2017-10-09, 22:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kniv låter bättre men i så fall blir det dårkistan för Madsen på livstid.
Och det kan inte vara hans debutmord i så fall.
För det är helt,helt obegripligt.....?
Läste att hans Försvarsadvokat råder honom att erkänna mord.
Skulle inte förvåna mig om han sparkar henne.
Men han har kanske tänkt om. Det är ju en lång process.
Men han har ju förlorat allt redan. Men inte sin kone ännu.
Så pga henne är det kanske svårt att erkänna.

Var läste du det?
Det har jag mycket svårt att tänka mig, och jag har ännu svårare att tänka mig att hon i så fall skulle ha berättat det för en enda levande själ.
Citera
2017-10-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NEJ! En helt annan advokat.

Pms Försvarsadvokat har rått honom att erkänna eller hon skulle iallafall.
Vilken advokat tänker du på?
Citera
2017-10-09, 22:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Nej däremot en annan advokat.

Ok tack för info!
Jag blev lite chockad av den uppgiften - inte riktigt god advokatsed att låta sådan information om råd till klienten sippra ut. Det vore att be om sparken
Vilket kanske i och för sig inte vore helt orimligt för henne med mytomanklienten som vill uttala sig hela tiden.
Citera
2017-10-09, 22:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Var läste du det?
Det har jag mycket svårt att tänka mig, och jag har ännu svårare att tänka mig att hon i så fall skulle ha berättat det för en enda levande själ.

Och då kanske jag ska följa upp med att säga att jag säkerligen tror att hon har pratat och resonerat mycket med PM, och då kanske vidrört ämnet om huruvida ett erkännande kan påverka hans straff. Men jag är långt ifrån övertygad om att hon tagit upp den diskussionen med honom ännu. Det är långt kvar till domstolsförhandlingarna, och innan dess är det mycket tveksamt om det ligger i hans intresse att erkänna mord. Det finns inte ens en dödsorsak ännu.
Har hon rått honom till det, borde han byta ut henne.
Senast redigerad av trngw 2017-10-09 kl. 22:39.
Citera
2017-10-09, 22:37
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
(Nu snackar vi verkligen OT, f-låt)

Kom osökt att tänka på en utav mina hundar som då var valp/unghund som vid ett tillfälle gav upp sitt första skall. Han blev själv så paff att han satte sig på studs och tittade på mig som om han undrade var detta nya ljud kom från. Jag satte mig ner intill honom och tröstade honom i hans förvillande värld av utveckling och jag kände en stor stolthet av att få delta i den.

Ska vi återgå till ämnet för att fortfarande vara ontopic så ligger Kögebukten inte i Öresund. (Hoppas du gillar den snygga finten, Modden)

Lite sent svar.

Samma när det sig ser själva i en spegel då kan man få många skratt.

Har jag skrivit Öresund, minns jag inte, bra att du rättar mig isof.

Hursomhaver hundarna och polisen har gjort ett enormt arbete som har givit mkt bra resultat hitintills.
Citera
2017-10-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Oj har hon gjort det! Rått honom att erkänna mord!
Det var stort.
Nei det er en annen advokat som har uttalt det. Det står om det her.
https://www.bt.dk/danmark/topadvokat-om-ubaads-sagen-vi-er-der-hvor-jeg-ville-tale-med-min-klient-om-at-0
Citera
2017-10-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Pms Försvarsadvokat har rått honom att erkänna eller hon skulle iallafall.
Vilken advokat tänker du på?

När/var har det framkommit, att PMs advokat uttalat sig? Att ANDRA försvarsadvokater sagt det vet jag.
Citera
2017-10-09, 22:41
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Det är väl kanske inte helt konstigt att en svensk polishund vinner Polishund-SM. En inte allt för vågad gissning är att det skett i 100% av fallen

Men visst är det tveklöst så att hundarna varit till stor hjälp vid sökandet efter KW, de är grymt duktiga och imponerande. Danskarna har ju tyvärr inga hundar alls tränade för vattensök, i Sverige har vi 10 stycken, vill jag minnas.

Ja sant, hundarna är ytterst värdefulla i vissa sammanhang när det gäller brott.
Citera
2017-10-09, 22:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Och då kanske jag ska följa upp med att säga att jag säkerligen tror att hon har pratat och resonerat mycket med PM, och självklart vidrört ämnet om huruvida ett erkännande kan påverka hans straff. Men jag är långt ifrån övertygad om att hon tagit upp den diskussionen med honom ännu. Det är långt kvar till domstolsförhandlingarna, och innan dess är det mycket tveksamt om det ligger i hans intresse att erkänna mord. Det finns inte ens en dödsorsak ännu.
Har hon rått honom till det, borde han byta ut henne.

Håller med dig!
Han håller sig nog fast hängande i repstumpen och hoppas att det inte ska gå att bevisa att KW dött av mord.

Nu blir ju den här repstumpen han håller sig hängande i allt tunnare - repbit efter repbit försvinner och till slut håller den inte längre. Men innan den trasat helt sönder hoppas nog PM att den håller för en rättegång och att han inte ska kunna fällas för mord. Svårt att tro att herr Peter Mytoman ska erkänna innan dess.
Senast redigerad av Solglittret 2017-10-09 kl. 22:46.
Citera
2017-10-09, 22:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Nei det er en annen advokat som har uttalt det. Det står om det her.
https://www.bt.dk/danmark/topadvokat-om-ubaads-sagen-vi-er-der-hvor-jeg-ville-tale-med-min-klient-om-at-0

"og at hun ikke kan vurdere, om Peter Madsen rent faktisk er skyldig i drab."

Och, ursäkta franskan, men vad är det för j-vla brännvinsadvokat som säger att hon skulle råda sin klient att erkänna mord, trots att hon själv inte ens kan avgöra om klienten är skyldig?

- Eeh, alltså, jag vet inte om du är skydlig, men du borde erkänna mord. Då har man en hel del att förklara som försvarsadvokat, om man gör så.
Citera
2017-10-09, 22:45
Medlem
PM verkar ju inte som en speciellt luttrad mördare. Han har ju gjort precis alla tänkbara konstigheter och uppträtt allmänt klantigt. Kanske ville han tänja på gränserna och kanske t om åka fast.

Hade han iscensatt en häftig brand /explosion hade han förmodligen klarat sig helt.
Kanske ville han inte förstöra sin älskade ubåt. En hemsk jävel den där Madsen.
Citera
2017-10-09, 22:49
Medlem
Citat:
Frågan är om det inte är en snabbare död att få halsen avskuren, trots allt.
Det låter ju förfärligt groteskt när man uttrycker det, att dödsorsaken var att huvudet ....
men i själva verket är man ju inte "vaken" fram till att separeringen är klar. En sådan lär ju börja med att man skär igenom mjukdelarna. Vi vet nu att även en kniv var inblandad i det hela. Jag har svårt att tro att han använde en såg från början till slut. Först kniv för mjukdelarna, och sedan såg.

Mängden blod, har du tänkt på den? En person, som förlorar mycket blod ( kroppen innehåller väl en 5-6 liter?), tappar medvetandet efter ett tag, då hjärnan inte blir försörjd tillräckligt.

När någon har fått halspulsådern avskuren, går det väl ganska snabbt till medvetslöshet och döden, om blodflödet fortsätter?

Avskuren halspulsåder, leder ganska snabbt till medvetslöshet och döden, det är nog alla med på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in