lista med ouppklarade mord i Skåne.

https://www.hd.se/2015-01-05/polisen-som-vill-losa-over-100-skanska-mord
Tack!

Citat:
1986: En man hittas i Sydhamnen som det första av tre offer i det som kom att kallas rumänmorden. Offer nummer två, en kvinna, hittas vid Råå vallar. Offer nummer tre, en man, hittas utanför Helsingborg.
1989: Kvinna mördas i Fleninge.

Känns inte som 1989 tycker jag (FB) Marja-Leena Svensson mördades - misstänkta gärningsmän åtalades men friades (1989)
och rumänmorden var med skjutvapen.
De kan ju inte ha hemlighållet styckmord från vår vetskap?!?

Jag får för mig att de sa kvinnomord, men känner inte att manliga offer alls kan uteslutas. Det framgår väldigt lite i artikeln, men för att ha en MADsen måste det ha (öppna eller dolda) sexuella inslag. Tror att de sa styckning också... Själv känner jag mig övertygad om att han, oavsett om de hittar offer eller inte, gjort sig skyldig till en radda nog att kvala in som mass-lustmördare.

Jag slår vad om att flera kommer att träda fram och vittna om creepy och supekta grejer han gjort sig skyldig till i sina sexklubbscirklar. Men att de inte vill /törs träda fram innan de v e t att han sitter bakom lås och bom. Dessutom vill väl många inte outas som så kinky i kvällspress som mormor, jobbet och småsyskon läser. Försvunna prostituerade dammsuger de säkert också nu, de är ju också tyvärr lätta offer såtillvida att de inte saknas lika fort som den som har en pojkvän väntandes på kajen kl 22.

Det är nästan så det kliar i mig att skriva boken om honom, men såna här idéer ska inte spridas vidare.
Senast redigerad av hjärnsläppet 2017-10-10 kl. 01:42.
Citera
2017-10-10, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettyinpurple
Det är intressant att se videoklipp på PM direkt efter att han tagit sig upp från ubåten. Han ser ut att vara totalt oberörd och psykopatisk. Trots detta måste jag säga att PM valde ett oerhört dumt offer om detta skulle ha varit något planerat som många påstår. Det var flera stycken som visste var KW befann sig och även PM bör ha varit medveten om detta.

Hur är man när man är psykopatisk?
Man kan inte se på en människa att hen är psykopat, det ser man i efterhand på vad psykopaten orsakat.
Han är definitivt inte psykotisk.
En psykotisk person är som i en annan värld, som i en levande mardröm.
Senast redigerad av .CYG. 2017-10-10 kl. 01:44.
Citera
2017-10-10, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Visst man försvarar klienten och inte gärningen, jag delar liv med en hyfsat känd advokat som säger detsamma. Men min poäng var inte att beskriva hurvida PMs advokat försvarar honom eller handlingarna i rätten - utan just att hon debatterar detta och försöker sticka hål på åklagarens argument - precis som hon ska.

PM verkar ha gjort så enormt sjuka handlingar de där 1-2 dygnen i början av augusti, att det kanske inte skulle förvåna om en karl som har snuff-movies också kan njuta av att höra och se en viss kvinna försvara honom och diskutera hans sjuka handlingar i rätten. Det är kanske för den kicken som han just valde denna kvinnliga advokat.

Jag tror det är mindre komplicerat. Madsen har valt en advokat han bedömer sig kunna kontrollera. Att försvara psykopater är ingen lätt uppgift. Det märks nu på advokatens uttalanden i media.

De känner varandra från tidigare, och då har väl hon varit lika imponerad av Madsen som alla andra i hans krets. Ofta drar brottslingar till med ett namn, om de får välja advokat. I initialskedet visste inte Madsen hur hårt snaran kommer dras åt, han hade ju sänkt allt bevismaterial och då såg han inte allvaret i en kvinna som bara försvinner.
Citera
2017-10-10, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jo,det där med mobilen har jag försökt att ta reda på.
Det finns olika tekniker att spåra en mobiltelefon.
Tydligen kan man även spåra en avstängd mobil.
Hur som helst hade han väl ingen glädje av att ha en stängd mobil som han inte
kunde använda på Nautilus.

