2017-10-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för komplettering av lögn-samlingen - den är lång nu...

* hon sattes i land - lögn
* han kände henne bara ytligt, visste inte ens hennes efternamn - sannolikt lögn
* hon dog av en olyckshändelse med en lucka som han kom åt när han halkade på däck - lögn
* nej, hon dog av en olyckshändelse när hon kom åt luckan - ny lögn
* han fick panikångest och la sig att sova efter hennes död - troligen lögn.
* hon hade kläder och var hel när hon begravdes i havet - lögn
* han har inte styckat henne - lögn
* Ubåten sjönk pga felaktig ventil blabla - Lögn
* Han satte sänken med hylsor från hylsnyckelsats på kroppen - Lögn
* Det var inget sexuellt som hände - Lögn

Jag tror ju också att han inte gått från skötsam normal laglydig person till en sexulsadistisk styckmördre över en natt. Han har mer på sitt samvete!

Kanske till och med fler mord. Dessa mystiska ensamma u-båts turer nattetid utan förklaring eller mål har kanske inte bara varit till för att testa u-båtens kapacitet eller en storskeppar-lek för PM.
Danska polisen som verkar väldigt kompetent gör nog rätt i att gå igenom tidigare kvinnormord.

Du gör en mycket insiktsfull sammanfattning och analys.

Jag tror som dig, att han är inte gått från laglydig normal person till en sexualsadistisk mördare.

Det jag tycker man ska reflektera över, är att det var över för Madsen ( Raket-Madsen dog!), när han gav sig på ett brottsoffer som Kim Wall. Madsen valde fel brottsoffer. De kvinnor han experimenterat med tidigare var kvinnor av en annan social status och förankring i samhället. Det är alltid tiden som arbetar för en brottsling.

Madsens "misstag" var att Kim Wall, var en person som skulle saknas direkt, och därför blev reaktionen från polisen omedelbar. Det var samma sak med Lisa Holm. Sökinsatser som kom i gång på direkten, när föräldrarna inte hörde av sin dotter, innan brottslingen hann samla sig och innan bevisen förstördes.

Det handlar om sexualsadister som väljer ut offer som är på fel plats vid fel tillfälle. Det finns inget dessa brottsoffer kunde göra när starka män som dessa förövare bestämmer sig för att avgöra deras öde. Kvinnorna hamnade i en fälla där det inte fanns någon väg ut.
Citera
2017-10-09, 10:25
Medlem
magiciadehexs avatar
OM det nu är så att det är konstaterat att offret var knivhuggen i underlivet så kan det vara av den anledning jag tidigare tog upp.
En sexualsadist våldtar mycket sällan sitt offer. Då "kommer han för nära". Han avpersonifierar sitt valda offer. För honom är det njutning att titta på offrets blottade bröst och kön t.ex, titta på det medan han tillfogar offret smärta och död. Onanera sig till maximal tillfredsställelse när aggressionen, våldet och de sexuella drifterna närt varandra till den ultimata tillfredsställelsen.
Sker penetrering använder sexualsadisten ofta ett "tillhygge".
Kan det kanske vara så att knivhuggen mot offrets underliv är en extremt sadistisk form av penetrering, ungefär det mest aggressiva, skändande han kan komma på att göra mot en kvinna?

En sak som också kan vara bra att veta är att offret ofta är en symbol för någon annan för den sexuelle sadisten och mördaren. Offret symboliserar någon kvinna som tidigare i hans liv kanske kränkt honom, begått någon oförätt. Kan vara "hur lite som helst" men i hans värld är det något som är av stor betydelse. INGEN får ju kränka Madsen.
Citera
2017-10-09, 10:32
Medlem
Det har hänt förut att man har hittat människans kroppsdelar på stranden.
I somras hittade man två människans fötter på stranden vid Klaipeda, Litauen.
http://lietuvosdiena.lrytas.lt/nelaimes/2017/07/14/news/kraupus-radinys-klaipedoje-pajuryje-rastos-dvi-zmogaus-pedos-jas-tiria-ekspertai-1940842/
Citera
2017-10-09, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du får fram hans mycket ojämna begåvning på ett mycket bra sätt.

