2017-10-09, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
1. Erkänna detta vidriga ultimata skambrott inför polis, åklagare och allmänhet? NEJ, det tror jag aldrig att han gör, oavsett vilken bevisning som framkommer, oavsett om han är helt överbevisat skyldig. HAN skäms inte för det han gjort men vet hur omvärlden ser på hans brott. Han vill INTE bli utsatt för avsky och förakt.

2. Erkänna för likasinnad mördare, berätta detaljer för en annan sexualsadist, skryta, få beundran? JAAAAAAA.

Jag tror som dig att Madsen inte kommer medge något, men han har faktiskt medgett att Kim Wall dog på U-båten. Det var en tillrättalagd sanning, då han inte talade om hur!

Madsen har talat under förhör, och jag skrev i mitt inlägg, är det en brist att våra nordiska rättssystem, inte har de förhandlingsmöjligheter åklagare och polis har i USA. När de tar bort dödsstraffet i USA, om brottslingen ger sörjande familjer ett avslut, får de fram den information de vill ha. Dessa mördare vill inte dö som sina offer.

Vi vet inte ännu hur gravt störd Madsen är. Det finns brottslingar med störningar som njuter att berätta om sina bravader. Ted Bundy gillade att trollbinda sina förhörsledare och njöt av alla snaskiga detaljer han kunde dela med sig. Sen blev Ted Bundy sin egen advokat och briljerade i rätten inför en häpen publik. Ted Bundy njöt av uppmärksamheten och av att visa hur länge han hade kommit undan. Han var en riktig tjejmagnet, även som fånge i väntan på avrättning. Det tog lång tid innan han till slut fick sitt välförtjänta dödsstraff.
Citera
2017-10-09, 11:36
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
En person som levt ett utsvävande experimenterande sexuellt liv och trots många år som gift inte skaffat barn - kan ju aktivt valt bort barn. Kanske för att han är utan bra förebilder och upplevde sina föräldrars föräldrarskap som bristfälligt.

Han kan mycket väl låtit sterilisera sig - då finns det inga spermier att hitta någonstans.
Det har du absolut rätt i! Har inte tänkt på det, har en bekant som tagit beslutet just av den anledningen, men han har gjort det efter att ha fått barn.

Det ser ut som en mycket möjlig åtgärd av Madsen, kan förklara en del och jag hoppas FU har koll på detta.
Citera
2017-10-09, 11:37
Medlem
Honan6s avatar
Ska bli intressant att se hur Madsens och Walls "mobila liv" kommer se ut.
Vad jag minns är bådas mobiler "mystiskt" borta, men polisen kommer nog få fram viktiga spår med mobiloperatörernas hjälp.
Citera
2017-10-09, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det ÄR konstaterat med knivstickens placering, du kan gå tillbaka i mina inlägg från presskonferens o liverapportering för fakta om du inte orkar kolla media. Har skrivit en hel del tidigare om detsamma du tar upp här, kolla om du är intresserad!

Du tar upp onanin - Dock, den tekniska bevisningen säger inget om ( av vad vi fått veta ) spermaförekomst på Madsens penis eller egna kläder, eller u-båten för den delen. Om han nu hade sperma i sina egna kläder, går det visserligen att någorlunda bestämma ålder på dem, men säger inget om at ¨t han onanerat vid åsynen av offret, (så som man kunde hitta indicier på i fallet LH,) och kommer nog vara omöjligt att styrka, även om det ju naturligtvis finns starka indikationer på att detta mycket väl ingått i hans akt, vid jämförelse med andra sexualsadisters beteende.

Kommer de att kunna spåra Madsens sperma på Kims kläder som låg i påsen? Nej, är mitt svar.
Trosor och strumpbyxor? Ja, med viss tvekan är mitt svar, om han sparat dem som fetischer att använda vid senare tillfälle.
Om han hann använda dem under någon stund i båten, förslagsvis efter dumpningen av kroppsdelarna, så kan det förklara varför dessa plagg var kvarlämnade. Han var "klar" med dem och de kunde få sänkas till botten med båten.

