2017-10-10, 00:37
Medlem
NeutronStars avatar
På Fox News spekulerade de om att Nordkorea var intresserade av att köpa Madsens ubåt och att han därför var tvungen att döda journalisten Wall för att hon visste för mycket. Låter som rena konspirationsteorierna i mina öron...
Citera
2017-10-10, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Jeg måtte Google dette og ja du har faktisk rett. Ny viten for meg. Danmark er alerede best da
https://www.domstol.no/no/Aktuelt/Nyheter/nordiske-land-topper-rettstatsliste/

Ja, Sverige var etta för 3-4 år sedan och åkt ner tack vare våra långa häktningstider.

Norden har legat i topp länge i den rankingen (av 131 länder i Världen), inte illa. Korrumptionen i Norden är närmast obefintlig trots vad konspirationsteoretikerna ofta hävdar.

Varje år publiceras ny statistik! Den är superbra att ta del av, rekommenderas starkt.
Citera
2017-10-10, 00:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Med vad? Har du något nytt menar du eller? Jag har inte sett något nytt i den här tråden, så vad exakt menar du? Nästa häktningsförhandling dröjer, så vad har jag missat mer än svamlet i den här tråden om missuppfattade ord på danska?

Du verkar ha missat den senaste häktningsförhandlingen (den 3 oktober) helt och hållet. Där sade åklagaren att Kim Wall hade sticksår i könsorganen. Detta är nya uppgifter.

Detta diskuterades flitigt i tråden den dagen uppgifterna kom fram (dvs 3 oktober):

"Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden. Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, stistiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina, fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret."

https://www.flashback.org/sp61959426
https://www.flashback.org/sp61960474

Jag har svårt att tro att detta skulle vara ett missförstånd. Informationen är för detaljrik för det. Hur kan man t.ex missuppfatta "og fire stiklæssioner i vagina", som åklagaren säger?
Citera
2017-10-10, 00:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du verkar ha missat den senaste häktningsförhandlingen (den 3 oktober) helt och hållet. Där sade åklagaren att Kim Wall hade sticksår i könsorganen. Detta är nya uppgifter.

Detta diskuterades flitigt i tråden den dagen uppgifterna kom fram (dvs 3 oktober):

Jag har svårt att tro att detta skulle vara ett missförstånd. Informationen är för detaljrik för det. Hur kan man t.ex missuppfatta "og fire stiklæssioner i vagina", som åklagaren säger?

Okej, du tror det du tror och jag förhåller mig sansad eftersom uppgifterna varierar från värsta klickblaskan till mer erkänd seriös media, som faktiskt direktrapporterade via danska svaret på TT eller Reuters.

Citat:
I bålen har för övrigt 15 knivstick hittats. Enligt rättsläkare har de tillfogats Wall "i samband med", "strax efter" eller "i nära anslutning" till hennes död.
Åklagaren har sammantaget en hel del graverande indicier i sitt material. Förekomsten av filmer med riktiga mord på kvinnor i Madsens dator gör honom visserligen inte till mördare, men är även det bestickande.
Men en viktig pusselbit saknas. Än har ingen dödsorsak konstaterats. Det vill säga bevis för att Wall blev mördad.
De nya fynden kan visserligen mycket väl leda till att den frågan blir besvarad, men än så länge är vi inte där.
▪▪▪
Det har hänt att det har gått att bevisa mord även utan en dödsorsak. Om omständigheterna i övrigt entydigt pekat mot att det inte finns någon annan rimlig förklaring till ett dödsfall än uppsåtligt dödande.
Men avsaknaden av den sortens bevis komplicerar alltid tillvaron. För hur knasig en misstänkts berättelse än är så är det åklagaren som ska motbevisa den.
https://www.aftonbladet.se/a/QdReA

Det duger så här så länge och en spekulation om hur det kommer att gå om man nu inte klurar ut vad hon avled av. Juridiskt kan det bli knepigt men jag har förtroendet och hoppet när det gäller danskt rättsväsende.

Det är för mycket svammel här för diskutera sånt som tråden redan har tagit till sig som sanningen. Det retar upp och provocerar men jag håller fast vid att det inte alls är så säkert med dom här blaskornas sensationshysteri. Det återstår att se. Och förövrigt var jag i tråden den 4 okt, och yttrade mig om skadorna.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-10 kl. 00:55.
Citera
2017-10-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Visst man försvarar klienten och inte gärningen (jag delar liv med en hyfsat känd advokat som säger detsamma). Men min poäng var inte att beskriva hurvida PMs advokat försvarar honom eller handlingarna i rätten - utan just att hon debatterar detta och försöker sticka hål på åklagarens argument - precis som hon ska.

PM verkar ha gjort så enormt sjuka handlingar de där 1-2 dygnen i början av augusti, att det kanske inte skulle förvåna om en karl som har snuff-movies också kan njuta av att höra och se en viss kvinna försvara honom och diskutera hans sjuka handlingar i rätten. Det är kanske för den kicken som han just valde denna kvinnliga advokat.

Vi vet ännu inte Peters reaktion på det senaste som har hänt, de återstår att se. Ej heller exakt varför han valde just henne, det kan ha varit hans bror som kom med förslaget. Hans företag har säkert en advokat som bistår dom. Vi vet inte.
Citera
2017-10-10, 01:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

"Der er ifølge obduktionsrapporten flere skader på torsoen, der viser tegn på vold kort før dødens indtræden. Det drejer sig om et stik på brystkassens forside, stistiksår på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina, fortæller anklageren, der understreger, at de pårørende i sagen er underrettet og orienteret."

https://www.flashback.org/sp61959426
https://www.flashback.org/sp61960474

Den informationen som du citerar och som flera av oss också mycket riktigt tog del av i realtid kan inte missuppfattas - inte ens om det talas danska.

