Citat:
Ursprungligen postat av
hjärnsläppet
Tack!
Känns inte som 1989 tycker jag (FB) Marja-Leena Svensson mördades - misstänkta gärningsmän åtalades men friades (1989)
och rumänmorden var med skjutvapen.
De kan ju inte ha hemlighållet styckmord från vår vetskap?!?
Jag får för mig att de sa kvinnomord, men känner inte att manliga offer alls kan uteslutas. Det framgår väldigt lite i artikeln, men för att ha en MADsen måste det ha (öppna eller dolda) sexuella inslag. Tror att de sa styckning också... Själv känner jag mig övertygad om att han, oavsett om de hittar offer eller inte, gjort sig skyldig till en radda nog att kvala in som mass-lustmördare.
Jag slår vad om att
flera kommer att träda fram och vittna om creepy och supekta grejer han gjort sig skyldig till i sina sexklubbscirklar. Men att de inte vill /törs träda fram innan de v e t att han sitter bakom lås och bom.
Inte jag heller. Madsen deltog i sitt sökande efter sin sexualitet, i alla möjliga sk sexuella experiment som säkerligen inkluderade alla möjliga partners både han, hon, hen och det i varierande antal och åldrar.
PM var mkt konservativt och strängt uppfostrad utan kontakt med motsatt kön förrän han flyttade från pappan och till Köpenhamn. Alt när han som tonåring var i Köpenhamn med Raketklubben (som han blev utestängd från).
Så vad han tidigare gjort av sina växande och omvälvande sexuella känslor vet jag inte. Frustrationen måste växt inom honom.
Dessutom måste hans sökande som ledde in honom i lite "udda" sexuella experiment, med tanke på uppväxten, skapat känslor av skuld och skam. Pappan misshandlade/våldtog (ingen direkt källa på det, men det har antytts i blandat material jag läst.
Reservation) mamman som skilde sig och flyttade med barnen. Endast PM flyttade tillbaka till pappan. Som aldrig ville träffa sin exfru och som PM endast tilläts träffa en gång/år under sin uppväxt.
Att han fick en märklig syn på kvinnor och hur man skall närma sig dessa kanske inte är så märkligt, samtidigt som PM och pappan tycks ha funnit varandra på något märkligt sätt. Möjligen var dom i grunden lika konstruerade? I hjärnan, tänkte jag närmast då på.
Hjärnforskningen går med ny teknik med stormsteg framåt. Man har t.ex. funnit att frontallober och amygdala har annat utseende hos visst klientel vilket kan förklara avsaknaden av empati, skuld och skam hos t.e.x. psykopater. Andra forskare dra något andra slutsatser. Det finns olika skolor.
Intressanta rön hur som, finns hur mycket som helst av nyligen publicerade artiklar inom området Hjärnan och Psyket eller Hjärnan och Psykopati.
Möjligen en utvikning.