Han sa också något intressant ang mobilen vid i landstigningen - Minns inte om detta kom med på tv2s inspelning eller om han sa det vid sin "förklaring" på första häktesförhandlingen --- jag har kopierat den också nånstans i mina inlägg.
Han sa att han inte "behövde" mobilen längre, dvs han ville få det till att RaketMadsen var död och därför även mobilen eller?
Nej, där fanns självklart saker att dölja.
Fanns det filmer däri sen tidigare? Film på Kim?
Sms konversationer mellan honom och Kim?

Själv får jag inte direkt kopplat att han även filmat henne, avvaktar vidare info på den.

Jag läste någonstans, och minns inte var jag läste det.

Det jag läste i en dansk tidning var att Madsen trivdes bara i overaller, som den han hade på sig när han kom i land. Madsen har sju eller åtta likadana overaller. Det kan vara så att han hade ett klädbyte med sig på U-båten. Att han hade tvättat sig och bytt till en likadan overall kan vara en enkel förklaring till att det saknas sperma på honom och overallen.

Du som är bra på att få ihop fakta, vet du var detta om alla overaller har framkommit?
Citera
2017-10-09, 11:39
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Det märkliga är att PM, som sysslat med beräkningar och kalkyler för att bygga raketer och u-båtar - inte kan göra en sannolikhetskalkyl vad polisen och utredarna kan tänkas göra och hitta efter mordet. Han har inte kunnat räkna ut att polisen skulle kunna slå hål på hans lögner.
Han har blivit kritiserad av sina kollegor i ubåtsbyggargruppen för att han inte bidragit till byggena utan bara tagit åt sig äran för dessa. Det finns ingenting som tyder på att PM själv deltagit i de svåra delarna av utbåtsbyggena, dvs. göra beräkningar på lyftkraft, balansering av ballast etc. Att han slängt i KW:s torso med två små metallrör som vikter tyder väl också på en ganska dålig förståelse för hur kroppar beter sig i vatten (pun intended).

Citat:
* hon sattes i land - lögn
Han hade sannolikt tänkt sig att han skulle ha tid till att köra hem och rengöra ubåten innan hon anmäldes försvunnen. Att hon sattes i land var därmed en väl förberedd lögn. Vi vet att polisen konfronterade honom med att det finns kameror vid restaurant Halvlandet som täcker hamnen. Tidigare har vi utgått ifrån att han ändrade version när han blev konfronterad med att kamerorna fanns där, men nu vet vi också att polisen i samma veva letade efter blod på hans kropp, och det kan lika gärna ha varit därför han ändrade till sin nya historia. Han kan ha planerat mordet och haft järnkoll på var kamerorna fanns.

Citat:
* han kände henne bara ytligt, visste inte ens hennes efternamn - sannolikt lögn
Han visste alldeles säkert vad hon hette i efternamn, det är kort namn som är lätt att minnas. Men hans syfte med att låtsas vara osäker på hennes namn var givetvis för att distansera sig från henne - hon var bara en journalist i mängden som var ute på en jättekort tur på den store ubåtsbyggarens båt. Det skulle inte verka som att han visste särskilt mycket mer om henne än att hon skulle skriva en artikel om honom. Om PM hade klarat att ta sig till land efter sitt bestialiska mord och KW bara skulle vara en av många missing persons, så hade det inte varit inkriminerande att PM inte var säker på hennes fulla namn, tvärt om.