Det går INTE att spåra en avstängd mobil.
Menar du att avstängda mobiler sänder ut radiovågor som flygtrafiken inte störs av?
Det är ju därför flightmode/stänga av mobilen påbjuds vid flygresor.

Det enda sättet är med metalldetektor, fast det var ju inte så du menade? 🙂
Citera
2017-10-10, 02:09
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
När någon har fått halspulsådern avskuren, går det väl ganska snabbt till medvetslöshet och döden, om blodflödet fortsätter?

Det innebär medvetslöshet efter ca en sekund. När blodtillförseln i en huvudpulsåder bryts. Har fått det förklarar av en läkare.
Citera
2017-10-10, 02:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Hur är man när man är psykopatisk?
Man kan inte se på en människa att hen är psykopat, det ser man i efterhand på vad psykopaten orsakat.
Han är definitivt inte psykotisk.
En psykotisk person är som i en annan värld, som i en levande mardröm.
Nu tror jag att prettyinpurple faktiskt menar ”psykopatisk”. Vi har haft den här ord och diagnosstriden förut. Hen skriver oberörd och psykopatisk och menar närmast att han ser ut som raka motsatsen till en psykotisk mördare. Han är tillsynes helt obesvärad och lyckas bete sig som förväntat efter lite tråkigheter som fick honom att sänka sin båt, annars är allt bara bra, tummenupp👍🏻
Citera
2017-10-10, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
På Fox News spekulerade de om att Nordkorea var intresserade av att köpa Madsens ubåt och att han därför var tvungen att döda journalisten Wall för att hon visste för mycket. Låter som rena konspirationsteorierna i mina öron...
Wow och lol. De är alltså verkligen ute efter att dölja faktisk konspiration genom att få folket att se ännu mer än där redan finns. Nordkorea har nog väldigt mycket bättre ubåtar än madsens. T ex nån som man kan köra under vatten ^^

Men. Jag hittar inte det någonstans. Vore väldigt snällt om du kunde länka till det NeutronStar
Senast redigerad av hjärnsläppet 2017-10-10 kl. 02:20.
Citera
2017-10-10, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nu tror jag att prettyinpurple faktiskt menar ”psykopatisk”. Vi har haft den här ord och diagnosstriden förut. Hen skriver oberörd och psykopatisk och menar närmast att han ser ut som raka motsatsen till en psykotisk mördare. Han är tillsynes helt obesvärad och lyckas bete sig som förväntat efter lite tråkigheter som fick honom att sänka sin båt, annars är allt bara bra, tummenupp👍🏻

Jag skulle säga att han såg helt lugn ut.
Vad han gjort visste ingen då, det vet vi nu.
Det finns inget som heter att hen ser psykopatisk ut.

Att han var lugn är däremot stora tecken på att han ÄR psykopat med det vi vet NU. 🙂

Finns ett inlägg för någon dag sedan om hur sexualsadister fungerar vid sådana tillfällen som stämmer väldigt väl in.
Ska se om jag hittar det imorgon.
Senast redigerad av .CYG. 2017-10-10 kl. 02:27.
Citera
2017-10-10, 02:32
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Jag skulle säga att han såg helt lugn ut.
Vad han gjort visste ingen då, det vet vi nu.
Det finns inget som heter att hen ser psykopatisk ut.

Att han var lugn är däremot stora tecken på att han ÄR psykopat med det vi vet NU. 🙂

Finns ett inlägg för någon dag sedan om hur sexualsadister fungerar vid sådana tillfällen som stämmer väldigt väl in.
Ska se om jag hittar det imorgon.
Kreativ ordföring är inget brott. Godnatt
Citera
2017-10-10, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu har ju åklagaren en ”liten” fördel här eftersom det bara finns en möjlig gärningsman.. Så detta må han nog ändå ro hem, eller överväga någon annan sysselsättning.

Den slutgiltiga brottsrubriceringen kan dock bli knepigare.

Det är inget knepigt alls med brottsrubriceringen.