Hans sociala förmåga, att förstå andra människor, och deras känslor och tankar, är mycket låg. Att föreställa sig vad som kan hända, den kognitiva förmågan, är också låg. Han är en person som handlar, en do'er, och har en överdriven hög tanke om sin egen förmåga och förträfflighet.

En bra sammanfattning. Det finns gott om sådana män, som har en övertro på sin egen förmåga och begåvning, och därför inte slutför sina studier. De bråkar med lärare och hoppar av sin utbildning i ilska när de tror sig veta bättre än lärare och det som står i kurslitteraturen.

Dessa män, med en stor inneboende aggressivitet, håller på sedan med olika saker och blir självlärda. Senare i livet fungerar inte det då utvecklingen når ifatt dem. Det Madsen höll på med blir ju löjligt när man är i hans ålder. Fasaden som arbetsam, och så gemytlig som bara en dansk kan framstå som, är skrämmande!

Madsen var beundrad som Raket Madsen och hade folk som stöttade hans projekt. Men han hade inga egna pengar och han hade en dyster framtid ekonomiskt efter konkursen. Det var en verklighet han levde med som säkert bidrog till att han hamnade i en fantasivärld. Kanske för att dämpa sin ångest inför framtiden som gammal.
Citera
2017-10-09, 10:44
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Du har fan en poäng i det! Grävdags. Svårt att söka på danska bara.
Det är inte ovanligt att sexualsadistiska mördare debuterar ganska sent i livet.
30-årsåldern är ganska vanligt. Sexualsadistiska fantasier kan de ha haft mycket längre.
LH:s mördare, sexualsadisten Nerijus, var i 30-årsåldern när han mördade henne.
OM hon nu var hans första offer.

Dansk polis borde kanske undersöka fall med försvunna unga prostituerade kvinnor.
Kan tänka mig att PM skulle ha kunnat "bjuda in" prosituerade för att köpa sig lite kinky sex och sen vet man inte vad som hänt. Kanske han tänkt att det är "mindre" risker om en prostituerad kvinna försvinner?

Allt är så mardrömslikt, vidrigt och makabert i detta fall så det känns som att detta inte var hans "debut". Han kan ha annat på sitt samvete också.
Citera
2017-10-09, 10:52
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är inte ovanligt att sexualsadistiska mördare debuterar ganska sent i livet.
30-årsåldern är ganska vanligt. Sexualsadistiska fantasier kan de ha haft mycket längre.

Dansk polis borde kanske undersöka fall med försvunna unga prostituerade kvinnor.
Kan tänka mig att PM skulle ha kunnat "bjuda in" prosituerade för att köpa sig lite kinky sex och sen vet man inte vad som hänt. Kanske han tänkt att det är "mindre" risker om en prostituerad kvinna försvinner?

Allt är så mardrömslikt, vidrigt och makabert i detta fall så det känns som att detta inte var hans "debut". Han kan ha annat på sitt samvete också.

Du har många bra poänger i det du skriver, och din teori om prostituerade är nog inte dum. I dagens samhälle finns det ju slavprostituerade från öststater som troligtvis aldrig kommer att saknas; vilket är sjukt tragiskt i sig.

Är det bekräftat att Nerijus var sadist, eller spekulationer? Jag har annars aldrig trott att han var ensam (om ens skyldig) till det brottet. Kändes så märkligt att en person som honom skulle lägga upp en video innan mordet med Lisa Holm som avsändare och en tickande klocka. hela den grejen känns som att någon annan ligger bakom, men vad vet jag.
Citera
2017-10-09, 10:54
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Den förra sänkningen skedde av en annan anledning. Den förra ubåten, Freja, ägdes av en gubbe men PM ville väldigt gärna ha den. PM gick till rätten för att få den, men förlorade givetvis. Då stal han den och åkte ut och sänkte den i havet.