Citat:
* hon dog av en olyckshändelse med en lucka som han kom åt när han halkade på däck - lögn
* nej, hon dog av en olyckshändelse när hon kom åt luckan - ny lögn
PM är har tydliga psykopatiska drag och har ljugit sig fram genom livet, han är mycket van att ljuga så att det låter trovärdigt. Han hade hamnat i en prekär situation när han blev upptäckt med brallorna nere precis efter mordet och styckningen och har därför inte haft så mycket annat val än att hitta på nya lögner för att täcka de gamla. Vi sitter ju hela tiden med facit och vet vad polisen upptäcker, men PM vet ju inte det förrän det är för sent, och då har han redan tvingats svara på någon fråga som nästlat in honom i en ny lögn. I och med att han är skyldig, nästlar han sig bara djupare och djupare in i problem när han försöker ljuga sig ur varje ny situation som presenteras för honom. Jag är ganska säker på att inte många av oss här på Flashback hade klarat att tänka ut bättre lögner än vad PM själv gjort, och det enda rätta hade varit att vara helt tyst fram till att hela utredningen är färdig och istället försvara sig i rätten när han har alla bevisen och kan bilda sig en helhetsuppfattning. Men när man har grandios självbild så tror man att man är bättre än alla andra, och han har lyckats så bra med att ljuga sig ur situationer förut, så varför skulle han misslyckas nu?

Citat:
* han fick panikångest och la sig att sova efter hennes död - troligen lögn.
* hon hade kläder och var hel när hon begravdes i havet - lögn
* han har inte styckat henne - lögn

PM trodde inte att det fanns kameror på land, resurser att bärga u-båten direkt, toppsande poliser som väntade på honom, flytförmåga hos den styckade bålen eller svenska polishundar med fenomenal nos. Han kalkylerade fel!
Kamerorna på land kan han haft stenkoll på - jag ser det som ganska rimligt att det finns en hel del ställen i hamnen som saknar kameratäckning från restaurangen och PM kan mycket väl haft koll på dessa. Polisen kan ju också ljuga för att se hur PM reagerar. Att han ändrade sig om KW:s död kan mycket väl vara som resultat av att polisen samtidigt letade DNA-spår på honom och att han förstod att man skulle hitta spår i ubåten.

Sänkningen av ubåten och allt som följde på den var uppenbart en hastigt beslutad handling eftersom han satt med ubåten full av inkriminerande bevis. Där och då kunde han välja på att sänka ubåten eller åka in med en blodig ubåt till polisen som väntade i land.

Citat:
I hans kläder är det nog nu lämpligast att lyssna på advokaten och inte gräva sin grop djupare - helt enkelt hålla tyst och inte försöka hitta på nya förklaringar.
Självklart är det så. Men en narcissistisk psykopat med grandios självbild tror sig vara bättre än andra och det är jättesvårt för honom att låta "en usel amatör som inte har en aning om hur man ljuger trovärdigt", föra hans talan. Han möter hela tiden motgångar i den här utredningen, och i hans huvud är det på grund av advokaten som inte är lika skicklig på PM själv när det gäller att ljuga.
Citera
2017-10-09, 11:42
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Tänk om den processen skickade in honom i en mörk spiral som resulterade i ett liknande förlopp? Fanns det inte en liknande tvist kring denna ubåt också?
Jo det fanns en liknande tvist, men de andra byggarna gav sig och PM fick till slut Nautilus, så den tvisten är avgjord. Det är idag en ruskigt infekterad stämning mellan PM och hans tidigare kollegor. Jag tippar att de andra gav sig eftersom psykopater som hämnas är bland det absolut värsta man kan råka ut för. PM har nog varit helt överdjävlig mot dem så att de till slut gav sig.
Citera
2017-10-09, 11:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Han sa att han inte "behövde" mobilen längre, dvs han ville få det till att RaketMadsen var död och därför även mobilen eller?
Nej, där fanns självklart saker att dölja.
Fanns det filmer däri sen tidigare? Film på Kim?
Sms konversationer mellan honom och Kim?