Det har också citerats i flera artiklar och sammanställningar. Just de här 14 sticken i underlivet gör att mordet på KW har sexuella anspelningar och mördaren är en sexualsadist. Det är en väldigt störd person som gjort detta. Och väldigt viktig information till åklagare och polis - för det bevisar ett helt annat brott.

Det var tidigare i tråden lite diskussion kring om armar, ben o huvud hade kapats av i transportsyfte eller för att dölja dödsorsak. Allt detta är naturligtvis möjligt ex om han blev förbannad och överföll henne i raseri. Han kanske till och med skulle hävda oavsiktligt dödande - dråp med efterföljande transportstyckning.

Men detta motsäges helt av sticken i underlivet. Där tog liksom dråp-försvarsargumenten slut.
Senast redigerad av Solglittret 2017-10-10 kl. 01:07.
Citera
2017-10-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Tanken var troligtvis att ha kvar dessa troféer, gömma dessa när han kom in i hamn.
Han blev överrumplad av hur snabbt kustbevakningen och polisen sökte honom och när fritidsbåten dök upp så var han "tvungen" att lämna kvar dessa i ubåten.
Skulle inte sett bra ut att ha dom på sig vid eventuell visitation.
Mobilen kanske han lät glida från fickan på overallen ut i vattnet när han simmade mot båten.
Varför skulle han slänga den tidigare?
Bara hypoteser som sagt.

Jo,det där med mobilen har jag försökt att ta reda på.
Det finns olika tekniker att spåra en mobiltelefon.
Tydligen kan man även spåra en avstängd mobil.
Hur som helst hade han väl ingen glädje av att ha en stängd mobil som han inte
kunde använda på Nautilus.
Citera
2017-10-10, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
På Fox News spekulerade de om att Nordkorea var intresserade av att köpa Madsens ubåt och att han därför var tvungen att döda journalisten Wall för att hon visste för mycket. Låter som rena konspirationsteorierna i mina öron...

Trumps favoritkanal. Säkerligen Fake News!

Sverige har ju erbjudit sig att delta i fredsförhandlingar med Nordkorea.

Nu kan han via Madsen och Kim Wall försöka dra in Norden. Kommer inte att lyckas
Citera
2017-10-10, 01:22
Medlem
PeterM kan man genomskåda lätt om man e normalt funtad , därför är det lätt att genomskåda hans närmaste, det är en annan ras dom e från början utstötta o har blivit bekräftade av likasinnade senare i livet... man kan peka ut dessa människor redan i högstadiet....om ingen i hans närhet kan se några spår av galenhet är dom enormt aniva o inte väldigt intelligenta. Jag menar inte att man kunnat förutsett detta men någon måste väl känt att han inte haft alla hönsen hemma. Jag hoppas dessa vänner el ovänner träder fram o förstår att det är nödvändigt. Fy fan för en sådan människa som tror han har rätt att göra något så fruktansvärt .....jag hittar inga ord just nu, men önskar där finns någon gud just nu som ska skicka PM ner i helvetet o låta han åter uppleva Kims rädsla o hennes föräldrar o brors o pojkväns smärta.
Vilket sorgligt jävla as..du är peter madesen eö va fan du heter..
Citera
2017-10-10, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Och där tror jag att de sökande fick den första lögnen från PM, att han släppt av KW. Sökande hade redan lokaliserat ubåten färdväg via radar och sett att ubåten inte hade varit l land ännu. I inledningsskedet va det ubåten man sökte om någon olycka skett.

Nej ubåtens hela färdväg tror jag rekonstruerades långt senare.
Citera
2017-10-10, 01:28
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du har rätt, det är inte över ännu, polisen måste hitta den definitiva dödsorsaken, och binda PM vid den.

Hans nästa story är troligtvis att KW antingen var med på sexlekar eller att hon freakade ur av att vara under vattenytan, och helt vilt gav sig på PM, som var tvungen att slå henne medvetslös till slut, eller andra varianter.....

Han kommer sedan att säga att han inte ville att det skulle komma ut, med hänsyn till anhöriga. Det problem han har, är att hitta rätt story till den dödsorsak polisen kanske kommer fram till. För med en svajig dödsorsak och en liknande historia, kan det bli svårt att fälla honom för mord.

Att han åker på grov skändning av ett lik, är det ingen tvekan om, och det kan bli besvärligt att förklara de 14 sticken i underlivet....

Så, ja, det kan bli invecklat, och enligt mig hänger det på dödsorsaken och hur väl PM kan "matcha" sin historia mot den. Just nu är det vidöppet, polisen har säkert mer detaljer, men räcker det i en senare domstolsförhandling?

Nu har ju åklagaren en ”liten” fördel här eftersom det bara finns en möjlig gärningsman.. Så detta må han nog ändå ro hem, eller överväga någon annan sysselsättning.

Den slutgiltiga brottsrubriceringen kan dock bli knepigare.
Citera
2017-10-10, 01:28
Medlem
En intressant artikel om malignant narcissism och sexual sadism på engelska.
Bl.annat att narcisster som försummas som barn ofta blir sexual sadister.

https://www.psychologytoday.com/blog/insight-is-2020/201607/the-disturbing-link-between-narcissism-and-sadism

Pm lider troligen av malignant narcissism liksom det sägs att Donald Trump gör.
(ni har väl sett bilden där Trump vrider om fingrarna på stackars Melania i smyg. Hans fru ser ju nästan rädd ut för honom.)
EDIT: Det är rätt vanligt att seriemördare lider av det här.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-10 kl. 01:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in