Detta utesluter inte att han också våldtog och mördade någon, men den förra sänkningen ser mer ut att ha handlat om en klassisk psykopathämnd än någonting annat. För en psykopat är det helt rationellt att hämnas på det sättet när man utsatts för en oförrätt.

Tänk om den processen skickade in honom i en mörk spiral som resulterade i ett liknande förlopp? Fanns det inte en liknande tvist kring denna ubåt också?
Citera
2017-10-09, 10:56
Medlem
Citat:

Vi har fått signaler om att polisen i Danmark och Sverige går igenom olösta fall, och försvunna personer. Men det kanske behövs erkännanden, om Madsen har med dessa olösta fall att göra.

Det är nu man kan ha synpunkter på är våra länders straffskalor och fängelser. I USA förhandlar polis och åklagare med mördare som Madsen, då dessa inte själva vill dö fastspända på ett bord, medan andra tittar på. Det skulle vara väldigt kränkande för någon som Madsen, som vill kontrollera liv och död.

Jag undrar vad som skulle få Madsen att öppna upp och redogöra för allt han ställt till med under sitt eländiga liv. Till skillnad från Lisa Holm mördaren så verkar ju Madsen snackig och kontaktsökande.
Citera
2017-10-09, 11:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En bra sammanfattning. Det finns gott om sådana män, som har en övertro på sin egen förmåga och begåvning, och därför inte slutför sina studier. De bråkar med lärare och hoppar av sin utbildning i ilska när de tror sig veta bättre än lärare och det som står i kurslitteraturen.

Dessa män, med en stor inneboende aggressivitet, håller på sedan med olika saker och blir självlärda. Senare i livet fungerar inte det då utvecklingen når ifatt dem. Det Madsen höll på med blir ju löjligt när man är i hans ålder. Fasaden som arbetsam, och så gemytlig som bara en dansk kan framstå som, är skrämmande!

Madsen var beundrad som Raket Madsen och hade folk som stöttade hans projekt. Men han hade inga egna pengar och han hade en dyster framtid ekonomiskt efter konkursen. Det var en verklighet han levde med som säkert bidrog till att han hamnade i en fantasivärld. Kanske för att dämpa sin ångest inför framtiden som gammal.
Helt riktigt. Dessa aggressiva, självlärda män med grandios självuppfattning tappar kontrollen när utvecklingen hinner ifatt dem. De liksom "stannar" också i sin utveckling när det gäller mognad. Uppför sig ofta som obstinata tonåringar när de får mothugg. Anser sig vara BÄST och hamnar i depression och frustration när inte omgivningen ger dem den bekräftelse de MÅSTE ha, den de LIVNÄR sig på.
Förutom diverse andra diagnoser där empatilöshet ingår så platsar hans hybris enkelt i diagnosen narcissism. En mördande sexualsadist med tydliga narcissistiska drag.
= MÖRDARMADSEN = MONSTER

När motgångar kom och han kanske kände att han började tappa kontroll och mark över sin "uppfinnar-bana" och "Raket-Madsen" kanske snart blir ett minne blott, kan tänkas att han, för att få mer "jämvikt" utvecklar sin vidriga sexualsadism.