Själv får jag inte direkt kopplat att han även filmat henne, avvaktar vidare info på den.
Jag tror inte att det finns några inkriminerande SMS-konversationer mellan PM och KW i telefonen - de var totalt okända för varandra och KW skulle bara göra en intervju. Dessutom kan man väl hämta ut SMS från teleoperatörerna numera? Kräver inte datalagringsdirektivet att detta ska sparas?

Jag tippar att det handlar om foton och film. Vi vet ju redan att han hade filmer på mord på kvinnor i sin dator, så jag ser det som helt naturligt att han ville kunna gå tillbaka att titta på sitt eget kvinnomord på samma sätt som på de filmer han tittat på sedan tidigare.
Citera
2017-10-09, 11:52
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror som dig att Madsen inte kommer medge något, men han har faktiskt medgett att Kim Wall dog på U-båten. Det var en tillrättalagd sanning, då han inte talade om hur!

Madsen har talat under förhör, och jag skrev i mitt inlägg, är det en brist att våra nordiska rättssystem, inte har de förhandlingsmöjligheter åklagare och polis har i USA. När de tar bort dödsstraffet i USA, om brottslingen ger sörjande familjer ett avslut, får de fram den information de vill ha. Dessa mördare vill inte dö som sina offer.
Jag är ju emot dödsstraff för med dödsstraff är ju "samhället inte bättre än mördaren själv" och jag anser att de som begått riktigt vidriga gärningar ska få lida för det resten av sina liv, få livstidsstraff. Men just i exemplet du tar upp så kan man ändå se ett bra syfte med straffet och det är att brottslingen kan "förhandla" bort dödsstraffet genom att lämna den information polisen behöver så de sörjande familjerna kan få ett avslut.
Citat:
Vi vet inte ännu hur gravt störd Madsen är. Det finns brottslingar med störningar som njuter att berätta om sina bravader. Ted Bundy gillade att trollbinda sina förhörsledare och njöt av alla snaskiga detaljer han kunde dela med sig. Sen blev Ted Bundy sin egen advokat och briljerade i rätten inför en häpen publik. Ted Bundy njöt av uppmärksamheten och av att visa hur länge han hade kommit undan. Han var en riktig tjejmagnet, även som fånge i väntan på avrättning. Det tog lång tid innan han till slut fick sitt välförtjänta dödsstraff.
Det här har du ju helt rätt i. Vi vet fortfarande inte hur gravt störd Madsen är förutom att han är sexualsadist. Det vanliga är att sexualsadister mycket sällan erkänner sina gärningar då de förstår hur omvärlden ser på vad de gjort, något MYCKET skamfyllt. Men, kan ju vara så att Madsens andra störningar gör att han till slut vill briljera även med sadistgärningen och ingående berätta hur han gått till väga.
Jag tror liiite mer på första alternativet, d.v.s att han inte kommer att erkänna sig skyldig till annat än dumpning av kroppen men man kan inte säkert veta. Uppmärksamhet verkar han ju vilja ha i alla fall.

Edit: Blåneka, blåneka, "vet inte", "förstår inte", "har ingen förklaring" - är "tradition" hos sexualsadistiska mördare. Och så gråta lite åt sin egen olycka. När de är överbevisat skyldiga och inget finns som talar till deras fördel kan det bli som med Nerijus advokat Rönnbäck som anklagade hela världen med GW i spetsen för förtal samt drog konspirationsalternativ i rätten där polis, pappan och militärerna var inblandade - allt för att sätta dit den "oskyldige" baltmördaren.
Nu hoppas jag att Madsens advokat är av seriösare virke.
Och det är hon nog.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-10-09 kl. 12:02.
Citera
2017-10-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Rätt gränslöst att visa barnporr (?) för sina kompisar..

