Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Du verkar ha missat den senaste häktningsförhandlingen (den 3 oktober) helt och hållet. Där sade åklagaren att Kim Wall hade sticksår i könsorganen. Detta är nya uppgifter.
Detta diskuterades flitigt i tråden den dagen uppgifterna kom fram (dvs 3 oktober):
Jag har svårt att tro att detta skulle vara ett missförstånd. Informationen är för detaljrik för det. Hur kan man t.ex missuppfatta "og fire stiklæssioner i vagina", som åklagaren säger?
Okej, du tror det du tror och jag förhåller mig sansad eftersom uppgifterna varierar från värsta klickblaskan till mer erkänd seriös media, som faktiskt direktrapporterade via danska svaret på TT eller Reuters.
Citat:
I bålen har för övrigt 15 knivstick hittats. Enligt rättsläkare har de tillfogats Wall "i samband med", "strax efter" eller "i nära anslutning" till hennes död.
Åklagaren har sammantaget en hel del graverande indicier i sitt material. Förekomsten av filmer med riktiga mord på kvinnor i Madsens dator gör honom visserligen inte till mördare, men är även det bestickande.
Men en viktig pusselbit saknas. Än har ingen dödsorsak konstaterats. Det vill säga bevis för att Wall blev mördad.
De nya fynden kan visserligen mycket väl leda till att den frågan blir besvarad, men än så länge är vi inte där.
▪▪▪
Det har hänt att det har gått att bevisa mord även utan en dödsorsak. Om omständigheterna i övrigt entydigt pekat mot att det inte finns någon annan rimlig förklaring till ett dödsfall än uppsåtligt dödande.
Men avsaknaden av den sortens bevis komplicerar alltid tillvaron. För hur knasig en misstänkts berättelse än är så är det åklagaren som ska motbevisa den.
https://www.aftonbladet.se/a/QdReA
Det duger så här så länge och en spekulation om hur det kommer att gå om man nu inte klurar ut vad hon avled av. Juridiskt kan det bli knepigt men jag har förtroendet och hoppet när det gäller danskt rättsväsende.
Det är för mycket svammel här för diskutera sånt som tråden redan har tagit till sig som sanningen. Det retar upp och provocerar men jag håller fast vid att det inte alls är så säkert med dom här blaskornas sensationshysteri. Det återstår att se. Och förövrigt var jag i tråden den
4 okt, och yttrade mig om skadorna.