Här om narcissism, nog har han tydliga drag av detta:
Det dominerande draget är en uppblåst självbild, där personen uppfattar sig själv som storartad, upphöjd och framgångsrik. Eftersom grunden för den upphöjda självbilden är väldigt bräcklig kommer personen också att vara mycket känslig för kritik. Till detta kommer också en påtagligt bristande inlevelseförmåga.
Grandiositeten och självöverskattningen leder lätt till ensamhet och rentav depression eftersom man inte kan få de höga tankarna om sig själv bekräftade av andra.
Personer med narcissistisk personlighetsstörning har påfallande ofta drag av antisocial eller borderlinekaraktär, som ytterligare komplicerar symtombilden och behandlingen.
De mest påtagliga dragen är den orealistiska självbilden, där man ser sig som unik, höjd över mängden, och med rätt till särskilda förmåner. Vanliga regler gäller inte, de är för andra som ses som medelmåttor. Endast de främsta experterna på området duger om en sådan här person behöver konsultera en läkare eller jurist.
Narcissisten strävar att framhålla sig själv i alla sammanhang, vilket gör personen odräglig i andras ögon.
Kritikkänsligheten kan ställa till stora bekymmer i vardagssituationer, eftersom personen i alla lägen styrs av sin strävan efter makt, status och berömmelse. Det behöver inte nödvändigtvis vara materiella framgångar, utan det är den personliga makten som är viktigast.
http://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/personlighetsstorningar/narcissism
Citera
2017-10-09, 11:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi har fått signaler om att polisen i Danmark och Sverige går igenom olösta fall, och försvunna personer. Men det kanske behövs erkännanden, om Madsen har med dessa olösta fall att göra.

Det är nu man kan ha synpunkter på är våra länders straffskalor och fängelser. I USA förhandlar polis och åklagare med mördare som Madsen, då dessa inte själva vill dö fastspända på ett bord, medan andra tittar på. Det skulle vara väldigt kränkande för någon som Madsen, som vill kontrollera liv och död.

Jag undrar vad som skulle få Madsen att öppna upp och redogöra för allt han ställt till med under sitt eländiga liv. Till skillnad från Lisa Holm mördaren så verkar ju Madsen snackig och kontaktsökande.
1. Erkänna detta vidriga ultimata skambrott inför polis, åklagare och allmänhet? NEJ, det tror jag aldrig att han gör, oavsett vilken bevisning som framkommer, oavsett om han är helt överbevisat skyldig. HAN skäms inte för det han gjort men vet hur omvärlden ser på hans brott. Han vill INTE bli utsatt för avsky och förakt.
EDIT: Och framförallt vill han INTE berätta om VARFÖR han gjorde det.

2. Erkänna för likasinnad mördare, berätta detaljer för en annan sexualsadist, skryta, få beundran? JAAAAAAA.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-10-09 kl. 11:16.
Citera
2017-10-09, 11:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
OM det nu är så att det är konstaterat att offret var knivhuggen i underlivet så kan det vara av den anledning jag tidigare tog upp.
En sexualsadist våldtar mycket sällan sitt offer. Då "kommer han för nära". Han avpersonifierar sitt valda offer. För honom är det njutning att titta på offrets blottade bröst och kön t.ex, titta på det medan han tillfogar offret smärta och död. Onanera sig till maximal tillfredsställelse när aggressionen, våldet och de sexuella drifterna närt varandra till den ultimata tillfredsställelsen.
Sker penetrering använder sexualsadisten ofta ett "tillhygge".
Kan det kanske vara så att knivhuggen mot offrets underliv är en extremt sadistisk form av penetrering, ungefär det mest aggressiva, skändande han kan komma på att göra mot en kvinna?

En sak som också kan vara bra att veta är att offret ofta är en symbol för någon annan för den sexuelle sadisten och mördaren. Offret symboliserar någon kvinna som tidigare i hans liv kanske kränkt honom, begått någon oförätt. Kan vara "hur lite som helst" men i hans värld är det något som är av stor betydelse. INGEN får ju kränka Madsen.

Det ÄR konstaterat med knivstickens placering, du kan gå tillbaka i mina inlägg från presskonferens o liverapportering för fakta om du inte orkar kolla media. Har skrivit en hel del tidigare om detsamma du tar upp här, kolla om du är intresserad!