Känns som ganska gränslöst att öht titta på gruppvåldtäkt tillsammans, om det inte är något fall som uppmärksammats i media där fallet i sig diskuterats (och man tittat på videon för att få info om fallet).
Citera
2017-10-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tror inte att det finns några inkriminerande SMS-konversationer mellan PM och KW i telefonen - de var totalt okända för varandra och KW skulle bara göra en intervju. Dessutom kan man väl hämta ut SMS från teleoperatörerna numera? Kräver inte datalagringsdirektivet att detta ska sparas?

Jag tippar att det handlar om foton och film. Vi vet ju redan att han hade filmer på mord på kvinnor i sin dator, så jag ser det som helt naturligt att han ville kunna gå tillbaka att titta på sitt eget kvinnomord på samma sätt som på de filmer han tittat på sedan tidigare.

Jag tror också det kan ha funnits film.

Jag undrar om det kan vara så vidrigt att Madsen kan ha filmat det som skedde i syfte att få in pengar?

Alla existerande filmer som Madsen tittat på, har ju ett ursprung. Någon har någon gång varit en gärningsman som filmat ett brott, som det finns efterfrågan att titta på, bland klientel som Madsen och hans gelikar. Att filma en snuff på en U-båt är att tänja på gränserna, en sak som tilltalar Madsen.
Citera
2017-10-09, 12:15
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Jag läste någonstans, och minns inte var jag läste det.

Det jag läste i en dansk tidning var att Madsen trivdes bara i overaller, som den han hade på sig när han kom i land. Madsen har sju eller åtta likadana overaller. Det kan vara så att han hade ett klädbyte med sig på U-båten. Att han hade tvättat sig och bytt till en likadan overall kan vara en enkel förklaring till att det saknas sperma på honom och overallen.

Du som är bra på att få ihop fakta, vet du var detta om alla overaller har framkommit?

Nej, jag har inte läst det själv, men det var mycket diskussion om overallerna redan tidigt när videofilmen från tv2 blev släppt. Jag började försöka få ihop det med att overallen han hade vid landstigningen var torr och förmodade att han bytt, att han måste haft annan overall på sig på båten vid styckningen och bärandet av kroppsdelarna och bytt. En postare analyserade på mönstret overallen han har i tornet från
foton och menade att det inte var samma som vid landstigningen.

Madsen uppgav själv i förhören att han bytt overall. När var hur har inte framkommit. Overallen han bar vid landstigningen blev tagen i beslag och det har framkommit att där fanns besudlingar, på insida eller utsida är oklart, på länd(slutet av ryggen) och rygg.

I live framkom att : i påsen som hittades med tygrester , vävnadsrester, benrester o blod och hår, så var dessa tygrester samhöriga med overallen han bar vid landstigningen. Någon postare fick fram bilder på att dessa tygrester kan ha varit en luva som tillhörde overallen. Men dessa uppgifter är inte klara.

Det bör fattas en overall enligt denna beskrivning, den som han hade vid första fotot och som också varit den han burit i båten under mordet. Det finns ju en möjlighet att det är samma som han hade vid landstigningen, och att han i stort sett varit naken under tiden för styckningen.

Möjligheten att han tvättat sig , och tvättat penis som du nämner finns, eftersom det fanns en dusch med munstycke och vask i båten. Detta har dokumenterats i videoklipp från insidan båten. I duschen fann man ju även blod och hårtussar från Kim.
Men har svårt att tro att han i det fall han haft ejakulation med sperma , lyckats tvätta bort det så mycket att forensikerna inte skulle hitta minsta spermie att analysera. Detta med tanke på hur dåligt han tvättat sig på övriga kroppen, ansiktet och nacken där besudlingar fastställts från Kim.
Citera
2017-10-09, 12:24
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Han skulle ju kunna plocka ut minneskortet från telefonen och med silvertejp tejpa ihop till ett litet paket och lätt dölja i overallen typ som det man ser i höger bröstficka på bilden.

Sedan kan han säkert droppa det som om det vore skräp och memorera platsen ifall han misstänkte att polisen skulle plocka in honom.

Eller har man hittat något på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in