Madsen kommer bli dömd för mord, för flera av de skador Kim Wall tillfogats skulle leda till döden. Det har inte så stor betydelse hur det i detalj gick till när hon dog, när det är så många skador som orsakats, och av endast en möjlig gärningsman.

Det finns bevis (snuffilmer) på att Madsen är en pervers sexualsadist, vilket avklarar uppsåt och motiv. Att Madsen ljugit om det mesta har eliminerat hans trovärdighet, om han vidhåller olika lögner. Madsen måste erkänna om någon ska ta notis till vad han säger.

Åklagaren har jobbar bort det du kallar för knepigt genom att fastställa att Madsen ljuger när han påstår att Kim Walls död var en olycksändelse. Obduktionen visar inga skador från en tung lucka på huvudet.

Jag tror på denne åklagare, och det kommer bli ett starkt åtal, med stark bevisning, där det inte finns något annat alternativ för en domstol än att döma Madsen till livstid.
Citera
2017-10-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
På Fox News spekulerade de om att Nordkorea var intresserade av att köpa Madsens ubåt och att han därför var tvungen att döda journalisten Wall för att hon visste för mycket. Låter som rena konspirationsteorierna i mina öron...

Ute och trollar nu igen?
Citera
2017-10-10, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Tack!

Känns inte som 1989 tycker jag (FB) Marja-Leena Svensson mördades - misstänkta gärningsmän åtalades men friades (1989)
och rumänmorden var med skjutvapen.
De kan ju inte ha hemlighållet styckmord från vår vetskap?!?

Jag får för mig att de sa kvinnomord, men känner inte att manliga offer alls kan uteslutas. Det framgår väldigt lite i artikeln, men för att ha en MADsen måste det ha (öppna eller dolda) sexuella inslag. Tror att de sa styckning också... Själv känner jag mig övertygad om att han, oavsett om de hittar offer eller inte, gjort sig skyldig till en radda nog att kvala in som mass-lustmördare.

Jag slår vad om att flera kommer att träda fram och vittna om creepy och supekta grejer han gjort sig skyldig till i sina sexklubbscirklar. Men att de inte vill /törs träda fram innan de v e t att han sitter bakom lås och bom.

Inte jag heller. Madsen deltog i sitt sökande efter sin sexualitet, i alla möjliga sk sexuella experiment som säkerligen inkluderade alla möjliga partners både han, hon, hen och det i varierande antal och åldrar.

PM var mkt konservativt och strängt uppfostrad utan kontakt med motsatt kön förrän han flyttade från pappan och till Köpenhamn. Alt när han som tonåring var i Köpenhamn med Raketklubben (som han blev utestängd från).

Så vad han tidigare gjort av sina växande och omvälvande sexuella känslor vet jag inte. Frustrationen måste växt inom honom.

Dessutom måste hans sökande som ledde in honom i lite "udda" sexuella experiment, med tanke på uppväxten, skapat känslor av skuld och skam. Pappan misshandlade/våldtog (ingen direkt källa på det, men det har antytts i blandat material jag läst. Reservation) mamman som skilde sig och flyttade med barnen. Endast PM flyttade tillbaka till pappan. Som aldrig ville träffa sin exfru och som PM endast tilläts träffa en gång/år under sin uppväxt.

Att han fick en märklig syn på kvinnor och hur man skall närma sig dessa kanske inte är så märkligt, samtidigt som PM och pappan tycks ha funnit varandra på något märkligt sätt. Möjligen var dom i grunden lika konstruerade? I hjärnan, tänkte jag närmast då på.

Hjärnforskningen går med ny teknik med stormsteg framåt. Man har t.ex. funnit att frontallober och amygdala har annat utseende hos visst klientel vilket kan förklara avsaknaden av empati, skuld och skam hos t.e.x. psykopater. Andra forskare dra något andra slutsatser. Det finns olika skolor.

Intressanta rön hur som, finns hur mycket som helst av nyligen publicerade artiklar inom området Hjärnan och Psyket eller Hjärnan och Psykopati.

Möjligen en utvikning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in