Du tar upp onanin - Dock, den tekniska bevisningen säger inget om ( av vad vi fått veta ) spermaförekomst på Madsens penis eller egna kläder, eller u-båten för den delen. Om han nu hade sperma i sina egna kläder, går det visserligen att någorlunda bestämma ålder på dem, men säger inget om at ¨t han onanerat vid åsynen av offret, (så som man kunde hitta indicier på i fallet LH,) och kommer nog vara omöjligt att styrka, även om det ju naturligtvis finns starka indikationer på att detta mycket väl ingått i hans akt, vid jämförelse med andra sexualsadisters beteende.

Kommer de att kunna spåra Madsens sperma på Kims kläder som låg i påsen? Nej, är mitt svar.
Trosor och strumpbyxor? Ja, med viss tvekan är mitt svar, om han sparat dem som fetischer att använda vid senare tillfälle.
Om han hann använda dem under någon stund i båten, förslagsvis efter dumpningen av kroppsdelarna, så kan det förklara varför dessa plagg var kvarlämnade. Han var "klar" med dem och de kunde få sänkas till botten med båten.

Han sa också något intressant ang mobilen vid i landstigningen - Minns inte om detta kom med på tv2s inspelning eller om han sa det vid sin "förklaring" på första häktesförhandlingen --- jag har kopierat den också nånstans i mina inlägg.
Han sa att han inte "behövde" mobilen längre, dvs han ville få det till att RaketMadsen var död och därför även mobilen eller?
Nej, där fanns självklart saker att dölja.
Fanns det filmer däri sen tidigare? Film på Kim?
Sms konversationer mellan honom och Kim?

Själv får jag inte direkt kopplat att han även filmat henne, avvaktar vidare info på den.
Citera
2017-10-09, 11:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det ÄR konstaterat med knivstickens placering, du kan gå tillbaka i mina inlägg från presskonferens o liverapportering för fakta om du inte orkar kolla media. Har skrivit en hel del tidigare om detsamma du tar upp här, kolla om du är intresserad!

Du tar upp onanin - Dock, den tekniska bevisningen säger inget om ( av vad vi fått veta ) spermaförekomst på Madsens penis eller egna kläder, eller u-båten för den delen. Om han nu hade sperma i sina egna kläder, går det visserligen att någorlunda bestämma ålder på dem, men säger inget om at ¨t han onanerat vid åsynen av offret, (så som man kunde hitta indicier på i fallet LH,) och kommer nog vara omöjligt att styrka, även om det ju naturligtvis finns starka indikationer på att detta mycket väl ingått i hans akt, vid jämförelse med andra sexualsadisters beteende.

Kommer de att kunna spåra Madsens sperma på Kims kläder som låg i påsen? Nej, är mitt svar.
Trosor och strumpbyxor? Ja, med viss tvekan är mitt svar, om han sparat dem som fetischer att använda vid senare tillfälle.
Om han hann använda dem under någon stund i båten, förslagsvis efter dumpningen av kroppsdelarna, så kan det förklara varför dessa plagg var kvarlämnade. Han var "klar" med dem och de kunde få sänkas till botten med båten.

Han sa också något intressant ang mobilen vid i landstigningen - Minns inte om detta kom med på tv2s inspelning eller om han sa det vid sin "förklaring" på första häktesförhandlingen --- jag har kopierat den också nånstans i mina inlägg.
Han sa att han inte "behövde" mobilen längre, dvs han ville få det till att RaketMadsen var död och därför även mobilen eller?
Nej, där fanns självklart saker att dölja.
Fanns det filmer däri sen tidigare? Film på Kim?
Sms konversationer mellan honom och Kim?

Själv får jag inte direkt kopplat att han även filmat henne, avvaktar vidare info på den.

En person som levt ett utsvävande experimenterande sexuellt liv och trots många år som gift inte skaffat barn - kan ju aktivt valt bort barn. Kanske för att han är utan bra förebilder och upplevde sina föräldrars föräldrarskap som bristfälligt.

Han kan mycket väl låtit sterilisera sig - då finns det inga spermier att hitta någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in